بازدید 11311
۴

کشف جديد محققان درباره بيماري ام اس

محققان طی مقاله ای در شماره اخیر نشریه مغز Brain اعلام کردند مراحل پاتولوژیک بیماری ام اس هنوز به طور کامل مشخص نشده است ولی پزشکان می دانند که نفوذ گلبول های سفید خون و گذشتن آنها از سد خونی مغزی، از عوامل دخیل در این بیماری است.
کد خبر: ۱۴۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۶ 12 February 2011
واحد مرکزی خبر: محققان دانشگاه ایلینویز در شیکاگو برای نخستین بار بخشی از مغز را کشف کرده اند که در بیماری ام اس آسیب می بیند و میزان مواد ناقل شیمیایی در آن کم می شوند.

 به گزارش خبرگزاری شینهوا از واشنگتن، محققان طی مقاله ای در شماره اخیر نشریه مغز Brain اعلام کردند مراحل پاتولوژیک بیماری ام اس هنوز به طور کامل مشخص نشده است ولی پزشکان می دانند که نفوذ گلبول های سفید خون و گذشتن آنها از سد خونی مغزی، از عوامل دخیل در این بیماری است.

دکتر دوگلاس فینشتاین و همکارانش اعلام کردند: ناقل عصبی یا نوروترانسمیتر نورآدرنالین، نقشی مهم در این بیماری ایفا می کند و همچنین از سد خونی مغزی دفاع می کند.

منابع عظیم این ناقل عصبی به طور عمده، بخشی از مغز به نام لوکوس سرلئوس است LC و اکنون محققان با بررسی پانزده ساله خود دریافته اند با بررسی این منطقه، می توان به بروز زودهنگام بیماری ام اس پی برد.

 بیماری ام.اس ( مولیتپل اسکلروزیس ) یکی از شایع ترین بیماری های سیستم اعصاب مرکزی ( مغز و نخاع ) است و بر اثر تخریب غلاف میلین ایجاد می شود.

میلین غلافی است که فیبرهای عصبی را احاطه می کند و در انتقال سریع امواج عصبی نقش بسیار مهمی دارد.

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما شیوه های درمان موجود در تغییر سرعت روند بیماری مؤثر هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ضمن تشكر از تابناك
از آقايون دولتي گرفته تا خانم وزير سؤال شود كه در خصوص بيماران ام اس در ايران چه تسهيلاتي داده اند و چه بودجه اي تخصيص داده اند انگار ما يك قوم بيگانه اي در اين مملكت هستيم.
اگر دوست داشتين اطلاعات زيادي كسب كنين با همين ايميل يا اينكه يك سر به انجمن ام اس ايران در خيابان وصال بزنيد خودتان متوجه مي شويد.
من یه بیمار ام اسی هستم . آخه تو تلویزیون ایران میگن ایران درمان ام اسو کشف کرده؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار