بازدید 4817

تعویق مبهم در افتتاح تالار هنری حافظ تهران!

بسیاری از هنرمندان عرصه تئاتر، این پرسش را از مسئولان بنیاد رودکی معاونت هنری مطرح می‌کنند که آیا با صرف چند ده میلون تومان از بودجه‌های هنری، این تالار آغاز به کار خواهد کرد یا اینکه به دلیل سوءمدیریت، نباید توقع راه‌اندازی آن را داشته باشند؟
کد خبر: ۱۹۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲ 14 October 2011
سرویس فرهنگی ـ تالار تازه راه‌اندازی شده حافظ ـ که قرار بود اول مهر افتتاح شود ـ تاکنون به دلایل نامعلوم، راه اندای نشده است.

به گزارش «تابناک»، با وجودی که مسئولان بنیاد رودکی ارشاد، روز نخست مهر ماه را زمان افتتاح تالار نمایشی حافظ اعلام کرده و از اجرای یک اثر نمایشی آلمانی نیز به عنوان نخستین اثری که در این تالار اجرا می شود،خبر داده بودند، تا پایان دهه دوم ماه نخست پاییز به این وعده عمل نکردند.

این اقدام در حالی است که بنیاد رودکی در همین اواخر نیز از تغییر کاربری پارکینگ تالار وحدت، به محلی برای اجرای نمایش های محیطی خبر داده بود.

بنا بر این گزارش، راه‌اندازی تالاری جدید برای اجرای آثار نمایشی، هرچند در وهله نخست، منجر به خرسندی اهالی تئاتر شد، چیزی نگذشت که تعویق در راه‌‌اندازی این تالار و اطلاع‌رسانی نکردن درباره دلایل آن، نگرانی هنرمندان را به دنبال داشت.

راه‌اندازی تالاری که با عنوان شاعر بلند آوزاه ایران، حافظ شیرازی عجین شده، به ویژه در روز ویژه بزرگداشت این شاعر غزلسرا، از خواسته‌های هنرمندان بود که متأسفانه به دلایل نامعلوم به تعویق افتاد.

با شرایط پدید آمده، بسیاری از هنرمندان عرصه تئاتر، این پرسش را از مسئولان بنیاد رودکی معاونت هنری مطرح می‌کنند که آیا با صرف چند ده میلون تومان از بودجه‌های هنری، این تالار اساسا آغاز به کار خواهد کرد یا اینکه به دلیل سوءمدیریت، نباید توقع راه اندازی آن را داشته باشند؟

از سویی، به دلیل کمبود شدید تالارهای نمایشی و بیکار ماندن و معطلی چندین گروه چند ده نفره از هنرمندان تئاتر، در صورت تسریع در گشایش و بهره برداری از این سالن، برای این نوع گروه های هنری امکان عرضه آثار و در نتیجه اشتغال امیدوارکننده فراهم خواهد شد.

اضافه می‌شود، تالار یاد شده در خیابان استاد شهریار تهران، مقابل تالار وحدت قرار دارد و معاونت هنری وزارت ارشاد، مسءولیت آن را بر عهده بنیاد رودکی گذاشته است.

در همین حال، در روزهای اخیر، برخی ابهامات و پرسش‌های مطرح در برخی رسانه‌ها درباره عملکرد مسئولان بنیاد رودکی بر دامنه نگرانی‌های هنرمندان به دلیل تعویق در افتتاح تالار حافظ افزوده است که گویا باید هر چه زودتر با اطلاع ‌رسانی مطلوب توسط مسئولان یاد شده برطرف شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها