بازدید 16622

داور پرچمدار ایران در المپیک را انداخت

کد خبر: ۲۶۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳ 02 August 2012
علی مظاهری اسیر ناداوری فرانک شالما ، داور آلمانی شد تا باری دیگر حقش در ورزش بوکس جهان را بخورند.

به گزارش خبرآنلاین باری دیگر ناداوری گریبان کاروان ورزشی ایران را گرفت. این بار این علی مظاهری پرچمدار کاروان کشورمان بود که اسیر ناداوری شد و درحالی که رقابتی برتر داشت نسبت به حریف کوبایی ، با شوکی که داور مسابقه به او داد از ادامه مسابقه محروم شد. درحالی که پرچمدار کاروان کشورمان در راند اول 6 بر 4 از حریف کوبایی اش پیش بود ، در شروع راند دوم حریف کوتاه قد کوبایی مدام با سر به سمت علی مظاهری یورش می آورد و هر بار در آغوش بوکسور کشورمان گیر می کرد.

داور وسط این بازی انگار منتظر نشسته بود تا پرچمدار کاروان ایران را ناکام کند. سه اخطار متوالی درحالی که این مظاهری بود که داشت به حریف می تاخت ، دلاور کرمانشاهی مان را از رقابت های بوکس محروم کرد. او بازنده اعلام شد و ناراحت از این اتفاق به مربی اش می گفت:« یک این همه زحمت کشیدم که این طور حقم را بخورند؟»

او بعد از این هم به سمت مربیان کوبا رفت با آنها دست داد و از رینگ بیرون آمد بی آنکه حاضر شود وسط رینگ برود و اجازه دهد که داور دست رقیبش را بالا ببرد. با این اتفاق به احتمال فراوان ، مظاهری باید همین فردا دهکده بازی ها را ترک کند و ممکن است با محرومیت هایی هم روبرو شود. علی دو سال قبل هم در بازی های آسیایی چین با ناداوری از رسیدن به مدال طلا محروم شده بود.

شوک حذف ناباورانه علی مظاهری سبب شد تا بسیاری از بزرگان بوکس ایران در این باره اظهار نظر کنند. صادق پور داور بین المللی کشورمان درباره این بازی می گوید:« واقعا داوری به این بدی در عمرم ندیده بودم.این کار برنامه ریزی شده بود. شک نکنید. داور زمانی که می خواهد اخطار بدهد باید هشدار بدهد . باید این کار را مشخص کند نه اینکه در 56 ثانیه 3 تا اخطار بدهد. »

دلشاد پیشکسوت بوکس کشورمان هم می گوید:« واقعا این کار فاجعه بود ، حریف کوبایی داشت کشتی می گرفت ولی نمی دانم این چه نوعی از قضاوت است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۱۵
هیچی از ارزشهای این دلاور مردکم نمیشه که زیر بار حرف زور نرفت و دست خود را به داور مسابقه نداد تا شکست ناعادلانش اعلام بشه .از همین جا به علی میگم کار تو خیلی بیشتر از هزاران طلای المپیک برای ما ارزش داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
هرکی بازی رو دیده بود شک می کرد این داور باشه
خود داور هم اگه دقت کرده باشید از خودش حالش بهم خورده بود ولی خوب مامور بود و معذور
mobin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
درسته , از ارزشهای این دلاور چیزی کم نمی شه ولی مسیولیت مدیران ورزشی در خصوص احقاق حق این پهلوان چی میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
دم علی مظاهری گرم
چرا هر ورزشکار ایرانی می بازد می گوییم ناداوری؟ حالا اگر حریفش انگلیسی بود یک چیزی. چرا داور آلمانی باید به نفع حریف کوبایی بگیرد؟ ورزشکاران ما درباره قوانین جدید به روز نیستند.
مرد ایرانی سرت را بالا بگیر شما در داشتن عزت مدال طلا گرفتی. قربون غیرتت دلاور
من جا مسئولین بودم جایزه یه مدال آور طلا را بهش میدادم
یک سوال، چطور کارشناس بوکس که تو استودیو تو تهران نشسته میدونه که مظاهری نباید به بوکسور کوبایی بچسبه و مرتب تکرار میکنه که باید فاصله بگیره ولی آقای مربی هیچی نمیگه و هیچ کاری نمیکنه و فقط تماشا میکنه؟ پس وظیفه کُوچ چیه؟ داور بی انصافی کرد درست، ولی بازیکن و مربی ما به داور اجازه دادن که از قوانین سوء استفاده کنه. این وسط بی تجربگی و ضعف خودمون رو نباید گردن این و اون بندازیم.
دلاور کرمانشاهی،پهلوان آریایی...درود بر تو ... تو از نظر هم وطنانت اولین طلایه دار تاریخ بوکس ایران هستی و چه زیبا و با غیرت کرمانشاهی می گفتی که هیچ بهانه ای برای شکست ندارم و آمده ام طلا را بگیرم .... داوران و دشمنان ایران بدانید اینان غیور مردان سرزمین آریا هستند ... درود بر تو دلاور ...فردا شب کیانووش قهرمان اون یکی همشهریت با اولین طلای وزنه برداری مرهمی میشود بر زخم خیانت ...
یعنی تا وقتی زیر بلیط ابرقدرت‌ها نیستیم هر کسی می‌تونه حقمون رو بخوره
قضاوت داور خیلی عجولانه ونا جوانمردانه بود او حتی کوچکترین فرصتی برای ادامه مسابقه نمیداد بنظر من که بوکسور کشورمان را بعنوان پرچمدار تیم ملی در المپیک هدف قرار داده بودند واین کار برنامه ریزی شده بود منم اگر بجای مظاهری بودم سمت داور نمیرفتم از نظرمن مظاهری قهرمانه
علی جان عیبی نداره. مهم اینه که شما زحمتتو کشیدی همین برای مردم کافیه. این داور هم یک روزی باید نتیجه این عملشو ببینه.
شیر آهن کوه مرد، سرت سلامت
من در انگلیس زندگی می کنم و خیلی هم از بوکس سر در نمیارم. دیشب فقط به خاطر بوکسور هموطنم داشتم مسابقه رو نگاه می کردم. گزارشگر و کارشناس انگلیسی که روی مسابقه صحبت می کردن، داشتند دائم از بازی مظاهری تمجید می کردن و می گفتن که داوری "افتضاح" بود. وقتی داور داشت اخطار دوم و سوم رو می داد، کارشناس داد می زد: "دست بردار بابا!"
نه من بلکه همه بهت افتخار میکنن.توواسه ایران یه قهرمانی.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار