بازدید 17117
۸

موضع گیری رقیب انتخاباتی «چاوز» علیه رابطه با ایران

با حضور یک رقیب جدی در مقابل هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا و تشدید فعالیت های وی برای کسب کرسی ریاست جمهوری، بازار انتخابات در این کشور آمریکای لاتین داغ شده است. در تازه ترین موضع گیری، رقیب انتخاباتی چاوز وعده داده در صورت پیروزی در انتخابات، در روابط این کشور با ایران تجدیدنظر کند.
کد خبر: ۲۷۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱ 02 October 2012
با حضور یک رقیب جدی در مقابل هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا و تشدید فعالیت های وی برای کسب کرسی ریاست جمهوری، بازار انتخابات در این کشور آمریکای لاتین داغ شده است. در تازه ترین موضع گیری، رقیب انتخاباتی چاوز وعده داده در صورت پیروزی در انتخابات، در روابط این کشور با ایران تجدیدنظر کند.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا یکشنبه هفته آینده برگزار شود، «هنریکه کاپریلس»، رقیب انتخاباتی هوگو چاوز، در یک سخنرانی خطوط سیاست خارجی مدنظر خود را روشن کرده است. از جمله موارد مورد اشاره وی، ضرورت فاصله گرفتن ونزوئلا از ایران بوده است.


به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کاپریلس در این رابطه اظهار داشته در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور، روابط خارجی این کشور را از اتحادهایی که چاوز با کشورهایی نظیر ایران و بلاروس برقرار کرده بود، دور می کند. وی دلیل این کار را، بدگمانی غرب نسبت به این کشورها اعلام کرده است.

وی در این رابطه گفته: «ما به جز تولید نفت، چه نقطه اشتراکی با ایران داریم؟ و یا با بلاروس؟». کاپریلس همچنین اظهاراتی توهین آمیز را علیه محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران مطرح کرده است. 

کاپریلس در بخش های دیگری از سخنان خود، به روابط نزدیک ونزوئلا با روسیه نیز اشاره کرده و گفته: «من به سفیر روسیه خواهم گفت که ما قصد داریم خرید تسلیحات از این کشور را متوقف کنیم».

هنریکه کاپریلس، فرمانداری 40 ساله است که توانسته برای اولین بار در طول بیش از یک دهه، چالشی جدی را در برابر ریاست جمهوری مجدد چاوز فراهم نماید. نظرسنجی های انجام شده در ونزوئلا، از نزدیک تر شدن آرای وی به چاوز طی روزهای اخیر حکایت دارد. از سوی دیگر، رسانه های غربی نیز به سبب موضع گیری های غرب گرایانه وی اقبال زیادی را به وی نشان داده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۰
انتشار یافته: ۸
این یارو با این اظهارات می خواهد نیامده نوکری خودرا به آمریکا ثابت کند تا از حمایت آن بهرهمند شود
خواب ديدي خيره مگه آق چاوز مرده باشه تو ريس جمهور بشي.
سلام
بنده چندین سال در کشور ونزوئلا زندگی کردم
این کاپریلس یهودی الصل است و در قضیه کودتای 2002 بر علیه چاوز هم نقش مستقیم و رسمی ایفا نمود و جالب تر اینکه بودجه امثال این اشخاص که در کشور ونزوئلا به اپوزیسیون دولت مشهور هستند از صهیونیست ها و امریکایی های مخالف و حتی اعضای کنگره امریکا مستقیم یا غیر مستقیم تامین می شود... خدا به خیر بگذرونه... ان شاالله که چاوز پیروز میدان باشد....
بله متاسفانه ایشان یک رقیب جدی خواهد بود با توجه به حمایتهایی که از ایشان به دلیل موضع سیاسی که دارند میشود
اين رغيب چاوز جهود اسرائيلی و آمريكائيست و تابعيت ونزوئلا را هم دارد اين مرد را آمريكائيها بجان چاوز انداختند و از طرف يهوديان آمريكاكمك مالی ميگيرد
خوبه دیگه. آخرین متحدهامون هم دیگه یواش یواش باهامون خداحافظی میکنن. البته همون بهتر که اینا متحد ما نباشن.
چقدر بدبخت شدیم که در ونزوئلا هم دعوا سر دشمنی با ایران است
سینه خیز به سمت غرب رفته . بدبخت !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل