بازدید 9014

پایان سانسور درمیانمار پس از 50 سال

کد خبر: ۲۶۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴ 21 August 2012
دولت میانمار قانون 50 ساله سانسور در این کشور را لغو کرد و از این پس روزنامه نگاران نیاز به اخذ تاییدیه از اداره سانسور دولتی برای انتشار گزارش های خود ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های میانمار، "تینت سئو" رییس اداره امنیت و ثبت رسانه های میانمار با اعلام این خبر ،افزود: مطبوعات داخلی دیگر نیازی به ارسال متن گزارش های خود به هیات سانسور قبل از انتشار نخواهند داشت.

قانون سانسور پیش از انتشار در میانمار شامل همه موارد مانند روزنامه و ترانه ها و حتی داستان های کوتاه نیز بوده است و با این اقدام دولت میانمار گامی بزرگ برای گسترش اصلاحات در این کشور برداشته است.

اقدام سال گذشته دولت میانمار برای رفع ممنوعیت انتشار خبر در خصوص آنگ سان سوچی پس از آزادی او از حبس خانگی، نخستین اقدام دولت اصلاح طلب این کشور در آزادی مطبوعات محسوب می شود.

یک مقام وزارت اطلاعات میانمار در عین حال گفته است که لغو سانسور به معنای عدم وجود کنترل بر رسانه ها نبوده و روزنامه نگاران و گزارشگران به ویژه گزارشگران تلویزیونی باید با اعمال خودسانسوری در خصوص موضوعات حساس از ایجاد مشکلات جلوگیری کنند.

چندی پیش روزنامه نگاران میانماری در اعتراض به دستگیری دو تن از همکارانشان به جرم انتشار مطالب بدون اخذ تاییدیه از اداره سانسور دست به اعتراض زدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر