بازدید 4693

توقیف کشتی پناهجویان در سواحل استرالیا

کد خبر: ۱۴۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۶ 19 February 2011
اواخر جمعه به وقت محلی گارد دریایی 44 سرنشین و دو خدمه کشتی حمل پناهجویان غیر قانونی را در شمال جزیره متوقف نمودند. پناهجویان و مسیر حرکتشان پیشتر توسط نیروی هوایی و نیروهای ویژه ردیابی شده بود.

به گزارش خبر آنلاین به نقل از ای بی سی، برندن اوکانر (Brendan O'Connor) - وزیر کار- در بیانیه ای اعلام کرد این گروه به جزیره کریسمس انتقال یافتند تا ضمن شناسایی هویتشان، معاینه شوند و دلایل آنها برای سفر بررسی شود.

این در حالی است که ده ها تن از پناهجویان از ترس بازداشت به دلیل سفرغیر قانونی توسط شبکه های قاچاق انسان، از دست ماموران فراری هستند. از میان 47 نفری که در سال گذشته فرار کردند 12 تن توسط شرکت امنیتی طرف قرارداد با سازمان مهاجرت شناسایی و دستگیر شدند اما مقامات هیچ اطلاعی درباره محل اختفای 35 مهاجر فراری دیگر ندارند.

احزاب سیاسی مخالف از دپارتمان مهاجرت خواستند درباره نحوه حمایت شبکه های زیرزمینی از مهاجران تحقیق و بررسی کند. اسکات موریسون - سخنگوی نیروهای ائتلاف در دپارتمان مهاجرت گفت: روشن است که شبکه های زیرزمینی حامی مهاجران غیر قانونی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

آوریل گذشته سه تبعه چینی از بازداشتگاه ویلاوود سیدنی فرار کردند. بعد از آن هیچ کدام از این افراد دوباره دیده نشدند. همچنین بیش از 6 تن در ماه مه سال 2010 از بازداشتگاه ویلوود فرار کردند و یک مرد تنها که در ماه اوت سفر می کرد بعد از دستگیری فرار کرد. برخی شرکتهای امنیتی طرف قرارداد اداره مهاجرت بدلیل نقض قوانین و فرار مهاجرین غیر قانونی از دستشان جریمه شده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر