بازدید 15884

دلیل سفر رهبر انقلاب به هرمزگان چه بود؟

الان خط مقدم جمهوری اسلامی دریاست. فرماندهی كل قوا هم تأكیدات بسیاری بر این موضوع داشته‌اند. آمریكا به عنوان دشمن ما از یك توانمندی نظامی دریاپایه برخوردار است و سال‌های طولانی با استفاده از توان دریایی خود این روند سلطه را دنبال كرده است. اگر آن‌ها بخواهند...
کد خبر: ۱۷۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱ 25 July 2011
سفر رهبر انقلاب به بندرعباس و بازدید ایشان از دستاوردهای دفاعی ـ امنیتی جمهوری اسلامی ایران در این برهه زمانی، بازتاب های متعددی در رسانه های داخلی، منطقه ای و جهانی داشت که هر یک از زاویه نگاه خود به تحلیل و بررسی این اتفاق پرداختند.

به گزارش «تابناک»، دریادار علی فدوی، فرمانده‌ نیروی دریایی سپاه پاسداران پس از دیدار كاركنان و خانواده‌های نیروهای دریایی با رهبر انقلاب در همان محل برگزاری مراسم و در مجالی کوتاه نکات قابل توجهی را در این باره به خبرنگار «khamenei.ir» گفت که اهم آن به شرح زیر است:

 دلیل سفر رهبر انقلاب به بندرعباس و حضور ایشان در جمع پاسداران

ـــ از زمانی كه نیروی دریایی سپاه با دستور فرماندهی كل قوا به بندرعباس انتقال یافت، پاسداران و خانواده‌های نیروی دریایی درخواست دیدار با رهبر انقلاب در تهران را داشتند که ایشان فرمودند من خودم می‌خواهم به دیدار خانواده‌ها بروم.

در همین سفر كه به همراه امیر دریادار سیاری به محضر ایشان رسیدیم، حضرت آقا خاطره‌ای را از ایام تبعید خود در ایرانشهر نقل كردند و گفتند كه تابستان به‌ قدری آن‌جا گرم بود كه ما حتی نمی‌توانستیم از یك طرف حیاط خانه به سمت دیگر آن برویم. دمای هوا در سایه بیش از پنجاه درجه و در غیر سایه بیش از شصت درجه بود. اما مردم ایرانشهر می‌گفتند این‌جا از چابهار بهتر است. به این دلیل كه چابهار یك شهر ساحلی و شرجی است.

از این جهت انتقال نیروی دریایی و خانواده‌هاشان به این شهرهای ساحلی كشور مایه‌ تشكر رهبر انقلاب شد. ایشان گرمترین زمان را برای این سفر انتخاب كردند؛ افزون بر این‌كه این روزها گرم‌ترین روزهای بندرعباس در چند سال اخیر است.

از نظر نظامی این انتقال چه ثمراتی برای نیروی دریایی داشته است؟

ـــ ما در هشت سال جنگ تحمیلی و به‌ ویژه در یك‌ونیم سال آخر كه با آمریكا در دریا رودررو بودیم، تجربه كردیم كه هر وقت فرماندهان و مسئولین در كنار رزمندگان هستند، از شرایط و روال متفاوتی برخوردارند. وقتی رزمنده در كنار خودش و در مقابله‌ با دشمن، فرمانده‌ خود را می‌دید و وقتی فرماندهانی مثل شهید باكری، شهید همت، شهید علی‌رضاییان، شهید مهدوی و ... در كنار رزمندگان خود شهید شدند، این نیرویی فراتر از آن چیزی به رزمندگان ما می‌داد كه بتوان گفت یا به تصویر كشید.

الان خط مقدم جمهوری اسلامی دریا است. فرماندهی كل قوا هم تأكیدات بسیاری بر این موضوع داشته‌اند. آمریكا به عنوان دشمن ما از یك توانمندی نظامی دریاپایه برخوردار است و سال‌های طولانی با استفاده از توان دریایی خود این روند سلطه را دنبال كرده است. اگر آن‌ها بخواهند حركتی كنند، احتمالا از دریا خواهد بود؛ بنابراین طبیعی است كه نیروی دریایی باید در برابر دشمن به مقابله برخیزد.

بنده در نخستین روز انتصاب به فرماندهی نیروی دریایی سپاه در همان جلسه‌ اول به مجموعه‌ نیروی دریایی گفتم كه ما دیگر جلسه‌ دوم را در تهران برگزار نمی‌كنیم. پاسداران و خانواده‌هایشان هم مثل همیشه پای كار بودند. بدون هیچ دغدغه‌ای بیش از یك سال است كه در منطقه حضور داریم و این رزمندگان به همراه خانواده‌شان در خط مقدم هستند. در بقیه مناطق جنوبی نیز از چابهار تا اروندرود مستقر هستند. این استقرار تأثیر مستقیمی بر توان رزمی جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت؛ افزون بر این‌كه ارتش و سپاه با همراهی و كمك هم می‌توانند تكمیل‌كننده‌ یكدیگر باشند.

بازتاب انتقال كامل نیروی دریایی سپاه به جنوب كشور

بلافاصله پس از استقرار ما در تنگه هرمز و خلیج فارس، واکنش‌ها از بالاترین رده‌ی سیاسی تا بالاترین رده‌های نظامی آمریكا آغاز شد. آمریكایی‌ها بارها نگرانی خود را در این‌باره اعلام كرده‌اند كه نمی‌دانند در برابر نیروهای ایرانی در چه وضعیتی قرار گرفته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
دمتان گرم و سراتان اباد پر طنین باد ز حلقوم شما این فریاد
سربلندي پاسداران انقلاب اسلامي كه هميشه در ركاب ولي فقيه هستندراازدرگاه خداوند متعال خواستارم
خداي سبحان پشتيبان همه عزيزان سپاه و ارتش باشد. ان شاءالله
درود بر رهبر تیز هوش
آمریکا بداندکشور ما افغانستان ویا عراق نیست مارزمندگان دیروزو شیرمردان امروزبا یک اشاره مولای زمانمان قطره قطره خون خود را فدای وطن ورهبر خود می نمائیم.
خیلی از ماموریتهای کارشناسان وزارتخانه های مختلف به مناطق مختلف کشور در فصول مختلف سال برطبق آب وهوا انجام میشود وصرفا برای انجام ماموریت وگرفتن ماموریت های ویژه میباشد حتی برخی اوقات با چشمانم دیدم وسط ماه رمضان به صورت اکیپی ازتهران با خودرو ون دسته جمعی به استانی میروند که آب وهوایش خوب باشدواصطلاح ماموریت هم روی آن میگذاشتند که کسی هم جرات نداشته باشد چیزی بگوید مثلا برای استانهای جنوبی این موقع سال یا ماموریتی درخواست نمی شود اگرهم باشد به صورت یک روزه یا دوروزه آنهم باشرایط ویژه دریافتی حال شخصیت اول مملکت دراین شرایط آب وهوایی که واقعا با سن وسال ایشان بسیار هم مشکل است به استان هرمزگان سفر میکنند این الگوست این رفتار علویست ما افتخار میکنیم به این رهبر ما افتخار میکنیم که رهبر ما سید علی عزیز است درود بر این رهبر
درورد بی پایان خدا بر رهبر عظیم الشان جهان اسلام که درایت و هوشمندی و زکاوت و علم و فقاهت و ریز بینی و تیزبینی و آینده نگری را یک جا به ایشان هدیه دادند تا در برابر خطرات احتمالی چند قدم ویا چندین کیلومتر از ذهنیات فنی دشمنان جلوتر و آینده نگری آنها را بهم ریخته است. خداوند ایشان را برای مردم ایران و جهان اسلام سالم نگهدارد.ان شاألله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار