بازدید 17736
تلاش آمریکا برای انحراف انقلاب مردم مصر؛

بازی جدید اوباما: مردم مصر! صدایتان را شنیدم

سخنرانی مبارک، در حالی از تلویزیون دولتی مصر پخش شد که تظاهرات میلیونی شهروندان برای سرنگونی او، سه شنبه در هشتمین روز از انقلاب در شهرهای گوناگون، از جمله قاهره و اسکندریه در جریان بود و مردم خشمگین با شعار «مبارک! برو، برو» از راهپیمایی بزرگ به سوی کاخ ریاست جمهوری در روز جمعه خبر دادند.
کد خبر: ۱۴۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹ 02 February 2011
سرویس بین الملل ـ رئیس جمهور آمریکا در پیامی که به وقت مصر در شبانگاه چهارشنبه منتشر شد، خطاب به مردم مصر گفت: صدایتان را شنیدم!

به گزارش «تابناک»، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، با بیان اینکه صدای مردم مصر را شنیده است، اعتراف کرد که سرنگونی حسنی مبارک، یکی از بزرگترین همپیمانان خود در منطقه را باور کرده است.

بنا بر این گزارش، منابع خبری منطقه اعلام کردند، اوباما که در چند روز گذشته، نیروهای نظامی و اطلاعاتی خود را به مصر فرستاده بود، پس از دیدن گستردگی اعتراضات عمومی علیه دیکتاتوری مبارک، عصر دیروز سه شنبه، در تماس تلفنی نیم ساعته، تلاش کرد تا مبارک را به انتقال سریع قدرت وادار کند.

اوباما که پس از شوک رخدادها در حکومت های استبدادی تحت حمایت دولت آمریکا در خاورمیانه تاکنون در قبال تحولات مصر مواضعی چند پهلو داشته است، این بار و پس از این تماس تلفنی، تلاش کرد، چهره دیگری از خود نشان دهد و گفت: انتقال قدرت در مصر، باید همراه با نظم و هم اکنون آغاز شود؛ مبارک متوجه است که وضع کنونی، پایدار نیست و تغییر اجتناب ناپذیر است.

وی خطاب به ارتش و جوانان مصری نیز گفت: ارتش باید در هر شرایطی حامی مردم باشد و امنیت مردم بر عهده ارتش است؛ بنابراین، از حق مردم برای اظهارنظر جلوگیری نکنید و در انتخابات آینده مصر بی طرف باشید. من قول می دهم که مبارک در انتخابات آینده کاندیدا نخواهد بود!



این سخنان اوباما، در حالی بود که حسنی مبارک، حاکم سه دهه گذشته مصر، سه شنبه شب در دومین نطق رسمی تلویزیونی خود در واکنش به خیزش مردم کشورش اعلام کرد، از قدرت کنار نمی رود، ولی درصدد انتقال مسالمت آمیز قدرت است.

مبارک در عین حال مدعی شد که قصد شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر را ـ که قرار است هشت ماه دیگر در ماه سپتامبر برگزار شود ـ نداشته است.

سخنرانی ضبط شده مبارک، در حالی از تلویزیون دولتی مصر پخش شد که تظاهرات میلیونی شهروندان این کشور برای سرنگونی او دیروز سه شنبه در هشتمین روز از انقلاب در شهرهای گوناگون مصر، از جمله قاهره و اسکندریه در جریان بود و مردم خشمگین در حالی که شعار می دادند، «مبارک! برو، برو» از راهپیمایی بزرگ به سوی کاخ ریاست جمهوری در روز جمعه خبر دادند.

گفتنی است، پیش از سخنرانی مبارک، مقام های آمریکایی خبر دیدار «فرانک ویزنر»، نماینده اعزامی باراک اوباما به مصر با او را تأیید کرده بودند.

بر پایه گزارش های منتشره، ویزنز در دیدار با مبارک ـ که روز دوشنبه انجام شد ـ به نقل از باراک اوباما تأکید کرده بود، صلاح نیست، مبارک و فرزندش، جمال مبارک، در انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر شرکت کند. ویزنر اما خواهان کناره گیری فوری مبارک از قدرت نشده بود.

از سویی، رهبر گروه اخوان المسلمین مصر با صدور بیانیه ای، هر گونه مذاکره با رژیم حسنی مبارک را رد و یک طرح شش مرحله ای را برای اداره امور این کشور پیشنهاد کرد.

در بیانیه رهبر گروه اسلامگرای اخوان المسلمین مصر آمده است: هدف طرح شش مرحله ای پیشنهادی برای تحقق آزادی ها، زندگی مسالمت آمیز و دمکراتیک و ساخت آینده ای روش برای همه ملت مصر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۷
جدی جدی فکر کرده پدر خوانده همه مردم دنیاست
این پیام نشان دهنده و اثبات سی سال سیطره امریکا بر مصر است و توهین به مردم انجاست ، مردم مصرباید ازاین اقا سوال کنند مگر تو چه کاره ای و تا حالا چه کار می کردی و باید جواب سی سال نکبتی که تحمیل مصر شده را بدهد . ادم این چیزا رو که می بینه بیشتر پی به عزتی که امام به این کشور داد می برد .
بشکنه کمرت تابناک که نمیتونی کشورهارو دمکراتیک ببینی...
ما ایرانیها ضرب المثلهای خیلی جامع و پر محتوائی داردیم . مثلا باید به آقای اوباما گفت : تو دیدی قبول نیست ! ملت بپا خواسته اند و مطالبات بحق و مسلم خود را از دیکتاتور دست نشانده طلب می کنند . دیکتاتور مصر سالها بجای منافع ملی سرزمینش اوامر و دستورات کاخ سفید را اجرا کرده و ملت در فقر و اختناق و خفقان روزگار سختی را گذرانده اند . اکنون وقت بیداری ملتها و قیام توده های تحت ستم فرا رسیده است ؛ چه اقای اوباما بشنود یا نشنود .دیکتاتوریها یکی پس از دیگری سرنگون خواهند شد ، موجی که از تونس شروع شده به تمامی دیکتاتوریهای دیگر در سرتاسر دنیا خواهد رسید . آسیاب به نوبت ، این دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد .برای همین هم هست که دیکتاتورها این روزها به تلاش افتاده و تازه یاد تحول و دگرگونی در شیوه هایشان افتاده اند .
حاکم اصلی مصر تا حالا آمریکا و اسرائیل بوده اند !
الان دیگه دیره آقای اوباما !
ورق برگشته ..
بازی جدید اوباما؟!!!شما دیگه چه جور جانورایی هستین...
آمریکایی ها تا آخرین لحظه؛ تا آخرین نفس، تا جایی که بشود از دیکتاتور ها حمایت می کنند، مگر اینکه دیگر اصلاً امکانش نباشد.
اوباما به تو مرببوط نیست! کی از تو نظر خواست؟
بابا بسه دیگه چرا همش فکر میکنی خودت درست فکر میکنی؟؟ با پریدن به اوباما حقوقت زیاد میشه یا درجت میره بالاتر؟؟

اوباما شرفش از تو یکی بیشتره.
و من قول می دهم که مبارک در انتخابات آینده کاندیدا نخواهد بود! june man kheili khandidam bahal gofte tefli
چیه تابناک .باز که ما تحتت سوخته.از چی ؟؟
اما واقعا" چیز غریبی است ! این بازی تکراری وبشدت تکراری امریکائی ها مرتبا" تکرار میشه . اما مشکل اینجاست که این ترفندها حال هرچند محدود ولی نتیجه هم داشته است . خودشون در گوش مبارک میگویند کوتاه نیا . اما روبه مردم میگویند باید بروی. البته این بازی را انقدر ادامه میدهند تا جابیفته . که بلاخره مثلا" مردم بگویند بابا اوبا ما با ماست والخ . اما با همه ترفندها وکلک های مرغ ابی واقعا" کور خوندند روال عمومی رهائی ملت ها از سلطه دویست سیصد ساله است . مردم در حال کسب تجربه برای تقق ریشه ای سلطه ونیل به صاحب اختیاری اند . اینده بسیار روشن است . رهائی ملتها وروسیاهی طرفداران امریکا وساتراب هایش .
صحنه را دیدم.......
برخود لرزیدم.........
یه سوال؟
ایشون چیکارس که صدای مردم مصر را شنیده؟
تابناک خفه لطفأ
غلط کرد اوباما...مردک احمق فکر کرده کیه؟؟/
بقول هموطنهای آذریمون (( اخه اوباما تورو سننه) به تو چه اوباما که هرکجا آبی رو گل آلود میبینی آماده ماهی گرفتن می شی؟ نکنه خودت آبو گل الودش می کنی؟ راستشو بگو...
آخه یکی نیست بگه به تو چه از اون سر دنیا دخال می کنی ، کشور خودشونه هر کاری دلشون بخواد می کنند به تو چه ربطی داره مگه تو مصری هستی !!!
خدایا شر این آمریکا و اسراییل و کم کن
به نظر من اگر مردم مصر دولت حسنی مبارک را سرنگون کنند با اینکه خون های زیادی ریخته شده ومی شود [البته لازمه ی هر انقلابی هست]این انقلاب دست اورد جدیدی برای مردم به بار نمی اورد زیرا اسلام در کشور های عربی با اسلام در ایران متفاوت هست و بعد از انقلاب ،و انتقال قدرت شاهد این هستیم که پیمان صلح با اسرائیل و امریکا توسط دولت مردان مصری بسته می شود البته ما امید واریم چنین اتفاقی رخ ندهد وتمامی ممالک اسلامی با هم متحد شوند.انشاءالله....
بازی جدید؟
تو رو به خدا بس کنید.
کمی افکار سمی و قرون وسطاییتون رو بگذارید کنار.
تا کی توهم توطئه؟
تا کی تحجر؟؟؟
چرا ایرانی ها اینجوری شدن؟
همه يادشونه شاه مخلوع هم يه صداهايي شنيده بود!
اصلا به اوباما چه ربطی داره؟
هر ديكتاتوري بايد از بين برود و خواهد رفت. حالا چه امپرياليسم جهاني خوشش بيايد و يا خوشش نيايد. اين دو قضيه از هم جدا هستند.
اینجاست که بایدگفت: مرگ بر آمریکا
آقا چه ربطی به شما داره که صدای یک ملت را بشنوید یا نه
خودت کیلو چندی باراکی!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی