بازدید 6352

جاسوسی هوایی آمریکا از ایران ادامه مي‌یابد؟

کد خبر: ۲۱۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۲ 15 December 2011
لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که فعالیت‌هاي مخفیانه هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا بر فراز ایران ادامه خواهد داشت.

همزمان سردار سرتیپ پاسدار محمد حجازی، معاون ستادكل نیروهای مسلح در واكنش به تجاوز پهپاد جاسوسی آمریكا به حریم هوایی كشورمان گفت: آمریكایی‌ها باید بدانند كه ملت ایران و مسوولان نظام اسلامی پاسخ این اقدام تجاوزكارانه را برای خود محفوظ مي‌دانند.

سردار حجازی در گفت‌وگو با «ایرنا» درباره درخواست رییس‌جمهور آمریكا برای بازگرداندن این پهپاد جاسوسی گفت: امروز ما شاهد هستیم كه با وجود این تجاوز آشكار و نقض قوانین بین‌المللی، مقامات آمریكایی از جمله رییس‌جمهور این كشور با پررویی و جسارت چنین مسائلی را مطرح مي‌كنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال كه چرا دولت آمریكا پس از گذشت چندین روز از در اختیار گرفتن پهپاد جاسوسی این درخواست را مطرح كرده است، تصریح كرد: آمریكایی‌ها فكر مي‌كنند كه مي‌توانند چنین فضاحت آشكاری را به نوعی پرده پوشی و مخفی كنند.

معاون ستادكل نیروهای مسلح افزود: پس از به نمایش گذاشته شدن پهپاد جاسوسی آمریكا، مقامات این كشور متوجه شدند كه این فضاحت قابل پرده‌پوشی نیست و مجبور به اعتراف شدند.

سردار حجازی همچنین تاكید كرد: در اختیار گرفتن پهپاد جاسوسی آمریكا توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توانایی و اقتدار كشور را در مقابله با تجاوزات مشخص كرد.

 این اقدام نیروهای مسلح كشورمان همچنین نقاط ضعف و ناتوانی آمریكا را برملا كرد.

آمریکا: جاسوسی هوایی در ایران را ادامه مي‌دهیم

در همین حال، لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که به رغم به غنیمت گرفته شدن یکی از فوق پیشرفته ترین هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا توسط ایران فعالیت مخفیانه این نوع هواپیماها بر فراز ایران ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری فاکس‌نیوز اعلام کرد : با وجود از دست دادن یکی از پهپادهای با ارزش و پیچیده آمریکا در خاک ایران، فعالیت مخفیانه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا بر فراز مرزهای افغانستان و ایران ادامه خواهد داشت.

وزیر دفاع آمریکا بدون اظهارنظر مستقیم درباره نوع فعالیت پهپاد «آر کیو 170» در ایران ادامه داد: ارتش آمریکا هیچ برنامه‌ای برای متوقف کردن عملیات‌هاي هواپیماهای بدون سرنشین خود در خارج از مرزهای غربی افغانستان ندارد.

پانه تا در توضیح اینکه این هواپیمای فوق مدرن بدون سرنشین آمریکایی به وسیله حمله سایبری ایران به دست مقامات ایران افتاده است یا با استفاده از وسیله فوق پیشرفته پارازیت افکن گفت: در رابطه با این موضوع تمام این حدس و گمان‌ها را مي‌توان داشت. آنچه واضح است این است که در شرایط فعلی هیچ حدس و گمانی را نمی‌توان منتفی یا قطعی دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس