بازدید 42496

ناکامی فتنه «العربیه» علیه مختار ثقفی در مصر و لبنان

امویان یک بار در زمان «یزید بن معاویه»، سپاهی را به فرماندهی «حصین بن نمیر» به مکه فرستادند و جنایاتی همچون حمله با منجنیق و آتش زدن مسجدالحرام و کعبه معظمه را مرتکب شدند و بار دوم نیز سپاهی به فرماندهی «حجّاج بن یوسف ثقفی» به دستور «عبدالملک مروان» به مکه حمله کرده و...
کد خبر: ۱۴۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۵ 07 February 2011
با پخش چهارمین بخش از نسخه عربی سریال مختارنامه از شبکه بین المللی «آی فیلم» و نبود هر گونه توهین به رموز اهل سنت در این سریال، توطئه شبکه تلویزیونی العربیه برای تحریک علمای اسلام و ایجاد فتنه مذهبی بین برادران اهل سنت و شیعیان به ویژه در مصر، لبنان و عراق با شکست روبه رو شد.

به گزارش «تابناک»، هم اکنون نسخه کامل هر چهار بخش از دوبله عربی سریال مختار ثقفی با مراجعه به نشانی www.ifilmtv.com  ـ بخش شاهد ـ در اختیار بینندگان کشورهای گوناگون قرار گرفته است تا این اثر فاخر تلویزیون ایران را مطابق با افق کشورهای خودشان در ساعت های مناسب ببینند.

در همین راستا، مدیر روابط بین الملل شبکه فیلم و سریال عربی در گفت وگو با «تابناک» اظهار داشت: بیشترین شمار بازدید کنندگان سریال مختار در سایت شبکه فیلم و سریال عربی، اتباع کشورهای عربستان، عراق، مصر، بحرین، لبنان، آمریکا، انگلستان، کویت، امارات، کانادا، فرانسه، الجزایر، مراکش و یمن هستند و افزون بر آن روزانه ده ها هزار نفر نیز دوبله عربی مختارنامه را با لوگوی IFILMTV در فیس بوک و یوتیوب می بینند.

«نبیل محمود» با تأکید بر حفظ حرمت اصحاب و یاران پیامبر اکرم (ص) و رموز اهل سنت اظهار داشت: با وجود تلاش هایی که برای ثبت نام های «عبدالله بن زبیر» و «مروان حکم» در فهرست اصحاب پیامبر اکرم (ص) شده، تاکنون هیچ کس برای این افراد قایل به عصمت نشده و نمی توان در برابر حقایق مسلم تاریخی سکوت کرد زیرا «عبدالله بن زبیر» به دستور «عبدالملک بن مروان» به دار آویخته شد و به هر حال، نمی توان نقد برخی از اشتباهات را معادل توهین به رموز اهل سنت دانست.

وی همچنین اظهار داشت: امویان یک بار در زمان «یزید بن معاویه»، سپاهی را به فرماندهی «حصین بن نمیر» به مکه فرستادند و جنایاتی نظیر حمله با منجنیق و آتش زدن مسجدالحرام و کعبه معظمه را مرتکب شدند و بار دوم نیز سپاهی به فرماندهی «حجّاج بن یوسف ثقفی» به دستور «عبدالملک مروان» به مکه حمله کرده و خون های زیادی ریختند و سرانجام، «عبدالله بن زبیر» به دار آویخته شد.

اینها حقایق مسلم تاریخی است و به تصویر کشیدن اشتباهات، جنایات و اعمال خلاف برخی افراد را نمی توان به عنوان تعرض به صحابه مکرم حضرت پیامبر اکرم (ص) نکوهش کرد.

بنا بر گزارش های دریافتی، شبکه «العربیه» و گروه های تندروی وهابی از یک ماه پیش سرمایه گذاری های هنگفتی را برای تحریک احساسات اندیشمندان جهان اسلام، به ویژه در مصر، لبنان، سوریه، عراق و اردن علیه سریال مختارنامه کرده اند تا از این طریق، موج عظیمی را برای ایجاد اختلافات مذهبی در کشورهای نامبرده پدید آورند، ولی پخش چهارمین بخش از نسخه عربی مختارنامه در شبکه بین المللی «آی فیلم»، در کشورهای عربی مورد استقبال بی نظیری قرار گرفته و ده ها هزار نسخه از «دی وی دی» های این سریال در عربستان و عراق توسط مردم تکثیر و توزیع شده است.

گفتنی است، علت اصلی مخالفت برخی از وهابیان با این سریال، بیان جنایات «یزید بن معاویه» در شهادت امام حسین (ع) و به آتش کشیدن کعبه و حمله خونبار به مدینه منوره است، زیرا این سریال مجموعه وهابیان را با پرسش های بسیاری، به ویژه از سوی جوانان اهل سنت روبه رو کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱۲
غلط فرموديد. لعنت خدا بر يزيد و يزيديان. علت مخالفت مخالفت با برخي برداشتهاي تاريخي از برخي صحابه است. شما هم قضيه را اين قدر بزرگ نكنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
علت مخالفت وهابیون اینه که اجدادشون هم مانند یزیدیان به مکه حمله کردند
حالا از کجای این حرفها استنباط میشه که اهل سنت با این فیلم کنار آمده اند؟ چرا سخنان بزرگان اهل سنت در رابطه با این فیلم را نذاشتید ببینیم چی گفتند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
حالا شما چرا انقدر دوست داری اهل سنت با این فیلم کنار نیان ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
کسی اصرار نداره الا اونی که این خبر رو زده و هی پی اون رو می گیره
تروریست های وهابی هوای اجدادشون رو دارن که اعتراض می کنن !
همیشه اونی که هوچی بازی در میاره در برابر منطق طرف مقابل کم آورده
از لج وهابی ها یکبار روی لینک سایت آی فیلم کلیک کنیم تا آمارش بالا بره
پاسخ ها
سورن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
همینجوریشم اینا لجشون بالا اومده هست وداره خفه شون میکنه داداش
مرگ بر وهابیون
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
اقامهدی تفرقه بهرجهت بده چه ازطرف ماوچه ارطرف انها
با سلام در اینکه مختار که بود و چه خدماتی کرد شکی نیست ولی در پخش فیلم که تصاویر قطع شدن دست و پا را نشان می دهد جالب نبود ای کاش صدا و سیما با مشخص کردن محدوده سنی والدین را آگاه کند که مثلا زیر ده سال نبینند به خدا وقتی پسر سه ساله من به این فیلم نگاه میکند تاثیر بسیار منفی بر او می گذارد. با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
این فیلم برای بزرگترها میباشد .نباید یه بچه سه ساله تا ان موقع شب بیدار باشه .سهل انگاری درتربیت فرزند خود را به جای دیگه نچسبانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
ساعت 10 تا 11 شب بچه باید بخوابه!
اصلا مگه این فیلم مال یک بچه 3 ساله است که ببینه ؟؟؟؟؟
حسن
| France |
۱۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
به نظرم لزومي ندارد بچه شما تا دير وقت بيدار بماند
صالحی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
این کار را باید سیما در تمامی برنامه ها انجام دهد و در صورت مناسب نبودن برای بچه ها مشخص کند.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
آقا دیگه بچه سه ساله رو که نباید جلوی تلوزیون غیر برنامه کودک گذاشت. اون وقت شب هم باید خواب باشه.:)
l
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
با سلام
مشخصا این فیلم برای بچه 3 ساله ساخته نشده یک جاهایی هم پدر ومادر باید مراقب بچه باشن
جمعه ساعت 10 شب وقت خواب بچه هاست
اینکه این کاری بسیار اندیشمندانه بوده شکی نیست و جای بسی قدردانی دارد
و بسیار بهتر که پس از آن برای ایرانی ها تفسیری نیز به همراه دارد
بنده از واکنش اعراب وهابی نسبت به این مجموعه کاملا مطلع نیستم اما اینکه یک ایرانی در این مجموعه داستانی عربی مناسب به تصویر کشیده شده سپاسگذارم و ای کاش به فرهنگ ایرانی ها اشاره بیشتری می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
وهابیون فقط عرب نیستند لطفا بحث را نژادی نکنید وهابیت یک مکتب انحرافی است نباید برادران عربمان را به چوب وهابیت بزنیم.
محمد
| Pakistan |
۰۹:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
این همه موارد جالب و مهم تو فیلم بود فقط همین قسمت ایرانیش برات مهم بود؟ فیلم که در باره ی عرب و عجم نیست موضوع و هدف چیز دیگه ای یه عزیزم.
ایرانی بودن یعنی شیعه ..شیعه یعنی ایران ..والسلام
پاسخ ها
علی-2
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
درست نیست
شیعه در بسیاری از کشورها وجود دارد و خیلی هم عمل گرا تر هستند
شیعه یعنی به امید خدا کل جهان اسلام
یک ایرانی غیر شیعه ...
| Cambodia |
۲۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
مشکل شما اینه که حقوق سایر ادیان رو قبول ندارید که این جمله را نوشتید. درسته که بیشتر ایرانیان مسلمان شیعه هستند اما دلیل نمیشه حقوق اقلیت ها رو نادیده بگیرید و ملیت رو مصادره کنید. هر کسی اعتقادات شخصی خودشو داره و احترام گذاشتن به اعتقادات دو جانبست.
اهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
پس بقیه گروههای مذهبی ایران مثل زرتشتی، ارمنی، سنی و ... یعنی کشک. همین حرفها رو میزنید که تفرقه ایجاد میشه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
پیرو دین حق و مذهب تشیع بودن ربطی به ملیت و نژاد نداره
تاریخ طبری رو شیعیان ننوشتند(البته بر اساس مبانی منطقی می توانند بعضی از مطالب آنرا رد کنند) از کسانی که سنگ عبدالله بن زبیر را به سینه می زنند می خواهم جلد هفت این کتاب را که وافعه کربلا را توصیف کرده مطالعه کنند.والسلام
اگر در مختارنامه تلاش شده که صرفا روایت بی طرفانه ای از تاریخ و با استناد به معتبر ترین مراجع کامل و جامع و تاریخی مقبول الطرفین و بدون دخالت در برداشت حاصل از مطالعه تاریخ آن دوره توسط مخاطبین ومحققان به تصویر کشیده شود خوب است این مطلب به صورت یک اطلاعیه یا آگهی درابتدای پخش همه قسمتهای سریال برای همه مخاطبین فارسی و عربی پخش شود همراه با درخواست از تمامی بیندگان برنامه که در صورت مشاهده مغایرت روایت سریال با کتب معتبر مرجع تاریخی آن دوره و یا با منابع تاریخی استخراج فیلمنامه آن را به مجر پروژه گوشزد کنند. حسن این کار اعتماد نزدیک به قطعیت بیننده عام فارس و عرب به صحت روایت فیلم و بی اثر شدن تبلیغات مخالفان آن در القای این مفهوم یا شبهه در روایت این سریال با این بهانه که " این سریال صرفا روایت جهت دار و مغرضانه یک مذهب و یک جریان از تاریخ و سرشاراز تحریفات و بهتان ها بوده و گمراه کنده و غیر قابل توجه است" خواهد شد.
با سلام وتشكر اصلا نظر وهابي ها مهم نيست راه شيعه درست است مرگ بر وهابي
god with you
دمش گرم
نگویند نشون ندید بگویند دروغ است اگرسند دارند
ببخشيد سي دي نسخه عربي را از كجا مي توان خريد
آيا حجاج بن يوسف ثقفي با مختار ثقفي فامبل بود.
با تمام احترامي كه براي اهل سنت قائلم ولي بالاخره نميشه هم حضرت علي(ع) را بعنوان خليفه چهارم قبول داشته باشن هم افرادي مثل زبير را كه به جنگ ايشان رفت و كشته شد. خيلي از مسائل تاريخي را حتي اگه با مستندات خود اهل تسنن كنار هم بذاري با هم جور در نمي آد. عزيزان ناراحت نشن اگه اشتباه مي كنم جواب بدن ما هم روشن شيم.
شیعه یعنی عمل با موازین قرآن و سنت نبوی صلی الله علیه و آله و پیروی از ائمه معصومین علیهم السلام
به العربيه پيشنهاد ميكنم اسم شريفش رو بگذاره الاسرائيليه يا الامريكاييه كه خيلي با مسماتر هست.قايم شدي تو پوست گوسفند ومثل گرگ به اسلام شيعه و حتي عرب خيانت ميكني.شبكه وابسته بيگانه پرست تو اگر انصاف داري تشريف ببر جناياتي كه يك عمر هست تو پاكستان و افغانستان توسط جنايتكاران آمريكايي و هفتادو دو ملت غربي و اروپايي انجام ميشه رو فاش كن. اگر دريچه اي هستي به سمت بيننده و مخاطب غيرتت كجا رفته كه هنوز مردم غزه و فلسطين و لبنان و عراق از دست اين آمريكاييها و اسرايليياني كه نميخوان سر مسلمان به تنش باشه رو فاش كن.همتت كجا رفته كه مردم مصر دو هفته هست در بدترين شرايط فريادشان با سكوت و احيانا با سرو صداي مضحكه و مغلطه اندازي دنيا روبرو شده اند و تو فقط به ايران و شيعه گير دادي. كو آن غيرت و هميت و مردانگي كه يك عمر نسبت به آن عرب به خود مي باليد. حقيقتا بگو اين همه جامعه اسلامي دربند كافرين و مستكبرين عرب نيستند يا شما عرب نيستيد؟ كاش از تاريخ عبرت ميگرفتيد كه سرنوشت و سرگذشت كدام قوم به حقيقت و رستگاري نزديك است؟ آنكه در راه حق و مسير انسانيت گام برميدارد. ويا آنكه هميشه خواسته خودش را نگه دارد و بوقلمون صفت باشد به قيمت حتي ريخته شدن خون انسانهاي مومن و مسلمان!!!
پیام فیلم اثرخودش رادارد هرچه وهابیان تلاش نمایند آب درهاون کوبیده است .
درود خدا بر شیعیان جهان به خصوص ایران .درود تابناک
مهمترين درس اين سريال اين است كه وهابي ها از خود خواهند پرسيد مگر مي‌شود كه يك نفر شرابخوار و ميمون باز و سگ باز باشد و در عين حال امير المومنين هم باشد. البته اگر وهابي‌ها اين سوال را از خود بپرسند البته اگر.. باز هم خيلي دير و پس از 1430 سال اين سوال را از خود پرسيده‌اند! البته من سوالات بعدي را هم مي‌دانم. آنها خواهند پرسيد مگر مي‌شود با وجود انساني مثل حسين بن علي (\) كه فرزند علي و نوه پيامبر است و در روز عرفه خطبه‌اي خواند به اندازه چندين صفحه و بدون آن كه روي ورقه نگاهي بكند و در انتها اين مرد پا به سن گذاشته بنا به تاريخ دستان خود را بر روي صورت خود گذاشت و مثل يك جوان شروع به گريستن كرد. مگر مي شود كه چنين شخصي كنار باشد و يزيد امير المومنين باشد . مگر مي شود كه شخصي مثل امام سجاد با شد كه به قول يكي از علماي اهل تسنن با خواندن صحيف سجاديه گفت گوينده اين ادعيه چهل سال قرين خداوند بوده است. مگر مي شود چنين شخصي صلاحيت رهبري نداشته باشد!؟ و به جاي او يك شرابخوار حاكم مومنين باشد؟! تاريخ به زودي متوجه خواهد شد كه لا حبيب الا هو و اهله
سلام اين واقعا رسم بدي است كه هر زمان برادران سني ما حرفي بر خلاف فكر ما مي گويند فورا به انها وهابي مي گوييم. اصلا مگر چند درصد مسلمانان وهابي هستند؟
من یک فرد اهل سنت هستم و مخالف شدید ظلم های معاویه ،یزید و بنی عباس . منتهی مشکل برادران اهل تشیع اینه که به این بهانه همه اصحاب را بجز 5 یا 6 نفر قبول ندارند. فضای حاکم بر فیلم فضای بد بینی و نفاق است که باید بدانیم در دوران بنی امیه و بنی عباس تنها فساد سیاسی داشتیم و نه فساد اخلاقی و اقتصادی.
اگربرادران تاریخ طبری یا این اثیر و مطالعه فرمایند بهتر حقایق رو درک می کنند تا ساخته یک کارگردان دارای تعصب مذهبی.در ضمن علویان اون دوره تنها با حاکمیت سیاسی مشکل داشتند که بر حق هم بودند . اما در عقاید و عبادات مثل سایر امت رفتار می کردند و در طول تاریخ به اینجا رسیده.
مطالعه کتاب خلافت و ملوکیت ابوالاعلی مودودی توصیه می شود.
یا ایها الذین آمنوا اتقو الله و قولوا قولا سدیدا.
درست است وخدا همه مارا بیامرزد
نه تابناک جون, نگران نباش جوانان اهل سنت با هیچ سوالی مواجه نشده و نخواهند شد. موسی به دین خود عیسی به دین خود
سلام
لعنت خدا بر عاملین اصلی جنایت کربلا که حادثه کربلا در ادامه جنایت های دیگر آنها همچون (شهادت پیامبر ,شهادت حضرت زهرا و غصب ولایت امیرالمومنین و ... ) بوده
امیدوارم فضای جامعه به جایی برسد که بتوان علنی نام آن ها را برده و نقش آفرینی آن ها در جنایت هایی که تا همین الان ادامه دارد را بیان کنیم
اگر کسی خلاف مستندات تاریخی در این فیلم دیده است باید با سند نشان دهد؛ و الا هو و سروصدا کردن که دلیل نیست.
دلایل قوی باید و معنوی/ نه رگهای گردن به حجت قوی
شکی نیست که این وهابی ها یزید ها زمانه ما هستند با این تفاوت که حالا این شیعیان اند که قدرت دارند اما دولت مردان ما باید بسیار مراقب حرکات ضدشیعه این قوم ....باشند با تحولاتی که تازگی در منطقه افتاده به امید خدا وهابی ها نیز ریشه کن می شوند
هنر می تواند در همه امور انسانی و نیز دینی برترین عامل برای درک یکدیگر و در نتیجه تحقق آرزوی بزرگ انسانها یعنی صلح و مدارا باشد. از این خبر بسیار مسرورم
پرداختن به مسایل و وقایع تاریخی بدون غرض می تواند مفید باشد جبهه گیری درمقابل وقایع تاریخی مستند نشانه ضعف و بی منطقی است
مرگ بر هر چه وهابی
با سلام و تبريك بدليل تهيه كردين چنين فيلم فاخر و تاثير گذاري . برخلاف نظر آندوست عزيز كه معتقد است فيلم تاثير بدي بر كودكان دارد اتفاقا پسر سه و نيم ساله من با دقت فيلم را تعقيب كرده و سوالات زيادي درمورد آنمي پرسد كه مطمئنا در نقش گرفتن شخصيت وي موثرخواهدبود.
ضمنا بسيار از برادران اهلتسنن ما دردولت هايعربي و غير عربي از وهابيت متنفر بوده و خصوص بعد از قضايي فلسطين و لبنان و اكنون مصر و تونس برعليه آنها تبليغ ميكنند .
مطمئن باشيد با وجود موج جديد بيداري اسلامي در جهان اسلام پخش اينگونه فيلم هاي ميتواند بر اتحاد مسلمين اثر مثبت بگذارد . البته بايد دقت شود كه به رموز برادران اهل سنت جسارتي نشود .
آنها از نفوز ایرانو ایرانی در میان ملت ها خودشان میترسن و هموار سعی مکنن ایجاد نفاق کنن به هر شکل و صورت ولی چه باک که زنده باد ایرانو ایرانی از دریا ابی مازندران تا خلیج همیشگی فارس
لعنت خدا بر امویها و وهابیها
تصاویر جنگ گاهی با قصاوت زیادی دیده می شود که برای بچه ها چندان خوشایند نیست . نقش ایرانیان که درک و اعتقاد خاص و متفاوت دارند درست دیده نشده , ایرانیان سهم بیشتری در ماجراهای تاریخی داشته اند .
باید توجه داشت که مشکلات تفرقه بین مسلمانان با کتاب و یا فیلم و یا تبلیغ حل نمی شود اگر اینطور بود شما بادیدن یک فیلم وهابی بایستی وهابی شوید و یا بایک فیلم شیعی , شیعه شوید که البته اینطور نیست .می بایست فکر و اندیشه را ورزیده کرد.که این خود راه حل جداگانه ای دارد . تاریخ درس است به شرطی که پس از مطالعه آن قدرت تعمق و پندگیری و همانندسازی آن با زمان حال را داشته باشیم .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان