بازدید 26074
۴
سناریویی که همچنان در حال تکمیل شدن است؛

سوریه هم در مقابل صهیونیست ها به ایران کمکی نمی کند!

این سناریو در حال تکمیل شدن است و ویکی لیکس تاکنون نه تنها هیچ نکته حساس و حیاتی که برای منافع غرب و آمریکا خطر داشته باشد، رو نکرده بلکه همان خط مشخص خود در اسناد سابق را دنبال کرده است. در واقع این به معنی کذب بودن اسناد ویکی لیکس نیست، این بدان معناست که سناریویی نوشته شده و گام به گام در حال تکمیل شدن است.
کد خبر: ۱۳۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۱ 09 December 2010
سرویس بین الملل ـ در حالی که در چند هفته اخیر، انتشار اسناد ویکی لیکس، فضای سیاسی و رسانه ای جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است، اما به مرور خط مشخصی که با انتشار این اسناد دنبال می شد، به روشنی قابل تشخیص است.

به گزارش «تابناک»، در همین راستا، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داده است که بر پایه اسناد منتشر شده، سال گذشته هیأتی بلند پایه از ایران به ریاست دبیر شورای امنیت ملی ایران، به سوریه سفر کرده اند تا همراهی این کشور را در صورت حمله اسرائیل به ایران جلب کنند که با پاسخ منفی سران سوری روبه رو شده اند!

بنا بر این گزارش، جروزالم پست مدعی است این سند منتشر شده توسط ویکی لیکس از اسناد سفارتخانه آمریکا در دمشق بوده و بر پایه آن، یک مقام سوری ناشناس که مدعی بوده است از سوی مقامات سوریه صحبت می کند، به ایرانیان گفته است که سوریه در جنگ تلافی جویانه ایران علیه اسرائیل شرکت نمی کند.

وی همچنین افزوده است: من به ایرانیان گفتم ایران آنقدر قدرتمند هست که خود برنامه هسته ایش را توسعه دهد و در مقابل اسرائیل بایستد، در حالی که سوریه خیلی ضعیف است.

بر این اساس به نظر می رسد، سناریویی که با پروژه ویکی لیکس طراحی شد به تدریج خطوط اصلی خود را نشان می دهد. در واقع بسیار روشن است که در مرحله نخست، با انتشار این اسناد، تلاش شد تا کشورهای منطقه و اعراب را علیه برنامه هسته ای ایران نشان دهند و حتی آنان را بیش از نئومحافظه کاران مشتاق حمله به ایران نشان دهند، سپس موضوع سوریه را به عنوان یکی از متحدان ایران دنبال کردند که نشان دهند، ایران در منطقه هم متحدی ندارد.

انتشار این اسناد حتی بهانه ای است در دست افراطیان آمریکایی برای فشار به اوباما برای حمله به ایران، چرا که آنان با استناد به این اسناد مدعی اند که از سویی اعراب موافق حمله هستند و از سوی دیگر نیز سوریه که نمی خواهد به ایران کمکی برساند، پس چرا اوباما خود را مشغول صلح فلسطین و اسرائیل کرده است و آن را پیش شرط همراهی اعراب با آمریکا برای فشار یا احتمالا حمله به ایران می داند.

در پایان باید افزود که این سناریو در حال تکمیل شدن است و ویکی لیکس تاکنون، نه تنها هیچ نکته حساس و حیاتی را که برای منافع غرب و آمریکا خطر داشته باشد، رو نکرده است، بلکه همان خط مشخص خود در اسناد سابق را دنبال کرده است. در واقع، این به معنی کذب بودن اسناد ویکی لیکس نیست، این بدان معناست که هدفی از پیش مشخص شده و سناریویی نوشته شده که گام به گام در حال تکمیل شدن است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
از کجا معلوم این کشور هایی که الان ما حسابی رسیدگی مادی و معنوی می کنیم در هنگام خدای ناکرده اتفاقی به کمک ما بیایند نمونه اش روسیه در واقع شاعر میگه تا پول داری رفیقم رفیق بند کیفتم!؟
قابل توجه دوستانی که سینه چاکی می کردن برای اخبار ویکی لیکس!! دیدین هر چی از این پدرسوخته ها درآد یه هدفی ازش دارن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار