بازدید 16513

پول خريد سايپا از كجا آمد ؟ + سند

شركت سرمايه گذاري سايپا كه مالكيت بيش از 90 درصد آن متعلق به خود شركت سايپاست و ساير زير مجموعه هاي آن، تاكنون بلوك 28.83 درصدي سايپا را از شركت هاي گروه بهمن و سرمايه گذاري تامين اجتماعي به ارزش بيش از 1450 ميليارد تومان خريداري كرده اند كه با توجه به اين كه 30 درصد از آن به صورت نقدي بوده است، بابت حصه نقدي معامله مي بايست مبلغ 435 ميليارد تومان پرداخت كند.
کد خبر: ۱۵۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۵ 12 March 2011
پس از انتشار خبری با عنوان «اعتبار خرید سهام سایپا، چگونه از شرکت سایپا تأمین شد؟! + نمودار» در «تابناک»، امروز سایت جهان دو سند مربوط به این مسئله را منتشر کرد.

به گزارش جهان، شركت سرمايه گذاري سايپا كه مالكيت بيش از 90 درصد آن متعلق به خود شركت سايپاست و ساير زير مجموعه هاي آن، تاكنون بلوك 28.83 درصدي سايپا را از شركت هاي گروه بهمن و سرمايه گذاري تامين اجتماعي به ارزش بيش از 1450 ميليارد تومان خريداري كرده اند كه با توجه به اين كه 30 درصد از آن به صورت نقدي بوده است، بابت حصه نقدي معامله مي بايست مبلغ 435 ميليارد تومان پرداخت كند.

فارغ از تبعاتي كه اين خريد براي شركت سايپا و صنعت خودروي كشور به بار خواهد آورد، سوال اساسي اين است كه با توجه به سرمايه 175 ميليارد توماني شركت سرمايه گذاري سايپا، مبلغ نقدي اين معامله  ـ كه حدود 435 ميليارد تومان است ـ چگونه تامين شده است؟

بررسي صورت هاي مالي منتهي به 31 شهریور 89 شركت سرمايه گذاري سايپا و مقايسه آن با صورت هاي مالي آن شركت در 29 اسفند 88 پاسخگوي سوال فوق است.

مطابق يادداشت ۱-۱۷ صورت هاي مالي منتهي به 31 شهریور 89، مانده بدهي اين شركت، به شركت سايپا بيش از 333 ميليارد تومان است كه اين بدهي بابت ارزش زمين هاي خريداري شده در سنوات قبل و علي الحساب دريافتي بابت خريد سهام!! مي باشد (سند۱).


سند 1

همچنین نگاهي به يادداشت ۱-۱۷ صورت هاي مالي منتهي به 29 اسفند 88 بيانگر آن است كه بدهي بابت ارزش زمين هاي خريداري شده در سنوات قبل مبلغ 7.7 ميليارد تومان بوده است (سند۲).


سند 2

بنابراين بدهي بابت علي الحساب دريافتي براي خريد سهام، مبلغ 325 ميليارد تومان خواهد بود كه منطقا مربوط است به خريد سهام سايپا از گروه بهمن و شستا. به عبارتي شركت سايپا براي خريد سهام سايپا تا تاريخ 31 شهریور 89 مبلغ 325 میلیارد تومان به سرمايه گذاري سايپا پرداخت نموده است.

 همچنين بررسي صورت هاي مالي شركت سرمايه گذاري كاركنان سايپا، ديگر خريدار بلوك هاي سايپا و بررسي بدهي آن به سايپا نيز بيانگر واقعيت هاي زيادي خواهد بود! مبالغي كه به نظر مي رسد در پايان سال و همچنين سال هاي آتي افزايش يابد.

بايد ديد مديران شركت سايپا با چه مجوزي چندصد ميليارد تومان از وجوه شركت را كه متعلق به بيت المال است از شركت خارج و در اختيار زير مجموعه هاي اقماري خود قرار داده اند. شركت هاي اقماري كه به عنوان ابزاري براي مقاصد باندي آقايان درآمده است اما نام كاركنان سايپا را يدك مي كشد. چرا دستگاه هاي نظارتي در قبال اين تخلف آشكار سكوت كرده اند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
با تهديد و ارعاب كاركنان از پرسنل امضاء گرفته شده تا ماهيانه مبلغي از حقوق ايشان را جهت خريد سهام مذكور كسر نمايند
تابی جون کجاشو دیدی. این قطره ای از هزاران قطره است که در شرکتهای صنعتی با همکاری حسابرسان و حسابداران و امور مالی شرکتها سند قانونی می شود
پول مفت و باد آورده است. بين دوستان تقسيم ميشود.
این موضوع باید توسط نهادهای نظارتی بررسی و نتیجه به اطلاع افکار عمومی برسد
جونم صورتهاي مالي
جونم گزارش حسابرسي صورتهاي مالي
آي دون
با توجه به اینکه قانون تجارت ایران قدیمی شده وبرای مشکلات نظیر این راهکاری ارایه نداده است آقایان از ضعف قانون استفاده کرده اند در اینجا لازم است کمیته تخصصی در مجلس با استفاده از اساتید مجرب تشکیل و نسبت به اصلاح قانون تجارت اقدامات اساسی انجام پذیرد.
خدا به اين مردم رحم كنه
به نام خصوصی سازی به کام مدیران رده بالا!
بخدا فقط کافیه تعرفه واردات حداقل نصف بشه بعد خودشون میان التماس میکنن واسه خصوصی سازی
از سايت تابناك بسيار سپاسگزارم كه در اين وانفساي شكاكيت و اتهامات عجيب و غريب به منتقدين همواره حقوق مردم و جامعه را رعايت مي كند و همواره منافع ملي را در نظر مي گيرد و هر جايي خطايي اتفاق مي افتد مطلب مربوط به آن را در سايت درج مي كند فارغ از هر گونه تهديد و ارعاب و اتهاماتي كه به آن بزنند....
تابناك ... از اين مطالب باز هم بزن .. حقوق ملت معامله شدني نيست كه خداوند از حق الناس نخواهد گذشت....
از وزير محترم صنايع درخواست داريم موارد را پيگيري و با متخلفان برخورد جدي نمايد .
چرا مجلي و سازمان بازرسي كل كشور در قبال اين تخلف يزرگ و به يغما رفتن بيت المال سكوت كرده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار