بازدید 35804

پروژه‌ای که سالهاست در قم رها شده +تصاویر

یکی از پروژه‌هایی که مدت فراوانی است در این شهر تعطیل و نیمه کاره رها شده، پروژه ساختمان تجاری است که در بلوار 45 متری عمار یاسر در نزدیکی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۷۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱ 23 July 2011

در میان تمام شهرهای کشور شهر قم با توجه به قرارگیری حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و همچنین قرارگیری در یک گره مواصلاتی بین راهی از اهمیت فراوانی برخوردار است اما کم توجهی مسئولان به برخی از پروژه‌های این شهر، چهره و سیمای این شهر را به عنوان یک شهر رو به توسعه دچار آسیب کرده است.

به گزراش معماری نیوز، یکی از پروژه‌هایی که مدت فراوانی است در این شهر تعطیل و نیمه کاره رها شده پروژه ساختمان تجاری است که در بلوار 45 متری عمار یاسر در نزدیکی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) قرار گرفته است.
 
بنابر اعلام مسئولان شهرداری و ارائه نقشه‌های این پروژه توسط تیم طراح قرار است 6 بلوک تجاری در بلوار عمار یاسر شهر قم ساخته شود که از این 6 بلوک تنها 1 بلوک به مرحله تحویل رسیده است و کار در بلوک دوم نزدیک به 5 سال است که نیمه تمام رها شده و از ساخت بلوک‌های دیگر هم خبری نیست.
 
این ساختمان به صورت اسکلت فلزی است که در مرحله اتصال اسکلت پروژه تعطیل شده است

این تابلوها و فنس‌ها نزدیک به پنج سال است که در این محل خود نمایی می‌کند اما با توجه به طولانی شدن مدت اجرای پروژه بسیاری از مردم هشدار‌های نوشته شده بر روی تابلو‌ها را نادیده می‌گیرند.
احتمالا بعد از گذشت چندین سال این اسکلت فلزی مقاومتش تقلیل یافته است
 
با توجه به اینکه ساختمان نیمه کاره در یکی از محله‌های قدیمی قم قرار دارد، عدم فعالیت پروژه موجب نارضایتی اهالی محل شده است و گرد و خاک حاصل از این پروژه باعث شده تا منازل مسکونی و ملک‌های تجاری اطراف این پروژه بیشتر اوقات از شر گرد و خاک و زباله‌ها در امان نباشند.
این مکان به نوعی تبدیل به زباله دانی شده و بیشتر زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی در کنار این ساختمان جمع شده‌اند در حالی که امروزه این ساختمان باید جزو یکی از بهترین مجتمع‌های تجاری شهر قم باشد.
 
اولین بلوک از این پروژه با نام مجتمع تجاری زمزم توسط شرکت سامان سازان در قم به بهره برداری رسیده است اما با توجه به گذشت یکسال از افتتاح این مجتمع تمامی مغازه‌های آن خالی می‌باشد و می‌توان گفت که این پروژه با شکست مواجه شده است.
اولین بلوک اجرایی از مجموع شش بلوک که بعد از گذشت یک سال از افتتاح مغازه‌های آن بدون کسبه است.
 
 
 
مجتمع تجاری زمزم که این روزها به یکی از راکدترین مجتمع‌های تجاری شهر تبدیل شده است.
 
مغازه‌های خالی از کسبه در داخل مجتمع تجاری زمزم قم
 
واحد‌های تجاری خالی که تعداد آنها کم نیست.
 
حال سوالی که ذهن بسیاری از کارشناسان و اهالی شهر را درباره این پروژه به خود مشغول کرده این است که آیا در شهر قم که نیاز فراوان به ساخت هتل در خود دارد لازم است تا در آینده 6 مجتمع تجاری خالی از سکنه را در خود جای دهد اما در این بین زائران و مسافران که در مناسبت‌های مختلف به شهر قم سفر می‌کنند به دلیل کمبود هتل و آپارتمان‌های اجاره‌ای در شهر سرگردان باشند...!!؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار