بازدید 6365

جشن مردم منطقه در پيروزي انقلاب مصر

رسانه‌هاي جهان از ساعتي پيش و در پي انتشار خبر استعفاي حسني مبارك، رئيس جمهور مصر، به پخش تصاوير جشن و شادماني مردم مصر پرداخته‌اند.
کد خبر: ۱۴۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۷ 12 February 2011
امروز تاريخ بار ديگر در چهره و لباسي مبدل در زمان و مكاني متفاوت‌تر تكرار شد، اما به رغم تمامي اين تفاوت‌ها، تاريخ در يك چيز مشترك بود و آن هم تكرار انقلاب‌هاي مردمي كه از جور و ستم طاغوت به ستوه آمده‌اند. مبارك رفت و در نقطه تاريك تاريخ، نام خود را به ثبت رساند و مردم مصر به تاريخ ديگر انقلاب‌هاي مردمي در جهان پيوستند.

به گزارش ايسنا، رسانه‌هاي جهان از ساعتي پيش و در پي انتشار خبر استعفاي حسني مبارك، رئيس جمهور مصر، به پخش تصاوير جشن و شادماني مردم مصر پرداخته‌اند.

زني با صدايي گرفته و بغضي شكسته از پايداري مردم با گزارشگر الجزيره سخن مي‌گفت. وي ‌گفت: ما پيروز شديم، مبارك رفت، 30 سال ظلم و ستم تمام شد.

اين كلمات بريده بريده يك زن مصري بود كه نمي‌توانست اشك‌هاي شادي خود را پنهان كند.

تصوير پيرمردي كه در گوشه‌اي آهسته مي‌گريست، از ديگر تصاوير تكان دهنده شبكه‌هاي خبري بود.

اين پيرمرد ‌گفت: اي كاش فرزندم هم اكنون در ميان ما بود كه شادي‌ام را با او قسمت كنم. او شعله انقلاب را برافروخت، اما نماند كه نتيجه آن را ببيند.

تصاوير جوانان مصري كه يكديگر را به آغوش مي‌كشيدند، مادراني كه هلهله مي‌كردند و پدراني كه نقل و نبات بر سر حاضران مي‌ريختند، پس از شنيدن خبر كناره‌گيري مبارك از رسانه‌هاي جهان پخش مي‌شد.

بالاخره بعد از 18 روز مقاومت و پايداري مردم مصر توانستند طاغوت را به پايين آورند و پرچم آزادي را برفراز كشور خود بيفرازند.

شبكه‌هاي الجزيره، العربيه، ان.‌بي.ان، بي‌.بي‌.سي عربي، ANN، فرانس 24 و ديگر شبكه‌هاي عربي و حتي شبكه‌هاي انگليسي همه و همه بر پيروزي انقلاب مردمي مصر متمركز بودند و تصاوير شادي گسترده مردم و رقص و پايكوبي آنها و شور و شعف آنها را پخش مي‌كردند.

اما شبكه‌هاي مصري كه تا آخرين لحظه گزارشي از واقعيت‌ها به مردم ارائه نمي‌دادند نيز مجبور شدند تصاوير شور و شعف و شادي مردم را پخش كنند و با زيرنويسي مختصر، انتقال قدرت از مبارك به شوراي عالي نظامي را مخابره كردند.

به رغم آنكه كناره‌گيري مبارك از قدرت خواست تمامي مردم مصر است و بسياري فكر مي‌كنند كه انقلاب به ثمر رسيده است و بحران از مصر برچيده خواهد شد، اما گمانه زني‌هاي موجود برخلاف آن را بيان مي‌كند و مردم همچنان خواهان پايان دوره نظامي‌ها در مصر هستند و مي‌گويند كه خواهان برقراري كامل دموكراسي در چارچوب برگزاري انتخابات و انتخاب رييس‌جمهور منتخب مردمي هستند.

بر اساس گزارش‌هاي رسيده، مردم مصر تصميم گرفته‌اند كه تا سحرگاه همچنان به رقص و پايكوبي و تبريك و تهنيت پيروزي انقلاب خود و كناره‌گيري مبارك از قدرت ادامه دهند.

اين در حالي است كه علاوه بر مصر، مردم در بسياري از كشورهاي منطقه از جمله لبنان، بحرين، يمن، تونس و اردن نيز به شادي پرداخته‌اند.

فلسطيني‌هاي ساكن غزه نيز همسو با مردم مصر، پس از شنيدن خبر سقوط مبارك، به جشن و شادي پرداختند.

همچنين هزاران مصري مقيم قطر در دوحه به جشن و سرور پرداختند.

هزاران تن در برابر سفارت مصر در بيروت نيز به شادي و پايكوبي پرداختند.

نيروهاي امنيتي بحرين اجازه ندادند كساني كه قصد شادي و پايكوبي در برابر سفارت مصر در منامه را داشتند به اين سفارت برسند.

الجزيره گزارش داد كه پس از كناره‌گيري مبارك، شاخص بورس‌هاي نيويورك و برخي از بورس‌هاي اروپايي افزايش يافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی