بازدید 6995

ماجرای مُهر جعلی و شرمندگی بازرس ان‌پی‌تی

من در جلسه‌ای که با حضور دبیر کل و سفرای کشورهای مختلف از جمله سفیر آمریکا برگزار شد، نمونه‌ای از مهر محرمانه جمهوری اسلامی ایران را به آنها نشان داده و گفتم حداقل اگر می‌خواهید پرونده سازی کنید این مهر را در اختیار سازمان قرار دهید تا حرفتان مورد قبول قرار گیرد.
کد خبر: ۱۵۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹ 13 April 2011
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، به بیان دو خاطره جالب از پرونده‌سازی سازمانهای جاسوسی کشورهای غربی درباره توانمندی‌های هسته‌ای ایران پرداخته است.

به گزارش شبکه ایران به نقل از خبرگزاری مهر، علی اصغر سلطانیه طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که عصر روز گذشته برگزار شد، گفت: تعدادی از بازرسان آژانس را برای بازدید از یکی از معادن اورانیوم کشور همراهی می‌کردم، پس از اتمام بازدید یکی از بازرسان عکس و گزارشی که سازمانهای جاسوسی کشورهای غربی از طریق ماهواره تهیه کرده بودند به من نشان داد و گفت: «شما معدنی از اورانیوم دارید که گزارش آن را به آژانس نداده اید و لازم است ما را برای بازدید از این معدن ببرید، در غیر این صورت ما به آژانس گزارش می‌دهیم که شما از بازدید این منطقه ممانعت کرده اید».

وی افزود: من به همراه این بازرسان به منطقه مورد نظر آنها رفتیم ولی جالب این بود که در آن معدن تنها سنگ بود و هر چقدر هم بازرسان آژانس دستگاه‌های اورانیوم یاب خود را گرداندند اثری از اروانیوم در آن منطقه وجود نداشت.

سلطانیه ادامه داد: این بازرسان به واسطه اطلاعاتی که یکی از سازمان‌های جاسوسی غرب تهیه کرده بودند، حتی ساختمان‌های در جوار این معدن را نیز بازرسی کردند، ولی هیچ اثری از اورانیوم نیافتند.

وی گفت: در این لحظه آن بازرس با ابراز شرمندگی و ندامت اعلام کرد که این سازمان‌های جاسوسی حیثیت آژانس را به بازی گرفته و آبروی این نهاد بین‌المللی را نزد کشورها مخدوش می‌کنند.

سلطانیه همچنین افزود: دستگاه‌های اورانیوم یاب بازرسان آژانس وقتی به معادن بندرعباس نزدیک می‌شدند، غنا و کیفیت بالای اورانیوم‌های این معدن را به وضوح نشان می‌دادند.

وی در رابطه با پرونده‌سازی درباره توانمندی‌های هسته‌ای ایران خاطره‌ای دیگر را ذکر کرد و گفت: موضوع رایانه ادعایی که در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سوی آمریکا مطرح شده است، تمام اسنادی را که در خود دارد فاقد مهر محرمانه یا سری است، درحالی که تمامی این اسناد تاپ سکرت بوده و چنین اطلاعاتی در کشورهای غربی نیز خیلی سری به شمار می‌رود.

نماینده ایران در آژانس ادامه داد: من در جلسه‌ای که با حضور دبیر کل و سفرای کشورهای مختلف از جمله سفیر آمریکا برگزار شد، نمونه‌ای از مهر محرمانه جمهوری اسلامی ایران را به آنها نشان داده و گفتم حداقل اگر می‌خواهید پرونده سازی کنید این مهر را در اختیار سازمان قرار دهید تا حرفتان مورد قبول قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی