بازدید 13059

رفيقدوست: اسرائيل 24 ساعته محو مي‌شود

خدا کند که اسرائیل چیزی را به سمت ایران پرتاب کند تا ببینید به چه شکلی ظرف 24 ساعت به طور کامل از روی کره زمین محو می‌شود.
کد خبر: ۲۵۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸ 17 July 2012
«خدا کند که اسرائیل چیزی را به سمت ایران پرتاب کند تا ببینید به چه شکلی ظرف 24 ساعت به طور کامل از روی کره زمین محو می‌شود.»محسن رفيقدوست علاوه بر اين،از سفرش به كره شمالي براي خريد موشک، داستان پر رمز و راز پذيرش قطعنامه در تيرماه 1367 از سوي امام خميني(ره) و ماجراي نوشيدن جام زهر، جريان انحرافي، علت سکوتش در خصوص برخي مسائل و ... مي‌گويد.

محسن رفيقدوست شايد براي نسل جوان امروز كشور، شخصيتي ناشناخته باشد اما نقش موثر "حاج محسن "در پايه‌گذاري و تقويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و تأمين نيازمندي‌هاي نظامي در دوران جنگ تحميلي غيرقابل انكار است‌. دور بودن وي از هياهوهاي روزانه سياسي كشور ما را براي مصاحبه به دفتر کارش کشاند تا شنواي برخي از ناگفته‌هاي وي باشيم.

اين مصاحبه حاصل گفتگوي يک ساعته ما با اولين و آخرين وزير سپاه در دوران دفاع مقدس به مناسبت سالگرد پذيرش قطعنامه 598 در 27 تير 67 است.

محسن رفیقدوست در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در يك مقایسه اجمالی بین توانمندی دفاعی و نظامی امروز با اوایل پیروزی انقلاب اسلامی گفت‌: مقایسه وضعیت توانمندی نظامی امروز با وضعیت اوایل انقلاب اساساً قیاس مع‌الفارقی است.

وی ضمن اشاره به وابستگی کامل نظامی رژیم طاغوت به بیگانه اظهار داشت: خیلی از امکانات دفاعی و نظامی ما در اختیار 60 هزار مستشار آمریکایی بود که ایران را اداره می‌کردند و حتی هواپیماهای ما برای تعمیر به آمریکا برده می‌شدند.

ابراز تأسف رهبر كره شمالي

رفیقدوست با بیان اینکه برای من باعث افتخار‌ است که شروع‌کننده حرکت خودکفایی نظامی در انقلاب اسلامی بوده‌ام، یادآور شد: در سفری که برای خرید فشنگ به کره شمالی رفته بودم، "کیم ایل سونگ" رهبر آن زمان کره از اینکه ما نمی‌توانیستیم یک فشنگ هم بسازیم، ابراز تأسف می‌کرد.

امروز جزء معدود کشورهای خودکفا از نظر دفاعی هستیم

وی ادامه داد:ولی امروز از نطر دفاعی جزء معدود کشورهای خودکفا در دنیا در این زمینه هستیم و الحمدالله از تولید فشنگ گرفته تا ساخت موشک‌های قاره‌پیما بی‌نیاز به بیگانگان هستیم‌.

اولین وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه هم‌اکنون هیچگونه وابستگی در صنایع دفاعی به خارج نداریم‌، تصريح كرد: وقتی در دوران جنگ بچه‌های جبهه به شدت تقاضای موشک تاو را از من می‌کردند و چون دنیا چنین موشکی را در اختیار ما قرار نمی‌داد برای چاره‌اندیشی در این خصوص به دیدار امام(ره) رفتم‌.

رفیقدوست ادامه داد: در دیدار با امام (ره) پیشنهاد دادم که عده‌ای از متخصصین دانشگاه را برای ساخت موشک تاو گرد هم جمع کنیم چرا که جوانان مسلمان ایرانی به مانند دانشمندان کشورهای دیگر مغزهای دائم‌الخمر و یا طرز تفکرهای آنچنانی ندارند و قول داده‌اند که به سرعت موشک تاو را بسازند‌.

وی در ادامه تصریح کرد: امام راحل با شنیدن صحبت‌های من پاسخ داد که «حرف اول تو خوشایندتر از حرف دومت در خصوص ساخت موشک است و بروید به دنبال اینکه خودکفا شوید.»

امام(ره) بر حمله‌های "گازانبری" تاكيد داشتند

رفیقدوست در پاسخ به این پرسش که حضرت امام خمینی (ره) خواستار برخورد قاطعانه با آمریکایی‌ها در جریان ورود ناو آنها به خلیج فارس بودند اما اینکه گفته می‌شود برخی از سران سپاه و ارتش در این خصوص قاطعیت لازم را نداشته‌اند، صحیح است ؟ گفت: من در زمان امام(ره) که از رده بالاهای سپاه بودم هیچ گاه نشنیدم و یا ندیدم که سپاهی و یا ارتشی با فرمان امام راحل مخالفت کند.

رئیس بنیاد نور در ادامه تصریح کرد‌: حتی در عملیاتي که علیه نیروهای عراقی طراحی حمله می‌کردیم، نقشه‌هاي حمله را به خدمت امام می‌بردیم و با اینکه به امام عرض می‌کردیم که قرار است از این نقطه حمله کنیم، در برخی مواقع ایشان پیشنهاد می‌کردند كه به شکل "گازانبری" حمله کنیم و حتی از واژه عربی "کماشه" استفاده می‌کردند که نیروهای خدوم سپاه و ارتش اطاعت می ‌کردند و به شکل گازانبری حمله می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) هیچ‌گاه شخصیت جنگ‌افروزی نداشته‌اند، گفت: تاکید امام(ره) در دفاع و ایستادگی در برابر ابر قدرت‌ها بود چرا که معتقد بودند وقتی که ملتی به شکلی متحد یکپارچه در برابر دشمن دفاع کنند، پیروز می‌شوند‌.

دولتی‌ها خواستار پايان دادن به جنگ و پذیرش قطعنامه بودند

رفیقدوست در خصوص تعبیر امام(ره) از پذیرفتن قطعنامه به "نوشیدن جام زهر"، اظهار داشت: بعد از بیرون راندن عراق از خرمشهر‌، دو طرز تفکر بین نیروهای انقلابی بوجود آمد، یک عده معتقد بودند که فوری قطعنامه را پذیرفته و به جنگ پايان دهیم ولی گروه دیگر که ما بودیم اعتقاد داشتیم که جنگ تمام نشده و شعار جنگ جنگ تا فتح بغداد را سر می‌دادیم‌.

وی با بیان اینکه عده‌ای از دولتی‌ها خواستار این بودند که زودتر جنگ تمام شود، تصریح کرد‌: دولت با تشکیل ستاد جنگ، مکاتباتی را با سپاه در خصوص اینکه برای فتح بغداد عملاً نیاز به چه ابزارهایی داریم، انجام داد.

رفیقدوست درباره نقش ميرحسين موسوي در تحميل پذيرش قطعنامه به امام(ره) افزود‌: دولت نتیجه مکاتبات را نزد امام برد و خبر داد که ما قادر نیستیم این لیست و امکانات را برای ادامه جنگ فراهم کنیم، لذا بهتر است قطعنامه را بپذیریم‌.

در زمان پذیرش قطعنامه در قوی‌ترین حالت نظامی به سر می‌بردیم

وی با تأکید این مطلب که ما در زمان پذیرش قطعنامه در قوی‌ترین حالت نظامی و دفاعی به سر می‌بردیم‌، اضافه کرد: بعد از پذیرش قطعنامه و در یک زمان کوتاهی منافقین و ارتش عراق با همکاری یکدیگر از غرب و جنوب به ما حمله کردند که به لطف خدا شکستی که عراق از ما بعد از آتش بس خورد افتضاح‌تر از شکست جنگ 8 ساله‌اش بود لذا ما قدرت نظامی خوبی داشتیم‌.

حوادث سال 88 "فتنه" بود؛اصلاح‌طلبان بسترساز فتنه

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس حوادث رخ داده در سال 88 را "فتنه" خواند و تشریح کرد: عده‌ای از نیروهای انقلابی بعد از انتخابات 88 به راستی "رودست" خوردند و عاملاً و عمداً در مقابل نظام قرار گرفتند.

وی ادعای تقلب در انتخابات 88 را به دلیل آنچه آن را اختلاف 11 میلیونی در آرای اخذ شده خواند، قویاً رد كرد و گفت: حتی خود مصطفي تاج‌زاده هم در گفتگو با عبدالله رمضان‌زاده تاکید کرده بود که تقلبی در کار نبوده است‌.

وی در ادامه جریان اصلاح‌طلبی را بسترساز فتنه 88 دانست و افزود: جریان موسوم به فتنه با اعمالشان و به خصوص با رقصیدن در روز عاشورا ملت ایران را بیدار و پاسخ محکمی را در راهپیمایی خودجوش 9 دی دریافت کردند.

عارف صلاحيت حضور در انتخابات را دارد

رفيقدوست همچنين در خصوص نحوه فعاليت اصلاح‌طلبان براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم گفت: اصلاح‌طلبان اين حق را دارند كه در انتخابات شركت كنند و كسي نمي‌تواند در اختيارات مقام معظم رهبري نفوذ كند و جلوي فعاليت اصلاح‌طلبان را بگيرد.

وي ادامه داد‌: ولي آن چيزي كه مشهود است اين است كه اصلاح‌طلبان ولايي، مرز خود را با اصلاح‌طلبان برانداز مشخص كنند‌، افرادي مانند عارف صلاحيت حضور در انتخابات را دارند چرا كه ولايت‌پذير هستند‌.

محوریت ولایت فقیه اصل است

رفیقدوست در خصوص اظهارات و مواضع ساختارشكن هاشمي رفسنجانی در نماز جمعه 26 تیر 88 خاطرنشان كرد: من نمی‌خواهم درباره آقای هاشمی با شما صحبت کنم لذا پاسخی که می‌دهم پاسخ کلی است که آقای هاشمی بزرگوار را نیز دربر می‌گیرد، امروز همه علما و هاشمی باید در کنار رهبری باشند و همه محورهای ما اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باید با محوریت ولایت فقیه تطبیق داده شود.

رئيس بنياد نور گفت: من به عنوان یک دیده‌بان، چهارچشمی مراقب انقلاب هستم و هر وقت انقلاب فدائی بخواهد من اولین فرد هستم و هیچ چاره‌ای برای پیروزی نهایی بر آمریکا و سایر قدرت‌ها جز تبعیت و حمایت از رهبری نداریم.

وی با بیان اینکه در خصوص آقای هاشمی باید علمای قم و یا خود مقام معظم رهبری نظر بدهند، خاطرنشان کرد‌: اگر قرار بود که هاشمی نباشد، مقام معظم رهبری مجدداً او را در رأس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابقا نمی‌کردند.

احمدی‌نژاد کارهای "دل‌بخواهی‌اش" را کمتر کند

رفیقدوست در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما هم،احمدی‌نژاد در سال آخر دولت خود به هاشمی نزدیک‌تر شده است، گفت: ما طرفدار اتحاد و یکپارچگی هستیم ولی من چنین احساسی نمی‌كنم، چرا که هنوز برخی عناصر به بی‌ادبی‌های خود نسبت به هاشمی ادامه می‌دهند و این را می‌توان در روزنامه‌هایشان مشاهده کرد‌.

رئیس بنیاد نور در ادامه از احمدی‌نژاد درخواست کرد که از میزان کارهای "دل‌بخواهی‌اش" کمتر کند و تصریح کرد: امیدوار نیستم که حامیان احمدی‌نژاد دست از سر هاشمی بردارند‌.

روزنامه حامی دولت فقط فحش می‌دهد

وی به 2 مقاله منتشر شده در روزنامه حامی دولت که به گفته خودش فقط بلد هستند فحش دهند، اشاره کرد و افزود: در مقاله اول به خیال خودشان به ولایت فقیه حمله کردند که بعد از انتقادهای صورت گرفته، 180 درجه تغییر موضع داده و از خود به عنوان معلم اخلاق و حامی سرسخت ولایت فقیه نام بردند.

رفیقدوست تصریح کرد‌: حتی اگر تلاش کنند که با هدف، وسیله را توجیه کنند باز هم نمی‌توانند در ماهیت کار اثرگذار باشند.

اصل "جریان انحرافی" در جامعه یحتمل است

وی در ادامه اين گفتگو در خصوص نقش جریان انحرافی در سمت و سو دادن به احمدي‌نژاد گفت‌: اصل جریان انحرافی در جامعه با توجه به شواهد و مدارک زیاد یحتمل است ولی مطمئن نیستم که بر رئیس جمهور فعلی مشاور فکری می‌دهند یا خیر.

او ادامه داد: مطمئنم که این جریان در آینده سیاسی ایران جایی ندارد و خطری از این ناحیه احساس نمی‌شود‌.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تهدیدات آمریکا و صهیونیست ها مبنی بر حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران واقعی است و یا در حد یک بلوف است، گفت‌: آمریکا به تجربه زمین‌گیر شدنش در کشورهای عراق و افغانستان توجه بیشتری کند.

خدا کند اسرائیل چیزی به سمت ایران پرتاب کند!

رفیقدوست تصریح کرد: آمریکا به 2 کشوری حمله کرده است که به مراتب ضعیف‌تر از ایران بوده و نه عده ایران را دارند و نه عٌده ایران را ولی با این حال در باطلاق جنگ با این کشورها گیر کرده‌اند و حتی اگر حماقتی انجام دهند ما پیروز نهایی خواهیم بود.

وی همچنین افزود‌: خدا کند که اسرائیل چیزی را به سمت ایران پرتاب کند تا ببینید به چه شکلی ظرف 24 ساعت به طور کامل از روی کره زمین محو می‌شود.

ناگفته‌هايم را در کتابی چاپ مي‌كنم

این فرمانده عالی دفاع مقدس در بخش پایانی گفتگو با بیان اینکه هنوز خیلی از ناگفته‌هایم را بازگو نکرده‌ام، از چاپ کتابی تحت عنوان "10 سال روایت از رفیقدوست" در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد‌: برای ماندن در عرصه سیاسی به حتم نباید که وزیر یا وکیل بود، بنده سایتی دارم که نیاز باشد مطالبم را آنجا عنوان می‌کنم‌.

وی ادامه داد: پیش‌بینی من این است که انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باشکوه‌تر از انتخابات دوره قبل خواهد بود و قطعاً اتفاقات تلخ سال 88 در انتخابات 92 رخ نخواهد داد.

محسن رفیقدوست در پایان اين گفتگو به برخی از ناگفته‌های خود نيز اشاره‌اي داشت و به نحوه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد اما در عین حال خواستار شد كه اين بخش از اظهاراتش منتشر نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار