بازدید 91541

مسلمانانی که کباب می‌شوند!

باورش سخت نیست؛ غیر ممکن است برای آدمیزاد. مسلمانانی هستند که به سیخ کشیده و روی آتش کباب می‌شوند. تصاویر کباب کردن این مسلمانان؛ زنان و بچه‌های آنان حال انسان را دگرگون می‌کند. تابناک از انتشار تصاویر آنان معذور است!
کد خبر: ۲۵۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۵ 17 July 2012
نسل‌کشی و تصفیه قومی مسلمانان در میانمار، در حالی هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد که جامعه جهانی در این زمینه سکوت کرده است. میزان خشونت‌ها و شکنجه‌های اعمال شده علیه مسلمانان این کشور به اندازه‌ای بسیار است که می‌توان آن را بسیار کم سابقه در تاریخ جهان خواند.

به گزارش «تابناک»، در چند روز گذشته، خبر کشتار گسترده جمعیت‌های مسلمان کشور میانمار، در میان برخی رسانه‌های جهان بازتاب پیدا کرده؛ اما هنوز با موضعی مشخص از سوی دولت‌ها، به ویژه دولت‌های اسلامی روبه‌رو نشده است.

هزاران نفر از مردم مسلمان میانمار، در حالی از سوی بوداییان افراطی مورد حمله قرار گرفته، کشته شده و سوزانده می‌شوند که در بیشتر موارد، نیروهای نظامی و امنیتی تنها در نقش ناظر، این جنایت‌ها را می‌بینند و برای آنان کاری نمی‌کنند!

اما قضیه تنها به اینجا محدود نمی‌شود، زیرا دولت میانمار نه تنها برای جلوگیری از این جنایت‌ها کاری انجام نداده، بلکه به گونه‌ای از آن حمایت نیز کرده است. در همین راستا، «تین سین»، رئیس جمهور این کشور اعلام کرده، مسلمانان باید از میانمار بروند و یا به اردوگاه‌های آوارگان سازمان ملل منتقل شوند.

در این باره باید گفت، هرچند کشتار مسلمانان در این کشور جنوب شرقی آسیا به تازگی گسترش یافته، تبعیض‌ها علیه آنان سابقه‌ای طولانی دارد. مسلمانان این کشور که عمدتاً در منطقه «آراکان» زندگی می‌کنند، از سال ۱۹۸۲ حتی از داشتن حقوق شهروندی نیز محروم بوده‌اند.

به این ترتیب، در میانه سکوت و انفعال جامعه جهانی، دولت میانمار نیز از حرکات جدید گروه‌های افراطی بودایی استقبال کرده و در حالی که این گروه‌ها تاکنون بیش از بیست روستا و ۱۶۰۰ منزل را ویران کرده و هزاران نفر را کشته و یا زنده زنده سوزانده‌اند، دولت این کشور هیچ کاری در راستای جلوگیری از آنها انجام نداده است.

گفتنی است، دولت این کشور پیش از این دستور داده بود، مسلمانان حق ندارند مساجد جدید بسازند و یا مساجد قدیمی خود را بازسازی کنند و با استناد به همین قانون، نزدیک به ۷۲ مسجد توسط دولت ویران شد. همین امر، جرقه حرکات گروه‌های افراطی را زد که از فوریه سال گذشته میلادی تاکنون به خشونت علیه مسلمانان و کشتار آنان ادامه می‌دهند.

اما جالب توجه‌ترین نکته در این میان، سکوت گروه‌های به اصطلاح حقوق بشری و نیز دولت‌های غربی از یک سو و برخی کشورهای مسلمان مدعی از سوی دیگر است.

لازم به یادآوری است که میانمار،‌‌ همان کشوری است که سال‌ها به دلیل حبس یک رهبر دمکراسی خواه به نام «آنگ سان سوچی» تحت تحریم‌های آمریکا و اروپا بود، حال آن که اکنون که وی از حبس آزاد و وارد فعالیت‌های سیاسی شده، نه تنها غرب، بلکه خود وی نیز هیچ گونه موضع‌گیری در قبال کشته شدن صد‌ها نفر انسان بی گناه نکرده‌اند.

از سوی دیگر، در حالی که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته رسما این کشتار‌ها را محکوم کرده و گروه‌های مردمی برای حمایت از مسلمانان بیگناه میانمار در کشور در حال شکل گیری است، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، به ویژه عربستان سعودی، قطر و امارات و نیز کشورهای غیرعربی از جمله ترکیه که در موارد دیگر داعیه‌دار دفاع از مردم در مقابل دولت‌ها هستند، سکوت بی‌سابقه‌ای را در این زمینه در پیش گرفته‌اند.

به هر روی، حتی فارغ از دین و‌نژاد و مذهب و قومیت، آنچه مهم است اینکه صد‌ها انسان در گوشه‌ای از دنیا به وحشیانه‌ترین شکل ممکن در حال کشته شدن هستند. حمایت از این افراد و تلاش برای تغییر وضعیت آن‌ها، نه تنها وظیفه‌ شرعی و اسلامی، بلکه وظیفه‌ای وجدانی و انسانی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۹۶
انتشار یافته: ۵۲
چرا ایران موضع رسمی نمیگیره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Hungary |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
مگر ایران تنها کشور مسلمان دنیاست باید کشورهای مسلمان در غالب یک اتخادیه تصمیم مشترک اتخاذ کنند
چون میانمار " نفت " ندارد مردم اونجا مخصوصا مسلمانها موضوع " حقوق بشر " نمی شوند باید صبر کنیم تا حداقل 25درصد مردم کشته بشوند آنوقت شاهد اقداماتی خواهیم بود انشالله
اجماع جهانی بر این پایه بنا شده که نسل مسلمانان رو منقرض کنه. شما ببینید طی 30 سال گذشته تمامی کشتارهای انجام گرفته یا میان مسلمانان بوده، یا یک کشور مسلمان در اون درگیر بوده. وقایعی نظیر :
1 - جنگ ایران و عراق
2 - جنگ بوسنی
3 - فلسطین
4 - آمریکا و عراق
5 - طالبان و افغانستان
6 - آمریکا و افغانستان

مطمئن باشید جامعه جهانی (غرب) از دیدن اینکه مسلمانان قلع و قمع میشوند خوشحالند و تا وقتی اوضاع به حد انفجار نرسه کاری نمیکنند. برای اثبات آن نگاهی به موارد ذیل کافی است :
1 - جنایت صبرا و شتیلا
2 - جنایت در سربرنیتسا و سارایوو
3 - کشته شدن مردم بیگناه در افغانستان و عراق

متاسفانه مسلمانان بواسطه شاخه شاخه شدن و تفسیرهای متفاوت و قرائتهای گوناگون از دین برای همدیگر نیز مشکل بوجود آورده اند و حرف پروردگار را که فرموده : "و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا " را فراموش کرده اند.....
پاسخ ها
حسین زارعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
فوق العاده نوشتی سعید خان
از این دید تا به حال به مسائل نگاه نکرده بودم
آخه کشورک های وابسته عربی تا به حال مگه کاری کرده اند که حالا بخواهند تخم دوزرده بکنند و غیرتی نشان دهند اینها به همون لهو لعب و خوردن و عیش طربشون برسن بهتره
خاک بر سر من مسلمان، تو رو قرآن یه کاری کنید.
اون دنیا چه جوری سرم و بالا بگیرم بگم من مسلمانم و عاشق شهید شدن در راه امام حسین؟؟؟ ای وای برمن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
آخه چیکار میتونیم بکنیم.اگر وجدان داری دعا کن که خداوند در ظهور حضرت مهدی علیه السلام زودتر تعجیل بکند تا اینهمه ظلم و ستم رو از زمین ریشه کن بکنه انشاالله.
چنانچه از اینجانب حقیر کاری غیر از شعار وابراز همدردی زبانی برمی اید لطفا اعلام کنید
آنگ سان خانم چیزی بیشتر از عروسک خیمه شباز غربیا نیست. نیمیدونم خودشم حالیشه که این غریبا داران ازش برا تبلیغ و خوش چهره نشون دادن خودشون سواستفاده میکنن یا نه.
باید همه مسلمانها بر علیه این گرگ صفتها قیام کنن و بر علیهشون اقدام کنن اینا خدا نشناسن که این جنایتارو میکنن
یاصاحب الزمان(عج)ویاهادی المضلین کی میائی که این وحوش انسان نما رابکمک تو از سر راه انسانیت برداریم.
ای کاش اینقدر قدرتمند بودم که نسل این گرگ صفتارو از کره زمین ور میداشتم.
خوبه بالاخره یه تیتر زدید!!!
بابا از شدت ناراحتی دارم دیوانه میشم. اصلا این فیلم ها و تصاویری که دیدم را نمی توانم باور کنم. جا داره هر انسانی از این ناراحتی دق کنه و بمیره.
جدا از اینکه مسلمان هستند مگر انسان میتونه اینطور انسان های دیگر را زنده زنده تو آتش بندازه و نگاه کنه یا تکه تکه کنه!!! امروز برای اولین بار در زندگیم چنان از انسان بودنم شرمگین شدم که فقط خدا می داند.
خواهش می کنیم برای نشان دادن عمق فاجعه و خباثت طرفداران دموکراسی عکسها را ارائه دهید
«آنگ سان سوچی» نوکر امپریالیسم غربی است نه مدافع حقوق بشر.
دالایی لامای بی وجدان کجاست؟ فقط ژست میگیرند که تعالیمشان روحانی است.
اگر کشورهای اسلامی بخواهند میتوانند جلوی نسل کشی را بگیرند البته اگر امریکا به اردوغان و ملک عبدالله و مرسی اجازه دهد.
خدا به دادشون برسه. ایران هم باید کمکشون کنه
کجایند مدعیان حقوق بشر؟ کجایند خبرنگارات آزاده دنیا ؟ سخنگوی کاخ سیاه کجاست؟ آیا این فربانیان انسان نیستند؟
لعنت بر این کثافت هایی که این کارها را می کنن
فراخوان داده شود به مسلمانان آن منطقه وجهان تا اقدامات لازم انجام گیرد
هیچ سکوتی جایز نیست
منتظران را به لب امد نفس
ای پسر فاطمه فریادرس
در عصر تمدن که توحش شده افزون
در دیده کشم سرمه ی عهد حجری را
چرا ما هیچ کاری نمی کنیم؟
سلمان خیلی قشنگ نوشته.نمیدونم کیا بودند که بهش منفی دادند.
من هم ازش نعذرت میخوان اومدم مثبتا بزنم اشتباهی منفی را زدم.
ای کاش یک کار درست حسابی و جهاد گونه در دفاع از این مسلمانان مظلوم انجام بدیم.
خدایا خودت به فریاد رس
از دیو دد ملولم وانسانم آرزوست.
اگر همین فردا ظهور امام زمان تیتر روزنامه ها بشه و ایشون ظهور کنن به ما مثلا مسلمونا چی میگن.کاش یک صدم ادیان دیگه ما مسلونا با هم متحد بودیم.خدا کمکشون کنه
یا خدا . اینا دیگه چه موجودات کثیفی هستند . هر کی جرات داره این عکس های وحشتناک رو ببینه سرچ کنه meyanmar muslims . واقعا شوکه شدم . خدایا بچه های کوچیکو کباب کردن . تیکه تیکه کردن . با ابوافضل عباس . یا حسین . بابا رحم و مروت ندارن . یا خدا
من یک جان ناقابل دارم . حاضرم برای نجات این مظلومان هدیه کنم .
بیاریمشون ایران تا در امان باشند یا نیروی حافظ صلح بفرستیم تا ازشون محافظت کنند
بهترین فرصت برای محکومیت این جنایت مطرح نمودن آن در اجلاس جنبش عدم تعهد می باشد
سالهاست ما مردیم و کاری نمی کنیم
عاشق تر از این قوم ندیدم قرنها مسلمان بودند بهتر از ما بهتر از اعراب الان پاداششان را گرفتند و به افتخار شهادت رسیدند نمرود میانمار بداند که تیر که به سوی خدا می اندازد پشه ای خواهد شد و او را از اوج عزت به هزیز ذلت خواهد کشید دالایاما زود است که مدال افتخار را از دستان ارباب امریکاییت بگیری و رییس جمهور ملعون میانمار بداند که نامش را در دفتر اخرالزمان در سیاهه دجالیون نوشت و اما عشاق مسلمان میانمار خوش بحالتان که اتش جهنم برایت سرد برین گشت و هم کاشانه ابراهیم نبی (ع) گشتید زخمهایتان را زینب کبری درمان خواهد کرد و شفاعت تان را فاطمه زهرا خواهد کرد الله اکبر بر شما که همچون فاطمه زهرا دربتان را سوزاندند و پهلویتان را شکستند وای به حال ما که امتحان ها یکی پس از دیگری می اید و ما به سوی خدا تنها مشتی خاک خواهیم برد
دالایی لاما و اون زنه سوچی بی عقلتر ازین حرفان و بازیچه دست امریکا و انگلیس اند.این از انگلیس رفتن و رفتارشون و تشکرشون از bbcکاملا مشخصه.ما باید خودمون کاری کنیم و منتظر این کشورای عربی نمونیم...
بوسنی تازه ای راه انداختن و این سازمان بشر اونا رو نمیبینه.
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
سازمان بشر چی هست
مگه وجود خارجی هم داره
یه لحظه خودمونو جای اون خانواده های مضطرب بزاریم...ای وای ! به خدای محمد(ص) قسم از او موقع که خبر و عکسها و فیلم سوزانده شدن و به کشتن این مسلمون های مظلوم را دیدم آروم و قرار ندارم!! باز هم صد آفرین به الازهر مصر که فتوا داد مسلمین در سراسر دنیا سفارت های این گرگای بی رحم رو بگیرن!! ما که ماشالله
خدا لعنت کند کسانی که در سدد از بین بردن مسلمانان هستند. امیدوارم ایران سیاستی در این باره بکار ببره
شهادت تان مبارک

بهشت برین جایگاهتان باد
ما تمام مسلمانها از تمام مذاهب برادریم و نقاط مشترکمان بسیار بیشتر از اختلافاتمان است. ولی متاسفانه تمام مشترکات را کنار گذاشته ایم و چسبیده ایم به اختلافات و میوه اختلافات میشه حضور آمریکا در منطقه، تجاوز به ناموس مسلمان ها در زندان های گوانتانامو، ناآرامی در اکثر کشورهای مسلمان، داغ شدن بحث های پان ناسیونالیستی و این مسئله میانمار یکی از کوچک ترین مسائلی که به وجود آمده. به خدا فرشتگانی که برای جنگ بدر آمده بودند هنوز هم هستد ولی ما همان مسلمان ]ا هستیم.
دوستان تصاویر بسیار وحشتناکتر از این حرفهاست که نشون دادن . روزیکه انگلستان تخم وهابیت را در دنیای اسلام کاشت میدونست قراره چه بلایی سر اسلام بیاره ایجاد تفرقه وخشونتهای مذهبی که هم باعث بدنامی اسلام ومانع گسترش اون بشه وهم با اشتغال مسلمونها به هم مانع شکوفایی مجدد اونها و غارت کشورهاشون بشه اردوغان و ال سعود وبقیه حکام هر چی اربابهاشون بگن انجام میدن غربیها در طی جنگهای صلیبی و اندلس بدتر از اینها سر مسلمونها اوردن پس انتظار عملی نداشته باشید گاهی اشک تمساح میریزن واسه تبلیغات که عده زیادی هم باورشون میشه
وای بر حال مسلمانان وای بر حال مسلمین
زندگی در میان دیوان و پلیدان چقدر سخته
کجاست آدمیت ؟ کجاست انسانیت؟
دادن رای منفی به هر کدوم از نظرات دور از انسانیته مثل اینکه غرب چند تا عامل نفوذی در بین نظر دهندگان داره!!!!!!!!!!!!!!!!!
یا ابالفضل
به والله العلی العظیم که حاضرم هر کار از دستم بر میاد براشون بکنم
خداشاهده آرم دیوونه میشه
ای کثافت های مدعی حقوق بشر لابد اینها بشر نیستند
یا خدا به خودت قسم که دیگه نمیتونم جهانو از این پست تر و کثیف تر فرض کنم به بزرگیت قسمت میدم ظهور آقامونو نزدیک کن
عجب سازمانهای جهانی فعالی داریم...اگر یک صهیونیست کشته بشه همه غرب باهم محکوم میکنن و شورای امنیت جلیسه مکیذاره و تا حمله نظامی پیش میرن اما در اینجا و خیلی جاهای دیگه ده ها مسلمان کشته میشن از هیچکی صدا در نمیاد!!!!!!!!!!!!
یا مهدی ادرکنا
اگر ما شیعیان واقعاً آرزوی ظهور منجی عالم بشریت را برای براندازی ظلم وستم داریم باید با اعمال و رفتار خود زمینه ظهور حضرت مهدی(ع) را فراهم کرده و بعد از ظهور هم با دل وجان یاریش کنیم، صرف گفتن بیا و بداد مسلمانان برس کافی نیست.
این فعالیت ها برای بر اندازی نظام جهانی اسلامی است ، برای نشان دادن بی تفاوتی و زبونی مسلمانان است . اول کاریکاتور پیامبر بعد در امریکا قرآن را پاره کردند و آتش زدند ، بعد در افغانستان سربازان امریکایی قرآن کریم را سیبل گلوله های خود قرار دادند ، بعد از طریق خواننده ای ملعون به امام هادی توهین کردند حال هم که کشتار دسته جمعی مسلمانان ؛ آن وقت ما و دیگر مسلمانان یا ساکتیم یا می گوییم : بله ، ما این ها را محکوم می کنیم !!؟ آخه محکوم کردن به کجا می رسه؟
به امید ظهور حضرتش(عج)
به قول مولا علی در نهج البلاغه: اگر از این پس مرد مسلمانی از غم چنین حادثه بمیرد،چه جای ملامت است که در دیده ی من شایسته ی چنین کرامت است.
خطبه ی 27 رو حتما بخونین...
خوبه اونایی که به فکر تفرقه تو ایرانن این تصاویرو ببینن... غربی هابیشتر از هر جای دیگه آرزو کباب کردن ایرانی ها رو دارن که البته به گور می ببرن...
خداوندا مسلمانان مظلو م را از دست این گرک صفتان نجات بده.خداواندا عذاب خود را بر این کافران هر چه زودتر نازل کن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر