بازدید 17995

کمدین معروف فرانسوی در شبکه 4 سیما

به گزارش روابط عمومی شبکه 4، او در ابتدا از فعالیت هایش و اینکه چرا زبان طنز را انتخاب کرده است گفت:کارم را در فضایی کاملا علمی و دانشگاهی آغاز کرده ام و در حال حاضر فعالیت های سینمایی و صحنه ای انجام می دهم.
کد خبر: ۱۴۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۴ 12 February 2011
 دیودونه کمدین مشهور فرانسوی که برای داوری جشنواره فیلم فجر به ایران آمده است با نادر طالبزاده در برنامه راز به گفتگو نشست.

به گزارش روابط عمومی شبکه 4، او در ابتدا از فعالیت هایش و اینکه چرا زبان طنز را انتخاب کرده است گفت:کارم را در فضایی کاملا علمی و دانشگاهی آغاز کرده ام و در حال حاضر فعالیت های سینمایی و صحنه ای انجام می دهم.

او گفت: من یک هنرمند هستم واز هنر و توانمندی هایم دراین حوزه برای مبارزه با صهیونیزم و جریان های صهیونیزمی بهره می گیرم. اگرچه فعالیت دراین فضا در کشوری مثل فرانسه بسیار سخت و دشوار است.

من در تلویزیون فرانسه راجع به وضعیت صهیونیزم صحبت کردم و به شهرک نشین ها به دید طنز نگاه کردم و همین قضیه باعث شد اسم من در بالای فهرست افراد ضد صهیونیزم قرار گیرد.او با اشاره به رسانه ها و فضای هنری فرانسه یادآوری کرد که در این کشور تمام رسانه ها و فضای هنری توسط شبکه های صهیونیزمی اداره می شود. این جریان ها به سبب قدرت تاثیرگذاری که دارا هستند، فردی مثل سارکوزی را به قدرت رسانند.

افکار عمومی فرانسه در حال تغییر است و ضدیت با صهیونیزم در مرکز بحث های امروزه چه هنری و تاریخی حتی در اوج بحث های سیاسی این کشور قرار دارد.

او در این گفتگو به اجرای تئاتری در پاریس با نام محمود اشاره کرد و گفت: این کار را به افتخار رئیس جمهور ایران انجام دادم که نماینده افراد بسیار زیادی در دنیا است و رهبر نوعی مقاومت علیه صهیونیزم است.

در این گفتگو پل اریک دانرو مورخ و نویسنده و خانم پروفسور ماریا پونیه استاد دانشگاه و تاریخ دان نیز حضور داشتند.

ماریا پونیه به ساخت فیلمی به همراه دیودونه اشاره کرد و گفت: ما می خواهیم این فیلم را با همکاری ایران درست کنیم و در آن راجع به اسطوره های منفی که در حال حاضر مطرح شده و اساس آن دروغ است و شناساندن نیروهایی که در این زمینه فعال هستندصحبت کنیم.

او علت ساخت این فیلم در ایران را این گونه بیان کرد که ضدیت با صهیونیزم در فرانسه باعث شده تا هیچ ابزاری برای بیان نداشته باشیم و هرکس وارد این صحنه شود به معنای ضدیت با یهود بوده و دچار رنج و سختی می شود.

 پل اریک دانرو نظرش را راجع به دیودونه این گونه بیان کرد: او تنها طنز پردازو کمدینی است که در فرانسه جرات کرده با آنها مقابله کند وهنر تئاتر می تواند با نحوه اجرا و بیان خود مردم را علیه سرکوب قیام تشویق کند.

او همچنین به قانون ویژه نمایندگان صهیونیزم در فرانسه اشاره کرد که سعی در حفظ منافع این گروه دارد و اینکه این قانون جلوگیری میکند ازاینکه راجع به موضوعات خاص آنان صحبت کنیم.

 برنامه پرطرف دار "راز"  به تهیه کنندگی مجید یوسفی و اجرای نادر طالبزاده هر هفته پنج شنبه ها ساعت 21 به روی آنتن شبکه 4 سیما می رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل