بازدید 13338
پرز خواهان یک سیستم دفاع موشکی علیه ایران شد؛

نزدیک شدن قاهره به تهران، رئیس صهیونیست ها را به وحشت انداخت

این سخنان «پرز»، یک روز پس از آن گفته شد که «مئیر داگان»، رییس سابق موساد، اعلام کرد که اسراییل قادر به مقاومت در برابر تنش های احتمالی برخاسته از حمله به تأسیسات هسته ای ایران در منطقه نخواهد بود و توانایی پایان دادن به بلندپروازی های هسته ای تهران را ندارد. «داگان» پیشتر در نخستین حضور آشکارا پس از ترک پست پیشین خود گفته بود که، حمله نیروهای هوایی اسراییل به تأسیسات هسته ای ایران، احمقانه ترین فکری است که تاکنون شنیده است.
کد خبر: ۱۶۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵ 02 June 2011
سرویس بین الملل ـ «شیمون پرز»، رییس جمهور صهیونیست ها، امروز (پنجشنبه) در گفت وگو با رادیو رژیم اسراییل، خواهان شکل گیری یک سیستم دفاع موشکی در برابر ایران شد.

به گزارش «تابناک»، رییس جمهور صهیونیست ها در این مصاحبه، با اشاره به لزوم اتحاد نیروهای آمریکا، ناتو و کشورهای منطقه در برابر تهران بر تهدید موشکی ایران علیه همه کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان و مصر تأکید و تصریح کرد: «اسراییل دارای یک سیستم دفاع موشکی کوتاه برد و آمریکا دارای یک سیستم دفاع دوربرد است و افزودن یک سیستم با برد متوسط برای مقابله با ایران می تواند کارآمد باشد».

«پرز» که به مناسبت سالگرد صدوپنجاهمین سال اتحاد ایتالیا در این کشور است، گفت که در این باره با همتایان ایتالیایی خود گفت وگو خواهد کرد.

این سخنان «پرز»، یک روز پس از آن گفته شده است که «مئیر داگان»، رییس سابق موساد، اعلام کرد که اسراییل، قادر به مقاومت در برابر تنش های احتمالی برخاسته از حمله به تأسیسات هسته ای ایران در منطقه نخواهد بود و توانایی پایان دادن به بلندپروازی های هسته ای تهران را ندارد.

«داگان» پیشتر در نخستین حضور علنی پس از ترک پست پیشین خود گفته بود که حمله نیروهای هوایی اسراییل به تأسیسات هسته ای ایران، احمقانه ترین فکری است که تاکنون شنیده است.

او در کنفرانسی در تل آویو، یک بار دیگر با حمله نظامی به ایران مخالفت و اعلام کرد اسراییل قادر به متوقف ساختن برنامه هسته ای ایران نیست و تنها می تواند آن را برای مدتی به تأخیر اندازد.

داگان در اظهارات خود افزود: «اگر کسی به طور جدی فکر حمله را در سر می پروراند، باید بداند که در حال کشاندن اسراییل به سوی یک جنگ منطقه ای است که به آسانی از آن رهایی نخواهد یافت و به یک چالش امنیتی دشوار مبدل خواهد شد».

رییس سابق موساد با اشاره به موقعیتش تصریح کرد: «حمله نظامی آخرین گزینه است و لازم است، در وهله آخر مد نظر قرار گیرد و پیش از استفاده از فشار نظامی سایر گزینه ها باید بررسی شود».

اظهارات «پرز» درباره تهدید ایران برای کشورهای منطقه به ویژه عربستان و مصر ـ که هم اکنون هیأتی مردمی از نخبگان این کشور در ایران هستند تا روابط تهران ـ قاهره را بهبود بخشند ـ آنقدر تصنعی و تمسخرآمیز است که حتی در سرزمین های اشغالی و در میان صهیونیست ها نیز باوری نسبت به آن نیست؛ البته آشکارترین دلیل برای چنین اظهاراتی، همان سرعت گرفتن روند عادی سازی روابط مصر و ایران است که در صورت وقوع، موقعیت صهیونیست ها را به شدت در خطر قرار می دهد.

گفتنی است، رسانه های صهیونیستی، روز گذشته در گزارش هایی جداگانه، با بررسی آثار قطع صادرات گاز از مصر به سرزمین های اشغالی نوشتند که تداوم این روند، تل آویو را با بحران جدی اقتصادی روبه رو خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
بهتر است به جای شلوغ بازی زیرکانه عمل نماییم تا برای دوستان خود مساله ساز نشویم .بهتر از اینها می شود کار کرد بعضی وقتها چیزی هایی که در صدا وسیما گفته می شود را نباید جدی گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
اهان پس اونهایی که اسراییل و بی بی سی و صدای امریکا می گه باید جدی گرفت !!!
محمدباقر
| United States |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
برخلاف خود کم بینیهایی که داریم ولی یه حساب دو دو تا چهارتا کنیم میبینیم که ما واقعا خیلی جاها بهتر از اونا عمل کردیم
http://nasimesharq.blogfa.com/
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۴
امروز زنگ میزنم به عزت الله سفارشتو میکنم میگم ازت به عنوان کارشناس روابط بین الملل در سیما استفاده کنند
تجربه نشان داده است عرب ها وقتی ضعیف می شوند با ایران دوست می شوند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
پس الان که با دشمن هستند قوی هستند؟
اسرائیل در تنفر و کینه ات بسوز که الهم شغل الظالمین بالظالمین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
بالظالمین خیلی پر معنی است.
همين هيات مردمي تقاضاي تغيير نام خيابان را داده اند برادر راستگوي افشاگر حق طلب و...من؟
در پاسخ به گامنت اول بايد گفت اولا اسرائيل دقيقا موارد ايران و مصر را زير نظر دارد و خبر صدا و سيما تاثيري بر اين روند انها ندارد در ثاني ما هيچ باكي از اسرائيل و امريكا نداريم كه بخواهيم حرفمان را بريده بريده بگوي.
اسرائیل عددی نیست(البته در برابر اراده مردم) که بخواد تهدیدی برای ایران باشه
بعد از این همه تاوان دادن این مملکت و تحمل این همه فشار اگر نام شهید بزرگوار خالد اسلامبولی را عوض کنید.نشان داده اید یا کاربلد نیستید و یا به ارزشهای مانده از انقلاب باز پشت پا زده اید.
اسراییل تظاهر به ناخشنودی از رابطه ایران و مصر می کند اما در حقیقت خیلی هم از آن خشنود است چون مصری ها قبلا علنا اعلام کرده اند که قصد قطع رابطه با اسراییل را ندارند. این معنی اش این است که مصر کماکان دوست اسراییل خواهد ماند. خوب آیا دوست دشمن ما می تواند دوست حقیقی ما باشد؟
مین کارارو میکنن که ورزشمون آبکی شده ...ماهی یامون هم قیمت نفت شدن ... نفتمونم خرج ورزشمون میشه و بازم هیچی نمیشیم..آه ای متعهدین بی تخصص کمککککک.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
کف کردیا!!!
دوست عزیزی که نوشتید مصر قبلاً اعلام کر ده که قصد قطع رابطه با آمریکا را ندارد، چند تا از کشورهای جهان با اسرائیل رابطه ندارند؟ در میان دوستان ما که همه با اسرائیل رابطه دارند. ترکیه، بولیوی، ونزوئلا ، عراق همه..فقط در میان دشمنان ما مانند عربستان، لیبی، تونس، بحرین چنین کشورهایی هستند. اصلاً از194 کشور جهان فقط 34 نفر با اسرائیل رابطه ندارند که بیشتر انها با ما هم رابطه ندارند....
بخاطر می خواهند نام خیابان خالد اسلامبولی را تغییر دهند
هر کشوری که بخواد حمله به کشور ما بکنه به قول احمدی نژاد دست درازی کنه دستش را از کتف می بریم میخواد تمام کشورهای دنیا باشه .
کافیست رهبرعزیزمان اشاره کنه جانمان را فدای ولایت و کشورمان میکنیم
اسرائیل فقط دنبال ضعیف بودن کشورهای منطقه و برتری خودش هست...چه چیز بهتر از جنگ بین کشورهای منطقه...

برنامه اتمی ایران هم که به نتیجه رسید و خود امریکا هم می دونه دیگه خیلی دیر شده...(یاد ماه های آخر جنگ بخیر چقدر تهدید هسته ای شدیم....)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار