بازدید 42817
در انتظار نخستین گام تا رسیدن به فرهنگ مسئولیت‌پذیری؛

نایاب شدن استعفا در شرایطی که فقر «مسئول» بروز می‌کند!

در شرایطی که حادثه واژگونی اتوبوس راهیان‌نور، شهر بروجن را سیاه‌پوش کرده بود، آقای وزیر، خبرنگاران را برای دریافت پاسخ به مسئولان این طرح حواله می‌داد، ولی تکرار این رویداد در گونه‌های مختلف، چیزی نیست که با‌‌‌ همان سبک قابل پاسخ دادن باشد؛ بالاخره باید جایی مسئولیت‌پذیری و نیز واکنشی شدید‌تر از «ابراز هم‌دردی» نشان داد، ولی باید با کدام حادثه، مسئولیت پذیرفت و استعفا داد؟!
کد خبر: ۲۸۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱ 07 December 2012
شدت سوختگی دست و صورت برخی از دانش آموزان کلاس چهارم مدرسه «انقلاب اسلامی» شین‌آباد به اندازه‌ای است که صدا و سیما از نمایش آن انصراف داده و سایت‌های اینترنتی هم با افزودن (۱۸+) به تیتر نسبت به بازنشر آنها اقدام کردند؛ اما آیا این اندازه قصور و ندانم‌کاری، منجر به واکنشی جدی خواهد شد؟!



به گزارش «تابناک»، رویداد تلخ آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد و سوختن شماری از دانش‌آموزان از این روی مهم جلوه می‌کند که نه تنها چندمین واقعه ناگوار دانش‌آموزی در چند وقت اخیر به شمار می‌آید، بلکه تکرار حادثه‌ای مشابه در سال ۸۵ بوده و فارغ از چرایی درس نگرفتن از رویدادهای ناگوار، نمونه عینی برای فراموشیِ آن به مرور زمان در دست است که اگر نبود، هرگز ششمین سالگرد «درودزن» اینقدر مهم جلوه نمی‌کرد!

البته این تکرار حادثه به گونه‌ای دیگر هم قابل پیگیری است؛ جایی که واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان بروجنی، خانواده‌های بسیاری را داغدار می‌کند، اتوبوس دانش‌آموزان اهل سیستان و بلوچستان، سفر چند هزار کیلومتری‌اش را ـ به مانند برخی اتوبوس‌های دیگر ـ با واژگونی نیمه تمام می‌گذارد، برخی از آینده سازان از خطر گاز گرفتگی و مرگ خاموش می‌دهند و خلاصه رخدادهای متعددی که از راه می‌رسند و برخی به خیر می‌گذرند و برخی نگذشته و بر دل می‌مانند.

بسیار روشن است که مقداری ریسک در هر روندی پذیرفته بوده و حتی دقیق‌ترین وسایل اندازه‌گیری نیز مشمول خطا ـ ولو بسیار ناچیز ـ هستند؛ اما آیا تعمیم این بحث به مقوله‌ای که با جان انسان‌ها ارتباط داشته و به ویژه درباره اعضای نوجوان و ‌گاه نونهال جامعه بحث می‌کند، درست خواهد بود؟!

برای درک این ماجرا بد نیست که وجه اشتراک چند حادثه تلخ را بررسی کنیم: جایی که سال‌ها پیش قایق حامل دانش‌آموزان در دریاچه کوچک یکی از پارک‌های پایتخت واژگون شده و شماری از آنان غرق می‌شوند تا واکنش مسئولان به ماجرا، کم عمق کردن همه دریاچه‌های قایقرانی بوده و اجبار در استفاده از جلیقه ایمنی مدتی فراگیر شود؛ اما هیچ کس به یاد نیاورد که یکی از رئوس شکل‌گیری این حادثه، متولیان این برنامه بودند که از قضا هیچ آگاهی از اصول ایمنی نداشته و حتی از مسئولیت خودشان هم آگاه نبودند که اگر غیر از این بود، دست‌کم «مسئول» واقعه معرفی می‌شد.


اکنون کافی است این حادثه را با یکی از واژگونی‌های اتوبوس حامل دانش آموزان در چند وقت اخیر قیاس کنیم؛ برای نمونه، داغ درگذشت بیست و چند دانش آموز بروجنی به اندازه‌ای سنگین بود که رهبر انقلاب و سران سه قوه با صدور پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای نسبت به آن واکنش نشان دادند؛ اما آیا این سطح از واکنش، با آشکار شدن «مسئول» مواجه شد یا روند ادامه یافت تا دوباره و چند باره چند اتوبوس دیگر هم با بی‌مبالاتی‌هایی به همین سبک دچار سانحه شوند؟!

شاید بد نباشد که گستره بررسی‌مان را افزایش داده و در نقب زدن به تاریخچه حوادث، نمونه‌هایی مانند جان باختن چند کودک در انتهای نمایش یک مجری تلویزیونی را هم بیفزاییم که با پلمب سالن غیر استاندارد (از سرنوشت حال حاضر این سالن اطلاعی در دست نیست!) و البته اشک‌های مجری در آغاز دور جدید برنامه‌هایش همراه شد، ولی روشن است که «مسئول» هنوز یافت نشده است.

اصلا چطور است به ماجرای جان باختن مادر و فرزندی اشاره کنیم که در مرکز استان خراسان شمالی به درون کانال آب عمیقی سقوط می‌کنند که از قضا سال‌ها از ساخت آن می‌گذشته؛ اما پوشیده نشده تا سرانجام در یک روز بارانی این دو هم‌وطن را بلعیده و پیکر کودک پس از سی و پنج ساعت جست‌وجو کشف شده، ولی «مسئول» همچنان ناپدید بماند؛ یا به غرق شدن اتوبوس دریایی در سواحل بندرعباس اشاره کنیم که ۲۵ تن از هم‌وطنانمان را به کام مرگ کشید؛ اما فارغ از نقش نیروهای کمک‌رسانی در غرق کردن این شناور فرسوده (!)، میز ریاست هیچ «مسئول»ی در آستانه غرق شدن هم قرار نگرفت.
 
بی‌گمان رخدادهای بسیاری هست که در مناطق گوناگون کشورمان در ذهن شهروندان نقش بسته و از حیث یافته نشدنِ «مسئول»، شایستگی افزوده شدن به موارد بالا را داراست، ولی چرا سیل این رویدادها تا کنون به یک استعفای مسئولانه یا حتی یک عذرخواهی ساده منجر نشده است؟

شاید ساده‌ترین پاسخ،‌‌‌ همان تعیین نشدن «مسئول» باشد که البته در هنگام کسب موفقیت هم آفت به شمار آمده و به شکل سهم خواهی، مصادره پیروزی و... بروز پیدا می‌کند؛ رفتاری ناپسند که متأسفانه به شدت رایج بوده و در بسیاری از مناسبات و ارکان جامعه‌مان به چشم می‌خورد.

برای نمونه، در حالی که طی روزهای گذشته، جزییات خبر ناگوار سوختن دانش آموزان و حاشیه‌های آن دورترین نقاط کشورمان و حتی بسیاری از کشورهای جهان را درنوردیده و اظهارنظرهایی درباره آن مطرح می‌شود، هنوز هیچ مسئولی شهامت پذیرش مسئولیت ماجرا را نداشته و به عبارتی بهتر، حلقه گم شده حوادث قبلی، در حادثه شین آباد هم گم است؛ این در حالی است که نماینده این خطه در مجلس شورای اسلامی، در روزهای گذشته، تأکید بسیاری بر استعفای وزیر آموزش و پرورش داشته و این درخواست در سطوح گوناگون در حال تکرار است.

به عبارتی بهتر، تکرار رویدادهای تلخ در حوزه کارکرد حاجی بابایی در چند وقت اخیر سبب شده تا حجمی از واکنش‌ها به آتش سوزی مدرسه «انقلاب اسلامی»، حول و حوش استعفای وزیر بروز کرده و مثلا نزدیک 14 درصد از مخاطبان «تابناک»، از لغت «استعفا» در متن پیام‌هایشان در پایان خبر وقوع این رویداد (۴۲ نظر از مجموع ۳۰۱ نظر منتشر شده) بهره بگیرند.


این تصویر ماههاست که در صفحه نخست پورتال وزارت آموزش و پرورش جا خوش کرده است

این واکنش مردمی در حالی صورت می‌گیرد که وزیر در زمان وقوع حادثه در کشور نبوده و معاون وی به همراه جمعی از مسئولان، در‌‌ همان روز وقوع آتش سوزی به منطقه آمده و از نزدیک پیگیر اجرا بوده‌اند؛ اما شاید بی‌فرجام‌‌ رها شدن فاجعه دانش آموزان بروجنی و رخدادهای مشابه در اردوهای راهیان نور از یک سو و اظهارنظر‌ها و واکنش‌های عجیب و‌ گاه نسنجیده وزیر آموزش و پرورش در آن زمان، سبب شده که اکنون برخی خواستار استعفای حاجی بابایی باشند.

بدین ترتیب، جمله «وزیر استعفا بدهد» اینقدر تکرار شده که وزیر بلافاصله پس از بازگشت از عربستان، بدون از دست رفتن وقت از فرودگاه امام خمینی (ره) راهی فرودگاه دیگر تهران شده و برای دیدار از مصدومان شین آباد، راهی آذربایجان شرقی و غربی می‌شود تا وعده پیگیری‌ را که در پیام تسلیتش داده، عملی کند؛ «اینجانب [حاج بابایی] بر خود وظیفه می‌دانم ضمن بررسی دقیق حادثه [ماجرا را] تا مشخص شدن علل و نیز بهبودی کامل این عزیزان پیگیری نمایم».

اینجاست که وزیر در کسوت کار‌شناس و شاید کارآگاهی قرار می‌گیرد که قرار است، ضعفی را ردیابی کند که به رغم گذشت سال‌ها از وزارتش، نه تنها وجود داشته، بلکه منجر به وقوع برخی از تلخ‌ترین رویدادهای دانش آموزی در کشور شده است؛ رویدادهایی که در بسیاری از کشور‌ها با استعفای «مسئول» روبه‌رو شده و به گونه‌ای تدبیر می‌شود که از تکرار آن در آینده جلوگیری شود، ولی در میان مسئولان ما تعبیر به شانه خالی کردن از مسئولیت شده و بی‌هیچ تأثیری ادامه می‌یابد تا کمترین برداشت از آن‌ها، بی‌احترامی نسبت به جان شهروندان و مماشات با قصور کنندگان در وظیفه باشد.

http://tabnak.ir/files/fa/news_albums/289433/1220/resized/resized_216598_997.jpg

روز گذشته، فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به حاشیه‌های خبر برکناری رئیس پلیس فتای تهران، نکات جالبی مطرح کرد؛ احمدی مقدم گفت: «اینکه باب شده هر اتفاقی می‌افتد، می‌گویند باید استعفا بدهند درست نیست، چرا که ما مسلمان هستیم و باید بررسی کنیم، مقصر و قاصر کیست و قاطعانه با وی [مقصر یا قاصر] برخورد شود. تا هنگامی که برای ما محرز نشود فردی مقصر است، با وی برخورد نمی‌کنیم». آنچه از فحوای این سخنان بر می‌آید، محرز بودنِ قصور فرد عزل شده است؛ اما مهم‌تر آن که این قصور با شهامت توسط سکاندار ناجا گفته می‌شود. به نظر شما، اگر وزیر آموزش و پرورش، واکنشی شبیه به این در ماجرای جان باختن دانش آموزان بروجنی نشان می‌داد، امروز تقاضای استعفای وی این همه متقاضی به خود می‌دید؟!
به عبارتی بهتر، اگر بپذیریم که در پس ماجراهایی از این دست یک «مسئول» قرار داشته ـ مثلا بخاری در اثر قضا و قدر در آنجا نبوده، ۳۶ دانش‌آموز به صورت تصادفی در یک کلاس درس قرار نگرفته‌اند، مدرسه بدون متولی نبوده و بر اثر خطای ماشینی بی‌امکانات نمانده، نام مدرسه از لیست ناظران محو نشده، آتش گرفتن بخاری‌ دلیل دارد، خالی بودن کپسول آتش نشانی اتفاقی نیست، بازگشت بودجه نوسازی و تجهیز معنای خاصی دارد و... ـ کمترین حد انصاف، معرفی مسئولی است که قصور داشته است؛ البته چه بهتر که خودش استعفا داده و شهامت پذیرش اشتباهش را داشته باشد اما اگر این گونه نشود، به نظر شما چه کسی باید او را معرفی کند؟

اینجاست که یا فرد خاطی قابل شناسایی بوده و باید افزون بر فرستادن وی به مقامات قضایی، برای بازگرداندن اعتماد به جامعه به مردم معرفی شود و یا به هر دلیل قابل شناسایی نبوده (مثلا به صورت قصور جمعی بوده و چند نفر در شکل‌گیری آن سهیم باشند) که در این صورت باید مقام ارشد با استعفای خود، مسئولیت پذیری‌اش را به اثبات برساند که اگر غیر از این باشد، شایستگی ادامه خدمت در آن جایگاه را نخواهد داشت؛ این فلسفه‌ای است که برخی مدیران کشورهای دیگر را در مواقع بروز رخدادهای ملی، مجبور به عذرخواهی و استعفا می‌کند؛ اما ظاهرا در میان مدیران ایرانی جایگاهی ندارد.

برای بررسی چرایی این اختلاف رویکرد، بد نیست در گرماگرم حادثه آتشین دانش آموزان شین آبادی، یک پرسش از وزیر آموزش و پرورش مطرح کرده و پیشاپیش از آمادگی کامل خود برای انتشار پاسخ ایشان بگوییم:

آقای حاجی بابایی، اگر خدای ناکرده فرزند شما [نه فرزند وزیر] دچار چنین حادثه تلخی شود، درخواستتان از وزیر آموزش و پرورش چه خواهد بود؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۰۴
انتشار یافته: ۱۰۴
خدایا شهامت استعفا را به مسئولین ما بده: الهی آمین
پاسخ ها
دانیال
| United States of America |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
اگر همه دانش آموزها هم بسوزند حاجبابایی از جاش تکان نمیخورد مگر کدام اسعفا دادهاند که این یکی از آنها یاد کرفته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
برای اردوی راهیان نور پیشنهاد میکنم بمانند آن قدیمها مسیر به منزلگاه هایی تقسیم شود و کاروانها منزل به منزل حرکت کرده و در هنگام شب در آنها استراحت نمایندو مطلقا بیش از 8 ساعت ممتد رانندگی نکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
نظر نده بابا ترش كرديم
از اینکه عکسها رو به این روش خلاقانه قرار دادید ممنونم. دیدن این صحنه ها برای خیلی ها توصیه نمی شه.
مرسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
چرا توصیه نمی شود؟ پس خود بچه ها که درد رو تحمل می کنند و پدر ها ومادرهاشون چه گناه کردن. بهنظر من باید از اونها بنرهای بزرگی درست بشه ببرن جلوی وزارت خونه
پرستو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
سلام

من هم واقعا سپاس گزارم ... واقعا تحمل دیدنش رو نداشتم...
مثلی محلی میگوید کلفتی نون را میگیرد نازکی کار. به عبارت مدیریتی: زیاده خواهی در مزایا " در روی " در مسئولیتها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
این مثل در زبان لری بختیاری رایج بوده است.
از ماست که بر ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
برای عبرت دیگر مسیولین حد اقل بمیزان فاجعه بایستی بازخواست و .........شود
تابناک جان خودت جواب خودتو دادی.تواین فقرشدید مسئول خدمتگزار وخدوم مطمئنا استعفا نایابتره
اعلام کنند پست مدیریت فلان جا خالی است هزارتا مسئول که احساس وظیفه می کنند پیدا می شه . اما در این مواقع هیچ کس مقصر نیست .......
تابناک عزیز مارا سر کار گذاشتی تا حالا دهها از این موارد رخ داده هیچکسی خم به ابرو نیاورده بعد برو ببین بچه های این افراد درچه مدارسی با امکانات فول درس می خوانند اصلا ً نمی دانند بخاری نفتی در مدارس یعنی چه
مولای متقیان، امیر مؤمنان، حضرت علی سلام الله علیه و آله:

مَن کَثُرَ کَلامُهُ کَثُرَ خَطَاؤُهُ وَ مَن کَثُرَ خَطَاؤُهُ قَلَّ حَیاؤُهُ وَ مَن قَلَّ حَیاؤُهُ قَلَّ وَرَعُهُ وَ مَن قَلَّ وَرَعُهُ ماتَ قَلْبُهُ وَ مَن ماتَ قَلْبُهُ دَخَلَ النَّارَ

« هر کس که حرف زدنش زیاد شد، اشتباهات او نیز فزونی خواهد یافت

و کسی که اشتباهاتش فزونی یافت، حیایش کم می‌گردد

و کسی که حیایش کم شد، تقوایش کم می‌شود

و کسی که تقوایش کم شود، دلش می‌میرد

و کسی که دلش مرد، وارد دوزخ شد.»

تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل
ایا استغفا دردی از مادران و پدران دلسوخته را دوا خواهد کرد؟اقایان حقوق و مزایای مکفی دریافت کنند اما زمان جوابگویی فقط استعفا دهند خیلی ایده اله برای چنین مصیبطی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
دوست به ظاهر دلسوز من!اول 3 واحد نوشتن پاس کن بعد نظر بده!مصیبط رو اینجور می نویسند: مصیبت!
اقای حاجی بابایی آن زمان را بیاد بیاورید که در زمان تصدی گری مجلس به هر روی در پی استیضاح وزرا بر می آمدند. حال چرا اینگونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باسلام
چرا همه صحبت از استعفا می کنن خب چرا استیضاح نشه؟؟؟؟؟؟؟چرا نباید بیاد جلو همه مردم و به اشتباه بودن مدیریت خودش اعتراف نکنه تا همه چیز مشخص بشه نکنه ............
آیا حفظ پست و مقام به این قیمت ارزش دارد
پاسخ ها
رئیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
بله... امری هست؟
باید مقتدرانه با مدیران متخلف برخورد شود. کجاست نظارت ، این حلقه ی مفقوده ای که سالیان است که فراموش شده.باید حتما و حتما هنوز که اتفاقاتی بیشتر نیافتاده مدرسه های زیادی را که در معرض خطرهای این چنینی هستند و هنوز میشود از بروز خطر جلوگیری کرد، را تجهیز و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنیم.هر چه زودتر مسائل مصیبت زا در مدارس را برطرف کنیم تا شاهد وقایع تلخ در اینده نباشیم
در جواب سوال آخر باید گفت که:
فرزند ایشون ها تافته جدا بافته ان. اونا رو چه به این مدرسه خرابه ها. حیفشون نیست...
در ورودی قبرستان تازه اباد رشت عکس 12 دختر دانش اموز که در حادثه مشابهی جان خود را از دست داده اند دل هر انسانی را به درد می اورد اما دریغ از قبول مسئولیت
بیرون این مدرسه نشان میده که مدرسه بی در و پیکره و دیوار نداره که نظارت مسئولان مدرسه رو کم میکنه و خطرات بیشتری در انتظار دانش اموزان این گونه مدارس هست.
خیلی از مدارس روستایی حیاطشان سنگ لاخی است که در اثر افتادن بچه ها که اکثرا طبق طبیعت بچگی میدوند و دنبال هم میکنند، اتفاقات بسیاری ممکن است برایشان اتفاق بیافتد و حتما خیلی هم اتفاق افتاده
با سلام و احترام
عزیزان خواننده و تابناک ارجمند، می دانید استعفا چه زمانی رخ می دهد:
1- مسئول از خودش توقع مشخصی داشته باشد
2- برای سازمان زیر نظرش آینده روشن و اهدافی ترسیم کرده باشد
3*- عملکرد را ازیابی کنند و ببیند اختلاف عملکرد با اهداف زیاد است
4- این نتایج به درستی انعکاس یابد و در اختیار سهامداران یا جامعه قرار گیرد
5*- به رگ غیرت و مسئولیت پذیری کسی بر بخورد
6- مسئول احساس مفید نبودن یا احساس شکست سازمانی داشته باشد
7- استعفا دهد
حالا کدامیک از این شروط را محقق میدانید ؟ ؟ !
اما یادمان نرود هدف التیام درد حادثه دیدگان و از همه مهم تر رفع علت چنین حوادثی و جلوگیری از تکرار آن است. راه حلش خیلی پیچیده نیست باور بفرمائید.
:((((( این انصاف نیست..بخدا انصاف نیست. هربار که میشنوم این بلا سر این فرشته های کوچولو میاد میخوام بمیرم. چرا هیچکی به داد این مردم نمیرسه؟ همه سفت چیپیدن به میزشون. ..............
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است . مردم وقتی به مسئولی رای می دهند یادشان باشد که او باید در مقام پاسخگویی هم متعهد باشد .
تابناک وقتی عکس های +18 می گذاری باید نظرات +18 رو هم نمایش بدی..اگر خواسته باطنی یک مسئول خدمت به مردم و باز کردن گرهی از کار ما بود با روی دادن هرکدام از این فجایع استعفا می داد و تا آخر عمر خودش را نمی بخشید آیا اگر ایشان ذره ای عذاب وجدان داشت نیازی به پرسش آخر شما بود؟؟؟
حاجی بابایی فقط احساس همدردی کرده!
...........................
سوال دیگری که دارم تابناک جان و تو رو به قرآن قسمت میدم که پیگیری کنید
صدا و سیما چرا هیچی نمیگیه؟ چرا مسئولین رو زیر فشار قرار نمیده؟
چرا همه سکوت کردند
چون حرفی نمیزنن؟ یعنی چنین اتفاقی نی افتاده؟
................
آیا مشکل با استعفا حل میشود؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
مشکل با استغفا حل نمیشه ولی نفر بعدی که میاد میدونه که باید جوابگو باشه و سعی میکنه اشتباهاتش کمتر باشه. الان کسی جوابگو نیست و این باعث میشه که اوضاع رفته رفته بدتر بشه و کسی هم به فکر اصلاح اوضاع نباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
با چي حل ميشه
با گتن اينكه حادثه بوده ؟
با گفتن اينكه استاندارد بوده ؟
خدا ما را از شر جاهلان برهاند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
خیر دادگاهی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
مشکل اون دختران با هیچی حل نخواهد شد اما استئفا شاید باعث شود که دیگران درس بگیرند و بیشتر دل به مسئولیتشان بدهند و تکرار این فجایع کمتر شود.
آقایان و خانم های محترم هنوز به مدیران مدارس شمال دستور استفاده از بخاری گازی را ندادند بعلت عدم تامین منابع برای مصرف گاز و بچه های ما از اول صبح تاحداقل 10صبح باید توی کلاس بلرزند ودرس بخوانند تا پول های .........
توجه کردین که چقد مطالب مرتبط با این خبر در انتهاش چقد زیاده؟؟؟
وقتی بحث خدمت به ملت باشد استعفا معنا ندارد .اقایان می خواهند بار مسئولیت روی زمین نماند و برای رضای خدا و خدمت به مردم استعفا نمی دهند
حاجی بابایی وزیر محترم فکرنمی کنی بعد از این همه حادثه برای فرزندان این مرز و بوم وقت استعفا رسیده جند تا کودک در حادثه تصادف و اتش سوزی تو این دو ماه فوت کردند یک میز برای شما ارزشش از جان کودکان ما بیشتره
استعفا، قطعاً هيچ مشکلي رو از اين گلهاي عزيز حل نمي کنه. ولي حداقل يه درس عبرتي ميشه براي نفر بعدي که قراره روي صندلي وزارت تکيه بزنه تا اينچنين حوادث مشابهي تکرار نشه.
همه جا زده وزیر باید استعفا بده و ... (مسئولیت پذیری) اخه وقتی وزرا خیلی از اختیارات رو ندارن یا یه دستور میدن کسی بهش عمل نمیکنه (مثل قضیه وام زیر 10 میلیون با یه ضامن !!) وقتی هیچ ابزار برخرودی ندارن با موارد تخلف مسئولیت چی رو باید بپذیره !!! وقتی از کسی باید انتظار مسئولیت پذیری رو داشت که بهش بگن برو اینجا رو درست کن هر کاری هم لازم بود انجام بده طرف هم بره 20 نفره شوت کنه بیرون و 10 نفر رو توبیخ کنه اگر بعدش چیزی شد مسئولیتش با اونه ولی این بابا کلید اتاقی رو بهش دادن که تمام نیروهاش از 20 سال قبل همینا بودن و همونجور دارن کار میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
خوب میتونه اين مسوليت رو قبول نکنه.البته اگه ادم با وجدانی باشه.جایی که میدونه نمیتونه مفيد باشه مسئوليتش رو هم قبول نمی کنه.
كلام امير مومنان علي ( ع ) خطاب به مالك اشتر نخعي :

« اي مالك ! اگر روزي تو را بر مسند پست و مقامي نهادند ، در حالي كه تو ميداني ، كسي بهتر از تو هست تا آن مسئوليت را به سر انجام مقصود ميرساند ، مادامي كه در آن پست بماني ، خيانت نموده اي »
مادامي كه به مسئوليت ؛ به چشم " لقمه چرب " نظاره شود ، استعفاء نيز ناياب ميشود .
ای کاش تابناک بر یادداشت های سردبیری هفته نامه نگاه وزارت آموزش وپرروش نگاهی گذار بیاندازد و فرهنگ و ادبیات تمجید از زویر دانشمند را بازکاوی کند ، آنگاه خواهید فهمید که ما چقدر با استفعا یا عذر خواهی یک مسئول فاصله داریم!!!
وزیر دانشمند و عذر خواهی!! وزیر صاحب نظر و استعفا!! ... وزیر هزار حسن و یک تار مو ایراد؟
استغر الله استغفرالله...
این است فضای حاکم بر مدیریت بزرگترین پایگاه تربیت کشور!!
جایی که یک محکوم قضایی پست مهم دولتی میگیره (اقای مر...) به خانمش هم پست میده شما انتظار داری وزیر برای یک چنین حادثه ای استعفا بده ؟!!!
حاجی بابا ، بابا حاجی ، استعفا ، استعفا
در رابطه با سؤال آخر اين مقاله: آيا اصلاً فرزندان مسئولين در مدارسي مثل مدارس مردم معمولي تحصيل مي كنند، كه فرزندان آنها با فرزندان مردم عادي مقايسه شوند؟
وقتی وزیر براساس معیارهای لازم مدیریتی انتخاب نمی شود نتیجه همین خواهد شد.
ایا وزیر از کلیه وظایفش اگاه بود؟ اگر وزیر نسبت به کارش احساس مسئولیت می کرد اصلا شبها خوابش نمی برد.
چرا از روی احساسات داریم صحبت می کنیم.یه کمی هم منطقی باشیم.همه می دونیم که نماینده ی پیرانشهر سال قبل بودجه ی 2.5 میلیارد تومنی رو به دولت برگردونده!چرا؟بعد این نماینده حالا توی صحن علنی مجلس داره از وزیر انتقاد میکنه!همه می دونیم از وقتی که حاجی بابایی اومده یه کمی اوضاع وزارت اموزش و پرورش بهتر شده.چرا ما ایرانی ها همیشه نیمه ی خالی لیوان رو نگاه می کنیم؟چرا انقدر زود قضاوت می کنیم؟چرا انتقادات ما مستدل و از روی تعقل و تفکر نیست؟خب همین کار ها رو کردیم که شدیم "جهان سومی!"
واقعا مثل هر کشور دیگر اولین کار وزیر باید استعفا باشد این چنین زخمهایی به یکباره سوختن 37 نونهال که برای پدر و مادرهایشان تمامی زندگیشان است به هیچ وجهی قابل بخشش نیست. امیدوارم مقصر اصلی مشخص شود
الحمد الله تابناک به فکر مسایل مهم است و قدردانی میکنیم از باب کردن این مسله و امید داریم وزیر دانای وزارت اموزش و برورش با استعفا دادن ایم مسله را در کشور باب کند و این سنت ارزشمند را به نام خود تاسیس کند هر چند خیلی بعید است این اتفاق بیفتاد چون سنت حسنه تاسیس کرده لیاقت الهی می طلبد
بحث استعفا نیست دوستان
وقتی که هیچ کسی مسولیت عوارض سو مدیرتی خودشو نمی پذیره دیگه انتظار چی رو داری
استعفا تو ایران معنی نداره چرا که همیشه به پای اون کسی دیگه نوشته میشه یا راحت بگم ماست مالی میشه میره و کسی خودشو پاسخگو نمی بینه چرا که کسی نیست بازخواستش کنه.
لطفا یرای استعفای یه آرمی انقدر آرم نکشید اون از بهبهانی که دم و دیقه هواپیما میفتاد من نمیدونم چرا حالا هوپیما نمیفته
بجای استعفا که دردی را از سیستم دوا نمیکند، مسئولین مرتبط موظف شوند شخصا تا بهبود این کودکان معصوم از ایشان تیمار و پرستاری کنند
کلاسهای درس مجهز به کپسول آتش نشانی مناسب شوند نه اینکه مازاد بودجه را به خزانه برگردانند
پنجره ها در اغلب مدارس کشور بطرز احمقانه ای (احتمالا جهت جلوگیری از اصابت توپ و شکسته شدن در زمان ورزش) نرده کشی شده اند که گریز و امداد رسانی را در این قبیل حوادث مشکل می سازد، بجای آن نرده ها بنحوی روی قاب متحرک جوش داده شوند که بوقت لازم امکان بازشدن داشته باشند
با استعفای یک مقام ارشد در کشور درسته که هیچ مشکلی از آسیب دیدگان مرتفع نمیشه اما حداقل مردم میفهمن که کسی که مسئولیت یه پست رو قبول کرده انقدر "وجدان" داره که در اثر قصور زیر دستانش و کوتاهی خودش،پستش رو به یکی کارآمد تر از خودش بسپاره...
راستی مگه استعفا تو قانون اساسی ما ممنوع نشده؟؟!!
سلام
البته عملکرد وزیر و کلاً وزارتخانه در حوادث اشاره شده مطلوب نبوده ولی اینکه در یک مملکت به این بزرگی بعد از وقوع یک حادثه تمام عملکرد یک شخص را فراموش کرده و فوراً نسبت به او موضع متخاصمانه بگیریم متمئناً جوانمردانه نیست . جناب نویسنده شما در تمام نوشته ات حتی یک راهکار برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی ارائه ننموده ای و فقط خواستار استعفای وزیر می شوی. آیا میتوانی اطمینان بدهی در صورت استعفای بالاترین مقام وزارت دیگر چنین حوادثی روی ندهد؟!!!
البته وقتی من خودم را جای پدر و مادر این بچه ها قرار میدهم بسیار ناراحت و عصبانی می شوم ولی اگر قرار باشد انسان تصمیم خود را در عصبانیت بگیرد کند مطمناً امکان تصمیم صحیح گرفتن، بسیار پایین می آید.
پس اگر قرار باشد ما خود را جای یک پدر عصبانی و ناراحت بگذاریم و تصمیم بگیریم امکان تصمیم اشتباه بسیار بالاست. پس با حفظ آرامش و ارائه راهکار منطقی جهت جلوگیری از وقوع چنین حوادثی رسالت خبررسانی خود را به طور صحیح انجام دهید.
«امیدوارم منتشر کنید»
اقای وزیر محترم آموزش وپرورش تو رابه خدا قسم میدهم اموزش وپرورش را رها کن همین قدر که خدمت کرده اید بس است
وقتی در مدارس مناطق محروم کشور جهت گرمایش از بخارهای خطرساز استفاده میشود هوشمند سازی مدارس با هزینهای سرسام آور (جهت نصب و نگهداری) توجیح پذیر نیست !!!
من بعید میدونم آقای حاج بابایی و کفاشیان تا پایان این دولت استعفا بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
گل کفتی
واقعا جالبه که وزیر آموزش و پرورش استعفا نمی ده. یعنی این همه ماجرا ولی اون هنور فقط بعد هر حادثه احساس همدردی می کند و بس. همدردی تو زیبایی صورت خواهر منو برنمیگردونه برنمیگردونه.
داداش مسولين از مابهترون هستند مگه توي اين ممكلت زندگي نميكيني؟
به نظر من هم مشکل با استعفا حل نمی شود، اما بحثی که هست مسئولیت نپذیری مسولان! است. مجلس می خواهد استضاح کند نمی خواهند، نمی گذارند که اختلافات به سطح جامعه بیاید!!!!!!!!!!!!!!
جامعه، لغت آشنایی است فکر کنم خودمانیم! که موقع انتخابات غیوریم و الان نامحرم. بگذارید اگر مشکلی هست بدانیم حق ما است مشکلات جامعه مان را بدانیم. در این تاریک کده که هیچ به ما گفته نمی شود از کجا بدانیم حق با کیست و مشکل از کجاست.
مشکل ما آگاهی است و مسئولان هم از این عدم آگاهی استفاده می کنند و هر برلایی می خواهند سر ما می آورند چون ما نمی دانیم یا باید ندانیم!
برای حل این دست مشکلات باید رسانه ی مــــلــــــــــی (البته الان دولت) همت کند.
توقعی نیست وقتی بودجه دیر می آد. سرانه هر دانش آموز 1200 تومان در شش ماه پول آب وبرق و کاغذ ودیگر ملزومات .... مدیر دیگه فکر شارژکپسول ودغدغه آموزش و.... ندارد .
اگر نگاهی به مصوبه اخیر مجلس در مورد حذف شدن حق ماموریت مسئولان در راستای اقتصاد مقاومتی بیندازید متوجه می شوید که دلیل استعفا ندادن مسئولین در چنین مواقعی چیست!!!!!!!
احسنت به تو تابناک ...
دارم احساس میکنم تنها کسی که حرف دل مارو توی این مملکت میزنه توییی ...
افرین ...

امیدوارم مسئولین جرات خوندن این مطالب و داشته باشن ....
این وزیر هم مانند وزیر راه سابق که هواپیما می افتاد قطار منفجر می شد یا از خط خارج می شد اصلا وزیر خم به ابرو نمی آورد واز استعفا خبری نبود ویا مشکلات اقتصادی که با کمال بی برنامگی دولت ووزای مربوطه فشار به مردم می آورد وبا استعفا هیج وزیری روبرو نمی شویم ویامشکلات ورزش ، ازدواج جوانان ، فرهنگی و... که هیچ یک ازدولتمردان مقصر نیستند . این هم یکی دیگر از آن مشکلات است باید یقه آنها که سوختند ویا اتوبوسشان چپ کرد وکشته شدن را بگیریم چرا جناب وزیر استعفا کنند اینها همانند همانهایی هستند که چند روز پیش القابشان را جناب رییس جمهور به عنوان نمونه نثار یکی ازاین دولتمردان کردند .سر جناب وزیر بسلامت باد
بنده هم با قلبی آکنده از تاسف میخواهم که وزیر آموزش و پرورش استعفا دهد. اینهمه داغ بچه های 10 و11 ساله در چند سال اخیر کافی است....
اخر کار میگن معلم اشتباه کرده نمیگن ما پول ندادیم مدرسه نو سازی یا باز سازی بشه من ازاین مدارس زیاد دیدم واین اتفاقات میوفته اولیش نیست اخریشم نخواهد بود همه هم در مناطق محروم اتفاق میوفته
اقايان استعفا ندهند حداقل بگويند دستگيره در كلاس از داخل افتاده وخراب بوده وبعد از خروج معلم از كلاس براي آوردن كمك در بسته شده وبچه ها قادر به باز كردن آن نشده اند؟! درماجراي اخير تصادف اتوبوس حامل دانشاموزان از تبادكان به مشهد براي بازديد از نمايشگاه جبهه همين نزديكي است به دروغ انرا ماشين حامل كاركنان و فرهنگيان جا نزنند ،راست و حسيني بگويند اين دفعه نيز دسته گل آب داده ايم بازهم استاندارد هاي اردوي برونشهري را رعايت نكرده ايم. اي كاش دوستان لجبازي را كنار بگذارند وبه جاي بازي كردن با عناوين مقدس ومبارك مثل دفاع مقدس ،ايثار وشهادت و رهبري و انقلاب به اصل مسئووليت خود توجه كنند.از پس امروز فرداي قيامت حتما وجود دارد وپل صراط گذشتنش سخت است.نميتوانيد كار را به كاردان بسپاريد
آقا جواد ، بله مشکل با استعفا حل می شه ف چون این فرهنگ تقویت میشه که هرکس نتواند به مسئولیت خود عمل کند باید کنار رود. استعفا که حداقل اعتراف به ناتوانی و سوء مدیریت یک وزیر است در کشورهای شرق آسیا مثل ژاپن در موارد مهمتر از شرم خودکشی هم می کنند . تابناک جان یک دفعه هم شد این کامنت را بگذار
با استعفا مشکل حل نمی شود عیب سیستم ها رااصلاح کرد نمی شود مدارس را استاندارد سازی کرد درهمه کشورها استانداردهای برای برای کلیه امور تعریف وبعضا اجباری می باشد بخصوص درجایی که با جان انسانها سروکار دارد منجمله درایران اسلامی خودمان مباحث بیست وچندگانه در مهندسی ساختمان که حداقل ها هستند ورعایت ناقص یا نظارت ناقص است آیا این حوادث برای اصلاح سیستمها وجلوگیری از تکرار آنهابازخوردی دارند؟
اشکال واقعی دراینست که هنگام انتخاب مدیر به دانش،مهارتهاوتوانمندیهایی که بایددرفردی برای احراز پست مدیریت موجودباشد توجه نمیشود ورسم وعرف غلط در کشور ما اینست که در بهترین حالت به تجربه وسابقه کار افراد توجه نموده وبه او پست مدیریتی میدهندودیگر مهارتها ومعلوماتی راکه باید کسی در منصب مدیریت داشته باشدرا مورد توجه ودقت فرارنمیدهند.
اقاي وزير فرموده اند
كس خاصي مقصر نيست
ايشون وزير وزارتخانه اي هستند كه قراره به فرزندان اين مملكت اموزش بدهند؟؟؟؟؟
این آقا که هرجا المپادی و مقامی باشه بلافاصله خودش رو می رسونه و پز میده حالا هم اگه شهامت داشته باشه باید قبل از اینکه کسی ازش بخواد بیاد استعفا بده تا حداقل بفهمیم که فقط در بالارفتن ها سهیم نیست در حوادث هم مسئولیت پذیره
سلام .در نهایت غمگینی از حادثه ی پیش امده/ به دلایل ذیل اظهار نظربعضی هموطنان درمورد لزوم استعفای وزیر رابسیار سطحی وماهی مراد گرفتن از اب گل الود ارزیابی میکنم
1در هر حادثه ای عنصر اساسی جرم یا بزه/ نیت قاصر یامقصره.براستی چه کسی ادعا میکند وزیر/ رییس اموزش/یامدیر دبستان باهدف اسیب رساندن به عزیزان خودشون /بودجه را برگشت داده اند/بخاریها را استاندارد انتخاب نکرده اند/بامیلیاردها پول سرانه مدرسه!!! کپسول خالی بوده است/ومدیر مدرسه این سناریو را طراحی کرده تا خود و معلمانش هم درجریان حادثه بسوزند ودر بیمارستان چند صباحی به عیش واستراحت وتفریح بپردازند...فکر میکنم تااینجا برای شرمندگی دایه های مهربانتر از مادر کافی باشد .
2انها که کمی اولویتهای توسعه رادرک میکنند میدانند که رسالت اموزش وپرورش ترویج عدالت اموزشی حتی درکپر ها/زیر درختان /سایه دیوارها برای همه /ازجمله فرزندان اشرار ومعاندان نظام است وضمناکیست که ندانددرایران حتی تهران هیچ مدرسه ی استانداردی یافت نمیشود؟ایا به این ترتیب بایدهمه مدارس راتعطیل کرد؟ امام حسین فرمود اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید.
3من در مورد عملکرد کلی وزیر انتقاد دارم ولی تقاضای استیضاح برای این موضوع /فقط بازار گرمی نماینده ی انجاست ودرخواست استعفا از سوی کاربران این سایت موجب تاسف ناشی از سطحی نگریست.
4مبادله ی عاطفه بین معلم وشاگرد کمتر از پدر ومادر با او نیست .هرجا کلاسی هست ممکن است یکی هم اتش بگیرد هرجا دبستان هست ممکن است یکی هم فرو ریزد.چرا کوریم و نمی بینیم درمقابل یک کلاس که اتش گرفته میلیونها کلاس ولو غیر استاندارد فرزندان ایران رااز بیسوادی وبد بختیهای ناشی از ان میرهانند؟مردم هشیارند لطفاعوامفریبی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
خدا رحم کنه به منطقه ای که تو ريسش هستی؟ میخوای يه دست کتک هم بزنيم بچه ها رو نه؟
دوست داشتم مسئول باشم و روزی صدبار استعفا بدم، عوض همه ی استعفاهایی که تا حالا داده نشده!
به نطر بنده استعفای وزیر زنگ هشداری برای کسانی خواهد بود که وطایفشان را درست انجام نمی دهند.
فقط استفا میتونه دل این مردم زخم خورده را ارام بکنه. استفاااا
باید وزیر را زندانی کنند
با استعفا تنها وجدان مردمی که در کنار گود نشسته اند راحت میشود ولی دردی از کودکان آسیب دیده و کودکانی که در محیط های نا امن درس می خوانند دوا نمی شود.
بجای استعفا
1. به افراد دیه پرداخت شود!
2. در اقدام بعدی آموزش و پرورش تعهد نماید که کودکان آسیب دیده وقتی به سن جوانی رسیدند هزینه جراحی پلاستیک آنها را تقبل کند.
3. کمیته ای تشکیل شود تا تمام مدارس روستایی و شهری کشور را بررسی کند و بخاری های غیر استاندارد را از این مدارس خارج کرده .
در این صورت دیگر چنین اتفاقی برای فرزندانمان نمی افتد.
مطمئن باشيد بااستعفاحوادث اين چنيني تكرار نخواهدشد .هي نگوييدقسمت بوده .مديركل استان مربوطه ووزير استعفا دهند مشكل حل خواهدشد
خدا کنه که کسی که مسئولیتی بگیره یا تا آخر وایسه تا اینکه بگه اهل استعفا دادن نيستم و دوست دارم برکنارم کنند.
با سلام خانم بندخ معلم کلاس سوم ابتدایی در خراسان جنوبی است با 33 دانش اموز که جا برای نصب بخاری در کلاس نیست و اتفاقا در محل درب ورودی به زور جا شده و نصب شده که اگر خدای نا کرده اتفاقی بیافتد حادثه بدتری رخ خواهد داد چه باید کرد میگویند معلم کم داریم ولی یک اقایی به عنوان معون تربیتی فقط پول الکی میگیرد و در تمام سال بی کار در مدرسه می گردد
ما باید خیلی چیزها را از کشورهای پیشرفته یاد بگیریم. در خیلی از مسائل باور کنید اسلامی رفتار می کنند. اگر این اتفاق در یکی از این کشورها رخ می داد وزیر سریعاً 1- از مردم کشورش غذرخواهی می کرد، 2- دستور پیگیری کارشناسانه می داد، و 3- و در آخر استعفا می داد.
آقایانیکه از کم وکیف وحادثه اطلاع ندارند نظر کارشناسی ندهند واشتباه یک نفر را به وزیر ودولت و... تسری ندهند هر کس در هرپست ومقامی ممکن است یک اشتباه بکند ولی گاهاً اشتباه یک نفر به قیمت جان خودش تمامی می شود وگاهی به قیمت جان دیگران .حال اگر معلمی اشتباه کرده وهم خودش وهم دانش آموزان راس وزانده وزیر چکاره است . لطفا ندانسته نظر ندهید
من نمیدونم این .... اون دنیا چی میخوان جواب بدن!!!
حالا يک نفر ديگر بيايد تا به چم وخم کار آشنا بشود يعني چي ؟ مدير مدرسه بايد استعفا بدهد نه وزير
اي آقا استعفا يعني چي ؟ اين مملكت قحط الرجال است . چرا با سرمايه ها بازي مي كنيد ؟ جون مردم كه ارزشي نداره در برابر اين سرمايه ها و مسئولين محترم !!!
مشکل با استعفا حل می شه عزیز! استعفا باعث بهبود روحیه مسئولیت پذیری در کشور می شه، که اگر اینطوری بشه، آقای وزیر بعدی که مسئولیت پذیر هم هست، به جای اختصاص بودجه های کلان برای هوشمند سازی مدارس که تجهیزاتش تو کلاس های درس گرد و خاک می خوره، به فکر تأمین حداقل ها در تمام مدارس کشور میوفته
اگر مسئول بي كفايت استعفا نكرد مجلس از طريق استيضاح و عدم صلاحيت اقدام نمايد .
جواب سوخته شدن اين بچه ها رو كي ميده واقعا؟ دفعه اول نيست مطمئن باشين دفعه آخر هم نخواهد بود . استعفا فايده نداره بايد تاوان پس بدن.
تاوقتی همه کارهای ماسیاست بازی(کلک وپولتیک خودمانی) باشه وضع بهترازاین نمیشه
واقعاً دل همه شکست،اصلا بحث استعفا و برکناری نیست چرا که این کارها هیچ مشکلی را حل نمی کنه فقط چرا باید با این کارها اعتماد همه را از بین ببریم چرا آموزش و پرورش که رکن اصلی در جامعه است باید این قدر بی برنامه باشه جواب این بچه های معصوم را کی میده تمام آینده خود و خانواده اشان تباه میشه حالا به فرض وزیر استعفا بده خوب یک آدم بی مسؤلیت دیگه میاد واقعا ابروی نظام اسلامی را با این سوء مدیریت ها از بین می برند خواهشا از خدا بترسید
مطمئن باشید مسئولینی که در ارتباط با این گونه موارد هستند ارتقاء می یابند چرا که تاکنون اینطور بوده است. به اینگونه مدیران افراد با جنم و با عرضه می گویند
با سلام خواهشا این مسایل را به وزیر ارتباط ندهید چه طور ممکن است این کار با این وسعت ممکن نیست جز به جز توسط وزیر دنبال شود
ای کاش کسانی که مسئولیت آموزش و پرورش رو به دست گرفتن میدونستن کجا و ایستادن و اگر عرضه اداره کردنشو ندارن لا اقل جایگاه آموزش و پرورش در یک حکومت رو میدونستن. خطاب به همه مسئولین میگم و اقعا قدر این مردم رو بدونین که با همه ندونم کاری ها و ...... ساختن و چیزی بهتون نمیگن و صبر میکنن البته نه اینکه عاشق روی ماه شما باشن؛ فقط به خاطر اعتقادشون به این انقلاب و اسلام عزیزه. ای کاش وقتی از پس یک مسئولیت بر نمیاین با یک استعفای ساده هم خودتون و هم مردم رو راحت کنین.
در شرایطی که رییس محترم جمهور وزیر مخابرات را بدون توضیح عزل می کند و مردم منتظر شنیدن دلیل آن هستند چرا وزیری که سه بار دلیل عزل خود را به مردم ارائه داده و مردم منتظر عزل او می باشند می ماند تا مدرسه دیگری و شهر دیگری را به آتش بکشد و عزادار کند؟؟؟ رییس جمهور توضیح دهد چرا وزیر اموزش و پرورش را عزل نمی کند؟
استعفا کم است به نظر من باید یک قانون کلی در نظام تصویب کنند که افراد خاطی را در شرایطی مطابق شرایط بوجود اورده شده برای یگران قرار دهند مثلا اگر نوک انگشت خود وزیر را اندکی بسوزانند خودش که هیچ، دیگر هیچ یک از معاونان وی و دیگر وزیران و مدیران فکر کمکاری بسرشان نمیزند
استعفا بهترین کاری است که حاجی بابایی می توانند انجام دهند
شناسايي مقصر ين حادثه و برخورد سريع و بركناري وزير . شايد مرهمي بر زخم خانواده هاي دانش آموزان و مردم عاطفي ايران است
چند سوال مغز من را مشغول نموده:
1-جلسه آیسسکو در عربستان از چه روز تا چه روزی بود که ایشان پنج شنبه برگشت؟
2-وزیر بابت چه مسائلی باید عذر خواهی کند و در ضمن من هم با ایشان موافقم که وزیر نباید در چنین مسائلی عذرخواهی کند بلکه باید استعفا بدهد.
3-باز مقصر شناخته شد و آنهم معلمی با حداقل حقوق و دستی که به هیچ جایی بند نیست و در روستایی دور افتاده دارد تلاش می کند تا نان حلالی همانطور که آقای وزیر هم با میزش دنبال آن نان است در بیاورد .
4-آقای حاجی بابایی حد اکثر شما 7 ماه سر کار هستید و از کجا باید این نو گلان باید مطمئن باشند که هزینه هایشان بعد شما هم پرداخت خواهد شد یا اینهم بمانند اغلب قولهای داده شده مثل ایجا 2میلیون شغل در سال،ساخت 2 ماهه مسکن زلزله زدگان و تمام قولهای قبلی به فراموشی سپرده شده و فقط می خواهید این لکه را نیز فعلا" پاک کنی هرچند این لکه در تاریخ با نگاه کرده به چهره این معصومان بیاد خواهد آمد و بر جا خواهد ماند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار