بازدید 4058

وزیر افزايش 40 درصدي هزينه سلامت را رد كرد

'مرضيه وحيد دستجردي' در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا در اين رابطه اظهار داشت: بررسي‌هايي وزارت بهداشت حاكي از افزايش نيافتن 40درصدي هزينه سلامت است؛ در واقع اين افزايش فقط نزديك به 23 درصد و فقط در بخش دولتي بوده است.
کد خبر: ۱۶۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱ 01 June 2011
وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ضمن رد اخبار منتشر شده مبني بر افزايش 40 درصدي هزينه سلامت در بخش دولت و غيردولتي، اين ميزان افزايش را 23 درصد اعلام و دليل آن را تاثير مستقيم و غيرمستقيم افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي ذكر كرد.

طي روزهاي گذشته اخبار مختلفي از سوي مسئولان سازمان نظام پزشكي مبني بر افزايش 40 درصدي هزينه سلامت در بخش‌هاي دولتي و غيردولتي مطرح شده بود.

'مرضيه وحيد دستجردي' در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا در اين رابطه اظهار داشت: بررسي‌هايي وزارت بهداشت حاكي از افزايش نيافتن 40درصدي هزينه سلامت است؛ در واقع اين افزايش فقط نزديك به 23 درصد و فقط در بخش دولتي بوده است.

وي با يادآوري افزايش تعرفه درمان در بخش دولتي در نتيجه آثار رشد قيمت‌ حامل‌هاي انرژي و تاثير مثبت و غيرمستقيم آنها در بخش سلامت، افزود: برآوردهاي انجام شده در بخش خصوصي بيانگر كمتر بودن ميزان افزايش تعرفه اين بخش نسبت به بخش دولتي است.

** تصميم‌گيري براي افزايش تعرفه درمان در جلسه هيات دولت

وزير بهداشت در ادامه گفت كه قرار است افزايش تعرفه درمان در جلسه كارگروه تعرفه و بيمه در دولت مطرح و با بررسي نظرات، نتيجه نهايي مشخص شود.

دستجردي در ادامه افزايش هزينه‌هاي بيمارستان خصوصي را در بخش 'هتلينگ' (‌تعيين هزينه اقامت و امكانات مختلف) دانست و گفت: موضوع افزايش هزينه‌ها در بيمارستان‌هاي خصوصي مربوط به 'هتلينگ' اين بيمارستان‌ها است.

وي يادآور شد: متوليان بيمارستان‌هاي خصوصي مي‌گويند بدليل افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي، افزايش هزينه در بخش هتلينگ داريم با اين حال بررسي‌هاي ما نشان داد كه بيشتر اعداد و ارقام اعلام شده از سوي آنها نادرست است.

وزير بهداشت در ادامه به برنامه‌ريزي و اقدامات انجام شده براي رفع مشكل هزينه سلامت در بخش‌هاي دولتي و خصوصي اشاره كرد و گفت: از سال گذشته،‌ نزديك به 5 ماه است كه كارشناسان وزارت بهداشت بررسي‌هاي لازم را انجام داده كه نظرات خوب و منطقي براي رفع مشكل افرادي كه در بيمارستان‌هاي خصوصي فعاليت‌ مي‌كنند داده شده است كه بطور حتم مورد استقبال اين بخشها نيز قرار خواهد گرفت.

به گفته دستجردي،‌ قرار است تعرفه دولتي افزايش يابد زيرا اين تعرفه پيش از اين در بخش خصوصي افزايش يافته و بالاست با اين حال اگر تعرفه بخش دولتي افزايش يابد آنچه كه مردم قرار است از جيب خود هزينه سلامت پرداخت كنند نسبت به سال گذشته افزايش نخواهد يافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی