بازدید 7443
دکتر احمدی‌نژاد در سخنرانی روز قدس:

روز قدس متعلق به تمام بشريت است

روشن است كه مسأله فلسطين و سلطه رژيم صهيونيستي يك مسأله بين پيروان حضرت موسي و مسلمانان نيست، يك مساله بين يهوديان و عرب‌ها نيست، بلكه فرصت‌سازي براي برده‌داران و استكبارگران براي تداوم سلطه و غارت است و همه مقدمات اين رژيم مبتني بر فريبكاري و هولوكاست نيز يكي از اين دروغ‌هاي بزرگ است.
کد خبر: ۱۸۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹ 26 August 2011
دكتر محمود احمدي‌نژاد در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران در آغاز سخنان خود با بيان اينكه خدا را سپاسگزاريم كه توفيق درك يك ماه مبارك رمضان و روز قدس ديگري را داد، گفت: اين موهبت بزرگي است، ماه رمضان هديه بزرگ خداوند بر انسان‌هاست و همه درهاي آسمان روي مردم گشوده شده، فرصت بهره‌مندي از تمام خيرات و بركات فراهم شده و ماه رمضان ماه تمرين اخلاص است.

به گزارش «تابناک»، رييس‌جمهور گفت: روز قدس متعلق به تمام بشريت است، روز فرياد كردن آزادي تمامي ملت‌ها از اسارت برده‌داران و استعمارگران ديروز و طرفداران دمكراسي و حقوق بشر امروز است.

به گزارش ایسنا، رييس‌جمهور با بيان اينكه كاري ماندگار است كه براي خداوند باشد و كاري كه غيرخدايي باشد، بی ارزش است و حاصلي جز سقوط انسان و نابودی انسانيت نخواهد داشت، گفت: ماه رمضان ماه رحمت و محبت است، قلب انسان كانون رحمت و محبت است و اساس حركت مومن نيز بر پایه محبت و رحمت است.



رييس‌جمهور در ادامه با بيان اينكه انبيای الهي و ائمه اطهار همه تجسم رحمت خداوند هستند، گفت: همه مشكلات عالم به دلیل اين است كه برخي با قلب‌هاي خالي از محبت و سرشار از كينه، مديريت عالم را به دست گرفتند و اگر به جايي برسيم كه دل‌ها سرشار از محبت شوند، همه مشكلات جهان حل مي‌شود.

وي ادامه داد: ماه رمضان نيز ماه عبادت است و امام عينيت اخلاص و رحمت است و اساس حركت امام بر پایه محبت است. شب قدر نيز شب امامت و تجلي مديريت عالم هستي به دست خليفةالله امام عصر(عج) است و خداوند بزرگ را سپاسگزاريم كه ملت ايران قدردان ماه مبارك رمضان است و ملت ما در اين ماه با تلاوت قرآن، ذكر دعا و توسل و توجه به نيازمندان و مطالبه خير و خوبي براي همه مي‌كند و اميدواريم كه خداوند در شب قدر، بهترين‌ سرنوشت‌ها را براي ملت ما و تمام بشريت رقم زده باشد و آن محو ظلم و ستم از گيتي و حاكميت جهاني عدالت مبتني بر توحيد ناب با زعامت مولايمان انسان كامل حضرت مهدي (عج) است.

رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود به روز قدس و اهميت آن اشاره كرد و گفت: امروز روز قدس است؛ روزي كه با ابتكار امام عزيزمان مبدا تحولات عظيم در منطقه و جهان شد و همه طراحي‌هاي مستكبران و نظام سلطه را در هم كوبيد.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اينكه اين پرسش مطرح است كه چرا روز قدس مهم است و چرا امام آنقدر به روز قدس اهتمام داشتند و چرا دشمنان ما با روز و نام قدس اين همه كينه و دشمني دارند، ادامه داد: به نظرم براي پاسخگويي به اين پرسش بايد به دو موضوع توجه كنيم؛ نخست از همه اهميت سرزمين فلسطين است و دوم، ماهيت عملكرد رژيم صهيونيستي. امروز بر همگان روشن است كه منطقه ما، منطقه جوشش تمدن، فرهنگ و منطقه ثروت و انرژي و چهارراه ارتباطي جهان است و هر كس بر منطقه ما مسلط شوند راه براي تسلط بر دنيا و مديريت جهان باز مي‌شود و فلسطين قلب منطقه ماست.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه مستكبران و سلطه‌گران جهاني صدها سال در آرزوي تسلط بر فلسطين بوده‌اند و ده‌ها سال جنگ‌هاي طولاني در اين باره رخ داده است، گفت: بارها فلسطين دست به دست شد. آنها در آرزوي تسلط بر فلسطين و به دنبال آن منطقه ما و در نهايت جهان بودند و صدها سال در انتظار تصرف يك سر پل و يا يك پايگاه در قلب منطقه ما بودند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه سرزمين فلسطين يك سرزمين معمولي نيست، ادامه داد: استكبارگران در اوايل قرن بيستم و حتي از مدت‌ها پیش از آن با طراحي پيچيده و با استفاده از موج نارضايتي ناشي از مديريت نادرست و رفتارهاي نامناسب حكومت عثماني و همين طور با تكيه به برخي از تعصبات و خودخواهي‌ها و قدرت‌خواهي‌هاي برخي از سران طوايف و اشخاص ذي‌نفوذ و سوءاستفاده از غفلت تاريخي ملت‌ها نقشه و طراحي خود را به پيش بردند و با يك هجوم گسترده بر فلسطين و منطقه ما حاكم شدند و مقدمات راه‌اندازی يك رژيم جعلي را ايجاد كردند و به مرور به آن شكل حقوقي دادند و با استفاده از سازمان‌هاي بين‌المللي كه بخشي از اين شبكه براي تسلط بر جهان است، آرام آرام به اين رژيم جعلي شكل حقوقي دادند.

رييس‌جمهور ادامه داد: راه‌اندازی اين رژيم به تنهايي خواسته‌هاي آنان را برآورده نمي‌كرد و براي اين رژيم يك ماهيت، يك شخصيت و رفتاري را طراحي و ديكته كردند كه مقدمات و شرايط را براي سلطه درازمدت و سلطه گري بر جهان فراهم كند.
هم اکنون رژيم صهيونيستي، محور وحدت استكبارگران و برده‌داران شده است. در غرب و اروپا به بهانه آزادي بيان تمام مرزهاي قدسي زير پا گذاشته مي‌شود، ولي اگر كسي بخواهد در مورد عملكرد رژيم صهيونيستي تحقيقي بكند و درباره ماهيت آن سخني بگويد، كار آن با زندان و فشارهاي سنگين روبه‌رو خواهد بود.



رييس‌جمهور با بيان اين‌كه غربي‌ها پس از جنگ‌هاي طولاني و جنگ جهاني اول و دوم به اين نتيجه رسيدند كه بايد مشكلات خود را به بيرون منتقل كنند و براي انتقال مشكلات به خارج از منطقه اروپا متحد شدند، گفت: آنها در اين ارتباط با تأسيس رژيم صهيونيستي تلاش كردند كه مشكلات خود را به دیگر مناطق و ثروت ملت‌ها را به سرزمين خود انتقال دهند و همه توان خود را در حمايت از رژيم صهيونيستي به كار بردند.

وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي محور وحدت تمام استكباران و سلطه‌گران ضد بشر است، گفت: اين رژيم نماد تمام صفت‌ها، ارزش‌ها و اصول دنياي سرمايه‌داري و بي‌فرهنگ غرب است. نماد تمام وحشي‌هاي برده‌داران و استعمارگران است. آنها به راحتي آدم مي‌كشند با اعلام قبلي ترور مي‌كنند و به هر بهانه‌اي جنگ و كشتار و مردم را آواره مي‌كنند.

احمدي‌نژاد با اشاره به مأموريت‌هاي رژيم صهيونيستي گفت: اين رژيم مأموريت دارد كه همواره فضاي منطقه را فضاي تهديد، تجاوز، ترور، ‌اختلاف‌ و فريبكاري قرار دهد تا فرصت براي نفوذ و سلطه سرمايه‌داران غربي فراهم شود.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد ادامه داد: جلوگيري از پيشرفت و اقتدار ملت‌ها از ديگر مأموريت‌هاي اين رژيم است به محض اين‌كه ملتي حركت كند و زنجيرها را پاره و بخواهد پيشرفت كند، بلافاصله بلندگوها فعال مي‌شوند و به بهانه به خطر افتادن امنيت اين رژيم حملات آغاز مي‌شود و اگر توانستند با نفوذ و تخريب و كارشكني جلوي پيشرفت را بگيرند، اين كار را مي‌كنند و اگر نتوانستند همه ساز و كارهاي بين‌المللي نظام سلطه را به ميدان مي‌آورند تا جلوي پيشرفت ملت‌ها را بگيرند، چراكه از ديد آن‌ها ملت‌هاي منطقه بايد همواره وابسته و عقب‌مانده باشند كه آنها بتوانند سلطه‌گري كنند و اين اتفاق در موضوع هسته‌‌اي شدن ملت ايران و پيشرفت‌هاي ملت ايران در اين زمينه نيز اتفاق افتاد. به بهانه امنيت اين رژيم تمام سلطه‌گران با تمام ساز و كارهاي به ظاهر بين‌المللي در برابر ملت ايران ايستادند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه رژيم صهيونيستي نماد انديشه مادي و مديريت سرمايه‌داري تبعيض‌آلود است، ادامه داد: روشن است كه مسأله فلسطين و سلطه رژيم صهيونيستي يك مسأله بين پيروان حضرت موسي و مسلمانان نيست يك مسأله بين يهوديان و عرب‌ها نيست بلكه فرصت‌سازي براي برده‌داران و استكبارگران براي تداوم سلطه و غارت است و همه مقدمات اين رژيم مبتني بر فريبكاري است و هولوكاست نيز يكي از اين دروغ‌هاي بزرگ است.

موجوديت اين رژيم فقط عليه فلسطين و ملت‌هاي منطقه نيست، بلكه عملكرد اين رژيم در نقطه مقابل منافع و كرامت انساني تمام ملت‌هاست. همه ارزش‌ها و اصول انساني و اصولي كه خود آنها براي تسلط‌شان بر ملت‌ها وضع كردند زير پاي صهيونيست‌ها قرباني مي‌شود و در واقع صهيونيست‌ها ابزار سلطه غرب است و باز كننده راه براي تسلط سرمايه‌داران بي‌فرهنگ است، در آمريكا و اروپا خيل وسيع توده‌هاي مردم بايد در بدترين شرايط اقتصادي از جيب خود هزينه نگهداري از اين حاكميت ضد انساني را بپردازند.

رييس‌جمهور با اشاره به شعار آنها مبني بر نيل تا فرات گفت: اين شعار، شعار تسلط بر جهان است.

رييس‌جمهور در ادامه گفت: روز قدس متعلق به تمام بشريت است، روز فرياد كردن آزادي تمام ملت‌ها از اسارت برده‌داران و استعمارگران ديروز و طرفداران دمكراسي و حقوق بشر امروز است. اين رژيم محور وحدت تمام دزدها و جنايتكاران عالم است و در نقطه مقابل آن روز قدس، روز وحدت تمام آزادي‌خواهان، عدالت‌طلبان عليه ظلم و ستم به هدف محو كامل رژيم صهيونيستي است.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش، روز قدس را روز احياي انسانيت، شرافت انساني و دفاع از حقوق همه مظلومان و مستضعفان عالم دانست و افزود: در اين 62 سال چه گذشت؟ اربابان رژيم صهيونيستي پس از فراهم كردن مقدمات و راه‌اندازی اين رژيم، مهمترين مسأله‌شان به رسميت شناختن و تثبيت اين رژيم بود. آن‌ها مي‌خواستند با آواره كردن، كشتار و تسليم برخي رژيم‌هاي سازشكار منطقه خود را تثبيت كنند كه البته تا اندازه‌ای هم موفق شدند، اما ناگهان از عمق تاريخ، فطرت و آسمان، امام خميني (ره) آمد و پرچم آزادي، توحيد و عدالت را برافراشت و ملت ايران نيز لبيك گفت و حركت كرد و به اين ترتيب موج عظيمي در دنيا به راه افتاد و از دل اين موج روز قدس به عنوان محور آزادي، عدالت و انسانيت سر برآورد.



وي در ادامه گفت: نجات فلسطين به سرعت به آرمان همه ملت‌هاي منطقه و آزادي‌خواهان تبديل شد و آنها به مقابله با موج‌هاي ايجاد شده برخاستند. در اين ميان، دشمنان گمان مي‌كردند مي‌توانند در تمام فلسطين يك دولت آن هم دولت نژادپرست صهيونيستي را تثبيت كنند، ولی با مقاومت ستودني ملت فلسطين و با شكست سنگين اين رژيم در لبنان و غزه، اربابان صهيونيست‌ها به اين باور رسيدند كه تثبيت رژيم صهيونيستي در تمام سرزمين فلسطين ناممكن است. به ناچار و به عنوان يك تاكتيك و براي گرفتن يك فرصت تاريخي و بازيابي و نجات رژيم صهيونيستي، تأسيس دو دولت را پذيرفتند. اين نيست كه امروز دولت آمريكا به فلسطيني‌ها منت بگذارد و با گرفتن ده‌ها امتياز آن را به رسميت بشناسد. ملت فلسطين از هفتاد سال پيش وجود داشته است.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: اين امتيازي نيست كه آمريكايي‌ها بخواهند به فلسطيني‌ها بدهند. آنهايي كه امروز در فلسطين حضور دارند، عروسك‌هاي خيمه‌شب‌بازي هستند. اصل مديريت نيز پشت صحنه‌ آمريكاست. ممكن است آنهايي كه در جلوي صحنه هستند، خود را ناراحت نشان دهند و خواهان گرفتن امتياز بيشتر باشند؛ اما اصل اين است كه پایه‌های رژيم صهيونيستي به خطر افتاده است و آنها مي‌خواهند با به رسميت شناختن دولت فلسطين در محدوده‌اي ناچيز بپردازند.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر اين‌كه همه بايد بدانند كه دنياي استكباري در نقطه ضعف تاريخي‌اش قرار دارد، گفت: به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطيني، نقطه نهايي هدف نيست، بلكه گام نخست است و گامي به جلو در راستای هدف آزادسازي همه سرزمين فلسطين كه در اين راه بايد همه مراقب باشند.

وي با بيان اين‌كه شعار آزادي تمام فلسطين، شعار مقدسي است، افزود: ملت فلسطين و مقاومت فلسطين توجه داشته باشند كه مبادا تنها به يك دولت ضعيف، كم‌اقتدار و كم‌اختيار آن هم در قطعه‌ ناچيز از سرزمين فلسطين بسنده كنند. هدف مقدس، آزادسازي فلسطين است كه يك لحظه هم نبايد از آن غفلت كرد. همه عزت و عظمت در استمرار مقاومت و تلاش براي آزادسازي همه‌ فلسطين است و عدول از آن به منزله‌ خودكشي و فرصت دادن به دشمن در آستانه‌ محو و هلاكتش است.

احمدي‌نژاد با اشاره به حضور نيروهاي ناتو در منطقه گفت: همه بايد هشيار و مراقب باشيم كه اين اهداف بزرگ يعني آزادي، عدالت و حق تعيين سرنوشت هرگز از لوله تفنگ نيروهاي ناتو و آمريكايي‌ها بيرون نخواهد آمد. هم‌چنين بايد مراقب باشيم كه آرمان فلسطين، مقابله با مستكبران و خط مقاومت حفظ شود. دولت‌ها و ملت‌ها بايد بنشينند و در فضاي دوستانه و بر اساس آزادي، عدالت و كرامت انساني به حل و فصل مشكلات بپردازند. ديگر نمي‌شود با روش‌هاي قبلي و غيرمردمي بر مردم حكومت كرد. دولتي كه با مردمش رابطه خوبي ندارد و آزادي و عدالت را از آنها دريغ مي‌كند، نمي‌تواند پايدار بماند.

وي در ادامه با طرح اين پرسش كه آيا راهکار، دخالت ناتو و مستكبران است، افزود: آنها نشان دادند كه هر كجا وارد شوند، جز نابود كردن اساس ملت‌ها، فرهنگ و اقتصادشان دستاورد ديگري ندارند.

رييس‌جمهور همچنين نسبت به همكاري برخي كشورهاي منطقه با دشمنان و اقدامات آنها در كشورهايي كه عليه نظام‌هاي خود قيام كرده‌اند، هشدار داد و گفت: احدي حق ندارد در نقشه دشمن بازي كند. همه بايد مراقبت كنيم كه وارد نقشه دشمن نشويم.

احمدي‌نژاد افزود: اعلام مي‌كنم بر پایه معيارهاي اسلامي و الهي ملاك سنجش صداقت افراد، گروه‌ها، شخصيت‌ها در آزادي‌خواهي، عدالت‌طلبي، مردمي بودن و مخالفت بنيادين با موجوديت رژيم صهيونيستي و سلطه غرب و به‌ويژه آمريكاست. كسي نمي‌تواند مدعي شود كه طرفدار دشمن نيست، اما مستقيم و يا پشت صحنه دستش در دست آمريكا و رژيم صهيونيستي باشد؛ كسي كه مدعي آزادي است اما در عمل در خط آمريكا و رژيم صهيونيستي قرار دارد، حتما يك دروغگوي خيلي بزرگ است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با تأكيد بر اين‌كه بايد در برابر دشمنان اصلي آزادي و عدالت‌طلبي ايستاد، خطاب به صهيونيست‌ها گفت: امروز همه دنيا فهميدند دست شما رو شده است. اساس موجوديت شما براي چپاول است. شما آمديد تا بكشيد و ريشه‌كن كنيد اما دوره شما تمام شد. ملت‌ها بيدار شدند و قدرت ايمانشان سر باز كرده است. به نفعتان است كه به خانه‌هايتان برگرديد، دست از جنايت برداريد و بيش از اين پرونده كثيفتان را سياه‌تر نكنيد. خيال نكنيد با رسميت يافتن دولت فلسطين، موجوديت شما تثبيت مي‌شود. شما نزد ملت‌هاي جهان و نزد ما جايي نداريد و نمي‌توانيد، حتي در يك وجب از خاك فلسطين به زندگی ننگين خود ادامه دهيد.

احمدي‌نژاد در ادامه خطاب به دولت‌هاي غربي تصريح كرد: ديگر بس است. چهارصد سال برده‌داري و استعمار و در صد سال اخير جنگ و چپاول ملت‌ها، ديگر بس است. شما در تمامي جنايات رژيم صهيونيستي شريك هستيد. هرچند ممكن است فكر كنيد داريد جغرافياي سياسي منطقه را ترسيم مي‌كنيد.

رييس‌جمهور افزود: صد سال قبل ملت‌هاي ما در آستانه يك خواب عميق بودند اما ملت‌هاي ما امروز در اوج بيداري و هوشياري‌اند. بدانيد كه همه مناسبت‌هاي ظالمانه جهان زير سوال رفته است.

وي خطاب به برخي دولت‌هاي منطقه گفت: به برخي دولت‌هاي منطقه كه شصت يا صد سال به هر انگيزه‌اي از جمله قدرت، رقابت‌هاي داخلي، مسائل طايفه‌اي و غيره غفلت كرده‌اند مي‌گويم بس است. مراقب باشيد كه در نقشه دشمن بازي نكنيد. بدانيد كه اين دور، دور آخر و دور تعيين سرنوشت است. با موج عظيم حركت بيداري در منطقه همراه شويد.

احمدي‌نژاد هم‌چنين به چپاول برخي كشورهاي منطقه از سوي غرب به بهانه‌هاي اقتصادي اشاره كرد و گفت: آنها به وقت حادثه و به اقتضاي منافعشان شما را قرباني مي‌كنند. اين بد است كه يك دولت عربي براي ايجاد درگيري در كشور ديگري اسلحه بفرستد. اين بد است كه پول و ثروت يك كشور به اسلحه تبديل شود و در كشور ديگري عليه مسلمانان از آن استفاده شود. مراقبت كنيد و همراه با اين موج عظيم ضداستكباري باشيد. امروز ديگر اقدامات پنهان نمي‌ماند. بياييد و در جبهه مقاومت و عدالت قرار گيريد و اگر جايي مشكلي هست جلسه بگذاريد و تفاهم ايجاد كنيد. نظر ايران نيز روشن است. ايران خواهان آزادي، عدالت و كرامت براي همه است.

رييس‌جمهور گفت: نصيحت دوستانه و برادرانه من به برخي كشورهاي منطقه اين است كه اگر فريب دشمن را بخوريد و در نقشه آن شركت كنيد به جايي نخواهيد رسيد. ملت‌ها و ايمانشان و اسلام پيروز است؛ اما از شما جز نام و ننگي در تاريخ باقي نخواهد ماند.

وي در پايان از ملت ايران و همه كساني كه در راهپيمايي روز قدس شركت كردند و اين روز را گرامي داشتند، تشكر كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل