بازدید 6868

فرصتی بی‌نظیر برای پیگیری پرونده امام صدر

کد خبر: ۱۴۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶ 22 February 2011
در شرایطی که نفس‌های دیکتاتوری 40 ساله معمر قذافی به شماره افتاده، فرصتی بی نظیر برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر مهیا شده است.
 
به نوشته «الف»، سید موسی صدر، متولد 1307 در قم، فارغ التحصیل دانشگاه تهران در سال1332 و رهبر ایرانی الاصل شیعیان لبنان بود که به واسطه درایت و رفتار حکیمانه اش نزد همه گروه‌های لبنانی حتی مسیحیان و مسلمانان سنی از احترام ویژه‌ای برخوردار بود. امام موسی صدر او در ۹ شهریور ۱۳۵۷، به دعوت معمر قذافی به لیبی رفت اما در مرحله بدرقه از فرودگاه طرابلس، ناپدید شد. دولت لیبی مدعی است موسی صدر به ایتالیا رفته اما همه شواهد حاکیست امام موسی صدر در لیبی و توسط ماموران رژیم قذافی ربوده شده است.
 
لبنانی‌ها معتقدند در سال 1978 (1357شمسی) که امام موسی صدر محبوبیت بی سابقه‌ای در جهان عرب بدست آورده و جای ناصر را پر کرده بود ، قذافی با حسادت به صدر او را به لیبی دعوت و همانجا وی را ربود.
 
روابط جمهوری اسلامی ایران و لیبی بر سر مساله امام موسی صدر همیشه در سطح پاینی قرار داشته دولت لبنان نیز بر سر همین مساله روابط خود را با لیبی قطع و علیه قذافی در مراجع بین المللی شکایت کرده است.
 
در سال 2002 شواهدی از زندانی بودن امام موسی صدر در زندانی ناشناخته در جنوب لیبی به دست آمد اما قذافی پیگیری‌های دولتهای ایران و لبنان را با واکنشهای تند پاسخ داد.
 
از دستگاه‌های دیپلماسی و اطلاعاتی کشورمان انتظار می‌رود با سقوط احتمالی یا قریب الوقوع قذافی و یا کاهش شدید اقتدار رژیم وی، فعالیت جدید و ان شا الله موثری برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر آغاز کنند و چه بسا در ایام ولادت پیامبر اسلام و هفته وحدت، امسال پس از 33 سال خبری خوش از این رهبر فکری و سیاسی جهان اسلام و افتخار ایران اسلامی بدست آید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح