بازدید 18000
۹

مرسی: داشتن روابط محکم با ایران ضروری است

از زمان روی کار آمدن محمد مرسی، رئیس جمهور اسلام‌گرای مصر، چگونگی و چشم‌انداز رابطه این کشور با ایران، به یکی از مباحث مهم رسانه‌ای و تحلیلی تبدیل شده است. در این میان، مرسی بار دیگر با تأکید بر نقش منطقه‌ای ایران، به ضرورت وجود رابطه‌ای قوی میان دو کشور اشاره کرده است.
کد خبر: ۲۷۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹ 23 September 2012
از زمان روی کار آمدن محمد مرسی، رئیس جمهور اسلام‌گرای مصر، چگونگی و چشم‌انداز رابطه این کشور با ایران، به یکی از مباحث مهم رسانه‌ای و تحلیلی تبدیل شده است. در این میان، مرسی بار دیگر با تأکید بر نقش منطقه‌ای ایران، به ضرورت وجود رابطه‌ای قوی میان دو کشور اشاره کرده است.

به گزارش «تابناک»، محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر، روز گذشته در سخنانی گفت: داشتن روابط قوی با ایران در شرایط کنونی برای مصر ضروری است؛ وی این روابط را به طور خاص برای حل بحران سوریه، لازم و با اهمیت دانسته است.

بنا بر این گزارش، به نوشته «رویترز»، مرسی که در جریان یک مصاحبه تلویزیونی سخن می‌گفته، همچنین اشاره کرده: «ایران بازیگری مهم در منطقه است که می‌تواند نقشی فعال و حمایتگر در حل مسأله سوریه داشته باشد».

رویترز پس از انتشار این سخنان مرسی، اشاره می‌کند که مصر، در اقدامی به منظور بازنگری در نقش منطقه‌ای خود، از ایران دعوت کرد تا به گروه چهارجانبه‌ای که برای حل بحران سوریه تشکیل شده، بپیوندند؛ گروهی که شامل مصر، ایران، ترکیه و عربستان سعودی است.

این خبرگزاری با اشاره به اینکه ایران تنها کشور از این چهار عضو است که متحد دولت سوریه به شمار می‌رود، به سخنانی از مرسی استناد کرده که گفته: «من به حضور ایران در گروه چهارجانبه به چشم یک مشکل نگاه نمی‌کنم، بلکه ایران، بخشی از راهکار مسأله سوریه است».
وی همچنین نقش ایران را در این زمینه «حیاتی» خواند.

اما در پایان، مرسی در یکی دیگر از بخش‌های مهم سخنان خود، درباره رابطه دوجانبه ایران و مصر گفته است: «ما مشکل قابل توجهی با ایران نداریم. رابطه مصر با ایران مانند دیگر دولت‌های جهان عادی است».

به باور تحلیلگران، می‌توان این گونه اظهارات مرسی را ـ که در هفته‌های اخیر بار‌ها تکرار شده ـ نشانه‌ای از عزم دولت وی برای احیای روابط با ایران و نیز تشکیل محوری جدید در منطقه به شمار آورد که بتواند نقشی فعال در بحران‌ها و مسائل منطقه‌ای داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۹
سلام
ما همیشه از کشورهای عربی ضربه خوردیم ، امیدوارم مرسی غیر از اونها باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
این اشتباه بزرگی است اگر مصر را با آن تاریخ تمدن و تا حدی سوریه را با دیگر کشورهای عربی در یک رده قرار بدهیم.
چیزی که امروز تو دنیا حرف اول رو میزنه سه کلمه است: اقتدار نظامی، اقتصاد و قدرت اثرگذاری بر مردم.
هر کشوری و هر حکومتی این سه تا رو داشته باشه همه کشورهای دنیا خواسته یا نا خواسته مجبور هستند با او کنار بیان و او را به عنوان یک قدرت بپذیرند.
ما هم باید به این سمت بریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
البته اقتدار اقتصادی ارجحتر نسبت به نظامی است وگرنه کره شمالی بک قدرت نظامی محسوب میشود که ذره ای ارزش ندارد
مرسی دو پهلو عمل می کند و باز ممکن است تغییر عقیده بدهد.این نگرش جدید مرسی هم نتیجه ی بی توجهی عربستان به مرسی است.
به نظر من مرسي خيلي آدم زيرك و باهوشيه چون با گذشت چند ماه هنوز كسي نتونسته مواضع صريح و عملي اون رو ( تاكيد ميكنم صريح و قاطع، نه اينكه فقط زباني بگه چنين و چنان ) بفهمه
مرسی آقای مرسی!!!
مرسی فقط به دنبال منافع ملی مصر هست و از همه طرف ها امتیاز میگیرد
lمصر ازکشورهای بسیار مهم در آینده این منطقه می باشد و از مهمترین پایگاه فرماندهی کل اسلام ناب
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی