بازدید 163580

اهدای سکه به مادرانی که صاحب نوزاد می‌شوند

مصوبه «راهبردها و اقدامات ملی مربوط به جلوگیری از کاهش نرخ باروری و ارتقای آن متناسب با آموزه‌های اسلامی و اقتضائات راهبردی کشور» که در جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، از سوی رئیس جمهور و رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی برای اجرا ابلاغ شد
کد خبر: ۲۷۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۲ 17 October 2012
راهبردها و اقدامات ملی مربوط به جلوگیری از کاهش نرخ باروری و ارتقای آن متناسب با آموزه‌های اسلامی و اقتضائات راهبردی کشور از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مصوبه «راهبردها و اقدامات ملی مربوط به جلوگیری از کاهش نرخ باروری و ارتقای آن متناسب با آموزه‌های اسلامی و اقتضائات راهبردی کشور» که در جلسات 709، 710، 711 و 712 مورخ 22 /1/ 91، 5 /2/ 91، 19 /2 /91 و 2 /3/ 91 شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، از سوی رئیس جمهور و رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی برای اجرا ابلاغ شد.

مقدمه

در چارچوب تصویب نقشه مهندسی فرهنگی و براساس تحلیل وضعیت فرهنگی کشور، موضوع تحولات جمعیتی کشور بررسی و راهبرد کلان، راهبردها و اقدامات ملی مرتبط با آن، به شرح مواد ذیل به تصویب ‌رسید.

راهبرد کلان

جلوگیری از کاهش نرخ باروری کل و ارتقای آن متناسب با آموزه‌های اسلامی، اقتضائات راهبردی کشور، مطالعات جمعیت‌شناختی، آمایش و پایش مستمر جمعیتی

راهبردهای ملی

فرهنگ‌سازی برای دست‌یابی به جمعیت مطلوب و اصلاح بینش و نگرش مسئولان و مردم نسبت به پیامدهای منفی کاهش باروری بویژه زیر حد جانشینی؛
تدوین سیاست‌ها، برنامه‌ها و قوانین و مقررات حمایتی و تشویقی برای دست‌یابی به نرخ باروری مناسب، جمعیت مطلوب و لغو سیاست‌ها، برنامه‌ها و قوانین و مقررات مشوق کاهش باروری؛
تدوین الگوی سبک زندگی و ترویج آن به‌ویژه فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی و اشتغال زنان متناسب با معیارهای اسلامی و هماهنگ با مصالح خانواده به منظور ایفای هر چه کامل‌تر نقش مادری و همسری؛
ایجاد و استقرار نظام مدیریت فرابخشی و جامع جمعیت کشور؛
آمایش مستمر جمعیتی کشور و تدوین سیاست‌های مهاجرتی به منظور جهت‌دهی به جابجایی‌های جمعیتی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی؛
اهتمام به ارتقاء کیفی جمعیت کشور از طریق متناسب‌ ساختن نرخ باروری خانواده‌ها با شرایط و اقتضائات سلامت، معیشت و فرهنگ آنها.

اقدامات ملی
بر این اساس، اقدامات ملی متناسب با هر یک از راهبردهای ملی موضوع ماده(2) شامل؛ تهیه طرح جامع تولید و اجرای انواع برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، اطلاع‌رسانی، نمایشی، تبلیغی و غیره در رسانه‌های جمعی بویژه صدا و سیما و شبکه‌های استانی آن با هدف گفتمان‌سازی و ترویج فواید فرزند‌آوری و تبیین آثار منفی کاهش نرخ باروری با رعایت شرایط و مقتضیات راهبردی.(1 و 6) تبیین نظریه جمعیتی اسلام و ترویج آن توسط روحانیت برای اصلاح نگرش مسئولان و مردم نسبت به فواید باروری و افزایش نرخ آن.(1، 3 و 6) است.

همچنین تدوین و اجرای برنامه‌های ترویجی، آموزشی، پژوهشی و خدمات پزشکی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت اصلاح نگرش عمومی.(1 و 2)، برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی در تسهیل ازدواج، کاهش سن ازدواج و استحکام خانواده.(1، 2 و 3)، حمایت از گسترش شبکه‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد حامی کاهش سن ازدواج جوانان و استحکام خانواده.(1 و 2)، آمایش و برنامه‌ریزی استانی و منطقهای جمعیت با در نظر گرفتن مقتضیات اساسی و راهبردی مربوط.(1 و 5)، اصلاح نگرش‌ها و برنامه‌های درسی در سطوح آموزش و پرورش و آموزش عالی نسبت به جمعیت مطلوب و فرزندآوری و استفاده از ظرفیت‌های آنها در این زمینه.(1، 3 و 6)، بازنگری کلیه سیاست‌ها، برنامه‌های توسعه و قوانین و مقررات کشور با تأکید بر اصلاح قوانین و مقررات تنظیم خانواده.(2)، تدوین و تصویب برنامه‌های هوشمند برای ارتقاء باروری. (2 و 6) از دیگر اقدامات ملی متناسب با هر یک از راهبردهای ملی موضوع ماده(2) است.

تدوین و اجرای الگوها و برنامههای حضور اجتماعی مطلوب و تنوع‌بخشی به مشاغل زنان متناسب با مسئولیت‌های خانوادگی (همسری و مادری). (3)، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی جامع جمعیتی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و رصد مستمر تحولات جمعیتی در جهت اهداف و سیاست‌های جمعیتی کشور.(4)، سیاست‌گذاری توزیع و بازتوزیع جمعیت و اعمال آن در طرح‌ها و برنامه‌های توسعه ملی و منطقه‌ای.(4 و 5)، بازنگری و وضع قوانین و مقررات حمایتی و تشویقی فرزندآوری به صورت پلکانی با رعایت سه معیار سن ازدواج، فاصله موالید و تعداد فرزندان ازطریق پیش‌بینی الزاماتی همچون:(2، 3 و6)، پوشش بیمه اجباری درمان رایگان مادر و کودک از ابتدای بارداری تا پایان دو سالگی کودک برای کسانی که فاقد پوشش بیمه درمانی هستند، اختصاص سبد تغذیه رایگان ماهانه به صورت بن کالا شامل؛ پروتئین، لبنیات، برنج و حبوبات به میزان یک تا دو میلیون ریال به مادران باردار و دارای فرزند زیر 2 سال حداقل برای 3 دهک درآمدی پایین و نیازمندان بر اساس ارزش ریالی سال 1390 به عنوان سال پایه از اقدامات ملی متناسب با هر یک از راهبردهای ملی موضوع ماده(2) است.

بر این اساس، اقلام سبد تغذیه رایگان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل؛ اختصاص بسته بهداشتی ـ درمانی رایگان شامل؛ مکمل‌های غذایی، دارو، آزمایش‌های دوره‌ای و موردی و معاینه‌های ماهیانه به مادران باردار و دارای فرزند زیر 2 سال برای حداقل 3 دهک درآمدی پایین و نیازمندان تعیین می شود.

بر اساس این مصوبه، افزایش مدت مرخصی استعلاجی زایمان به 9 ماه و مرخصی بدون حقوق به 21 ماه و جمعاً به مدت 30 ماه به ازای هر فرزند و در مجموع 10 سال بصورت شناور با حفظ شغل برای کلیه شاغلان بخش دولتی و غیردولتی است.
همچنین مرخصی استعلاجی و بدون حقوق قابل بازخرید نیست و حداکثر تا 6 سالگی کودک قابل استفاده است و مرخصی استحقاقی 2 هفته‌ای تولد فرزند به پدر اختصاص می یابد که این مرخصی قابل بازخرید نیست.

پرداخت هدیه تولد فرزند به مادر

پرداخت هدیه تولد فرزند به مادر به صورت سکه بهار آزادی طبق جدول زیر:

سن پدر یا مادر
فرزند اول
فرزند دوم
فرزند سوم
فرزند چهارم
زیر ۲۵ سال
نیم سکه
یک سکه
۵/۱سکه
-
۲۹-۲۵سال
-
نیم سکه
یک سکه
۵/۱سکه
۳۹-۳۰سال
-
-
نیم سکه
یک سکه

بر این اساس، افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان مادر به ازای هر فرزند تا 4 نیم‌سال و کاهش سقف واحدهای درسی در هر نیم‌سال تا سقف 8 واحد، متناسب‌سازی نظام آموزشی کشور با ملاحظات جنسیتی و سیاست‌های جمعیتی در ساختار، محتوا و طول مدت تحصیل از دیگر بندهای این مصوبه است.

همچنین مراکز آموزش عالی موظفند در توزیع و تخصیص وام دانشجویی، وام ودیعه مسکن و همچنین تخصیص خوابگاه‌های دانشجویی، دانشجویان متأهل دارای فرزند را در اولویت قرار دهند.
دانشجویان مادر دارای فرزند زیر 3 سال می‌توانند تا 50 درصد واحدهای درسی نظری دوره تحصیلی خود را به صورت نیمه حضوری یا مجازی بگذرانند.
دستورالعمل اجرایی مربوط توسط وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و ابلاغ خواهد شد.

بر اساس این مصوبه، فراهم آوردن امکان حضور منعطف و کاهش ساعات کار موظف، ایجاد امتیازات خاص و تسهیلات لازم در طرح دورکاری و نیمه حضوری و سایر شیوه‌های مناسب اشتغال برای زنان باردار و مادران دارای فرزند زیر 5 سال است و حق عائله‌مندی در کلیه قوانین و مقررات استخدامی به دو برابر افزایش می‌یابد.
پرداخت پاداش اولاد به صورت ماهانه و به صورت پلکانی در کلیه قوانین و مقررات استخدامی کشور و به شرح جدول ذیل اعمال می‌شود:

پرداخت پاداش اولاد

فرزند
برای مثال طبق قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال 90
 
ضریب سال× عدد ثابت× رتبه فرزند در خانواده
حق اولاد
اول
700× 210×۱
۱۴۷۰۰۰
دوم
700× 210×۲
۲۹۴۰۰۰
سوم
700× 210×۳
۴۴۱۰۰۰
چهارم
700× 210×۴
۵۸۸۰۰۰
پنجم
700× 210×۵
۷۳۵۰۰۰

بر این اساس، اعطای مشوق‌های مالیاتی به خانواده متناسب با تغییرات در بُعد خانوار ازطریق تغییر در واحد مالیاتی از فرد به خانواده، حمایت از طراحی، ساخت و واگذاری مسکن‌های چند نسلی به خانواده‌های گسترده، احتساب خانه‌داری به عنوان شغل و کمک به بیمه بازنشستگی زنان متأهل خانه‌دار با پرداخت بخشی از حق بیمه توسط دولت متناسب با درآمد خانواده است.
همچنین مادران شاغل دارای 3 فرزند و بیشتر می‌توانند با داشتن هر میزان سابقه کار، علاوه بر میزان سنوات خود به ازای هر فرزند با یک سال افزایش سنوات بازنشسته شوند.
مادران شاغل می‌توانند با هر میزان سابقه کار با همان میزان سنوات بازنشسته شوند.
پرداخت وام قرض الحسنه «فرزند» به مبلغ یکصد میلیون ریال به خانواده‌ها برای فرزندان سوم تا پنجم با بازپرداخت 10 ساله و بدون الزام به سپرده‌گذاری توسط بانک‌های عامل برمبنای نرخ پایه سال 1391 خواهد بود.

همچنین این تسهیلات به خانواده‌هایی که سن مادر حداکثر 39 سال باشد، اختصاص می‌یابد.
بر اساس این مصوبه، کاهش مدت خدمت سربازی متناسب با سن ازدواج و تعداد فرزندان و افزایش حقوق و تسهیلات آنها با رعایت ضوابط و مقررات مورد عمل ستاد کل نیروهای مسلح است.

درج عناوین و سرفصل‌های مربوط به آماده‌سازی دختران و پسران از نظر سلامت جسمی و روحی و روانی برای عهده‌داری مسئولیت اداره خانواده و پرورش فرزندان در متون آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش، افزایش اعتبارات، امکانات، ساعات درسی و فعالیت‌های ورزشی دختران و پسران در مدارس و دانشگاه‌ها، ایجاد رشته‌های تحصیلی متناسب با جایگاه و نقش خانواده و زن براساس فرهنگ اسلامی، همچون مدیریت خانه و خانواده در مقاطع مختلف توسط وزارتین آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، اجرای مستمر طرح غربالگری سلامت دختران و پسران در مدارس و دانشگاه‌ها.، ترویج زایمان طبیعی و بدون درد و مقابله هدفمند با سزارین‌های غیرضروری و سودجویانه است.

همچنین خانواده‌های دارای 4 فرزند و بیشتر براساس نتایج آمایش جمعیتی و در دهک‌های پایین درآمدی جامعه می‌توانند حسب مورد از یکی از دو امتیاز؛ دریافت وام خرید مسکن به میزان دو برابر سقف وام‌های اعطایی بانک مسکن، با باز پرداخت 30 ساله و حداقل سود بانکی بخش مسکن و  دریافت یک قطعه زمین مسکونی به مساحت 200 - 150 مترمربع در شهرستان محل سکونت به شرط ساخت و حداقل 15 سال سکونت در آن باستثناء کلان‌شهرهای کشور بهره مند شوند.
به‌منظور راهبری،‌ برنامه‌ریزی و نظارت و ارزیابی کلان جمعیتی، نهاد تخصصی مدیریت جامع جمعیت کشور ظرف مدت سه ماه توسط دولت تشکیل و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، نسبت به تهیه برنامه عمل با تقسیم کار ملی و دستورالعمل‌های لازم اقدام و گزارش عملکرد را هر شش ماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌کند.

در صورت لزوم، قوانین و مقررات متناظر با هر یک از اقدامات ملی، حسب مورد از سوی مجلس شورای اسلامی و هیئت وزیران به تصویب می‌رسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۴۰
انتشار یافته: ۸۹
مثل اون یک میلیون که می خواستن بدن !؟
بابا قبل این کار شغل ایجاد کنید تا مردم امیدوار بشند که بچه هاشون مثل خودشون بیکار نشن و دوما بیاید درس تنظیم خانواده رو حذف کنید؟!
نمی دانم چقدر این بخشنامه مورد استقبال قرار می گیرد ولی متاسفانه دولت عزیز فکر می کند که همه چیز را می توان با بخشنامه و دستوری به انجام برساند من مطمئنم که این قانون نتیجه عکس می دهد زیرا برای رشد جمعیت اول می باید زمینه های اقتصادی خانواده را تقویت نمود دوم می باید زمینه های فرهنگی و تربیتی را برنامه ریزی کرد
که اینها در روزگار امروز امکان ندارد و این برنامه هم مثل برنامه های دیگر در حد حرف و کاغذ خواهد ماند
سکه و پول حتی خرج بیمارستان را هم نمیدهد با این وضع اقتصادی خراب کی حال بچه دار شدن را داره
با این اوضاع اقتصادی اگر به هر مادر 50 میلیون هم بدین کسی جرات نداره فرزند چهارم بیاره که بهش هدیه بدین.
يعني واقعا هزينه زندگي و پرورش و تامين اينده يه بچه به اندازه يك سكه ست
شما تو دادن یه میلیون به هر نوزاد موندین حالا اومدین واسه مادرش سکه کادو میدین.واقعا معلوم نیست تو این کشور چه خبره
بااین اوضاع مالی ارز وگرانی ثانیه ای وبیکاری وووووووبازم بگم ...بچه دارشدن روبیخیال بشید
سکه نمیخاد بدید. فلن اینایی که زاییدن را بزرگ کنید و تکلیف بهداشت، مسکن، اشتغال، آموزش و ... را براشون مشخص کنید.
با سلام
اگه یه فکری هم برای زوج هایی که برای درمان ناباروری اقدام میکنند و کمکی بهشون بشه خوبه چون درمان ناباروری خیلی بالاست و بیمه هم قبول نمی کنند
باید از حالا مراکز بهزیستی را توسعه داده و منتظر کودکانی که برای سکه بوجود آمده اند باشیم.
مردم تو نون شب مونده اند شما توی این وضع اقتصادی به فکر بچه هستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
شما20سال پیش فقط عیدها برنج می خوردیدولی الان که هرغذایی را می خرید اصراف هم بیشاز اندازه دارید باز هم ناشکری میکنید باباتون هم 5-6تابچه داشت!!!!!!!
این اعداد و ارقام و مبالغ، در برابر هزینه هایی که یک فرزند به دوش خانواده میگذارند مضحک نیستند؟!
با یک سکه یا افزایش حقوق در نظر گرفته شده؟!
هزینه های بچه پوشش داده میشه
شغل و تامین آینده با دلار 4000 تومانی تحریم ها امکان پذیره
تا کی چشمهایتان را روی واقعیتها میخواهید ببندید
مسکن ،آموزش ،سلامت ،امنیت تامین شده؟
با همین جمعیت توانستید حداقلها را تامین کنید؟
اگه می خوان از این حقوق و سکه ها بدن، ندن که بهتره!!
با این حقوق خرج پوشک بچه هم در نمیاد!!
ضمن اینکه هدیه ای که به مادران می دن کفاف سزارین و هزینه سونوگرافی و آزمایش و بستری و... رو هم نمیده!
راستی اون یه میلیونه که قرار بود برا بچه ها حساب باز کنن چی شد؟؟!!
فقط تا زمانیکه بخواهد به دنیا بیاد. 2 تا سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم خرج داره
واقعا که؟؟
یعنی واقعا یک زن حاضر است بخاطر نیم سکه بچه دار شود و یا اگر تصمیمش بر بچه نداشتن بوده واقعا نیم سکه آنقدر تاثیر دارد که بتواند تصمیم وی را عوض کند؟؟؟
ضرب المثلی قدیمی :
پنیر مفتی فقط در تله موش یافت می شود
با عرض سلام خدمت شماوهمکاران محترمتان بنده شخصی هستم عیالوار که صاحب 6پسر ویکدختر میباشم بعلاوه با مادر وخواهر خود در یکجا زندگی میکنیم اولین پسرم را در سن سالگی 17دامادکردم که ایشان تا دوم دبیرستان درس خواند ولی ترک تحصیل کرد والان به طور غیر رسمی درس حوزه میخواندمدتی است مشمول شده والان با این اوضاع تاهل میخواهد به سربازی برودبا وجود اینکه به درس طلبگی بسیار علاقمند است الان میگه جطوربروم خدمت از درسم خیلی عقب بیفتتم چکار کنم
این سکه ها هزینه ی به دنیا اومدن بچه هم نمیشه......واقعا کسی پیدا میشه که با این وضع "گرونی ساعتی" بخواد بچه دار بشه...عمرا
فقط می تونم همین علامتها را بذارم !!!!!!!!!!!!
حالا ما اگه ما دست به كار شديم دولت بعدي اين طرح رو نپذيرفت يا اينكه اصلاً اين طرح اجرا نشد مسئوليتش با كيه!!!!
بچه ام تازه به دنیا اومده. امروز بردمش مرکز بهداشت گفتند یه سری ویتامین باید به صورت آزاد تهیه کنی و برای بچه استفاده کنی. سابقا این ویتامینها به صورت رایگان برای نوزادان توزیع میشد. رفتم پوشک بچه بخرم دیدم پوشک نوزاد که هفته پیش بود 4400 الان قیمت زده 8500 یعنی دو برابر؟
ما معتقدیم که روزی رسان خداست و تا حالا همینطور بوده ولی از مسئولین میخوام که وقتی یه طرحی میخوان بدن بشینن و کارشناسی کنن و همه جنبه ها رو بسنجن.
وای خدا با این یه سکه چه کارهایی که نمی شه کرد. یه ویلا با یه ماشین مدل بالا و یه جشن ازدواج آنچنانی! بقیه شو هم می شه رفت ماه عسل سواحل هاوایی! دیگه منتظر چی هستین. پیش بسوی جمعیت 200 میلیونی !
واقعا فکر میکنید کسی حاضره بخاطره سکه بچه دار بشه فوقش 4تا سکه؟؟؟؟
شاید توی نقاط محروم کشور این اتفاق بیافته ولی در سایر نقاط نه ایکاش یکم فکر کنیم چرا ملت دنبال بچه دار شدن نیستن؟
پاسخ ها
زری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
آقای ناشناس شاید در مناطق محروم از نظر امکانات و رفاه کمبودهایی باشد ولی این حرف شما که بخاطر سکه بچه دار شوند دور از انصاف است و اگربچه دار میشوند بخاطر اعتقادات و باورهای غلط شان است
آقايان محترم هزينه اوليه هر سبد خانوار را پايين بياوريد ساخت مسكن و خريد زمين و مايحتاج اوليه را كم كنيد نياز به اين مشوق ها نداريم من دوست دارم حداقل 10 بچه داشته باشم ولي كجاست زمين و كجاست مسكن و كجا من اطمينان دارم براي آينده فرزندم من كه در سختي زندگي مي كنم واي به حال فرزندم پس به جاي اين همه صغري و كبري چيدن هزينه ها را پايين بياوريد
این مبالغ به کسانی که کودکی را به فرزندی قبول کنند هم اهدا می شود؟
بهتر نیست که این مبالغ را در حساب بانکی پس انداز به نام کودک واریز شود تا زمانی که به سن بلوغ می رسد برایش سرمایه ای بشود؟
تابناك جان افراد داراي شرايط جهت برخورداري از مزايا و امكانات فوق به كجاها بايد مراجعه كنند و اين طرح از كي اجرا مي شود .
با سلام: بنظر من نیازی به سکه یا سبد کالای پروتینی نباشد چون حسن نیت دست اندرکاران این مسوبات دو سال پیش هم مشخص شد که یک میلیون بحساب متولدین واریز شد و تاکنون هم ماهیانه واریز می شود .هیچ مومنی دوبار از یک سوراخ گزیده نمی شود.مردم بنا به شرایط اقتصادی خودشان و اینکه خداوند روزیه مورچه را ضامن است و ما انسانها که جایگاهی خاص در محصر خداوند داریم تصمیم به این کار میگیریم.
سلام اقا ما ١ دختر داريم يك ساله قرار بود ١مليون بدند ندادند هواستون جمع باشه
لطفا هزینه چندبرابر فرزند چهارم به بعد را بردارید بقیه پیشکش
با این مشفق های مالی منتظر افزایش آمار خانوارهای افراد فقیر و کم سواد در آینده نزدیک هستیم
یادش به خیر در سال 89 وقتی که سکه 350 هزار تومن بود میخواستند بابت هر فرزند یک ملیون تومان بدهند! ما بچه دار شدیم ولی ندادند!
من 33 سالمه چون به من طبق جدول سکه نمیدن دیگه بچه برا چیمه؟
چه احمقه آن کسی که برای یک سکه بچه دار بشه.
دمشون گرم یک میلیونه بچه ها رو دادند حالا سکه مادرها رو هم در اسرع وقت می دهند و فردا هم برای پدرها یک دست کت و شلوار اعلا می خرند!!!
خوب من الان یک راه حل کم خرج و زودبازده را ارائه میدهم : همه مردانی که یکبار ازدواج کرده اند دعوت به ازدواج دوم شوند یعنی موانع ازدواج دوم که بزرگترین آنها عرف ناصحیح می باشد برداشته شود ، بدین ترتیب هم مشکل کاهش موالید در کوتاه مدت حل می شود ، هم بسیاری از زنان و دختران مجرد وارد خانواده می شوند و بدین ترتیب سالم سازی فضای اجتماعی و روانی هم در نتیجه اینکار حاصل می شود ، از مسئولین خواهش می کنم به این پیشنهاد بعنوان یک مزاح نگاه نکنند و کمی بر روی آن فکر نمایند ، سایت تابناک نیز از انتشار این نظر دریغ ننمایند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
سالم سازی؟! زنهایی که شوهرانشون زن دوم می گیرند یا دیونه می شوند یا افسرده و یا طلاق می گیرند! پس این راه حلها نه تنا کمک نمی کنه بلکه بیشتر مشکل ایجاد می کنه. لطفا یک راه حل امروزی بدید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
همه تو همون ازدواج اولش موندن. مگه نمی گن آمار ازدواج اومده پائین و آمار طلاق رفته بالا؟ اونوقت شما از ازدواج دوم حرف می زنید؟ موش تو سوراخ نمی رفت، یه جارو هم به دمش می بنده !
خیلی خوب می شد آنهایی را که به دنیا آمده اند را حمایت می کردند دوست مستاجری دارم که بعد از سالها با من تماس گرفت و با شرمندگی صحبت می کرد که دخترک 14 ساله اش غذای کافی در دسترس ندارد من هم یک سوم حقوقم را به زور به او قرض دادم که هر وقت داشت پرداخت کند در چنین شرایطی چه پاسخی دارید ؟ از این نوع جمعیت می خواهید فراوان شود ؟ پولدار جماعت که از قدیم بیشتر از یکی دو تا بچه نمی آورد . می خواهید معتاد و رادیو پخش دزد زیاد شود ؟
بجای این کارهااقتصادمملکتو درست کنید
کم کم وقتی ما هم تبدیل به هند شدیم با یک و نیم میلیارد جمعیت و فقر و بیکاری و بی فرهنگی آن وقت متوجه می شویم.
چیه؟ میخواین یک نسل بدبخت دیگه مثل ما دهه شصتی ها درست کنین؟ اسمشون میشه بیچاره دهه نودیها!
یه سکه یک میلیونی میدین
عوضش باید N میلیون پیاده بشه تا فقط بچه بتونه راه بره
اول سکه و زمین را بدید بعدش بچه را تحویل بگیرید .
پوشک خریدم دو بسته 70000 تومان. شیر خشک 11000 تومان. سرلاک 5500 تومان. لباس بچه حداقل 20000 تومان. هزینه معاینات ماهانه 25000 تومان. قطره آهن 10000 تومان قطره مولتی ویتامین 13000 تومان. خدا رو شکر که یه بچه دارم وگرنه احتمالاً باید به هزینه های فوق چوب کبریت هم اضافه می کردم تا شبها هم بتونم بیدار بمونم تا بازهم کار کنم. خدا قوت
مگر همينجوري مي شه شير خشک الان شده 9000 تومان کسي هم نمي فروشد پوشک بچه هم هر هفته قيمتش بالا مي رود مواد غذايي و لباس و تحصيل و اياب و ذهاب همه و همه سرسام اور مي شود.
آیا از این به بعد به دنیا آوردن فرزند وسیله ای است برای پول درآوردن کسانی که راه دیگری برای سیر کردن شکمشان بلد نیستند؟
متاسفانه بدون پشتوانه فکری و علمی وصرفا دستوری آماده شده است.
براي بچه هاي بيكار چكار كرديد كه ميخواهيد يك عده ديگر را اضافه كنيد؟؟
همه چيز درست بود ، فقط اين مانده بود ....
اگه طرح به تصويب برسه و اجرايي بشه .. خيلي عاليه
در بعضي جاها به نكات خيلي خوبي دقت شده.. مخصوصا در بخش دانشجويي
خيلي خوبه ولي اگر:
1- مثل يك ميليون توماني نباشد كه قبلا" براي تولدنوزادان درنظرگرفته بودند و...
2- ومثل وعدهاي اعطاي زمين ووام و...خروج ازتهران به شهرستانها نباشد.
اول فکری به حال گرانی خرج ومخارج ازدواج بکنیدبعدبه فکرباردارشدن وزادوولدبکنید
سلام،دولت اگه راست میگه یه فکری بحال زوجهای نابارور بکنه درایران حدود3/5 میلیون زوج نابارور داریم که آرزوی فرزند دارند،میدونید هزینه هربار درمان چقدر زیاد میشه (20/شانس حاملگی دربهترین شرایط درمان). احتیا ج به مرخصی ،سکه و.....نیست فقط هزینه درمان بیارن پایین.
اين چه طور قانوني هست؟؟؟؟ مسكن، پوشاك، امكانات رفاهي، شغل و ... رو كي مي خواد تامين بكنه؟
خونه هم بدن فایده نداره مگه همین تولد مهمه پس بعدش چی ؟؟ آینده این بچه چی ؟؟؟ مسکن و شغل و ...
آقايان به جاي اين جداول و اين حرفها بيايند حقوق را افزايش دهند تا مردم در آرامش زندگي كنند وقتي حقوقها افزايش نيافته چطور مي توان به فكر افزايش جمعيت شد ؟آيا با يك سكه مي توان يك نوزاد را به سرانجام رساند؟
در ضمن قبلا نيز قرار بو مبلغ يك ميليون تومان به نوزادان تازه متولد شده پرداخت نمايد اين مبلغ به كجا رسيد كه اين سكه ها هم به آنجا برسد؟
بهتر است به جای این حرفها ساختارهای معیوب اداری و مدیریتی پیر و فرسوده راجوان کنیم تا بچه دار شدن انگیزه مثبت باشد این تطمیع ها برای سوئد است که عمل هم میکنند واقعا که دیگر باید منتظر معجزه بود
آيا تهران با 14 ميليون نفر جمعيت , بازهم جا دارد؟ ترافيک تهران چقدر در ضعف اعصاب ما نقش دارد؟ آلودگی هوا چطور؟ اگر جمعيت مثلاً به 20 ميليون برسد چند تاکسی و ماشين مسافرکش بايد از صبح اول وقت تا آخر شب در خيابان ها رفت و آمد کنند؟ آلودگي هوا چقدر بيشتر مي شود؟ چقدر مي خواهيم به مردم فشار بياوريم که خودروی تک سرنشين بيرون نياورند ؟ زوج و فرد هم که قبلاً کرده ايم . چقدر . . . ؟
بابادمتون گرم بااین سیاست ....تون . پس سریع دست بکاربشیم برای اضافه نمودن یک مجرم یا معتادبه مملکت . ماتوخرجی خودمونهم موندیم.با 650 تومات حقوق چطورمیشه هم کرایه خونه داد، خرج مدرسه و دانشگاه ....
گرونی رو باور کنیم یا وعده های مسئولانو
من كارمندم 33 سالمه 5 ساله ازدواج كردم و بچه ندارم. درآمدم صرف اقساط وام و هزينه هاي ضروري خونم ميشه و تا حالا مبلغ 100 تا 150 هزار تومان درآمد مازاد براي هزينه هاي بچه نداشتم.
بعد از اينم با پوشاك بسته اي 40 هزار تومان و شير خشك 10 هزار توماني ، يعني هزينه 300 تا 400 هزار توماني درماه نخواهم داشت.
اين مصوبه تنها 2 هفته مرخصي برام تعريف ميكنه و هيچ . همين مبلغ حق اولاد را همكارام از قبل هم ميگرفتن و هزينه 1 روز فرزندشونه .بقيه اش رو خودتون لطفا نتيجه گيري كنين
یکی از عومل اصلی کاهش جمعیت مشکلات بعد از تولد نوزد و نگهداری نوزاد برای خانمهای شاغل است . چنانچه این دوران از 6 ماه به 3سال افزایش یابد ( بدون حقوق ) ولی به سوابق کاری آنها اضافه شود احتمالا نقش بسزایی را خواهد داشت .
یک کار ساده انجام بدید که نیاز به این همه وعده و وعید نباشد اونم امید به آینده رو برای خانواده ها زنده کنید. همه خانواده های جوان و نوپا این سوال از خود می پرسند آینده خودمان مبهم و تاریک است با این وضعیت اقتصادی چه بر سر فرزندمان (فرزاندامان) می آید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
بذاريد يك ميليون كه بابت نوزادان داديد خرج بشه تا نوبت به سكه ها برسه
هه هه
یعنی با همین مبلغ میخوان ملت بجه دار بشن حتما موفقه این طرح.
بهتر نبود به جای این کار شما همان سکه رو میدادی هزینه زندگی یا تحصیل کودکان بی سرپرست مصیبت دیدگان بلایای طبیعی ؟ کم کودک کارتن خواب داریم ؟ این چه نوع انسان دوستیه ؟
همه این گونه اقدامات روبنایی است و درسطح حرف و کاغذ خواهد ماند. مسایل مهمتری از جمله فقدان مسکن واشتغال و واحتمال مهاجرت برای خانواده های شهرنشین وجوددارد که فرزند آوری را به تاخیر می اندازد . یک خانواده اجاره نشین تا موقعی که خانه دار نشده یا شغل دائمی نداشته باشد کمتر انگیزه بچه داشتن دارند. این طرح ها شاید فقط سزو صدای خوبی داشته باشد. بسیاری پس از ازدواج به دلیل مسایل یاد شده هنوز نمی دانند در کشور خود بمانند یا بروند.
با سلام این مصوبه ازچه زمانی قابل اجرا بوده و جهت دریافت پاداش و ... باید به کجا مراجعه کنیم . با تشکر
با سلام
دولت قبلا وعده پرداخت یک میلیون تومان را داده بودند،سال گذشته خداوند فرزندی به اینجانب عنایت فرومودند، یک هفته قبل از تولد فرزندم در خبرهای 20:30 دوباره این موضوع مورد تاکید قرار گرفت.برای درست بودن یا نبودن موضوع به بانک ملی( بانک عامل) مراجعه نمودم. رییس بانک گفتند دراین مورد تاکنون بودجه ای تخصیص نداده و نخواهند داد. از طرفی دولت محترم لازم نیست این گونه سنگ بزرگ را که قطعا همانند قبل علامت نزدن است را مطرح نمایند. همین که وضعیت معیشتی و به ویژه مشکل بیکاری و ... را برطرف نماید دیگر نیازی به اینگونه وعده هانیست.
به نظر من هر موقع تونستن رفاه عمومی را بالا ببرن و من هم تونستم بدون جون کندن خرج دو تا بچه رو در بیارم، هر موقع تونستن آموزش و پرورش رایگان همراه با تغذیه مناسب داشته باشن، هر موقع تونستن برای جمعیت موجود خانه مناسب و شغل خوب ایجاد کنن اون وقت باید فکر زیاد کردن جمعیت باشن
قصد توهین به هیچ کس راندارم

حالا که دولت میخواهید رشد جمعیت کشور را زیاد کند بهتر است با برنامه باشد یعنی افرادی را تشویق کند که :

1- وضعیت مالی آنها خوب باشد که بچه هایشان (مجتاج وگدا وانگل جامعه نباشد )بلکه بتوانند کشور را به سمت آینده بهتروآبادتر وپیشرفته تر هدایت کند
2- خانوادهای که تربیت وآیند فرزندشان مهم است نه اینکه یک بجه ای بدنیا بیاورند که فردا به جرم قاچاقچی موادمخدر یا جنایت اعدام شود وهمه زحمتهای خانواده وکشورازبین برود که این یک فاجعه است

بیاید از پزشکان وبیمارستانهاومراکز که میتوانند شمارادراین برنامه یاری دهند کمک بگیرید واین افراد راتشویق کنیدنه اینکه در رسانها فریاد بزنیم زیرا اولین افرادیکه این کاررامیکنند همین آدمهای بدبخت و بی فرهنگ وبی مسئولیت هستند که باید زندانها و طناب دار و قبرستانها راهم بایدآماده کنیم
تمام مشکلاتمان حل شده فقط و فقط مونده افزایش جمیعیت کشورمان. !!!!!؟؟؟؟
بعد برای این بچه هایی که به دنیا آمدند چه شغل و امکانات رفاهی و ... در نظر گرفته شده است؟
باسلام اگر هدف افزايش جمعيت جوان است چه فرقي ميكند كه فرزند يكي دومي وديگري سومي باشد كه بقول خودتان تسهيلاتشان با هم فرق ميكند
با این کارها نرخ رشد جمعیت افزایش پیدا نمیکنه جوانها توی همون ازدواج کردنشون موندن چه برسه به بچه دار شدن. اینها اگر میتوننداول مشکل ازدواج جوانها رو حل کنند البته نه با بخشنامه و تبصره و ماده قانونیبلکه با سرو سامان دادن به اوضاع اقتصادی و فرهنگی مردم این سرزمین
صفحه جالبی بود،کلی خندیدیم:)))))))))))))))))
با سلام-لطفا کمی به طرحها و سیستمهای حمایتی دیگر کشورها رجوع کنیدومثلا در سوئدهزینه درمانی و زایمان مادران و یا زوجها شاغل را دولت از محل مالیاتها تامین میکند و به مادر و پدر هر کدام بترتیب یکسال مرخصی با حقو ق میدهد.و از سه ساله گی بچه ها در مراکزی شبیه مهد کودک برای زوجین شاغل با هزینه دولت و با برنامه های واکسیناسیون و ... حمایت خانواده را دارند البته دوستان بیشتر اطلاعات دارند که امیدوارم منعکس فرمائید.
کسی نیست بگه این راه حلش نیست ؟
اگه اینده بچه هامون تامین باشه که همه بچه دار میشن.
وقتی میلیون ها بچه الان به علت سوء تغذیه رنج می برند کسی حاضر میشه بچه دار بشن
ای کاش ازدواج نمی کردم اخه بچه های معصوم هیچ وقت گوش شنیدن بله را نشنیدند
من خیلی دوست دارم بچه دار بشم ولی وقتی کارم آزاده و هیچ حاشیه امنیت شغلی نیست و توی خرج دو نفره گیر کردم چطور میشه بچه دار شد.فقط اجاره خونه و بیمه 500 پرداخت میکنم تازه این حداقل اینهاست.
من تازه بدبخت شدم و بچه دومم يك ماهه به دنيا اومده يك ماهه دارم مي زنم توي سرم انقدر حرص خوردم كه داره موهاي سرم سفيد ميشه بچه سالمه خدارو شكر ولي هزينه نگهداري و پوشاك و .... رو ندارم راهنمايي كن اين چيزهاي كه نوشتي رو از كجا بايد بگيرم كه و چه زماني تعلق ميگيره / تابناك به خدا عين واقعيت رو نوشتم
با سلام شما ک میگین کسی ک صاحب نوزاد میشه سکه هدیه میدین من یکی رو میشناسم ک صاحب بچه شده ولی سکه ای بهش ندادن
سلام‌من‌فرزندچهارم‌باردارم‌حتی‌بیمه‌تکمیلی‌هزینه‌زایمان‌وقبول‌نمی‌کنه‌‌میگه‌نباید‌بچه‌دارمیشدید
همش دروغه ....
این همه حرف زدین واسه فرزند اآوری پس چی شد خبری نشد من الان دارای چهارفرزند هستم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر