بازدید 5246
تاسفی دیگر برای تئاتر کشور؛

افتتاح سالن تئاتر ایران با نمایشی خارجی!

به گزارش «تابناک»، با وجود اعلام قبلی بنیاد رودکی معاونت هنری ارشاد در رسانه های جمعی مینی بر اجرای نمایش «پاندورا» در تماشاخانه ایرانشهر، با تغییر مبهم محل اجرا، این نمایش خارجی را برای افتتاحیه تالار نمایشی حافظ در نظر گرفته اند.
کد خبر: ۱۹۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۲ 21 September 2011
سرویس فرهنگی ـ بنیاد رودکی در نظر دارد تالار حافظ را که سالنی جدید در عرصه تئاتر کشور است با اثری از کشور آلمان افتتاح کند.

به گزارش «تابناک»، با وجود اعلام قبلی بنیاد رودکی معاونت هنری ارشاد در رسانه های جمعی مینی بر اجرای نمایش «پاندورا» در تماشاخانه ایرانشهر، با تغییر مبهم محل اجرا، این نمایش خارجی را برای افتتاحیه تالار نمایشی حافظ در نظر گرفته اند.

بر این اساس، در شرایطی که کمبود سالن سال هاست دست اندرکاران تئاتر را آزرده است و سالن های معدود منجر به بیکار ماندن جمع کثیری از علاقه مندان و بسیاری از گروههای فعال تئاتری، که در بین این جمع کثیرتحصیلکردگان فراوانی وجود دارند، بر هر مدیری که از حداقل شناختی از تئاتر کشور برخوردار باشد بسیار روشن و بدیهی است که از فرصت حداقلی به دست آمده برای رفع حداکثر تالمات خانواده تئاتر استفاده کرده، جمع بیشتری از ایشان را در پرده نخست فعالیت این عرصه ی تئاتری مشارکت دهد تا طعم این توفیق از ابتدا در کام اهالی تئاتر خوش بنشیند و نوید بخش روزهای خوش برای خالقان شخصیت های نمایشی باشد.

به عبارت دیگر، در این مراسم ضروری است تدابیری اتخاذ شود که بسیار بیشتر از اینکه زمینه های دیده شدن دیگران چیده شود و سرمایه های ملی کشورمان در اختیار هنرنمایی دیگران  قرار بگیرد، عوامل خلق آثار نمایشی در عرصه تئاتر کشورمان به شوق و ذوق آیند تا علاوه بر اینکه موجی امید در بین ایشان منتشر شود زمینه های اجرای آثار موفق در تالار جدید نیز از بدو فعالیت فراهم شود.

موضوعاتی که حداقل مفاهیم مستتر در آیین گشایش تالار حافظ باید باشد، اما نه تنها چنین نیست بلکه اصرار شده که از کشوری دیگر و گروهی دیگر و کسان دیگری به جز اهالی تئاتر کشورمان دیده شوند.

همچنین با توجه به این نوع تصمیم گیری های ناشیانه که از بی تجربگی های غیر قابل اغماض و ناشی از مشاوره با کسانی است که با این نوع برنامه ریزی های ناشیانه، به طور قطع می توان گفت دلسوزان واقعی تئاتر کشور نیستند، در اغلب موارد بسیار بیشتر از کمبود سالن های نمایشی، هنرمندان را دل آزرده کرده و متاسفانه معلوم نیست تا چه زمان بر این نوع عملکردهای همراه با آسیب های بعضا غیر قابل جبران اصرار می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها