بازدید 44478
تکرار درس‌های نگرفته از «درودزن» در «شین آباد» + تصاویر

باز هم بخاری نفتی کلاس را به آتش کشید؛ حال شش تن وخیم است

با نزدیک شدن به ششمین سالگرد حادثه تلخ آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه درودزن، باز هم بخاری نفتی ده‌ها دانش‌آموز را داغ می‌زند؛ البته شاید بخاری هیچ نقشی در ماجرا نداشته باشد، چراکه به تأکید مسئولان آموزش و پرورش، استاندارد بوده است! شاید حق با نماینده این شهر باشد که می‌گوید: سال گذشته دو میلیارد تومان بودجه‌ای را که باید صرف مدارس استان می‌شد، برگشت داده‌اند!
کد خبر: ۲۸۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱ 05 December 2012
از اوایل دی ماه ۸۵ که شماری از دانش‌آموزان دختر یکی از مدارس بخش درودزن (شهرستان مرودشت در استان فارس) طعمه آتش‌سوزی بخاری نفتی شده و پوست تنشان ذوب شد، نزدیک شش سال می‌گذرد؛ اما به رغم وعده پیگیری قضایی و مجازات مسئولان سهل‌انگاری کننده، به ظاهر امروز زمان بازخوانی پرونده آتشِ درودزن با تلخی فرا رسیده است.

به گزارش «تابناک»، حوالی ساعت ۱۵: ۸ صبح امروز (چهارشنبه پانزدهم آذر ماه) بخاری نفتی یک کلاس ابتدایی دخترانه در مدرسه روستای «شین آباد» از توابع شهرستان پیرانشهر آتش گرفته و در این رخداد، ۳۷ تن دچار سوختگی می‌شوند که متأسفانه وضعیت هشت تن از این دانش‌آموزان، نامساعد گزارش شده است.


کلاس سوخته در شین آباد

محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در تشریح این رخداد گفت: ساعت ۸:‌۲۵ صبح امروز (چهارشنبه) وقوع یک فقره آتش‌سوزی در مدرسه ابتدایی «انقلاب اسلامی» در روستای «شین‌آباد» در شهرستان پیرانشهر در استان آذربایجان‌غربی به این مرکز اطلاع داده شد؛ امدادگران با حضور در صحنه، دریافتند که این رخداد بر اثر آتش گرفتن بخاری نفتی در مدرسه ابتدایی دخترانه روی داده و موفق شدند ۳۷ تن را که در این آتش‌سوزی سوختند نجات دهند؛ خوشبختانه این حادثه کشته‌ای بر جای نگذاشت.

انتقال مصدومان به ارومیه؛ حال هشت تن وخیم است

دکتر حمیدرضا عمرانی، رییس اورژانس آذربایجان‌غربی برخلاف گزارش‌های پیشین، شمار مصدومان این آتش‌سوزی را ۳۳ تن اعلام نمود و به ایسنا گفت: در نخستین دقایق وقوع حادثه آتش‌سوزی، عوامل اورژانس در محل حاضر و متوجه شدند که ۳۳ تن در جریان این حادثه مصدوم شده‌اند؛ از این میان، ۳۲ تن برای ادامه درمان نیاز به اعزام به مراکز درمانی داشتند که پس از انجام اقدامات اولیه در بیمارستان پیرانشهر، به کمک ده دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس که از شهرستان‌های «اشنویه»، «مهاباد»، «ارومیه» و... آمده بودند، در حال انتقال به بیمارستان امام‌خمینی ارومیه هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۴ تن از این دانش‌آموزان وارد ارومیه شدند که پانزده تن از آنان در بخش بیمارستان امام‌خمینی پذیرش شده‌اند، گفت: مصدومیت همه این دانش‌آموزان که در مقطع چهارم دبستان تحصیل می‌کردند، سوختگی گزارش شده که متأسفانه سوختگی هشت تن از ایشان بالای ۴۰ تا ۵۰ درصد است و وضعیت این دانش‌آموزان نامساعد است.


روایت سایت سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از حادثه


مدیر مدرسه مقصر بود؛ بخاری استاندارد بود!

اسماعیل‌زاده، مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه علت حادثه امروز مدرسه دخترانه روستای «شین‌آباد» اشتباه مدیر این مدرسه بوده، به ایسنا گفت: بر پایه اظهارات مدیر این مدرسه روستایی، بخاری نفتی آتش‌ گرفته کاربراتوری و استاندارد بود که یک باره آتش می‌گیرد و مدیر مدرسه به همراه خدمتکار برای خروج این بخاری از کلاس اقدام می‌کنند. بنا به گفته مدیر مدرسه، هنگام خارج‌ کردن بخاری آتش گرفته از کلاس، بخاری از دست آنان‌‌ رها شده و این حادثه پیش می‌آید.

این سخنان سبب می‌شود که مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، از سفر خود به منطقه به دستور وزیر خبر داده و به خبرگزاری پانا (خبرگزاری دانش آموزان) بگوید: تمام همت دولت و مجلس در هفت سال گذشته، توجه جدی به بخش عمرانی آموزش و پرورش بود و ساخت و مقاوم‌سازی مدارس، جایگزینی مدارس فرسوده و... از مجموع این اقدامات است. مسئولان آموزش و پرورش در تلاشند تا همه مدارس از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کنند و در همین راستا تمامی مدارس تنها مجاز به استفاده از دو سامانه حرارتی هستند که یکی از آن‌ها سامانه حرارتی مرکزی و سامانه حرارتی دیگر نیز استفاده از بخاری‌های نفتی کاربراتوری استاندارد در مدارسی است که کلاس‌ درس در آن‌ها کم است یا استفاده از سیستم حرارتی مرکزی، صرفه ندارد.

رییسی با بیان اینکه در استفاده از سیستم‌های گرمایشی باید نکات ایمنی رعایت شود و بازرسی‌های فنی و بموقع صورت بگیرد، ابراز امیدواری کرد: پس از این دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم و چنین رخدادهایی به کمترین میزان برسد؛ بنا بر اطلاعاتی که به من داده‌اند، این مدرسه دخترانه تجهیزات خاموش کردن آتش‌شوزی داشته است؛ اما نمی‌دانم که از آن استفاده شده یا خیر؟


کلاس درسی که در همان مدرسه واقع شده و نسوخته

وزیر آموزش و پرورش استعفا دهد

تأکید چندباره مسئولان به استاندارد بودن بخاریِ آتش گرفته، در حالی است که نماینده پیرانشهر و سردشت از وجود گاز در محل حادثه خبر داده و علت استفاده از این بخاری در مدرسه را کوتاهی مسئولان و برگشت دادن بودجه اختصاص یافته به آن دانسته و خواستار استعفای وزیر آموزش و پرورش می‌شود.

دکتر رسول خضری در گفت‌وگو با کردپرس ضمن ابراز مراتب تأسف از این حادثه دلخراش و همدردی با خانواده‌های قربانیان و مردم پیرانشهر گفت: همه مسئولین مربوطه و کسانی که به گونه‌ای با کم کاری و کوتاهی، موجبات بروز این حادثه را فراهم کرده‌اند، باید بازخواست شوند. اگر در هر جای دنیا حادثه‌ای از این دست روی دهد، وزیر آموزش و پرورش آن کشور بلافاصله استعفا می‌دهد و ما هم منتظر واکنش وزیر هستیم.

وی با تشکر از مسئولانی که با سرعت عمل، مانع از بحرانی‌تر شدن اوضاع شدند، گفت: درصد سوختگی سه نفر از ۳۷ دانش آموز قربانی این رخدداد، بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و وضعیت جسمی آن‌ها وخیم است؛ اما خوشبختانه مورد منجر به فوت نداشتیم و جا دارد که از نیروهای امدادی، اورژانس، هلال احمر، مسئولان انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و همه کسانی که در راه کمک به آسیب دیدگان این حادثه زحمات بسیاری کشیده و سرعت عمل مثال زدنی نشان دادند، تشکر کنم.

خضری با تأکید بر پیگیری ماجرا افزود: سال گذشته، نشستی با مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان داشتیم که ایشان اعلام کردند دو میلیارد تومان بودجه‌ پیرانشهر را برگشت داده‌اند، مدیر آموزش و پرورش سابق پیرانشهر و مدیر امور مالی استان، با برگشت دادن دو میلیارد تومان بودجه که باید صرف امور تجهیز و نوسازی مدارس می‌شد، در این رابطه‌ مسئول هستند و باید پاسخگو باشند؛ بی‌تدبیری مدیران مربوطه پذیرفته نیست و همه باید بازخواست شده و دلایل خود برای برگشت این بودجه و هزینه نکردنش در مدراس استان را بیاورند.

تکمیلی: اعزام شش دانش‌آموز بد حال به تبریز

دکتر رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، دقایقی پیش (حوالی ساعت ۳۰: ۲۱) به خبرنگار «تابناک» گفت: از آنجایی که حال چند تن از کودکان آسیب دیده وخیم بود، با هماهنگی‌هایی که با نمایندگان تبریز و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردیم، شش تن از ایشان را راهی بیمارستان فوق تخصصی سینا در تبریز کردیم که در این جمع، چهار دانش آموز با لوله‌های تنفسی تعبیه شده نفس می‌کشند.

وی با رضایت‌بخش خواندن حال دیگر مصدومان آتش سوزی مدرسه شین آباد افزود: در عیادت از مصدومان، معاون وزیر حضور داشت و هم اکنون راهی بازدید از محل حادثه هستیم تا با ریشه‌یابی ماجرا، نه تنها قصور منجر به این حادثه را شناسایی کرده و شفاف با مردم سخن بگوییم، بلکه با رویکرد ملی به این ماجرا نگریسته و روندی را در پی بگیریم تا به امید خدا دیگر شاهد رخدادهایی تلخی از این دست نباشیم.

خضری درباره چرایی وقوع این آتش سوزی و پیگیری قانونی ماجرا گفت: هنوز گزارش‌های این سانحه را نخوانده‌ام و نمی‌توانم دقیق اظهارنظر کنم اما تذکر کتبی به وزیر داده‌ام و طرح سؤال از وزیر آموزش و پرورش را به هیأت رئیسه ارائه کرده‌ام؛ البته ابهاماتی مطرح است که باید تحقیق و بررسی شود، مثلا آیا مدرسه کپسول اطفای آتش‌سوزی داشته یا نه و اگر داشته، چرا به کار برده نشده است؟



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۲۹۵
انتشار یافته: ۳۰۹
چابهار 4 نفر از دانش آموزان ممتاز دبیرستان دانشگاه زنده زنده در آتش سوختند ، حتی خم به ابروی رئیس دبیرستان نیامد شما نماینده انتظار داری وزیر آموزش و پرورش استعفا بده چرا همچین چیزی رو بین مسئولین باب میکنید . بنده خدا وزیر چه گناهی داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
آقای حاجی بابایی به فکر هوشمندسازی مدارس است و پول کلانی برای تخته هوشمند صرف میکند کاش به جای این کار بخاری می خرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
سریعا حاجی بابایی باید استعفا دهد در این مملکت چه خبره هیچ کس با اینهمه حوادث خم به ابرو نمی آورد نمایندگان مجلس وظیفه دارن اگه حاجی بابایی استعفا نداد اورا استیضاح و از کار برکنار کنند تا حداقل این یه بار درس عبرتی بشود برای سایرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
میدونید این دخترا زیباییشون رو برای همیشه از دست دادن؟
میدونید در آینده شاید برای همین دیگه نتونن خانم خونه بشن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
آدم حسابی اگه یه وزیر مسئول و مقتدر اون بالا باشه زیر دستیها کمتر تخلف میکنن. برگشت بودجه ای که باید مصرف میشده و صرفا جهت خودشیرینی انجام شده و اون وزیر هم مشوق همچنین کارهایی هست اصلا قابل بخشش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
پول تخته هوشمند رو هم دارند از والدین میگیرند تازه خیلی مدارس پول کاغذشون رو هم به دلیل سرانه ی کم از خانواده ها میگیرند . خود بخوان حدیث مفصل
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
مقصر باید در دادگاه محاکمه شود
استعفا دردی درمان نمیکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
دیگه باید این شعرو نخوند : ما گلهای خندانیم فرزندان ایرانیم . اصلا این شعر و گذاشتن بمونه . ما باید گریه کنیم یا چیکار بگین آقای وزیر گلهای خندانیم یا باد گریه کنیم هر جور شما بخواین آخه اینجوری برای ما مقدر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
شما كه فكر اساسي نميتونيد بكنيد، لااقل اين نرده هاي پشت پنجره كلاسها رو بكنيد تا اين طفل هاي معصوم بتونن فرار كنن.مگه كلاس درس چي داره كه دزد بخواد ببره..
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
هوشمند سازی مدارس ،طرح سباح،طرح ژیمناستیک و هزاران طرح های دیگر پر هزینه مانع توجه مسئولان به مدارس روستایی شده است.جناب وزیر پاسخ گو باشد.زمان اقای خاتمی یک کلاس آتش گرفت وزیر استیضاح شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
از قرار پولی که در هوشمند سازی مدارس هست در خرید بخاری نیست
وزیر آموزش و پرورش از سمت خود استعفا دهد.
وزیر آموزش و پرورش از سمت خود استعفا دهد.
وزیر آموزش و پرورش از سمت خود استعفا دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
منم مثبت دادم ولی این چاره کار نیست ....... باید یه فکر اساسی کرد. باید معیار انتخاب مسئولین از ....... تخصص تغییر کنه!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
آقا هر کس دیگری بیاد همین آش است وهمین کاسه .باید استاندارد سازی بشود باید جهت رعایت ایمنی دانش آموزان راهکار درست وحسابی داد و پول خرج کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
مثلن فک کردین وزیر آموزش پرورش استعفا بده همه چی ردیف میشه . نه عزیزم متاسفانه این مملکت از "بی فرهنگی" امثال من و تو رنج میبره که هنوز جاده ها قربانی میگیره و گاز انسان ها رو تو خواب میبره
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
تابناک اگه انصاف داری این پیامو بذار تا به گوش مسئولین برسه...
وجدانا خواهشا به جای کمک به کشورای دیگه به مردم ایران برسید والله لیاقت ما این نیست...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
مگر در حادثه کشته شدن دانش آموزان راهین نور بروجن ایشان استعفا داد؟ چنان دو دستی پست و مقام را چسبیده اند که انگار ابدی است. هر چند این فرد برود یکی بدتر می اید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
این هم مانند همون طرح های دیگه مثل راهیان نور است .جواب وزیر چه بود؟دانش آموزان بیمه هستند.!!!
بررسی شده انحراف به چپ باعث این حادثه شده بابا بس کنید دیگه
استعفا ؟ باشه حتما . یه عذرخواهی هم نخواهند کرد . ضمنا صندلی بازی مگه کاری داره . از این جا میره اونجا و اونیکی میاد جاش . ما هم دلمان خوش خواهد بود که همه چیز حل شد . مدرسه درود + اتوبوس های راهیان نور + مینی بوس ولنجک و و و - آخرش چی ؟ پر پر شده گل های معصوم .
شاید این بچه ها می مردن بهتر بود
میدونید به چه وضعی افتادن،انقدر بلا سر دانش آموزان میاد کسی پاسخگو نیست؟آگه یادتون باشه قبلا هم در1مدرسه آتش سوزی داشتیم
یعنی تو این کشور آدما ارزش ندارن
وزیر آموزش وپرورش برات متاسفم
اگه نمیتونی بشین سرجات انقدر دل کندن از سمتت سخته....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
می مردن بهتر بود ؟ حالا مگه تو میخوای رزق و روزی یا خدایی نکرده خرجیشون رو بدی که براشون آرزوی مرگ می کنی ؟؟؟ اینهای خدایی دارند و بهش توکل می کنند
استعفاء ویا استیضاح وزیر به مصلحت نمی باشد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
این مصلحت پدر مارا درآورده. همه دروغها و کم کاریها پشت مصلحت پنهان شده اند
ناشناس
| Cambodia |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
اونایی که منفی دادین متوجه نشدین که این ناشناس جمله اش رو به طنز گفته ؟!!!!!!!!!!!
ای بابا تو همین تهران تو بعضی مناطق خود آموزش و پرورش بخشنامه فرستاده مدارس حق استفاده از گاز رو ندارن و باید بخاری های نفتی رو بکار بگیرند. بخاطر اینکه هزینه هاشون بیاد پایین. حالا فکر می کنید که وزیری با این تفکرات میاد بخاطر این حادثه استعفا می ده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
مرد حسابی آخه این حرفه تو میزنی...نفت ارزونتره یا گاز ؟
اینهمه هم + دادن...
بابا چرا ما اینقدر احساسی عمل میکنیم ...
چند ساله استفاده از گاز درمدارس ممنوع است شايد يكي از دلايلش اين باشد كه انفجار گاز تا حالا كسي را نكشته !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
10000000000000 تا + به نظر تو ای معلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
عمرا اگه معلم باشی.
دوستان واقعا اتفاق پیش امده جای تاسف دارد و تاسف بارتر از این، کم اطلاعی ما از وضعیت فرزندانمان در مدارس است.
یعنی این 230 نفری که + دادن نمیدونن تو مدرسه ی بچه هاشون گاز استفاده میشه یا نفت؟
مدارس شهری هرجایی که گاز داشته باشه بخاری ها گازیه چطور شما چنین حرفی رو قبول میکنید و + میدین.
بازهم پاسخ های احساسی...
حالا مگه چی شده که کسی استعفا بده؟
چن تا بچه تو اتوبوس راهیان نور کشته شدن و چن تا دختر بچه هم سوختن.مگه این چیزا مهمه اصلا؟
قدرت از همه اینا مهم تره !!!
پاسخ ها
رشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
قدرت وثروت .
الله اکبر به این مملکت...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
که چی؟ خدا بزرگ است به این مملکت ؟ تا تفکر این باشه مسئول ما هم همونا هستن . خدا بزرگ است به این مملکت . اصلا میفهمی چی میگی؟
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
گل گفتی ناشناس
بخدا دلم به درد اومد. این وزیر محترم نمی خواد استعفا بده. آخه چطور می تونید تو روی این مردم بیچاره ای که دارند با درد و رنج زندگی می کنند و بخاطر حفظ نظام آهی بر نمی آرند چرا باید پایمال بی تدبیری و ...... وزیران و مجموعه محترمشان باشند. وزیر محترم آموزش و پرورش در محضر خدا چگونه پاسخ خواهی داد.
بايد استعفا دهد
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
ماچیزی به نام باید نداریم مواظب حرف زدنت باش!!!!
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
من هم موافقم، اینگونه افراد نتنها باییییید استعفا بدهند بلکه باید محاکمه هم بشوند. شما هم بهتر خط نشون نکشی ...........!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
استعفا چرا ها باید محاکمه شود اصلا چرایک مرد معلم دانش آموزان دختر بوده باید محاکمه شود استعفا بدهد و برود ..... باید محاکمه شوند .............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
اگه از دل مادر اون گلهای پرپر شده بپرسی، اعدام هم برای اینها کم است. نمیدونم آب و هوا تو این مملکت عوض شده یا اتفاق دیگری افتاده که این مسئولین دیگر خجالت کشیدن را فراموش کرده اند! ننگتان باد .
اگر امکانات کافی وجود ندارد حداقل باید
آتش نشانی قبلا به تمام مدرسه و مدارس کل کشور آموزش بدهد که در این چنین مواقعه این اتفاقها تکرار نشود .
انشاالله تکرار نشود .
در كشورهاي ديگر بدليل بأور به كرامت إنساني براي كمتر از اين حوادث وزير وظيفه شناسً مربوطه استعفا مي دهن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
استعفا بدهند؟؟ اینها برای خدمت آمده اند چرا استعفا بدهند؟!!! روکه نیست ...........
بیخیال!!!!!!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
این خدمت گزار میره یه خدمت گزار دیگه میاد و فرقی هم نمیکنه . بابا بی خیال فقط هزینش رو دوش این ملت بی نوا میمونه!!!!!!
ناشناس
| Singapore |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
برا ما ايراني ها ديگه كرامتي نمانده زير فقر و بيكاري و بد بختي داريم له ميشيم
وقتی دوره های ضمن خدمت به آموزش مطالب بی مصرف می پردازند و " اصول امداد و نجات" را به مدیران و معلمان آموزش نمی دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
یک سری مطالب برای خنده و وقت گذرانی است که اصلا سودی برای معلمان ندارد . موضوعات ضمن خدمت ها قشنگ است ولی عملا بازدهی ندارد و کلاس های پرباری نیست.اگر امداد و نجات رو به معلمان یاد میدادند شاید بهتر میتوانستن دانش اموزان رو نجات بدن و کمتر اسیب میدیدن
بازهم... این جمله را خیلی شنیدیم
خدا از سر باعث وبانیش نگذره که جگر گوشه های مردم رو سوزوندند عوارض سوختگی برای یه دختر خیلی دردناکه تازه اگه از دردش دوام بیارند
به نظر من بازرسی اداره آموزش و پرورش مقصر اصلی همه این اتفاقات است که بدون بازرسی تمام تجهیزات اجازه بازگشایی مدرسه را در اول سال می دهد هر اتفاقی بیفتد فقط مدیر را مقصر اعلام می کنند چرا؟ چون
مدرسه غیر استاندارد را به اجبار تحویل او داده اند
باید در اول مهر هر طور شده مدرسه را بازگشایی کند و گرنه اخراج می شود .
اخراج مدیران در اموزش و پرورش امری بسیار عادی است و هیچ توجهی به سوابق نمی شود
مدیر حق اخذ کمک های مردمی را ندارد ولی باید هزینه گاز برق تلفن کاغذ و هزار هزینه دیگر را بدون داشتن سرانه پرداخت نماید
با پول خودش نفت بخرد والا خواهند خوب مگر تدبیری نداشتی
به ولله مدیران مقصر نیستند چون در مدرسه هم سرایدارند هم دفتر دارند هم حسابدارند هم اولیا هستند هم مدیر آموزگارند و هم باید جواب 14 اتاق ادراه را پاسخگو باشند
و ما مدیران مرده ایم و خود خبر نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
تازه مدیران رو نور چشمی ها رو میگذارند وبه صلاحیتشان نگاه نمیشود. نظارت بر تجهیزات مدارس بسیار کم است
حالا مگه چی شده اینجوری تو بوغ و کرنا میکنین؟
همه جای دنیا این اتفاقات میوفته.
پاسخ ها
داریوش
| Armenia |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
خدا قسمتت کنه بدونی چی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
برای شما متاسفم....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
اميدوارم براي خودت و ...... همين اتفاق بيفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
تو ..... به اسم بسیجی میای اینجا نظر میدی ذهنیت بسیجی رو خراب و ناک جلوه میدی

تابناک منتشر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
یه ذره آدم باش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
یه سری از این نظرات بوداره. طرف میدونه که این حرفش الان درست نیست ولی میاد به اسم بسیجی یه حرفی میزنه که عمدا کلی هم منفی بخوره. دوستان لطفا به همچین نظراتی بی محلی کنید.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
تو اصلا بسیجی نیستی . تو اصلا .............
بسیجی واقعی در این گونه مواقعه خون میگرید از دست ........امصال شماها .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
خدا برای تو امسال تو همچین اتفاقی رو ...
ناشناس
| - |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
بنی آدم اعضای یکدیگرند****ولی نه برای شما
فردا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
به فکرفردای جگرگوشه ات باش که توآتیییییش میسوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
خیلی برات متاسفم خیلی
ای کاش تو جای این بچه های معصوم این بلا رو تجربه میکردی
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
واقعا متاسفم ک اسم خودتو گذاشتی ی بسیجی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
نکنه آتش سوزی کار خودت بوده که اینقدر بی تفاوتی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
بسیجی قهرمان .توی کشور ما با اینهمه امکانات ودرآمد و متخصص با سواد نباید حتی یک درصد از این اتفاقات بیفتد.
adel
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
آقا این بنده خدا با کنایه حرف زده
هرچند کارش اشتباه بوده
ولی از کلمه مناسبی برای اسمشم استفاده نکرده
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
خدا از این چی شده ها برا خودت بیاره! و خودت تا 70 درصد بسوزی تا بفهمی چی شده!
امیر مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
امصال نه امسال هم نه امثال !!!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
همه جاا؟ مثلا کجا؟؟؟؟ خونه عمو شجاع؟ ابه سرت میاد میفهمی مردم چی میگن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
ببخشید اگر دختر خودت این شکلی میسوخت و درد میکشید همین حرفو میزدی به نظر شما چیزی نشده ؟
حبیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
تابناک لطفاً از درج القاب مقدس که برای این نوع کامنتها که مغرضانه استفاده می شود ، ممانعت بعمل آید و نظرات این افراد بدون نام درج شود .
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
اصلا از كجا معلوم كه اين آدم بسيجي باشه؟؟ معلومه كه از عمد اين اسمو انتخاب كرده تا اعصاب همه رو به هم بريزه.
ياس دوباره فرياد بزن "از چي بگم"
خدایا خودت به فریاد برس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
چرا ما همه کارها را به خدا محول می کنیم پس خودمون در میانه چه کاره ایم
واقعا خجالت داره کشور شده فقط اون بالاها...
پول یک ماشین یکی از اقازاده ها را اگر هزینه بخاری این مدرسه ها میکردند به خدا یک همچین اتفاقی نمی افتاد
واقعا برای خودمون متاسفم
در كتاب سوم دبستان از معلم گيلاني تمجيد شده بود زيرا وقتي بخاري كلاس آتش مي گيرد بخاري را بغل مي كند و به حياط مدرسه راهي مي شود و دربين راه با بخاري آتش مي گيرد و مي سوزد البته كار معلم قابل تمجيد بود اما عمل او از نظر منطق اشتباه بود من در آن زمان به اداره آموزش و پرورش پيشنهاد دادم كه بهتر است در آن درس اضافه مي شد كه اين كار اشتباه است و معلم بايد اول دانش آموزان را از كلاس خارج مي كرد و سپس با كمك ديگران بخاري مشتعل را خاموش مي كرد اما نه تنها پيشنهاد من پذيرفته نشد به من گفتند شما هميشه ارزشهاي انقلاب را زير سوال مي بري معلم بيچاره فكر كرده بايد ايثار كند ...............
پاسخ ها
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
جناب 90% بخاري ها باطراحي مهندسين نوسازي در كنار درب وردي گذاشته شده اند . واگر بخاري آتش بگيرد راه فراري نيست.
مطمئن باش كار معلم گيلاني درست بوده.
یه معلم دیگه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
بنده هم حرف این معلم رو تایید میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
باید سوخت و خاکستر شد تا کسی به فکر بیفتد
این بخاری نفتی ها تو مدارس روستایی چنان صدا میدهد که آدم هر لحظه میگه میخواد منفجر بشه
برین ببینین چه همه کلاس بخاری نفتی هاشون غیر استاندارد و چکه ای است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
همیشه باید به خاطر ریختن نفت و یا به خاطر سوختن چشم بچه ها سر کلاس پنجره رو باز بگذاریم. خود بچه ها راضی اند پنجره باز باشد و کمتر خفه بشن و چشماشون بسوزه. تازه یه روز زود متوجه شدم و بخاری رو که مخزنش سوراخ شده بود و نزدیک به انفجار و اتش گرفتن بود رو خاموش کردم و خدا اون روز به روی ما رحم کرد وگرنه به قول هم کارامون بخاری جلوی دره، اگه اتش بگیره راه فرار به روی طفل های معصوم بسته میشه. تا الان خدا به روی ما خیلی رحم کرده اتفاق ناگواری نیفتاده . امیدوارم تا اخر امسال برای بچه های کلاس اتفاقی نیفته
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
به نظر من درسته نیت فرد درسته ولی باید دید چه اثری دارد.این آشنا درست می گوید .اگر کار آن معلم گیلانی درست بوده پس باید مدیر این مدرسه و معلم مربوطه هم تشویق شوند .چون نیتشان درست بوده.تمام حروف یک درس می تواند بار آموزشی داشته باشد
اقایان کار بر که نظرات دادید برای من بی سواد چند تا سوال پیش امده
1- کاربرد کپسول اطفا خریق چیست و ایا فقط برای اجناس و کالای گرانقیمت در ادارات است یا برای نجات جان انسان هم کارایی دارد و هزینه ان چند است
2-واژه ماستمالی در کجا ها به کار میرود
3-مسعول سوختن کودکان مدرسه قبلی و این مدرسه با کیست
مدیر مدرسه
توسعه مدارس
وزیر
دولت و رییس اجرایی ان
4-ایا قاضی .... و دادستان بقیه قوه قضاییه باید پیگیر این نوع پرونده ها هم باشند یا اینکه فقط دنبال غضنفر چی گفت .شهین چی جواب داد.این منحرفه . اون فتنه انگیزه و الخ....
5-خیانتی از این بالاتر هست که پول بیت المال خرج همایش اش و شلغم و پنیر بشه و انوقت یک گوشه کشور فرزندانش در اتش بسوزند
6- اگر تابناک نظر این خقیر را منعکس نکرد غیر از خدا به کی باید شکایت کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
100 درصد موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
حق این بچه ها تو اون پولای میلیاردی که به فوتبال هدر میدن هم هست. تو اون جایزه های 20 میلیونی! تو اون بریز و بپاش های فوتبال از پول بیت المال !
در ایران جان دانش اموز مهم نیست فقط شعار می دهند ایا به نظر شما زندگی این دانش اموزان در اینده چه طور خواهد شد ؟یک روز در راهیان نور دانش اموز به کام مرگ می فرستند ؟یک روز اتش می گیرد ؟خدایا این چه مملکتی است ؟این اموزش و پرورش که دیگه توش اموزش معنی نمی دهد و از بی و ریشه نابود است ؟به خدا مدیران سیاسی و شعار فقط این اموزش و پرورش را نابود ساخته است ؟حال اگر همین اتفاق در امریکا می افتاد همین صدا و سیما و اموزش و. پرورش ایران چه مانوری از اوضاع بد در امریکا می دادند ؟به خدا خسته شدیم
چیزی که تو این مملکت زیاده دانش اموزه حالا چند تا کمتر مگه برایه مسئولین فرقی میکنه؟
آتیش طبیعی بوده تقصیر کسی نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
پس وزیر آموزش پرورش و رییس آموزش پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس و اینا همه باقالی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
تقصیر خرزوخانه
فقط میتونم بگم متاسفم...یاس بیا و از درد دل مردم بخون.........
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هر آن که هست گیرند
اگر با استعفای وزیر آموزش و پرورش مشکلات
و نابسامانیهای جامعه حل میشد بد نبود اما
بدلیل دگم بودن و نپذیرفتن انتقاد و پیشنهاد
دلسوزان .................. بازهم
باید منتظر تکرار این مصیبتها باشیم .
احساس مسوليت يك خواننده كه يك آهنگ براي همدلي بچه هاي درودزن خواند از اين مسوولان بيشتره !
عزیزان اینجا ایران است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
نه جان عزیز ، به بورکینافاسو خوش آمدی
وبعد
موزیک خوب ، بد ، زشت
بعضی از مدارس باحداکثر امکانات و بعضی با حداقل و اکثریت مدارس نیز با فقدان امکانات مثل بقیه چیزها اختلاف طبقاتی حداکثر
در مملکتی که هر کس به فکر خودش است و پول برای پر کردن جیب (بعضی ها) زیاد است ، دیگر هیچ چیز سرجای خودش نمی ماند . بنظر من مدیر مدرسه باید مدرسه را آنقدر تعطیل می کرد که فکری بحال بخاری ها در ابتدای سال تحصیلی می کردند. مدیری باید مسئول هم باشی
استعفا؟‌ چه حرفها؟ حاجی بابایی ............ مگر استعفا هم مي كند؟ تازه به دلش صابون میزند کاندید ریاست جمهوری شود وهروز به همدان میرود کار تشکیلاتی انتخابات ..............................میبرد حا لا کجا را دیده اید ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
حاجی بابا یی اهل همدانه اهل استعفا نیست.
انسان باید خون گریه کند به این مظلومیت
مگه چند وقت پیش تو مشهد یه پله برقی خراب نشد ، 15-16 نفر دانش اموز زخمی شدن به شدت بعد یه آقایی که مثلا مهندس بود اومد گفت تعداد دانش آموزان بیشتر از ظرفیت پله بوده، یعنی ما مقصر نیستیم ، همه می دونن که حرفش واقعا اوج بی سوادی بوده، اینا اصلا نمی تونن عذرخواهی کنن که حداقل یه خورده آسیب دیدگان آروم بشن.
دانش آموزا تو اتوبوس کشته می شن وزیر به جای تسلیت و حرف هایی که باعث تسکین بشه می گه هر کسی بر اثر یه اتفاقی می میره اینا هم بر اثر تصادف مردن!
مطمئن باشین در مورد این آتش سوزی دردناک هم مسئولین خوش غیرت می گن: در تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان مجرب ما، نقص فنی در سیستم سوخت رسانی بخاری نفتی عامل آتش سوزی بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
میگن تقصیر خلبان بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
انداختن گردن مدیر مدرسه ..........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
تقصیر را به گردن مدیر یا معلم نیندازیم مقصر اصلی این حادثه تلخ و دردناک یقینا در درجه اول دانش آموزان معصوم و جنبش سبز و دشمنان خارجی بخصوص آمریکا و اسرائیل می باشند
دارم فکر میکنم این مسوولا به بهشت و جهنم و قیامت و روز حساب که دائم ازش صحبت می کنن، چقدر اعتقاد دارن؟
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
واعظان کین جلوه در محراب و منبر میکنند
چون به خلوت میروند آن کار دیگر می کنند
حادثه تلخی بود،ولی حسودها این مسئله رو نباید بهانه ای برای توهین به دولت بکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
حالت خوشه؟! بد بخت کورش که وجه اشتراک داره باهات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
به نظر تو اینهایی که الان نظر دادند همه حسود بودند .چند تا بچه سوختند تو داری به چی فکر میکنی؟فکر برای بچه خودت اتفاق میافتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
اولا حسد در این موضوع هیچ جایی نداره دوما دولت خوشگل شما چرا کارش درست نمیکنه و همه جا سوتی میده که بهش گیر بدهند
بدهکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
اصلأفهمیدی خودت چی نوشتی اگه فهمیدی برای ما توضیح بده ما هم بفهمیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
حالا چرا اسم هخامنشی و کوروش را میخواستی لکه دار کنی. حیف این نام است که بر خود بگذاری
آخه یه کلاس درس چی واسه دزدیدن داره که حفاظ فلزی نصب کردن؟؟؟؟ می ترسیدن دانش آموزها فرار کنن یا کسی بیاد صندلی آهنی بدزده؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
خوب خوش فکر جان، از پنجره بتونه بیاد تو، راحت میتونه بره تو سالن و راحت به دفتر دسترسی داشته باشه. در یکی از مدارس حتی میلگرد های در محافظ دفتر را هم بریده بودند و مدرسه رو به کلی غارت کرده بودند! مطمئن باش اگر حرف شما درست بود این قدر زحمت به خودشان نمی دادند نرده بزنند. تازه اکثر درب های کلاس ها حتی باید پشتش آجر بگذاری تا بسته بماند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
آقای ناشناس 16/9/91
آقای خوش فکر به جای اینکه زندان درست کنن و این همه هزینه واسه میله و حصار کشی ایجاد کنن 4تا قفل درست و حسابی با یک چهارم هزینه همون میله ها واسه در کلاس ها بذارن که قابل قفل شدن باشه و دزد به اتق مدیریت نتونه وارد شه!!!!
یکم فکرکن!! همیشه ساده ترین فکر بهترین فکر نیست
هواپیما واتوبوس خلبان وراننده کشته شده را مقصرمی دانند اینجا کی مقصره شاید نیمکت شایدم سردی هوا
اگر ژاپن بود كه وزير آموزش و پرورش خودكشي مي كرد !

اينجا حتي عذرخواهي هم نميكند چرا كه مصلحت نيست و دشمن شاد مي شود !

جمع كنيد اين افكار عقب مونده و ماليخوليايي رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
خودشو می سوزوند
بابا ول کنید هوشمندسازی و6.3.3و یک نوبته کردن مدارس از همه واجب تره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه همین چند سال پیش اقای وزیر اعلام نکردن که استفاده از بخاری نفتی در کلاس ها ممنوع شد!
دروغگو دشمن خداس
عکس اون کفشای کوچولو، مداد و دفتر سوخته واقعا دل آدمو به درد میاره. همه مقصریم. همه. خوب فکر کنید آیا اشتباه میکنم یا خیر............؟؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
واقعا همه مقصرین.دولت به فکر نیست،خودتون چرا به فکر نیستین.اینا علتش بی فرهنگی ماست.وقتی می بینین که مسئولان دولتی به فکر نیستن چرا خودتون دست به کار نمی شین.مگه اینا بچه خودتون نیستند.از سر و ته نذر و نذورات ماه رمضون و محرم و سفر مکه و عتبات و تشریفاتش و حسینیه ساختنتون بزنین، بجاش این پولا رو تو مدرسه کوچه تون هزینه کنین.گناهش به گردن ما......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
دقیقاٌ درست گفتی. مسئولین که از کره مریخ نیومدن. ما خودمون به اونا مسئولیت دادیم. همه مقصریم ..............
ناشناس
| Cambodia |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
به این پاسخ دهنده عزیز باید میلیونهامثبت داد هرچی میکشیم از فقر فرهنگیه !!! دلمون هم نمیخواد که درست بشیم و بعضی ها هم البته از این موضوع سوءاستفاده به نفع خود!!!
تابناک سلام
نمیدونم وقت داری این مطلب رو بخونی و لایک کنی یا نه. اما می نویسم.
من دقیقا به خاطر دارم که اون مدرسه ای که اولین خبر شد و بر اثر اتش سوزی گل های این وطن در آن سوختند و وزیر آموزش و پرورش وقت در تلویزیون رسما اعلام کرد که برای رفع این مشکلات باید بیمارستانهای سوانح و سوختگیمون رو تجهیز کنیم. وقتی وزیر یک مملکت که بعنوان سمبل شعور و آگاهی (آموزش و پرورش) چنین حرفی بزند باید ......... یعنی اعتقاد و سیاست ایشان بر درمان است نه پیشگیری.نمیگوید هزینه کنیم برای پیشگیری !! میگوید بیشتر هزینه کنیم آن هم برای درمان.و جانی که ارزشی برایش ندارد. خداوندا چه مخلوقاتی اشک تو را درمی اورند.
در بین مسئولان آذربایجانغربی برگرداندن بودجه برای خودشیرینی یک رسم دیرینه است. برخلاف خیلی از استان ها تو این استان جرات خرج کردن بودجه های اختصاصی را ندارند. باید مدیرکل این استان و هر مسئولی که بودجه را برگردانده جوابگو باشد.
استعفا کاره هر کسی نیست غیرت می خواد وجدان می خواد کسی که مسئولیت پذیر باشه طاقت نمی آره که در حوزه مسئولیتش چنین اتفاقی بیوفته و اونم سر جاش بشینه در حالی که دسته گلهای این مملکت پرپر شدن برای تبرئه خودش دنبال مقصر بگرده
کفن پوشای قم الان کجان؟ چرا ساکتن؟ یعنی چندین و چند کودک بیگناه اینطوری بشن به دلیل بیلیاقتی یه عده ای این مهم نیست؟ فقط بخاطر چن شاخ موی زنا باید کفن پوشید؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
درود بر تو ! اونایی که فیلم ها رو پایین میکشن و برای یه فیلم فریاد وامصیبتا سر میدن الان کجان ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
افرین.کاش برای همه مسایل گرم و اتشین مزاج و حساس بودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
خوب گفتي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
آفرین همینه آفرین همینه
ناشناس
| - |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
دهانت پردُر و مروارید
حسین rg3750
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
درود به شرفت
1. بخاری جلوی در کلاس بوده که بعد از آتش سوزی موجب گير افتاد بچه ها در اتاق شده
2. وجود و استفاده از کپسول اطفاء حریق برای فضاهای عمومی مخصوصا مدارس ضروری است.
3. اتاقها باید دو در داشته باشند که در صورت بروز موارد اينچنينی افراد بتوانند از در ديگر خارج شوند.
4. اين همه آهنکشی و نرده گذاری جلوی پنجره يک کلاس درس چه ضرورتی دارد آخه؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
دزد از یک پنجره بتونه بیاد تو کافیه ، اون جوری باید همه ی درها رو هم موقع رفتن قلف کنن و دفتر رو هم از چند طرف هر دفعه در قل و زنجیر ببندن!
مگه چند نفر دانش آموز تو کلاس بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرانظرات منو انعکاس نمیدید؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
بصیر
| Thailand |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
سلام احمد جان
این چه سوالیه؟ تو یه منطقه محروم فکر می کنی چند نفر باید تو یه کلاس باشند؟؟ تازه اینها وضع اولیاشون خوب بوده که تونستن بچه هاشون رو مدرسه بذارن . والا باید می رفتن کولبری!!!
اینها همش بخاطرکمبود بودجه وصرفه جوئی وحاصل تبعات اقتصاد مقاومتی است.لطفاً فکری به حال مملکت بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
سعی کردن به خاطر صرفه جویی چندین مدرسه رو تعطیل کنن و حداقل بودجه رو به مدارس میدن فکر میکنند هنر میکنند. و باز چه همه اند از این مدیران خودشیرین که بودجه ی مدرسه را گاهی برگشت میزنند
به خدا جگر ادم می سوزه. ادم درد یک سوختی سطحی با بخار اب جوش رو نمی تونه تحمل کنه. این دخترها برای تمام عمر زندگیشون سوخته حتی اگر زنده بمونند. از ته دل میکنم اتش به زندگی انهایی بیافتد که با سهل انگاری و سومدیریتشان این حوادث را رقم میزنند. ای کاش همین امروز تمام خانواده هایی که فرزندانشان در چنین کلاسهایی تحصیل میکنند خودجوش برای ایمن سازی ان اقدام کنند. از این مسئولان که خیری نمی رسد خودمان دست به کار بشویم
تو تجهيز همين تعداد اندك دانش اموز كشورمون مونديم واي به حال اون روزي كه قرار جمعيت كشورمون دو ويا سه برابر بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
تازه کجاشو دیدی میخوایم دنیا را مدیریت کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
آی گفتی امیر جان
جونهمین بچه ها رو حفظ کنید. بچه های بیشتر پیش کش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
جون بچه های چند تا کشور دوست و برادر مهمتره
فقط خودتون یه لحظه بذارید جای این دخترا، با هزار امید و آرزو رفته بودن برای درس خوندن، که موفق بشن، خوشبخت بشن...
اما الان چی دارن، فقط یه نشانی تو صورتشون، یه جای سوخته که قابل شناسایی هم نیستن،یه نشانه که تا اخر عمر باعث میشه تنها زندگی کنن...
فقط به خاطر یه عده نالایق...
" اعوذ بالله من الشیطان رجیم"
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون!!
آقای رئیس جمهور
آقای وزیر

اگر فرزند خودتان در این کلاس بود چه میکردید.
به خدا من جرات نمی کنم پسرمو بذارم مهد .ده بار بردمش فرداش پشیمون شدم .اینجا سوییس که نیست اینجا هنده . ..............
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
مادر عزیز به هند توهین نکن اینجا ایرانه !!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
اگر در حد هند هم جون مردم ارزش داشت خوب بود
بيكفايتي مدير و معلم محرز است. در هر حادثه اي بايد ابتدا نفرات را از محل حادثه دور كرد. در اينجا درب كلاس كاملا براي خروج در دسترس بوده و امكان خروج دانش اموزان فراهم بوده است. معلم علاوه بر درس دادن بايد حواسش به همه چيز باشد.
تا کی باید این وضعیت را تحمل کرد؟ چرا مسئولین وزارت اموزش و پرورش اینقدر بیتفاوتند و غیر مسئول؟؟؟
فرزندان مسدولین در چه مدارسی تحصیل میکنند ؟
به لیست "مطالب مرتبط" در انتهای همین خبر یک نگاه بندازید
تو رو خدا بیاید هممون تو کارامون یکم احساس مسئولیت کنیم
ای مدیر ............ اول بچه هارو ببر بیرون بعد دست به بخاری بزن....
متاسفانه وضعيت فيزيكي مدارس زيادي در شهرستان سردشت كه همجوار پيرانشهر است بسيار بدتر است و هر آن احتمال انفجار چند كلاس در دبستان معراج واقع در چهار راه شهرداري شهر سردشت وجود دارد عليرغم هشدار انجمن مدرسه به مدير آموزش و پرورش بر اي اصلاح مورد و كلاسهاي دو در سه متري كه 35 دانش آموز در آن درس مي خوانند اما گوش كسي بدهكار نيست.
به خدا قسم اونی که می نویسم واقعیت است -
زیاد در مورد بخاری ها صحبت شد که استاندارد هستند ولی به خدا قسم اینطور نیست -
ماجرا از اینجا شروع میشه من در مهر 87 بخاری از اداره تحویل گرفتم بعد از سه ماهی نامه ای به مدارس ارسال شد که بخاری های قبلی معمولی و غیر استاندارد هستند قبلی ها را برگردانید استانداردها را بگیرید ولی این در حالی بود که مدیر اداره با هماهنگی معاون اداری مالی با یک شرکت هماهنگ کرده بودند و پولی به جیب زدند به خدا قسم در اون دنیا هم می گم بعضی از همین بخاری های به اصطلاح استاندارد بیشتر از سه روز کار نکردند و از کلاسها خارج شدند و اقای معاون و مدیر اداره می گفتند به ما ربطی نداره و مدرسه دست شماست - در سال 1387 هر بخاری به قیمت 98000 خریداری شده بود - پس بدانید بحث استاندارد بخاری ها همگی شعار و نوشته ای بیش نیست البته آقای وزیر هم خودشان بیشتر این را می دانند ولی فضای زیادی از طرف نمایندگان و رئیس جمهور به ایشان داده شد گرچه ایشان خدمتهای زیادی داشته اند و از جمع ایثارگران عزیز می باشد ولی عدم موفقیت ایشان بیشتر از موفقیت جناب وزیر می باشد
پاسخ ها
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
کلا این کارا و لابی گری ها تو آ.پ خیلی زیاده
تو مدرسه ای ک من تدریس میکنم اصن گاز نداره
بخاریای قبلی کلاس رو گرم میکردن
معلوم نشد کی لابی کرد ک پول ب جیب بزنه
بخاریای مثلا استاندارد اوردن از اون روز تا بحال کلاسا یخ زدن
کل مملکت داره با لابی میچرخه
با ارز مرجع اتومبیل لوکس وارد میشه چون فلانی دوس داره ولی مریض جون میده دارو با ارز آزاد هم وارد نمیشه
کدوم درد و بگیم کدوم بمونه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
لطفا کمی از موفقیت های ایشان بگویید ببینیم کدام محاسن رو میفرمایید!
فقط بعضی ها عادت کردن برای یه فیلم یا یه کنسرت لشکر کشی میکنن برای چند روز خودشونو تیتر اول روزنامه ها میکنن اما الان که باید داد بزنن کجان ....چی صلاح نیست....استکبار مستکبرتر میشه؟
مقر اصلی این حادثه مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استانبوده که بودجه 2میلیاردی رو به خاطر عدم مدیریت صحیح برگشت داده
تابناک به خدا قلبم داره درمیاد
فقط بگو صورتشون چطوره امیدی هست یا نه، مثل بچه های درودزن شدن؟
لطفاً زودتر خبر بگیر
یا خدا به حق امام حسین به حق امام زمان به دادشون برس
بابامسئولان ما توکشور نیستندکه به این مشکلات رسیدگی کنند اونا درخارج دارند جهان رو مدیریت میکنند اینقدر بااین حرفاتون خون به دلشون نکنید!!!!!
دریغ از پاسخگویی
دریغ از استعفا
اقایان فقط بلدند نظام اموزشی عوض کنند.
شرم بر ما از پر گويي و گزافه
ذوق ميكنيد كه سوختگي بالاي ٥٠ در صد تعداد كمي است ؟
شما سانسور كن ولي جاي سوختگي اين كودكان مظلوم را نميشود سانسور كرد
استفا که هیچی اگه معذرت خواهی کرد من اسممو عوض می کنم
کاش کمی از اون گازی را که به کشور دوست و برادر ترکیه میفروختید و پولش را صرف عمران! و اشتغال! و بهداشت! و ازدواج ! مردم میکنید برای اینجور جاها تو مملکت خودمان صرف میکردید.
منطقه پیرانشهر یکی از سردسیر ترین جاهای کشوره
معلوم نیس فکر بچه ها بودن یا فکر کلاس که خواستن بخاریو ببرن بیروون
وضع اکثر مدارس آذربایجان غربی( شهر میاندوآب) به این صورته. اکثر مدارس نوساز هم با کمک خیر سازان ساخته میشه. معلوم نیست دولت چی کارست. شما سری به مدرسه دخترانه فرهنگیان میاندوآب بزنید. جایی که بچه های خود فرهنگی ها درس می خونند. اصلا" هم تقصیر مدیرا نیست. اعتباری بهشون نمی دن. رسما" به گدایی از والدین افتادن.
میگم خدارو شکر یه آدم عاقل اونجا بوده که پنجره آهنی رو کنده وگرنه همه 35 نفر تلف میشدند.
واقعا دردناک هست سوختن نو گل هایی که شاید خیلی از ارزو هاشون به باد رفته باشه با این اتفاق.
آقایی که در سطر های بالیی به اسم بسیجی نظر داده مطمئن هستم که بسیجی نیست و مغرضانه اسم بسیجی نوشته میخواستم به او بگویم خجالت بکش بسیجی یک سمبل است و الگو .این موضضوع را بسیجیان ما در جنگ 8 ساله از خود نشان دادند
اگه وزیر و مسول آموزش و پرورش استان و منطقه وحتی استاندار بخاطر برگشت بودجه استعفا ندن نشان از پررویی و مقام پرستی اوناست اصلا جای دفاع کردن نداره و نباید دنبال مقصر بگردند . مدیر بیچاره بهترین کاری رو که تو اون شرایط به نظرش رسیده انجام داده . از مدیر ضعیف تر گیر نیاوردن که مقصرش بکنند .
اگه وضعیت همین جور پیش بره باید درس خواندن در مدارس رو هم جزئ شغل های پر خطر اورد
به خدا وزیر باید برکنار بشه
تا کی ما باید به کشورهای دیگه کمک کنیم درحالی که درکشور خودمون امکانات اینقدر پایینه و همیشه باید شاهد اینگونه فاجعه باشیم.
ز لبهاي من خنده هرگز مجوي من اين سفره برچيده ام سالها
من به عنوان یک معلم که در مقطع ابتدایی تدریس میکنم و همجوار با حادثه دیدگان هستم از صمیم قلب دعا میکنم که این عزیزان هر چه سریعتر سلامتی خود را باز یابندو از مسولیین محترم می خواهم بدور از فرا فکنی و علت را جستجو و از بروز حوادث احتمالی در اینده جلوگیری کنندو بدانند در برابر این کودکان معصوم در نزد خداوند جوابگو خواهند بود و بفرمایش مولا اگر این پستها ماندنی بود به شما نمیرسید پس به جای حفظ میز ریاست و خوش خدمتی به فکر بچه های معصوم باشید
اگه این حادثه در ژاپن یا کره جنوبی اتفاق می افتاد وزیر اموزش و پرورش خود کشی می کرد
اما اقایان مسول خود کشی پیش کش
چون شجاعت می خواه و حد اقل استعفا دهید تا شاید همین مقدا کمی که ایمان دارید به اسم از بین نرود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
محاکمه به دلیل بی کفایتی و عدم مسئولیت محاکمه محاکمه چرا مگه یه جانی چند نفرو می کشه که محاکمش می کنن در این یکی دو ماه چند دانش آموز جان باختن چن نفره دیگه باید برن تا این آقا جنایتش معلوم بشه اگه ما مردم ایرانو میگی می گیم محاکمه وگرنه مصلحت به ما ربطی نداره
................ توی همبن چندماهه دومرتبه اتوبوس راهیان نور دانش آموزی دچارسانحه شده,کلاس آتش گرفته و....حتی مهلت استعفا دادن(در صورت فهمیدن حق الناس) رو هم داد, این وزیر باید برکنار بشه.
آخه دختر بچه ای که الان صورتش سوخته ده پانزده سال دیگه میتونه زندگی طبیعی داشته باشه?توی اجتماع حاظر بشه?و ازدواج کنه?
مسول تمام این مسایل آقای وزیره که با این همه سفر استانی هنوز ما همچنین مدارسی در سطح کشور داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
"آخه دختر بچه ای که الان صورتش سوخته ده پانزده سال دیگه میتونه زندگی طبیعی داشته باشه؟توی اجتماع حاضر بشه؟و ازدواج کنه؟"

آقای رئیس جمهور جواب بده
شما هم باید پاسخگو باشید..
این وزیر استعفا بده نیست باید برکنار شود و بعد از برکناری به همراه همه مسببین حادثه محاکمه شود.

رئیس جمهور ، قوه قضائیه و مجلس مسئول پیگیری هستند.

خدا وجدانهای خوابیده را بیدار کند انشاءالله
وزیر ........ و مسئولین بی لیاقت باید محاکمه گردند و به سزای عملشون برسند
نه تنها باید وزیر استعفا بدهید، باید که بررسی شو چرا تا مسولی بودجه اضافی را برگشت میدهد بهش تشویقی میدن تا این رسم شه. این وزیر شورشو درآورده.
خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه از فاصله کمتر از 100 کیلومتری اونجا عبور میکنه!
انصافا خودتون بگید چرا برای مناطق اطراف گازکشی نکردن تا این بیچاره ها مجبور نباشن از بخاری نفتی استفاده کنن؟!
باید وزیر آموزش پرورش استیضاح بشه! خجالت آوره. خیلی تلخه
به نظر من ما که نمی تونیم مدارس، جاده ها، ادارات و ..... رو استاندارد سازی کنیم ، ولی می تونیم قبل از ساختن مدارس ، در محل مورد نظر بیمارستان و آتش نشانی احداث کنیم تا بتونن خدمات رسانی به مردم عزیزمان کنند
دیروز تو مشهد هم یک اتوبوس حامل دانش آموزان دچار حادثه شد که از قیافه اتوبوس مشخص بود که مال قرن بوقه.
لعنت خدا بر مثببین
اقای رییس جمهور کجا هستند ؟ پیامی تسلیتی .......
فقط یک هزارم ثانیه خیال کنید خدایی نکرده این اتفاق واسه عزیزانتان اتفاق افتاده....دنیا خیلی کثیفه خیلیییییییییییی
اگه حاجی بره تکلیف 633چی میشه احتمالا533یا 623یا 632 میشه . بزارین بمونه .راستی حاجی اتاقت گرمه ؟نفت گیر میاری ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
از معلمان کلاس ششم باید این سیستم .... رو سوال کرد
شرم بر مسئولان اگر همین غرب وحشی و آمریکای جهان خوار هم بود برای حفظ ظاهر هم که بود یه عذر خواهی رسمی و استفا میدادن حالا ما استفا نمی خواهیم خدایا ما فقط یه معذرت خواهی خشک خالی و عرض تسلیت میخواهیم شرم بر ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
استعفا کافی نیست..هرکی مقصره باید محاکمه بشه..
وزير اموزش وپرورش فرداي قيامت چه جوابي به خدا مي دهد؟
ما كه مشتري پر و پا قرص شبكه خبر هستيم چيزي نشنيديم. حتما شايعه هست!
مسئولین به جای این همه پولی که خرج راهیان نور می کنند کمی به صورت سوخته گلهای ناز این مملکت فکر کنند که یه عمر با این صورتهای سوخته نگاه های ناموزون دیگران را تحمل کنند در این سوختن همه مقصرند
من تو فشن زندگي يه مدل دردم-ياس
استعفا دادن وزیر آموزش و پرورش که براش یه راه فراره، بهتره در یک برنامه تلوزیونی در حضور مردم به سوالات پاسخ بده و بعد از اینکه معلوم شد چقدر دروغ ..... ..................
خدایا چی داره به سر بچه هاب ما میاد آقای وزیر آقای مدیر شما خودتون پدرین خودتونو بذارین جای پدران بچه های خودتونو تصور کنید خدایا نمی تونم ادامه بدم و بنویسم کاش میموردیمو این صحنه ها رو نمی دیدیم
وقتي در كلاس 37 نفر باشند از اين بهتر نميشه
استعفا.....استعفا....آقای حاجی بابایی چی میخوای بگ؟؟؟لابد یه بهونه دیگه...
خوش حالم, خیلی خوش حالم که روزی هست به نام "روز قیامت" ... این دنیا که ازلیست : پول, پست و مقام, مال مردم خوردن, دروغ ..... همه و همه بالاخره تمام خواهد شد.... زمستان می رود و رو سیاهی به زغال می ماند. منتظر خواهیم ماند تا ببینیم خداوند چه تقاصی از شماها خواهد کشید.....
لازم نیست وزیر استعفا بده . بطور اتوماتیک تا چند روز دیگه توسط رئیس دولت از کار برکنار میشه مثل وزیرهای دیگه
!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
اتفاقا این مواقع و این حوادث تا جایی که دیدیم منجر به برکناری نمیشه.
انشا الله خوب میشن دعاشون میکنیم .این آقا استعفا بده یک ...... دیگه میاد سر کار
مدعی العموم باید از وزیر شکایت کند و حق این اطفال معصوم را که آینده شان نابود شد بگیرد .
کاش روستای تو هم هوایش آلوده بود و مدرسه تو هم تعطیل می بود تا نگاه منتظر مادرت به در نمی خشکید هموطن بیگناه من.
خدا صبر زینبی بده به خانواده هاشون
آقاي رييس جمهور كه تبهرخاصي در جابجايي وزيران دارند منتظر هستند تا چند دانش آموز ديگر دچار حادثه شوند تا وزير آموزش و پرورش را بركنار كند. نمايندگان نگويند كه اوضاع اقتصادي مهمترين مسئله است و وقت استيضاح وزير را نداريم به خدا مهمتر از جون بچه هامون هيچ چيز ديگه اي نيست ضمنا تا به حال هرچه براي اقتصاد كرده ايد كافي است. دلار ٣٩٥٠ تومان!
یه سوال دارم که امیدوارم تابناک منتشر کنه و جناب وزیر هم ببینه..
آقای حاجی بابایی چسبیدن به این صندلی بس نیست؟............؟ اصلا توی دایره لغات شما لغاتی مثل خجالت، عذرخواهی و استعفا هست؟ برادر عزیز اجازه بده کسی که میتونه این وزارت خانه رو مدیریت کنه بیاد وزیر بشه..
اگر مسولي بي...... بود جرم وزير چيست بايد مدير مدرسهمجاذات شودبدليل اينكه اگر ايشان مشكلات مدرسه راحتا به انجمن اوليا ميگفت شايد اينگونه بلا بر سر بچه مردم نمي امد
آتشی مثل گرگ بجه ها رو گر گرفت. از چی بگم برات؟انتظار داری چه چیزی از جیب من در آد؟
من دیگه به هیچی فکر نمیکنم و به حرکتی امید ندارم. فقط می تونم گریه کنم برای حال مردم و آینده.
وزیر و زیر دستاش یا باید استعفا بدن ........ تا مرهمی باشه بر زخم بچه ها و خانواده هاشون.
واقعا ... متاسفم. اگر بعد از حادثه درودزن یا اردوی راهیان نور مسئولان مربوطه محاکمه یا عزل شده بودند هیچ گاه شاهد این حوادث غم انگیز نبودیم.
متاسفم که جان هیچ کس مهم نیست.
............
به نظر شما اینبار آقای وزیر این موضوع را چگونه توجیه خواهد کرد؟
هنوز خیلی بخاری نفتی غیر استاندارد در مدارس هست ، که یه بررسی میدانی میتواند همه چیز را روشن کند، باید از مدیران پرسید، آنها فقط خوب میدانند در مدارس چه خبر است و چه همه مشکل!
خ.شبختانه فقط مدرسه ها این مشکلات را دارند والا بقیه زمینه ها در همه امور با تلاش و جانفشانی مسوولین در وضعیت 100 درصد عالی قرار دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
خواهر من در شهر تهران در منطقه 21 به مدرسه ای میره که حیاطش به شباهت به میدون مین نیست روزی 2 الی 3 نفر زخمی و مجروح برای یک اسفالت ساده هر روزم تخته مدرسه تو سر یکیشون میخوره تخته پاککن و... هم پای خود بچه هاست
این عکس اخری جگر ادم رو کباب میکنه ، نمی تونم ببینم این عکس رو
فقط این نیست که اولا در بین مدیران شهرمون باب شده تا یکی از بالا میاد برا بازدید به جای انعکاس مشکلات می گرده ببینه کدوم مدرسه هیچ مشکلی نداره برا خودشیرینی همونجا رو نشونش بده یا شایدم بازدیدکننده محترم قبلا ازش اینو خواسته ثانیا در بیش از 70 درصد مدارس شهر پیرانشهربه دلیل ساختمان های فرسوده و استفاده از بخاریهای غیر استاندارد و کمبود شدید فضای فیزیکی ( که اگه می شد سه شیفته کلاس برگزار می کردند) احتمال تکرار چنین حوادثی بالاست به نظر من مقصر اصلی مسولین آموزش و پرورش شهرپیرانشهرو مسولان استان آذربایجان غربی هستن که واقعا .............. جالبه بدونین شین آباد 5400 نفر جمعیت داره و تنها دو مدرسه یکی جدید و یکی همین که سوخت و کاملا تخریبی است رو داره و حدودا 800 نفر دانش آموز ابتدایی داره و راهنمایی هاشونم امثال فرستادند یه مدرسه راهنمایی داخل شهر حدودا 130 نفر به دلیل نبود فضای فیزیکی و تا این لحظه هم هیچ اقدامی با وجود اهدای زمین از طرف اهالی برای ساخت مدرسه جدید نشده که امیدوارم ...
برادر عزیز مدیریت جهانی پیش کش ۰ لطفا وضع این بخاری ها را درست کنید
میخوای عمق غاجعه رو درک کنی؛ فکر کن اینا بچه های خودت بودن.
متاسفم جیگرم کباب شد.
یک جوری گفتند خوشبختانه این حادثه منجر به مرگ نشد انگار اون سه نفری که سوختگی بین 50 تا 70 درصد دارند بعد از بیمارستان می تونند دوباره مثل قبل زندگی عادیشون رو ادامه بدند . بی انصافها برید به اون دختر هایی که 6 سال پیش توی آتش سوختند رو سر بزنید ببینید چه طوری زندگی می کنند
تا که باید این حوادث تکرار بشه و من و تو فقط روی اینترنت نطق کنیم و وای وای کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پنجره های این کلاس را دقت کنید بیشتر به پنجره های زندان شباهت دارد تا مدرسه .
اداره نوسازی مدارس در طراحی پنجره های مدارس باید خروج اضطراری را در نظر می گرفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
دانشمند خروجی اظطراری را کجا دیدی در پنجره قرار دهند
سرم درد گرفت کاش بمیریم و این صحنه ها را نبینیم ...
شاید تصویب یک بخشنامه کوچک کمی آموزش همه این مشکلات را حل می کرد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
اون چیزی که مشکلات رو حل میکنه مصوبه وبخشنامه نیست !غیرت وهمته،وجدان کاریه شایستگیه که ...............
مسؤلین به فکر نیستن، در خوابگاه های مدارس شبانه روزی در هر اتاق 15 متری 15 نفر را جا داده اند بدون هیچ سالن مطالعه و وسایل کمک آموزشی
با این وضع مطمئن باشید ما می تونیم دنیا رو مدیریت کنیم. متاسفم برای خودمون.
کاش نرگس دوباره بخنده ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
به یاد بچه های البرز
ایران ـ قرن۲۰ـ بخاری نفتی
ایران ـ قرن ۲۱ -بخاری نفتی
ایران ـ قرن ۲۲ - بخاری نفتی
ایران ۰۰۰ 
جه اتفاق تلخی. دیدن چهره این معصومان دل ادم را کباب میکند.
اقای ریس جمهور که برای ملاقات با دوست محکوم شده
اش در زندان اوین 3تا قوه را بهم میریزد ایا برای سوختن
جگر گوشه های ایران چه میکند حداقلش باید وزیر را از پنجره
وزراتخانه بیندازد پایین.
دلم خون شد! كي جواب ميده؟؟ اين بچه هاي طفل معصوم با ابن صورت هاي سوخته بقيه عمرشون رو چطور بايد زندگي كنن؟؟؟؟؟ وزير و وكيل و اون مسئول بي وجدان استاني كه بودجه عمراني رو براي خودشيريني پس داده حاضرن جاي اين طفلي ها همه عمر عذاب بكشن؟؟؟؟ آخه بي مسئوليتي تاكي. خدايا خودت به داد اين مملكت برس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
از این مدیران بی وجدان که سرانه ها را برگشت میزنن فت و فراوونند متاسفانه
من که نمیتونم چیزی بنویسم و گریه ام بند نمیاد.اینم زورکی نوشتم
تو شهر ما ملاثانی (30 کیلومتری اهواز) دیوار مدرسه پروین اعتصامی در حال ریزش هستش، ولی مسئولین خم به ابرو نمی یارن تا خدای نکرده فاجعه رخ بده
فاجعه است...
............. در هر کشوری چنین حوادثی رخ دهد وزیر کشور خودش کنار می رود و معذرت خواهی می کند اما وزراء ما .................................
فاصله روستاي شين اباد با اخرين علمك مورد استفاده شهر پيرانشهر كمتر از يك كيلومتر است.
باز مسئولين بگن هيچ مشكلي نيس همه چي روبراهه
گاهی فکر می کنم مگر چقدر توان داریم برای این همه درد و سختی؟.. برای این همه درد و سختی که حتی شنیدن و دیدن خبر و عکسشان هم درد است و اندوه... خدایا به داد دل این بچه های معصوم برس.. خدایا شفا بده...
نسل کشی دانش آموزی دیگه نوبره . حد اقل بزارین دانشجو بشن که یه بهانه ای برای کشتنشون پیدا کنید..
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
احسنت.......................
به به داریم میشیم مثل ژاپن!!!!

آنچه نرد اثر فریاد است...
اقای وزیر چکار بکندیعنی وزیر مدیر را انتخاب بکنداین بخاری مگر استاندارد نبو سازنده بخاری جواب بدهد انشاالله عمدی در کار نباشد خوراک خبری برای دشمناندین نظام درست نکنیم خداوند شفا بده مدیران اموزش ببینند
جای تعجب است چنانکه در عکس مشخص است بخاری درست در ضلع مخالف درب خروج است اصولا در مواقع اتش گرفتن بخاری دانش اموزان فرصت فرار به بیرون را دارن چه اتفاق افتاده که این بچه های معصوم به بیرون فرار نکردند جای برسی دارد؟
تو آمریکا وقتی اتوبوس بچه ها نگه میداره، ماشیها از هر دو طرف باید توقف کنند که نکنه یکی از بچه ها از سر بازیگوشی بخواد بره اونور خیابون ،اگه یه ماشین بخوره به اتوبوسشون بیچارش میکنن
حالا ایران این وضعشه که حتی تو کلاس هم بچه ها امنیت ندارند
بعنوان یک مادر با خوندن این حادثه و دیدن عکساش که یک صدم واقعیت رو نشون میده دلم به درد اومده و واقعا متاثر شدم . از همه چی صحبت شده امام میدونین همه ما این حادثه رو فراموش میکنیم اما اون پدرو مادری که هر روز صب با دیدن صورت سوخته دختر بچشون بیدار میشن هیچوقت این درد رو فراموش نمیکنن آه حسرتی که از دل این پدر و مادر هر روز رو به آسمون بلند میشه با هیچی جبران نمیشه نه خرید بخاری گازی , نه استعفای مدیر و وزیر وووو
ای کاش اون مسئولین رده بالا حس کنن که بچه های خودشون دارن تو اون مدرسه درس میخونن اینجوری آسایش و آرامش واسه همه فراهمه
یک سوال دارم از مدیر مدرسه و بعد رئیس آموزش و پرورش و بعد به ترتیب بقیه مسئولین :
میشه جواب بدین چطوری میخواین وجدانتونو راحت کنین با وضعیتی که با سهل انگاریتون بوجود آوردین ؟؟؟؟؟؟
آه و ناله های این دختر بچه های معصوم با صورتا و بدنای سوخته هیچوقت شما رو آرووم نمیذاره یک فکری به حال آخرتتون کنین......
باید در انتخاب مدیران تجدید نظر کرد. باور کنید 1 مدیر عالی از 100 تا معلم و یا استاد عالی مهمتره.
سلام.درشهرمامدارس دارای شوفاژهم درکلاس هابخاری نصب کردند چون مدارس هزینه گازوییل رانمی توانندبپردازند.سرانه مدارس کفاف هزینه های مدرسه رانمیده برای 1000لیترگازوییل مدارس بایدازهفت خان شرکت نفت وفرمانداری بگذرند فقط دعا می کنم این حادثه برای هیچ دانش اموزی تکرارنشه
همه بلا بر سر ما از این است که ما در زندگی مان نه توان ان را داریم و نه فرهنگ ان را که استاندارد های لازم را رعایت بکینم-(این همه نرده در پنجره ها-عدم تعبیه درب خروج اضطراری در کلاس- عدم بکارگیری یک مدیر بحران(مرد) در تمامی مدارس-نبود مسول تاسیسات در مدارس-هاپولی شدن اعتبارات نوسازی و ...)
وجدان کجاست احساس مسئولیت ؟
وای بر شما مدیر رییس مسوول وزیر رییس جمهور و ... وای بر شما که مسوولیت جوابگویی به این مسائل رو در اون دنیا دارید
فکرشو بکنین...
صبح می ری از خواب بیدارش می کنی...
با سختی از خواب پا می شه، کلی منت می کشه که نره مدرسه و بیشتر بخوابه...
تو می گی نه...
به زور لباس تنش می کنی و تو سرما می بریش مدرسه...
ظهر بهت زنگ می زنن بیا بیمارستان...
می ری...
حتی خودت هم دیگه اون چهره رو نمی شناسی...
چه قدر به خودت لعنت می فرستی که چرا امروز به حرفش گوش نکردم و نذاشتم بچم بیشتر بخوابه و بیشتر استراحت کنه به جای اینکه بدمش دست یه گرگ تا با نفت بسوزونتش...
من با پدر و مادر اون دانش آموزا همدردی می کنم و فقط بغضم رو واسه اونا نگه می دارم...
اصلا هم با وزیر محترم و وجدانش کاری ندارم...
همین...
دلم آتیش گرفت...
دارای 25سال سابقه کار درآموزش وپرورش می باشم که بیشتر در روستاها به عنوان راهنمای تعلیماتی خدمت کرده ام با توجه به وضعیت موجود از این نوع آتش سوزی در کلاسها خیلی زیاد اتفاق می افتد که درایت وتجربه معلم موجب نجات جان دانش آموزان می شود لذا با توجه به شرایط موجود با ید توجیه شوند در مرحله اول اقدام اقدام به خارج کردن دانش آموزان نمایند .
راستی کپسول آتش خاموش کن 80هزار تومانی کجاست؟
جاي تاسفه واقعا.گاهي وقت ها فكر ميكنم تنها چيزي بي ارزش در كشورما , جون آدماست....
بازهم خيانت بازهم خود شيريني اون بالا يكي هست كه فردا جواب ميخواد ديروز كه اين حادثه رو شنيدم نشستم گريه كردم به بي كسي اين دختر بچه ها
به نظر من، وزیر آموزش و پرورش، مدیر آن مدرسه و شرکت گاز مقصر بوده وباید تاوان پس دهند. مطمئن باشید اگر اینجور افراد بازخواست نشوند، دوباره این قبیل حوادث تکرار خواهند شد.
با وجود اینکه این خود یک فاجعه است ولی در جواب نماینده منطقه که از همین حالا قصد استفاده ابزاری از این موضوع را دارد.باید بگویم تا حالا که 3 ماه از سال تحصیلی گذشته پرسیدید ببینید حتی یک ریال سرانه به مدارس داده نشده . آقایانی که در اینجا نظر می گذارید تا حالا پرسیدید که آموزش وپرورش در اولویت چندم حمایت در کشور است
هیچ یادم نمی رود چند سال پیش که یک حسینیه در تهران با آن همه امکانات آتش گرفت هیچ صدایش را در نیاوردند .بعد هم گفتند به عشق امام حسین در خیمه حسینی سوختند حالا در دور افتاده ترین روستاها با (هیچ اندر هیچ ) امکانات دم از استعفای وزیر می زنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
واقعا این همه پول در جاهای مختلف هدر میرود کمی خرج این مدارس و امکانات آنها کنند. این بچه ها آینده ی کشور را رقم خواهند زد نه این که در آتش بسوزند
اين وزيردرباره معلولان هم گفته بودمعلول نمي تونه معلم بشه،همانطوركه استخدام 3%معلولان رادرآموزش وپرورش اعمال نكرد>دست به قلم شووسريع استعفابده
تمام نظرات را خوندم الان بعد جوري اشك تو چشمامه از خودم بدم مي ايد
كه نشسته ام وهيچ كاري نمي توتنم بكنم ولي مطمئنم حتما يه روزي مي رسه كه خدا انتقام اين كودكان معصوم را از باني اين اتفاق وقيحانه بگيرد
من دیگه به هیچی فکر نمیکنم و به حرکتی امید ندارم. فقط می تونم گریه کنم برای حال مردم و آینده.
اصلی ترین کسی که مسول این ماجراست مطمن باشین حاج بابایی نیست بلکه رییس اموزش پرورش شهرتونه بخاطر خود شیرینی هیچ کاری برای مدارس نمی کنند تا ... و بچه های معصومان را ... اولین کسی که باید از سمت خودش استعفا بده اول رییس اموزش پرورش شهره بد حاج بابایی به خاطر انتخاب این چنین شخصی برای ریاست ...
خداوند به آنان صبر دهد مصبت بزرگی است
به پنجره ها دقت کنید چقدر حفاظ گذاشتن مسئولین محترم اینجا مدرسه است نه زندان!!!!!!
اگه جلوی پنجره ها باز بود می توانستند نجات یابند
آخه یک نفر بگه چرا توی ایران جلوی پنجره ها رو این طور محافظ میزنند ؟؟؟
شما رو به خدا اینقدر به ماموریت های خارج می روید یک بار هم از مدارس انجا بازدید کنید فقط به فکر خوش گذرانی نباشید!!!!!
چرا اول گزارش ننوشتید حاوی عکس های دلخراش؟؟؟؟
خاک برسر ما که منابع کشورمان که اینطور هدر می رود که مدرسه ها هنوز مثل 40 سال پیش. خاک بر سر ما.
مدير مثلا .......... نميتوانست اول شاگردان را از كلاس خارج كند و بعدا بخاري را ؟
خدا يا در مملكتي كه اين همه ادعا هست گناه اين بچه هاي معصعوم چيست؟
هردم از این باغ بری می رسد. ببینم اینو چطور می خوان ماست مالی کنن.
بي عدالتي،تبعيض ظلم تاكي؟خدايا كمك
اقای وزیر خجالت بکشید. استعفا کوچکترین کار ممکن برای شماست.
اگر مدیر و مستخدم مدرسه قهرمان بازی در نمی آوردن و به جای تخلیه دانش آموزان اقدام بر برداشتن بخاری نمی کردند حالا همه نجات پیدا می کردند. اینجا اشکال کار وزیر این است که آموزش به مدیران و معلمان نمی دهد که در چنین مواقعی باید چکار کنند و مدارس مجهز به اطفاء حریق نمی شود که خود به خود کار کند و آتش را خاموش کند.
وزارت آموزش و پرورش را در وزارت مسکن ادغام کنید . نیکزاد سرپرست بشه!!!
مدرسه خانه دوم ماست!!!!
راستی با 3000 میلیارد تومان چند تا بخاری استاندارد برای این بچه ها میشه خرید؟؟؟؟
اداره این مملکت کنترل از راه دوره!!
هیچیک از مسیولان در صحنه نیستند.
استعفا کیلو چنده؟ دولت عدالت محور رو عشقه.
باسلام
تا وقتي مدارس به استانداردهاي لازم نرسيده اند هر اتفاقي ممكن است ما كشوري درحال توسعه هستيم و هنوز در تلاش براي بهتر شدن . از جمله كارهايي كه در اين گونه موارد بايد انجام پذيرد جبران واقعي خسارت به خانواده ها و مخصوصا خود شخص صدمه ديده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
بهترین اقدام دادن بخاری استاندارد به این همه مدرسه ی روستایی که هنوز دارند از بخاری های خطرناک استفاده میکنند است !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
جنابعالی میشه بفرمایید چگونه میشود خسارت وارده به خانواده ها وبه خصوص شخص صدمه دیده را به طور واقعی جبران نمود؟!!!!!!!!!
وقتی درک قرار گرفتن در اتش را نداری!بهتره حرفی نزنی که مرغ پخته رو به خنده وا میداره
مسولیت این قبیل اتفاقات با چه کسی است ابراز تاسف دردی دوا نمی کند چرا این همه اتفاق در جامعه به خاطر رسیدگی نکردن مسولین اتفاق می افتد کس پاسخ گو نیست نباید مسولین مربوط به خاطر بی کفایتی در مدیریت برکنار شوند این موضوعات فقط گاهی در مطبوعات عنوان می شود بعد از یادها میرود
واقعا چه کسی جواب گوی آینده این طفل معصوماییه که اینجوری وحشتناک سوختن نه واقعا می خوام بدونم کی جواب گو هست؟
آقای وزیر جواب میدن حتمااااااا..... الان ایشون از شدت عذاب وجدان خواب نداره...بخدا اگه استعفا بده خودمو از برج میلاد میندازم پایین!!!!!
متاسفم که این همه حوادث مختلف اتفاق میافته و این همه بی برنامگی و شکست های پیاپی و مسئولانی که این قدر رو دارند و هنوز استعفا نمی دهند!
قاضي پور مي گويد با استيضاح وزير مخالفم چون اي كار عمدي نبوده مگر حادثه سقوط هواپيما در اروميه عمدي بو كه وزير راه را استيضاح كرديد
اینا که مانور زلزله برگزار می کنند یک مانور آتش سوزی هم برگزار کنند!!!
اصلا مانور نه فقط یاد بدن که وقتی آتش سوزی شد اول بچه ها رو سریع تخلیه کنند!!!
باید خون گریست به حال این کودکان بیگناه. واقعا مایه تاسفه.1) در کلاس دستگیره نداشته و در رو دانش آموزا قفل شده، یعنی در واقع زنده زنده سوختن تو یه قفسی به اسم کلاس. 2) آقای معاون وزیر که میگی سیستم حرارت مرکزی برا یه کلاس 37 نفره صرفه اقتصادی نداره، باید بدونی وجود مدیری مثه شما هم صرفه انسانی نداره.
مشکل این خطه نه نوسازی فیزیکیٰ نه برگشت بودجهٰٰ نه استعفاٰ و نه استیضاح است. آقای نماینده و سایر مسئولین!!!!
لطفا به فکر بومی سازی مدیریت باشید و به بومی ها اعتماد کنید غیربومی ها چند روزی مهمانند.
متاسفانه ازماست که بر ماست....
تو هم مثل منی تو هم کم درد نداری ، درد اصلیت اینه که تو همدرد نداری
زنگ زدم اموزش وپرورش کل اگرتنبیه بدنی درمدرسه پسرم خاتمه پیدانکنه استشهادوالدین دراختیارروزنامه ها قرارمیگیردوتنهاجوابی که شنیدم بروید هر ...دوست داریدبکنید
خلایق هر چه لایق
واقعا تاسف بار است.
دل آدم کباب میشه
اونوقت برخی از این انسانهای آدم نما
برای مبلمان خانه خودشان میلیونی خرج می کنند
ولی این بنده خداها باید اینگونه در این شرایط درس بخوانند و برخی ها هم اینگونه بسوزند!
از ايراني بودن شرم ميكنم چقدر فاجعه چقدر بي مسئوليتي
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار