بازدید 18240
جدیدترین بازی عرفان حلقه برای تحمیق مریدان؛

«کرامت سازی» و ادعای الهاماتی از جنس وحی!

با نگاهی به فرقه های نوظهور و انحرافی دیگر نیز به خوبی درخواهیم یافت که این امر ـ کرامت سازی ـ در میان همه این فرقه ها مرسوم و شایع بوده است، همان گونه که بابی ها برای علی محمد باب، وهابیون برای عبدالوهاب، رام اللهیان برای ایلیا و...؛ کرامات زیادی ساخته و برای مریدانشان مطرح کردند که...
کد خبر: ۱۷۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳ 02 July 2011
یکی از مواردی که فرقه گرایان برای جلب نظر و تحمیق هر چه بیشتر مریدان به آن توجه ویژه ای دارند، بحث «کرامت سازی» برای رئیس فرقه است.

به گزارش «تابناک»، این موضوع در مواردی به صورت تلویحی و سربسته از سوی رهبر فرقه به مریدان القا و در مواردی نیز از سوی شرکای فرقه سازی شایع می شود.

«محمدعلی طاهری»، رهبر فرقه انحرافی به نام «عرفان حلقه» در ادعایی تأمل برانگیز، مدعی شده بیش از سی سال است که به او الهامی از جنس وحی های پیامبران می شود.

آنچه در پی می آید عین سخنان نامبرده است:

 «...عامل ایجاد این رشته، مواجه شدن اینجانب (بنیانگذار فرادرمانی و سایمنتولوژی) با وقایع و حقایق هستی است که از دوران طفولیت به شدت توجه مرا به خود جلب می کرد؛ تفکر نسبت به این که «از کجا آمده ایم؟ چرا آمده ایم؟ به کجا می رویم؟ خالق کیست؟ چرا خلق کرده است؟ نتیجه این خلقت چیست؟ انسان کیست؟ راه های نزدیکی و شناخت او چیست؟ توان بالقوه او چگونه فعال می شود؟ زندگی و مرگ چیست؟ و ...»؛ یعنی، اشتیاقی بیش از حد برای فهم جهان هستی و پی بردن به رمز و راز خلقت داشتم، به طوری که این افکار لحظه ای مرا رها نمی کرد. تا این که در دهم آبان سال 1357 به یکباره با الهام ها و دریافت های ذهنی روبه رو شدم که به دنبال آن زوایایی از هستی و انسان بر من آشکار شد و در نتیجه آن به این آگاهی رسیدم که بر جهان هستی، شعور و هوشمندی عظیمی حاکم است. این هوشمندی همانند یک «اینترنت کیهانی» همه اجزا و زیر مجموعه خود را تحت پوشش هوشمندانه ای قرار داده است. این آگاهی نه تنها دربرگیرنده موضوعات نظری بود، بلکه اطلاعات کاربردی و دستورالعمل استفاده و بهره برداری عملی از آن را نیز شامل می شد و نحوه استفاده از چنین اینترنتی، دستمایه بنیانگذاری طب های مکمل ایرانی (فرادرمانی و سایمنتولوژی) و چند رشته دیگر گردید».

در همین راستا، با نگاهی به فرقه های نوظهور و انحرافی دیگر نیز به خوبی درخواهیم یافت که این امر ـ کرامت سازی ـ در میان همه این فرقه ها مرسوم و شایع بوده است، همان گونه که بابی ها برای علی محمد باب، وهابیون برای عبدالوهاب، رام اللهیان برای ایلیا و...؛ کرامات زیادی ساخته و برای مریدانشان مطرح کردند، که این امر در زمان غیاب سردسته فرقه بر شدت آن افزوده می شود.

از سوی دیگر، در این آشفته بازار رنگارنگ مدعیان عرفان و معنویت، مدعیان عرفان حلقه در غیاب رئیسشان که به دستور مراجع قضایی و اطلاعاتی در زندان است، دست به دامن این حقه قدیمی و سنتی فرقه های انحرافی شدند و با اجیر کردن افرادی و ساختن مستنداتی از آنها در حال راه اندازی جریان «کرامت سازی» تقلبی برای «محمدعلی طاهری» هستند.

اما دلیل کرامت سازی سرکردگان این فرقه انحرافی مدعی شفابخشی چیست؟

1 ـ جلب اطمینان مریدان در غیاب سرکرده فرقه

با حضور نیافتن رئیس این فرقه و سرگردانی و دلسردی افراد جذب شده، سرکردگان فرقه حلقه به فکر چاره اندیشی و رفع این معضل افتاده و با تبلیغات گسترده و با بهره از فیلم و صدای اجیر شده مدعی شفایافتگی، در پی آن هستند که وانمود کنند اندیشه و عقاید عرفان حلقه و معتقد بودن به دریافت شفا از شبکه شعور کیهانی، باعث این بهبودی شده است.

2 ـ جذب نیروهای جدید و تبلیغ حلقه درمانی

بی گمان، با طرح مصادیق شفا یافته ای که اجیر کرده اند و همچنین با مانورهای تبلیغاتی گسترده در فضای سایبر و فراسایبری و با بهره از این مستندات جعلی، افراد دیگری نیز دست کم از روی کنجکاوی به سمت عرفان حلقه روی می آورند و بدین ترتیب، سرکردگان این عرفان با استفاده از شیوه های عوام فریبی و بازی با کلمات و همچنین مخلوطی از عشوه گری نیروهای آموزش دیده، افراد مستعد را جذب و برای تبلیغ عقاید باطل خود ساماندهی می کنند.

3 ـ اثبات حقانیت ارباب در بند گرفتار شده

قویترین دلیل بر کرامت سازی سرکردگان فرقه حلقه در غیاب رئیسشان، اثبات صدق گفتار و افکار و اثبات این امر که بازداشت و دستگیری محمدعلی طاهری بی مورد بوده است. این در حالی است که بنا بر فتوای مراجع معظم تقلید عقاید عرفان حلقه ضد عقاید اسلام بوده و حضور در مجامع عرفان حلقه جائز نیست.

این مطالب، اما تنها یک طرف ماجراست، چه، از سوی دیگر مدعیان عرفان حلقه با ساماندهی ده ها وبلاگ و وبسایت و ابلاغ اطلاعیه های گوناگون در باب تشکیل بانک اطلاعاتی مصادیق شفایافته و... درصدد تشکیل بانک جامعی هستند تا به وسیله آن عده بسیاری را به مسلک خود فرابخوانند.

از سوی دیگر، گروهی از مسترهای وی وظیفه دارند تا در رویارویی با پرسش‌های اغفال‌شدگان این گونه القا کنند که وی نقش انکار ناشدنی در تحولات سال 2012 دارد که از آن به عنوان تحولات آخرالزمانی یاد می‌کنند.



بر پایه این گزارش، همچنین برخی از اغفال‌شدگان مدعی ‌شده‌اند که سرکرده عرفان کیهانی (حلقه) در اعتصاب غذا و خواب است، ولی به دلیل آن‌که به شبکه روح‌‌القدس اتصال دارد، مشکلی برایش پیش‌ نمی‌آید. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که وی در تماسی تلفنی با برخی از اعضای خانواده خود گفته که علاوه بر غذا از تنقلات نیز استفاده می‌کند.

در پایان با نگاهی گذرا در تاریخ، وجود صدها و بلکه هزاران حکایت دروغ کرامت سازی در فرقه های پیشین و معاصر به خوبی روشن می کند که این عملکردها و ادعاها کذب، جعلی و تنها در راستای اثبات و تثبیت این فرقه ها و رهبران آنها در اذهان فریب خوردگان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۹
از كرامات شيخ ما چه عجب
پنجه را باز كرد و گفت وجب
ما زبان را ننگریم و قال را
توجه نگارنده را به كتاب امدادهاي غيبي شهيد دكتر مرتضي مطهري جلب مي كنم.
به علت پیچیدگی زیاد مغز ممکن است درذهن بعضی افراد اختلالاتی ایجاد شود که ناخواسته توهماتی ازنوع ماورالطبیعه تداعی وتلقین شود
"... این هوشمندی همانند یک «اینترنت کیهانی» همه اجزا و زیر مجموعه خود ..."
ببینم این اینترنت کیهانی شما که قعطی نداره؟ ها!! نگفتی از چه شرکتی گرفتی؟ خوبه؟ شبها رایگانه یا نیم بها؟
ظاهر اين فرد نيز مانند افراد ديگر كه در اين مقاله نامبرده شدداراي مهجوريت وازنظر روانشناختي خيال پردازي بيمارگونه است.( بعبارتي پرواز در هپروت ميكند) واي بر مريدان و جامعه اي كه بخواهد به اين داستانها گوش دهد عليرغم مدرك گرايي موجود هنوز جامعه ما بايك نگرش علمي به موضوعات فاصله زيادي دارد بعبارتي برايند افكار جامعه داراي وزن علمي و تحقيقي نميباشد و جامعه سرگردان با حكايتهاي كرامت سازي كاذب است
ظاهرا یک چیز مورد قبول موافقان و مخالفان آقای طاهری است و ان این است که ایشان سابق بر این و تا قبل از دستگیری شان خود را مهندس صنایع معرفی میکردند، که با دستگیر شدنشان این دروغ ایشان افشا شده و با گذشت بیش از یک سال هم هیچ توضیحی در این مورد از سوی ایشان داده نشد درحالی که در سایر موارد فورا در سایتشان اطلاعیه و توضیح میدادند!حال سوال این است که ایشان چه نیازی به گفتن همچین دروغی داشتند؟چرا از اول نگفتند که مدرکشان سیکل است مگر اشکالی داشت راستش را میگفتند و اساسا مگر مدرک تحصیلی در عرفان مهم است؟!
از سایت تابناک بینهایت متشکرم که به این مهم پرداخته و جوانان را از خطرات این فرقه آگاه میسازد اینها به مراتب از بهائیت خطرناک ترند ولی مسوولان متاسفانه با این فرقه خیلی به نرمی برخورد میکنند و به همین دلیل هم است که اینقدر زیاد شده اند .لطفا باز هم در این مورد اطلاع رسانی فرماید
اين استفاده از تنقلات در انفرادي زندان اوين رو خوب اومدي
اوج فساد اخلاقی را میتوان در سر کلاسهای این عرفان دید که بیشتر به پارتی های شبانه شبیه است تا عرفان! فقط هدفشان پول است و بس یک عدد سی دی را میفروختند ۱۰ هزار تومان!!! اسمش هست ۵۰ هزار تومان بلکه تا آخرش با پول کتاب و سی دی و کمک به مجموعه و .... بیش از ۸۰۰-۷۰۰ هزار هر نفر را تیغ میزدند، استاد طاهری شون هم که شیطان پرست در آمد . اگر میخواهید ببینید در جلسات خصوصی اش با مستر هاش چی می گفته و چگونه از اربابش شیطان علنا دفاع میکرده کافی است به آدرس زیر بروید و با گوش خودتان صدای طاهری در جلسات محرمانه اش را در تمجید شیطان بشنوید(چون به خلوت میروند ان کار دیگر میکنند!)!! اکثر نظرات موافق با این شیطان پرست هم از سوی همان مستر هاست که به خاطر شهوت رانی ها و در آمد نجومی شان است که اینگونه از این شیطان دفاع میکنند. http://ezharezohoor.blogfa.com
مهمترین اشكال و انحراف این فرقه مبارزه آرام و اصطلاحا زیر پوستی با دین،و اعتقادات مردم است.غیر وحیانی دانستن قران، اهانت به رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله با عنوان تناقض گویی ،غیر معصوم خواندن ائمه اطهار صلوات الله علیهم، شرك دانشتن زیارت قبور ائمه اطهار، تمسخر رجعت و مهدویت، تمجید از شیطان رجیم و موحد خواندن این ملعون رجیم، ادعای خروج جن از درون مردم، ترویج زیركانه تناسخ، نفی برخی از مسلمات مانند ادعای وجود نداشتن حضرت عزرائیل ،لمس و تماس غیر شرعی با بدن زنان نامحرم به بهانه درمان عرفانی و ...
پناه بر خدا
لطفا در مورد عرفان آمریکایی کاذب حلقه که بارها شاهد حمایت صدای آمریکا از این فرقه ضاله بوده یم و اینروزها مد شده و جوانان را به فساد میکشند و .... بیشتر اطلاع رسانی فرماید.
اقای شاید محترم ازشما خیلی بالاتر امدند ورفتتندو بعدازسالها فکرو مطالعه نگاشتند که این هستی را نهایتی نیست و ما اندرخم یک کوچه ایم و نمیتوانیم با این مطالعات که بالغ بر چندصد جلد کتاب از هرکدام است حقیقت هستی را دریافت .چطور ب این زودی ب شما وحی شده ؟ ب ما هم اطلاع دهید .
ببخشید من متوجه نشدم تفکر در عالم هستی و اشتیاق برای فهمیدن هرچه بیشتر و روشن شدن و رسیدن به آگاهی چرا انحرافی است؟ مگر اینکه شما از به آگاهی رسیدن کسی وحشت داشته باشید. این بنده خدا که توی نقل قولی که ازش شده ادعای پیامبری نکرده. شما از کجا یه این نتیجه رسیدید. در قران همواره توصیه شده که به کائنات توجه و درباره هستی تفکر کنید. بعدش هم هرکی مثل شما فکر نکنه منحرفه.
به نظر می آید تهمت ها و افتراهای شما به استاد طاهری پایانی ندارد. هرچه باشد، الهام یا وحی و یا هر چیز دیگری که ما را به خداوند نزدیک کند، درست است. استاد طاهری هیچگاه پایان جهان و آخرالزمان را سال 2012 معرفی نکرده است و مدعی است زمان پایان جهان از اسرار الهی است. به خداوند یکتا سوگند که اینجانب حدود 70 درصد از مطالب عرفان حلقه را بررسی و تجربه نموده و نه تنها آن را مخالف اسلام و قران نیافتم بلکه بطور یقین باعث اعتقاد بیشتر به دین و اسلام و قران و خداوند گردیده است. حال شما چرا و بر چه اساسی این اتهامات را وارد می کنید، من نمی دانم ولی مطمئنم برای دین و ایمان نیست و احتمالا" شما هم از مافیای دارو و به دنبال مال و منال و ثروت هستید.
متاسفانه خود را به خواب می زنید زیرا اگر در خواب بودید تا به حال بیدار شده بودید. دست بردارید و بدانید مکر شما به خودتان برمی گردد.
یعنی می گی تا حالا کسی درمان نشده؟ خودت باور داری اینو؟ اصلاً مگه حکمی صادر شده که اینقدر گیر میدی؟ نکنه علم غیب داری؟
بخیل! نمی تونی ببینی یکی یک کاری بلده .
من هنوز یک حرف مستند از شما در این باره نشنیده ام. نه اجازه ی دفاع به طرف می دهید نه از تهمت زدن شرم دارید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی