بازدید 12169

نگاه شما: آلودگی هوای اراک

کد خبر: ۳۵۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰ 20 November 2013
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۱۲
با سلام
بنده اهل بروجرد هستم و ساكن كرج تقريبا ماهانه يك يا دوبار در مسير بروجرد كرج كه رفت و آمد ميكنم بارها و بارها به خانمم و بچه نشون دادم كه آلودگي به چه شكل وارد اراك ميشه. وقتي از مسير جنوب به شمال حركت ميكني و ابتدا پتروشيمي رو به سمت اراك حركت ميكني دود و آلودگي ناشي از سوختن گازهاهاي ناشي از فعاليت پتروشيمي به همراه دود حاصل از سوختن سوخت مورد استفاده در نيروگاه بالا دست پتروشيمي از كنار كوه با لادست هردو مجتمع پتروشيمي و نيروگاه به سمت اراك حركت ميكنه و بعد از گذر ار سنجون از سمت جنوب وارد اراك ميشه يعني زماني كه باد از جنوب به شمال ميوزه آلودگي هواي اراك به دليلي كه توضيح دادم چند برابر ميشه. روزهايي كه باد از شمال به جنوب ميوزه آلودگي به سمت شازند حركت ميكنه و آلودگي هواي اراك كمتر ميشه.
جالبه، هر نوع آلودگی از صنعتی تا غیر صنعتی در هوای اراک دیده می شود. اثراتش را می توان با مراجعه به بیمارستان ها بخصوص بخش سرطان ملاحظه کرد. دولتمردان کار از فکر گذشته است مددی!
دير يا زود كل ايران رو زوج و فرد ميكنن
آلودگی برای مردم اراک سود هنگفت کارخانجات ، نیروی کار... برای استانها دیگر.... شهر اراک اینم همه جوان با استعداد تحصیل کرده داره بعد باید نیروی کارش ار استان لرستان قم گیلان اهواز اصفهان خراسان همدان.. باشند
90% مربوط به بنزین تولید ایران است چون کارخونه ها قبلا هم بودند و با راندمان بیشتری نسبت به اکنون کار می کردند
به به!
قابل توجه تهرانی های عزیز!
چقدر فشرده و اپارتمانی هست اراک
لطف كنيد پارازيت شديد هم به الودگي اراك اضافه كنيد
خانم ابتکار به فریاد اراک برسید
به عنوان یک اراکی میگم : شنیدن کی بود مانند دیدن و نفس کشیدن !!
سلام

سلام
اراک در محاصره ی چند منبع آلوده کننده ی هواست از جمله نیرو گاه حرارتی- کارخانه آلومینیوم سازی - پالایشگاه - پتروشیمی - و چندین کوره آجر پزی در سمت جاده فراهان.. که متاسفانه جهت وزش باد معمولا از سمت این منابع آلوده کننده اغلب به سمت اراک است و البته هر از گاهی مسئولین شهری از روی دلسوزی و ادای دین و انجام مسئولیت اداری بخشنامه و دستور العملی را صادر میکنند و یا مصاحبه ای انجام میدهند اما دریغ از عملی جدی؟؟؟ چند سالی یکبار چند دیگ آلومنیوم سازی را تعطیل میکنند (که البته آنهم به دلیل فرسوده بودن آنها و اینکه زمان تعویض این دیگهاست)نه بخاطر آلوده کردن هوا... فقط کافیست اوایل یک روز صبح از ارک در مسیر جاده فراهان فقط چهار پنج کیلومتر خارج شوید آنوقت معنی آلودگی را می فهمید،آلودگی صنایع نیروگاه حرارتی- کارخانه آلومینیوم سازی - پالایشگاه - پتروشیمی از سمت شرق و دود تیره و اژدها گونه ی چندین کوره آجر پزی از سمت شمال اراک را ملاحظه خواهید کرد آیا کسی هست که بشنود و لا اقل برای تعطیلی کوره های آجر پزی در بیخ گوش این کلانشهر اقدامی کند؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست