بازدید 11981
محسن رضایی در همایش بين‌المللي مقاومت اسلامي:

ایران اقتصاد ریاضتی غرب را پیش نخواهد گرفت

دشمن با فشارهای اقتصادی بر کشور، می‌خواهد یا رویکرد اقتصاد ریاضتی را بر ایران تحمیل کرده تا مردم به سختی بیفتند و یا اقتصاد کشور زیرزمینی شود و یا اینکه مردم و کشور تسلیم دشمن شوند، ولی راه چهارمی برای عبور موفق از تحریم‌های اقتصادی وجود دارد و آن، اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۲۷۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳ 06 September 2012
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشورهای غربی با فشارهای اقتصادی بر کشور می‌خواهند، یا رویکرد اقتصاد ریاضتی را بر ایران تحمیل کرده تا مردم به سختی بیفتند و یا اقتصاد کشور زیرزمینی شود و یا اینکه مردم و کشور تسلیم آن‌ها شوند، ولی راه چهارمی برای عبور موفق از تحریم‌های اقتصادی وجود دارد و آن، اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش «تابناک» دکتر محسن رضایی در آیین افتتاح سومین جشنواره و کنفرانس بین‌المللی مقاومت اسلامی به نقش شوم دشمن علیه مسلمانان و به ویژه ایران اشاره کرد و گفت: دشمن که دیروز از «در» عراق بیرون شده است، امروز تلاش دارد از «پنجره» سوریه وارد شود.

وی با بیان اینکه امروز جبهه باطل در برابر جبهه حق ایستاده است، گفت: مبارزه حق و باطل به روش‌های کاملا متفاوت در دو جبهه ادامه دارد. جبهه باطل از تمام روش‌ها، حتی ضد بشری استفاده می‌کند، در حالی که جبهه حق، خود را محدود به روش‌های انسان‌دوستانه و مشروع می‌داند.

وی به رویارویی جبهه باطل با ایران اشاره کرد و ادامه داد: اگر ایران را از دل تحریم‌ها به کشور پیشرفته‌ای تبدیل کنیم، نظام ما پشتوانه بیداری اسلامی خواهد شد و قطعا‌‌‌‌ همان گونه که ملت‌ها، مقاومت را از ما الگو گرفته‌اند، در اقتصاد و تجارت نیز از ما الگوگیری خواهند کرد.

رضایی گفت: ما در دنیا در یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم و در درون نیز باید از یک گردنه حساس بگذریم؛ بنابراین، از یک سو نقش ملی و از سوی دیگر، نقش جهانی بر عهده داریم.

وی تصریح کرد: فرهنگ و ایدئولوژی و ملت ما، منابع معرفتی و انسانی عظیمی برای گذر از این پیچ تاریخی و گردنه حساس داخلی را داراست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان ساخت: ما نمی‌خواهیم مثل اروپایی‌ها، اقتصاد ریاضتی را پیش بگیریم تا به مردم فشار بیاید، بلکه می‌خواهیم اقتصادی داشته باشیم که مردم در آن راحت زندگی کنند.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی گفت: فرمول و محور اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد است.

رضایی تأکید کرد: بر پایه این فرمول، مدیریت اقتصاد کشور باید در اختیار مردم قرار گیرد و مناسبات اقتصادی باید شفاف و روشن باشد.

وی با تأکید بر اینکه این اقتصاد به معنای زیرزمینی کردن اقتصاد نیست، اظهار داشت: دشمن با فشارهای اقتصادی بر کشور، می‌خواهد یا رویکرد اقتصاد ریاضتی را بر ایران تحمیل کرده تا مردم به سختی بیفتند و یا اقتصاد کشور زیرزمینی شود و یا اینکه مردم و کشور تسلیم دشمن شوند، ولی راه چهارمی برای عبور موفق از تحریم‌های اقتصادی وجود دارد و آن، اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: برای عبور موفق از تحریم دشمن، مدیریت اقتصادی و ساختارهای اقتصادی باید اصلاح شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در رویارویی اقتصادی باید از راهی حرکت کنیم که در محاسبات آن‌ها نبوده و تحریم‌‌ها را خنثی کنیم.

وی یادآورشد: باید از نقاطی وارد شویم که توانایی آن را داریم، اما در محاسبات دشمن نیست و باید با فرمول خودمان پیش برویم و از نقطه ضعف تحریم کنندگان استفاده کنیم.

رضایی ادامه داد: فرمول اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد کشور، اقتصادی مردمی شود و اقتصاد را در دست مردم دهیم. در واقع اقتصاد که پیچید‌ه‌تر از جنگ نیست و مردم ما در اقتصاد اگر بیشتر از دفاع مقدس پیشرفت نکنند، کمتر نخواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: مردم ما ابن سینا‌ها و خواجه نصیر‌ها را دارند و در صورتی که در این عرصه، مدیریت با مردم باشد، این دانشمندان موجود ولی ناشناخته، کشور را از پیچ و خم‌‌ها عبور خواهند داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: تحریم کنندگان ایران با مقابله اقتصادی با ما می‌خواهند نفت ما را با وجودی که مشتری دارد، به خریدار منتقل نشود تا فروش ما کاهش یافته و دولت دچار مشکل شود تا از این راه و رویارویی جدیدکه اقتصادی و فرهنگی است، به مردم عزیز ما آسیب وارد سازند؛ بنابراین، تحریم‌ها علیه ملت ماست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی