بازدید 15901

رمزگشایی از علت استعفای رئیس سابق دفتر «الجزیره» در تهران

«غسان بن جدو» بر این باور است که شبکه الجزیره، دیگر رسانه مستقل و بی طرفی نیست، بلکه سیاست های خاصی را دنبال می کند، به گونه ای که به بنگاه دروغ پراکنی و تحریک مردم کشورهایی که می خواهند علیه رژیم هایشان شورش کنند، تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۶۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳ 23 April 2011
صفحه عربی «تابناک» ـ روزنامه «السفیر»، چاپ بیروت در شماره روز گذشته خود، از استعفای «غسان بن جدو»، خبرنگار و مجری سرشناس شبکه تلویزیونی الجزیره قطر خبر داد.

به گزارش «تابناک»، این روزنامه در ادامه نوشت: وی چند روز پیش، استعفای خود را در نامه ای به مقامات ارشد و مدیران این شبکه خبری تحویل داد، ولی تاکنون اخبار و اطلاعاتی درباره پذیرفته شدن استفعای وی در دست نیست.

روزنامه السفیر، درباره علت استفعای این خبرنگار و مجری سرشناس نوشت: غسان بن جدو، بر این باور است که شبکه الجزیره، دیگر رسانه مستقل و بی طرفی نیست، بلکه سیاست های خاصی را دنبال می کند و به بنگاه دروغ پراکنی و تحریک مردم کشورهایی که می خواهند علیه رژیم هایشان شورش کنند، تبدیل شده است.

این روزنامه در ادامه افزود: برای نمونه، در حالی که ما شاهد بحرانی تر بودن اوضاع برخی دیگر کشورهای عربی مانند بحرین هستیم، شبکه الجزیره، بدون پوشش و یا انتشار هر گونه خبر از این کشور، تنها به جوسازی علیه دولت سوریه می پردازد.

گفتنی است، غسان بن جدو، خبرنگار لبنانی تونسی تبار شبکه الجزیره، چندین سال ریاست دفتر این شبکه در تهران را بر عهده داشت. او به دفاع و حمایت از گروه های مقاومت اسلامی، به ویژه حزب الله لبنان شهرت دارد و پس از جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه در غزه، به مناطقی که از سوی رژیم صهیونیستی به آنجا حمله شده بود، رفت و گزارش های بسیاری درباره آنجا داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
بابا رمز گشا . چرا از جریان های دیگه رمز گشایی نمیکنید . . .
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
من به دقت تحولات منطقه را از رسانه های منطقه دنبال میکنم.
با جرات میگویم شبکه تلویزیونی الجزیره عربی و انگلیسی در تحولات اخیر لیبی ومصر و بحرین وسوریه دقیقا به نمایندگی از اسراییل عمل میکنند
مردم بحرین کشته شدند اینها یه خبر نگفتن
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
وزارتخارجه قطر از شبکه الجزیره خواسته هنگام برگزاری همایش‌های خود در تحلیل و برسی حوادث منطقه‌ای و بویژه خلیج فارس تا جای ممکن پذیرای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و شخصیت‌هایی باشد که از روحیه‌ای ستیزه‌جویانه و دیدگاه‌هایی خصمانه با ایران برخوردارند و تا جای ممکن از پذیرش شخصیت‌ها و رهبران جریان‌های معارض جهان عرب از جمله کشور بحرین که اکنون کانون حوادث منطقه است، امتناع نماید
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
امير قطر نوكر آمريكايي هايت. 15 پايگاه نظامي آمريكا در قطر فعال است. شبكه الجزيره الان اخبار دروغ عليه قذافي منتشر ميكند وصدا وسيما متاسفانه اخبار ليبي را از قول الجزيره قطر نقل ميكند. الجزيره را آمريكايي ها پس از 11 سپتامبر راه اندازي كردند. تا افكار عمومي جهان عرب را به نفع آمريكا ساماندهي كنند
منم این آقا رو می شناسم و واقعا نحوه برخورد الجزیره با قیامهای مردم همینجور است که می گوید
ايران بايد بلافاصله او را استخدام كند.
اين آقا يكي از تواناترين مجرياني است كه تا كنون ديده ام.
لطفا هر چه زودتر اونو استخدام کنید خیلی بدرد سیاستهای ما میخوره حتما این کار را بکنید...اگه نکنید پشیمون میشید..ایسان فرد سرشناس در جهان خبری عرب هستند و استخدام ایشون ضربه بزرگی برای کشورهای عربی است
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
بله غسان بنجدو فردی کاملا شناخته شده است وکاملا موافقم
متاسفانه دستگاه خارجی ما ضعیف عمل میکند. برخی کشورهای عربی دوگانه بازی میکنند. قطر به ظاهر با ایران است اما در کنار عربستان قرار گرفته و از شیخ بحرین نیز حمایت کرد!....در این بازی کثیفی که علیه ایران شروع کرده اند. عربستان تنها نیست! امارات و قطر نقشی به مراتب بیشتر از عربستان بعهده دارند.شبکه الجزیره قطر آتش بیار معرکه علیه ایران شذه است و متاسفانه دفتر این شبکه در تهران همچنان فعال است!!
اکثر مردم حاشیه خلیج فارس بیننده شبکه های صهیونیستی الجزیره شده اند و این شبکه تبلیغات وسیعی بر علیه ایران براه انداخته است. به دعواهای قومی دامن میزند. متاسفانه رسانه های تصویری ایران در منطقه ضعیف عمل میکنند.
الجزیره به شیوه ای وقیحانه در مورد سوریه عمل میکند.حتی روزانه صد ها اس ام اس قلابی در زیر نویس الجزیره مباشر علیه بشار اسد منتشر میکند.
امروز تلويزيون سوريه ساختگي بودن برخی گزارش هاي تلويزيون الجزيره را افشا كرد.در این فیلم صحنه درگیری جنگ های داخلی سال 1988 لبنان را که به جای در گیری های اخیر در سوریه جا زذه بودند نشان میداد
اخباري كه الجزیره از ليبي منتشر ميکند دروغ است. مانند اخباري است كه در باره صدام ميگفت كه صدام سلاح كشتار جمعي دارد!! اينا نيرنگ رسانه هاي غربي است. اگر ميخواهيد حقيقت ماجرا را بدانيد تلويزيون ليبي و جماهيريه را ببينيد..حقيقت چيز ديگري است. متاسفانه صدا و سيما اخبار ليبي را از قول الجزیره پخش ميكند.
لطفا در باره نا آرامي هايدر شيخ نشين قطر خبر رساني كنيد. شبكه الجزيره سكوت كرده است
الجزيره و العربيه همسو شده اند.
(قطر و سعودي) عليه ايران !
اونا درباره بحرین چیزی نمیگن تلویزیون ما هم درباره سوریه سکوت کرده
رسانه ملي مانند صدا و سيما در كار هاي معمولي هم منفعل است. هر كدام از شبكه هاي سيما را ده دقيقه نگاه كنيد خوابتان ميبرد.
حتي اخبار شبكه خبر را هم كه نگاه ميكنيد. اخبار كهنه 2 روز قبل را به عنوان خبر فوري پخش ميكند...
بحران هاي اخير خاورمیانه در شبكه هاي ( بي بي سي) - ( فرانس 24-) ( الجزيره ) و (العربيه ) مديريت ميشود. كه همه آنها توسط صهيونيست ها اداره ميشوند.
افسران امريكايي و انگليسي در اتاق خبر الجزيره مستقر شده اند و نا آرامی های خاور میانه را در جهت منافع آمریکا رهبري ميكنند.
شمایی که گفتی این فرد را استخدام کنید باباجان من این آدم را چند سال پیش ایران اخراج کرد نمیدونستین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام
شماخودميگوييدعلت استعفايش مستقل نبودن وخطي عمل كردن شبكه الجزيره است!
ازيه طرف ديگه بعضي ازدوستان شما پيشنهاداستخدام ايشان راجهت صدا وسيماي خودمان راميدهند!!
معني اين حرفا چيه؟؟؟!!!
بیاریدش العالم
خوب چپ و راست رمزگشایی می کنید
الجزیره از 2 عنصر برای پیشبرد اهدافش استفاده میکند
1- کارشناشان سیاسی مانند عزمی بشاره که اخبار را منطق بافی میکند
2- کارشناسان مذهبی که فتوا صادر میکنند مانند یوسف القرضاوی که فتوا داده است : تظاهرات در بحرین و عربستان حرام است!! ولی در سوریه بد نیست!!!
3- کارشناسان نظامی مانند صفوت ریات( افسر باز نشسته مصری) که از روی نقشه نظامی توضیح میدهد باید به کجا حمله کنند!
الجزیره الان نقش تلویزیون دستگاه ارتش آمریکا در غالب رسانه عربی تبدیل شده است!
صداوسیمای کشورمان باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرد و ایشان را استخدام کند من همیشه گزارش های ایشان را دنبال کرده ام فرد سیاست مدار و دارای نفوذ می باشد پس عجله کنید و استخدامش کنید.
خبر السفير رو كامل نقل كنيد. به اين آقا پيشنهاد پست در دولت جديد تونس شده است. چون اصليت تونسي دارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار