بازدید 6872
۶

همه چیز درباره راهیان نور امسال

دبير ستاد مركزي راهيان نور كشور، شعار امسال «راهيان نور» را «راه شهيدان، راه بصيرت» اعلام كرد و افزود: سه محور اين شعار «دشمن‌شناسي»، «ولايت‌محوري» و «مقاومت اسلامي» است.
کد خبر: ۱۴۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۶ 31 January 2011
جواد تاجيك دبير ستاد مركزي راهيان نور كشور، شعار امسال «راهيان نور» را «راه شهيدان، راه بصيرت» اعلام كرد و افزود: سه محور اين شعار «دشمن‌شناسي»، «ولايت‌محوري» و «مقاومت اسلامي» است.

به گزارش راهيان نيوز در اين نشست خبري، وي معرفي 6 شهيد شامل مريم فرهانيان، محسن وزوايي، محمد طرحچي طوسي، شريف اشراف، محمد آوردگاني و آيت‌الله مهدي شاه‌آبادي را از برنامه هاي امسال ستاد مكزي راهيان نور دانست و گفت: امسال براي خانواده‌هايي كه با خودروي شخصي به مناطق عملياتي دفاع مقدس سفر مي‌كنند، تسهيلاتي فراهم شده است و ستاد مركزي راهيان نور در نظر دارد براي ارائه خدمات عمومي از جمله اسكان و تغذيه به اين كاروان‌ها اقدامات بيشتري را انجام دهد.

تاجيك با اشاره ايجاد امكانات بازي و تفريح كودكان با ممحتواي و فضاي مناطق عملياتي يادآور شد: مشكل تغذيه و مسكن كاروان‌هاي غيرمتمركز و مشكلات مربوط به خدمات بين راهي نيز مرتفع مي‌شود.

وي با اشاره به اعزام 600 هزار دانش‌آموز به مناطق عملياتي دفاع مقدس در سال جاري گفت: بر اين اساس، يادمان‌ها و مناطق عملياتي از دو ماه پيشين آماده پذيرايي از زائران هستند در حالي كه در سال‌هاي گذشته اين مناطق با ورود دانشجويان كم كم آماده پذيرايي مي‌شدند.

تاجيك در بخش ديگري از اين نشست از افزايش 5 درصدي ظرفيت ريلي براي جابجايي زائران سرزمين‌هاي نور به 13 درصد خبر داد و با اشاره به استقرار سامانه‌ امداد ياور در مناطق عملياتي، افزود: در هر نقطه‌اي از يادمان‌هاي دفاع مقدس كه از نظر تغذيه، اسكان، مشكل فني خودروها، مشكلي براي زائران رخ دهد اين سامانه در كمترين زمان ممكن با حضور خود مشكلات مربوط را رفع خواهد كرد.

تاجيك به ديگر خدمات ارائه شده به زائران اشاره كرد و افزود: امسال زائران، خادمان و متوليان راهيان نور تحت پوشش بيمه حوادث و مسووليت قرار گرفته‌اند.

تاجيك گفت: در فصل اعزام كاروان‌هاي راهيان نور امسال تمام مناطق عملياتي تحت پوشش تلفن همراه قرار خواهند گرفت.

تاجيك به اقدامات فرهنگي ستاد مركزي راهيان نور اشاره كرد و افزود: امسال يك بسته فرهنگي در قالب «كوله‌بار» به زائران اهدا مي‌شود و سرودي نيز در رابطه با راهيان نور در حال توليد است. همچنين 10 نمايشگاه موضوعي و يادماني در مناطق عملياتي برپا خواهد شد.

وي به حضور نيروهاي مسلح در مناطق عملياتي اشاره كرد و افزود: بعد از يك وقفه دوسه ساله يگان‌هايي از ارتش، سپاه و جهاد حضور خواهند داشت كه به افزايش خدمات و تقويت آن كمك خواهد كرد. همچنين تركيبي از راويان نيروهاي مسلح نيز رشادت‌هاي دفاع مقدس را روايت مي‌كنند. در كنار اينها هفت هزار خادم افتخاري نيز به زائران خدمت‌رساني مي‌كنند.

تاجيك همچنين اعلام كرد: امسال شناسنامه پنج يادمان دفاع مقدس نصب خواهد شد تا زائران با اين مناطق بيشتر آشنا شوند. همچنين گوياسازي چند منطقه عملياتي از جمله سوسنگرد و خرمشهر و محل شهادت شهيد محمدرضا سبحاني در سوسنگرد در دستور كار قرار گرفته است.

وي در ادامه به اضافه شدن چند يادمان دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: يادمان شهداي حور و عمليات بدر، محور عمليات كربلاي 4 و جبهه ذوالفقاريه از جمله اين يادمان‌هاست. همچنين در سال جاري معراج شهداي خوزستان به حور و انتهاي جاده شهيد همت منتقل مي‌شود.

تاجيك گفت: امسال حضور خواهران براي روايتگري به ويژه در سوسنگرد، آبادان و خرمشهر جدي است. همچنين حداقل 40 نفر از فرمانده‌هان نيروهاي مسلح نيز در روايتگري حضور خواهند داشت.

وي در عين حال از صدا و سيما خواست در توليد و پخش برنامه‌هاي مربوط به راهيان نور تنها به جنبه اشك ريختن زائران توجه نكنند و موضوعات متنوع را در نظر داشته باشند.

وي همچنين اعلام كرد: امسال يك كاروان نيز از يكي از كشورهاي اروپايي جهت بازديد به مناطق عملياتي دفاع مقدس سفر مي‌كنند.

تاجيك با اشاره به برخي آمار ارائه شده از تعداد بازديدكنندگان مناطق عملياتي نيز گفت: تنها مرجع رسمي اعلام آمار ستاد مركزي راهيان نور است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ماشین میزاریم مزایده تا هزینه مسکن فقرا تامین!دو میلیون مسافر میفرستیم از همه جا به یک منطقه تا !چند نفر سفر و چندین ملیون لیتر سوخت گازوئییل و بنزین !دستاورد = است با ؟؟؟؟ایا ساختمانی ساخته یا راهی اباد و خانه ای برای فقرا برافراشته؟این پول را نمیتوان هواپیما خرید تا مردم بیگناه کشته!و........چه جور می اندیشیم!خدایا ما را هدایت کن
اينجانب خوزستاني هستم كه براي تعطيلات ايام نوروز با قطار به جنوب ميروم اكثر قطارها در اين ايام مختص راهيان نور هسنتد و مردم عادي معطل براي بليط قطار
در این سفر عرفانی جهادی حتما فرزندان اعضای هیات علمی دعوت شوند و نام این کاروان به نام وعکس شهید دکتر علیمحمدی و شهیددکتر شهریاری مزین گردد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل