بازدید 9789

رفتاری که با روح «همت مضاعف» در تناقض است!

اين روند كاهش ساعات ادارات، در سال كار و همت مضاعف، به عنوان عاملي ضد كاركردي عمل مي كند كه به از بين بردن عملكردهاي نهادهاي عمدتا دولتي كشور منجر شده، ناكارآمدي را ارتقا داده و عموما مردم را از سيستم اداري و بروكراسي كشور نااميد و گريزان مي كند.
کد خبر: ۱۴۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۴ 19 February 2011
در حالي كه بنا بر عنوان سال جاري (سال همت و كار مضاعف) برنامه پنجم توسعه سياسي اقتصادي كشور، چشم اندازهاي ترسيم شده در برنامه بيست ساله توسعه كشور، برنامه هدفمند شدن يارانه ها و به ويژه سرعت شتابان و حركت بي وقفه كشورهاي ديگر در فرايند پیشرفت و توسعه، بناست كه مردم و مسئولان كشور جهشي در كار و فعاليت خود برای ساختن ايران داشته باشند، مدت هاست، به بهانه آلودگي هوا، ساعات كار ادارات به وي‍ژه در تهران ـ كه به عنوان اصلي ترين ستاد اجرايي برنامه توسعه كشور، به شمار می رود ـ كاهش يافته و عملا ساعت فعاليت اداره های تهران، نصف روز شده و تقريبا از ساعت 12 ظهر به بعد، ادارات تهران در نوعي تعطيلي به سر مي برند.

به گزارش «تابناك»، هرچند هم اکنون ساعت كار ادارات تهران، تا ساعت 2:30 بعد از ظهر است، با افزودن ساعت ناهار و نماز، طبيعتا اين ساعت به ساعت 12 تقليل پيدا مي كند و بدين ترتيب، نيمي از كار مفيد ادارات در تهران از بين رفته است.

بنا بر این گزارش، اين وضعيت و نابسماني امور در اداراتي كه داراي ارباب رجوع هستند، بغرنج تر است، چرا كه با اين ساعات محدود كاري در تهران، تقريبا ارباب رجوع موفق نمي شود، كار ساده اداري خود را در يك روز انجام دهد و ناچار است، براي انجام آن ـ اگر خود نيز كارمند يا كارگر و... باشد ـ مرخصي گرفته تا كارش انجام شود.

اين در حالي است كه تقريبا مشخص است، اغلب كارمندان ساعت 2:30 به منزل نمي روند، به گونه ای که بسياري از كارمندان مرد، به كارهاي ديگر از قبيل مسافركشي و... مشغول مي شوند و خانم هاي كارمند نیز به اضافه كاري در اداره خود مشغول مي شوند و اين نيز طبيعي است، زیرا كارمندي كه در گذشته كار خود را در هشت ساعت انجام مي داده، اكنون باید در چهار ساعت آن را انجام دهد كه تقريبا غير ممكن است.

در واقع، اين طرح نه تنها هيچ مشكل ترافيكي و آلودگي را حل نخواهد كرد، بلكه اغلب كارمندان در ساعات پيك ترافيك، باز هم به دلیل تأمين امرار معاش در خيابان ها در حال رفت و آمد هستند، افزون بر اين كه از پرداختن به كاري كه در آن تخصص و مهارت پيدا كرده اند، نيز محروم شده اند.

همه اينها در حالي است كه اگر از همه اين مسائل بگذريم، اين برنامه (كاهش ساعات كاري ادارات در تهران) در كنار تعطيلات رسمي و تعطيلاتي كه گه گاه بنا به مناسبتي به تصميم هيأت دولت صورت مي گيرد، با برنامه هاي توسعه اي كشور ناهمخوان است و به آنان ضربه مي زند، مگر اينكه دولت به اين نتيجه رسيده باشد كه كار كارمندان دولت با برنامه هاي توسعه اي كشور همخواني ندارد و يا این که كار آنان، بهره اي به توسعه كشور نمي رساند كه البته اين نیز با سخنان رئيس جمهور درباره كارمندان دولت و هم با منطق مديريتي در تعارض است.

افزون بر اين، موج افراد جديدي كه در دو دولت اخير به سازمان هاي دولتي تزريق شده اند، اين فرضيه را باطل مي كند.

گویا، اين روند كاهش ساعات ادارات، در سال كار و همت مضاعف، به عنوان عاملي ضد كاركردي عمل مي كند كه به از بين بردن عملكردهاي نهادهاي عمدتا دولتي كشور منجر شده، ناكارآمدي را ارتقا داده و عموما مردم را از سيستم اداري و بروكراسي كشور نااميد و گريزان مي كند.

گفتنی است، دولت در حالي اقدام به چنين كار ضد توليدي كرده است كه از عوامل ديگري همچون كمك به توسعه مترو در كشور، سازماندهي توليد خودرو در كشور و... همچنان طفره مي رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
جدیداً ساعت کاری 16:30 اعلام شده
بسياري از كارمندان مرد به كارهاي ديگر از قبيل مسافر كشي و... مشغول مي شوند و خانم هاي كارمند هم به اضافه كاري در اداره خود مشغول مي شوند

چه جمله ای چه تحلیلی
همت مضاعف و كار مضاعف يعني بهره وري بالاتر نه مدت زمان حضور فيزيكي بيشتر!
با اين حقوقي كه به كارمند مي دهند انتظار دارند چه اتفاقي پيش بياد؟ يك كارمند با مدرك فوق ليسانس به اندازه يك عمله بنا درآمد نداره...
ساعت کار تا دو بعد از ظهر مناسب است فقط باید ساعت ناهار را برداشت
حسودیت شده؟
چشم نداريد يك لطف اين دولت به كارمندان بدبخت را ببينيد
تو این شیر تو شیری تو هم وقت گیر آوردی تابناک !!!؟
الان دانشگاه تهران بيشتر قسمتهاي اداري را 14:30 تعطيل مي كنه كه دانشجويان بسيار ناراضيند.
باز گلي به جمال تابناك كه در اين شلوغ بازار سياست دو كلمه حرف حساب مي زند.من فكر مي كنم آقاي احمدي نژاد تمايل دارد همه كارمندان را تعطيل كنند (چون وجودشان غير ضروري است)در مقابل شخص ايشان 18 ساعت در شبانه روز كار مي كنند ايا به نظر عجيب نيست
مردم را با الاغ یکی نگیرید که فکر کنید اگر ساعات بیشتری را در اداره بمانند کار بیشتری انجام میشود. باید کاری کرد که مردم در ساعات کمتری و با بهره وری بیشتری کار کنند و روشهای کاری و سازمانی کنونی اصلاح و کار آمد شود. اوقات خوش و آسوده بیرون از ساعات کاری به بهره وری در ساعات کاری کمک میکند ولی آیا مردم ایران از زمینه ها و ابزار داشتن اوقات شاد و مملو از آفرینشهای فرهنگی در ساعات غیر کاری خود بر خوردارند.
نه تنهاتناقض ندارد بلكه روح واقعي كار مظاعف با همت مظاعف تجلي مي يابد كه در مديريت نوين با افزايش بهره وري قابل توجيه مباشد
شما با كدام بررسي به اين نتيجه رسيده ايد كه در اداراتي كه اين طرح اجرا شده خروجي كاهش پيدا كرده است
تا بناك تنها مي خواهد مخالفتي كرده باشد و نقش منتفد را بازي كند البته نه در موضوعات اساسي!!!؟؟؟
ساعت مفید کاری کمه" من خودم جایی مشغولم که در طول روز سر جمع یک ساعت کار میکنیم و بقیش بیکاریم" سیستم اداری ایران همینطوره مگه ندیدین وقتی یه کار اداری داریم چند روز باید دنبال یه امضا بدویم
خيلي جالب است ، ماهيت کثيف سايت شما کاملا مشخص است.
ننوشتن خبرهاي فتنه و پر رنگ کردن مشکلات منتسب به دولت
پاسخ ها
Ali.MT
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
شعور شما هم کاملا مشخص است
ببخشید شما فکر میکنید افرادی که در ادارات دولتی هستند کار میکنند؟از هشت ساعت اداری شاید نیم ساعت هم کارمفید نکنند.البته کارمندان بانکها د این زمینه مستثنی هسنتد.پس بهتر هست که خودمونو گول نزنیم با این چرندیات
اتفقا برعكس خيلي به صرفه و صلاح دولت است و در ابعاد مختلف صرفه جويي مي كند
آخه نکه خیلی کار می کریدم. صبح ساعت 8 می آمدیم سر کار و بد از صبحانه و 1 ساعت اجابت مزاج (گلاب به رویتان) می رفتیم سرکار و شروع می کردیم به کار اصلی که همانا غیبت و شایعه پراکنی و صحبت راجع به اضافه حقوق و دیگر کارهای واجب روزانه بهمراه بقیه همکاران می باشد. این وضعیت را ادامه می دادیم تا صدای اذان که ندای الله و اکبر! از همه جای سالن هابلند می شد و پس از آن همگی 30 دقیقه وضو می گرفتیم و در صف اول نماز جماعت حاضر می شدیم. سپس نهار و استراحت (آخر خیلی کار می کردیم از صبح برای همین خیلی خسته می شدیم). این روال ادامه داشت تا اینکه به روش های متفاوت کارتمان را دیرتر از همه (بوسیله آخرین همکاری که تا آخرین قطره اضافه کار! خود مانده بود می کشیدیم و می رفتیم و آخر ماه هم حقوق خود را تمام کمال بهمراه اضافه کاری دریافت کرده و این روزی حلال را به سر سفره هایمان می بردیم. البته کسانی هم بودند که رندانه درست کار می کردند که زیرابشان به سرعت خورده و سوت می شدند. با این تفاسیر بهتر نیست در خانه بمانیم و حقوقمان را بگیریم که انقدر ترافیک هم درست نکنیم که باعث زحمت کارگران و کارمندان بخش خصوصی که از یک روز کاری سخت قصد ورود به خانه را دارند و دیگر تحمل ترافیک وحشتناکی که ما درست می کنیم را ندارند نشویم؟
چي ميگي تابناك، حالا كه سال در حال تموم شدنه به فكرت افتاد
ملت ديگه عادت كردن. من كه هر اداره اي ميرم فقط با داد و بيداد و گاهي ناسزا گفتن و ... كارم رو انجام ميدم.
تازه اگر كارمندان يا مديران محترم داخل جلسه حضور نداشته باشن
لطف كنيد يه مطلبي هم در رابطه جلسه هايي كه در ادارات ميذارن و يه عده ارباب رجوع به خاطر جلسه داشتن آقاي مدير الاف ميشن بنويسين. شايد گوش شنوايي بود و اين مشكلات قبل از ظهور امام زمان حل بشه. الهي آمين
به جز بانک ها و معدود ادرات دولتی بقیه یا دارند چرت می زنند یا مشعول رتق و فتق امور شخصی هستند . جواب ارباب رجوع بدبخت را هم طوری می دهند که برود و دیگر پیدایش نشود .
سیاست شما اینطوره که هر وقت میخواد اوضاع پس بشه شروع میکنید به انتقاد از دولت و... چرا وقتهای دیگر اینکارو نمی کنید
ساعت كار وزارت امورخارجه تا 15 است
تورو خدا این جمله رو پررنگ تر نشون بدید خیلی مهمه

"(كاهش ساعات كاري ادارات در تهران) در كنار تعطيلات رسمي و تعطيلاتي كه گه گاه بنا به مناسبتي به تصميم هيأت دولتصورت مي گيرد، با برنامه هاي توسعه اي كشور ناهمخوان است"

کلا" کشور شده تعطیلات

می خواین 4 روز هم همین طوری تعطیل کنید برای مسافرت!
به عنوان يک کارمن بگويم بهترين کار اين دولت همين کار است خواستيد مناظره مي کنم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی