بازدید 14525

بازدید رهبر انقلاب از قرارگاه مقدم نیروی دریایی

در ادامه بازدید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از قرارگاه مقدم نیروی دریایی ارتش – ناوگان جنوب، چگونگی استقرار یگان‌های دریایی ارتش در خلیج فارس و دریای عمان و حوزه عملیاتی آنها و نحوه آرایش یگان‌های دریایی فرامنطقه‌ای بیان شد.
کد خبر: ۱۷۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶ 24 July 2011
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده كل قوا صبح یكشنبه با حضور در قرارگاه مقدم نیروی دریایی ارتش – ناوگان جنوب، از نزدیك در جریان فعالیت‌ها و اقدامات یگان‌های دریایی ارتش در خلیج فارس و دریای عمان و آب‌های آزاد قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، به هنگام حضور رهبر انقلاب اسلامی در مركز كنترل فرماندهی ناوگان جنوب، فرماندهان منطقه دوم ولایت و منطقه سوم كُنارك در ارتباط مستقیم تصویری، وضعیت مناطق عملیاتی خود را تشریح كردند.

فرمانده كل قوا نیز از زحمات و تلاش‌های فرماندهان و نیروهای این مناطق، تشكر و قدردانی كردند.

در ادامه بازدید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از قرارگاه مقدم نیروی دریایی ارتش – ناوگان جنوب، چگونگی استقرار یگان‌های دریایی ارتش در خلیج فارس و دریای عمان و حوزه عملیاتی آنها و نحوه آرایش یگان‌های دریایی فرامنطقه‌ای بیان شد.

عملیات یگان‌های ویژه نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد و حفاظت از كشتی‌های تجاری و نفتكش‌ها در مقابله با دزدان دریایی، بخش دیگری از توضیحات فرماندهان در مركز كنترل فرماندهی ناوگان جنوب بود.

فرمانده كل قوا همچنین با حضور در مركز ارتباطات قرارگاه مقدم، در پیامی رادیویی به ناو جماران، از زحمات فرماندهان و كاركنان نیروی دریایی ارتش در طراحی و ساخت ناو جماران تشكر كردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در جمع فرماندهان ارشد نیروهای مسلحِ مستقر در منطقه با اشاره به ظرفیت‌ها و عرصه‌های فراوان موجود برای پیشرفت بیشتر نیروهای دریایی تأكید كردند: گسترش حوزه تحرك و حضور نیروی دریایی در آب‌های آزاد و تأمین زیرساخت‌های این حضور، زمینه‌ساز تبدیل شدن نیروی دریایی به یك نیروی راهبردی حقیقی است.

ایشان با اشاره به تأثیرات جهانی و پیام‌های عزت‌آفرین و اقتدار‌بخش حضور نیروی دریایی در باب‌المَندَب، خلیج عدن، دریای سرخ و كانال سوئز افزودند: این حضورها دشمن را به شدت دستپاچه و هراسناك كرد زیرا حضور مقتدرانه یگان‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد برای ملت‌ها الهام‌بخش و امیدآفرین است.

رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: جمهوری اسلامی ایران اهل تجاوز نیست ولی اهل حضور در آب‌های آزاد است زیرا آب‌های آزاد دنیا متعلق به همه و بستری برای انتقال فرهنگ است.
فرمانده كل قوا افزودند: نیروی دریایی با چنین مختصات راهبردی، برای سیاست، عزت ملی و استقلال كشور نقش‌آفرین خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیروهای دریایی ارتش و سپاه را مكمل یكدیگر خواندند و خاطرنشان كردند: دو نیروی دریایی دارای ابتكارات و نوآوری‌های خوبی هستند كه می‌توانند تجربیات خود را به یكدیگر منتقل كنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بار دیگر بر لزوم همكاری دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی با نیروهای مسلح برای برطرف كردن نیازهای پشتیبانی نیروها و خانواده‌های آنان تأكید كردند.

در ابتدای این دیدار امیرسرلشگر صالحی فرمانده كل ارتش ضمن خیرمقدم، حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد و گسترش حوزه مأموریت خود را دستاوردی بزرگ دانست.

سردار سرلشگر جعفری فرمانده كل سپاه نیز در سخنانی با اشاره به انتقال ستاد نیروی دریایی سپاه به بندرعباس در مدت زمان كوتاه، گفت: نیروی دریایی سپاه با افزایش توانمندی‌های دریایی، موشكی و هوایی، امكان كنترل و نظارت خود را در خلیج فارس گسترش و تعمیق داده است.

همچنین امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گزارشی از اقدامات این نیرو گفت: تغییر و گسترش مأموریت‌ها تا مدار 10 درجه، توسعه منطقه سوم دریایی كُنارك، افزایش و ارتقاء پایگاه‌های دریایی، اعزام ناوگروه‌ها به آب‌های آزاد، نوسازی تجهیزات، ارتقاء سامانه‌های موشكی، و ارتقاء توانمندی‌های ارتباطی، جنگ الكترونیك و سایبری از جمله تلاش‌های انجام گرفته است.

سردار سرتیپ فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در گزارشی از فعالیت‌های این نیرو گفت: برگزاری دوره‌های مختلف بصیرت برای كاركنان و خانواده‌های آنان، افزایش آمادگی‌های عملیاتی، استقرار یگان‌های ویژه در برخی جزایر و مناطق حساس، افزایش سامانه‌های راداری، ارتقاء توان موشكی، و افزایش گشت‌های دریایی و هوایی از جمله اقدامات نیروی دریایی سپاه است.














تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم