بازدید 9411

آقای وزیر! 12 هزار شغل از کجا آمد؟!

هر چند آمار ارائه شده اشتغال توسط استاندار مازندران در سال 89 از شفافیت برخوردار نبوده و دارای ابهاماتی است اما اینک اظهار نظر وزیر کار بعد جدیدی از ابهامات را در امار ایجاد اشتغال در مازندران گشوده است.
کد خبر: ۱۳۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۰۳:۴۸ 01 December 2010
در حالی که تنها سه روز قبل استاندار مازندران، آمار شغل ایجاد شده در مازندران را 23 هزار نفر اعلام کرد وزیر کار در اظهار نظری عجیب به این رقم 12000 نفر اضافه کرد که باعث حیرت و تعجب مردم ، اهالی رسانه و نخبگان ماندران شده است .

به گزارش دریانیوز، اظهارات متفاوت و بعضا متضاد از سوی مسئولین اگرچه پدیده ای عجیب و تامل برانگیز است اما در میان مسئولان استانی و ملی ظاهرا در حال تبدیل به یک روند و عادت است.

در جدیدترین نمونه این تناقضات، در حالیکه استاندار مازندران در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران مازندران که در آستانه ی سفر سوم هیات دولت به استان صورت پذیرفت میزان اشتغال ایجاد شده را ۲۳ هزار شغل عنوان کرده اما رقم ایجاد شغل وزیر کار برای مازندران با یک جهش باور نکردنی حداقل 12000 نفر با استاندار مازندران فاصله دارد.

سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران استان که در آستانه ی سفر سوم هیات دولت به استان ( 6 آبان ماه 89 ) صورت پذیرفت، سهم مازندارن را در سند توسعه اشتغال کشور ایجاد ۳۳ هزار و ۱۶۰ فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: تاکنون از این میزان ۲۳ هزار شغل ایجاد شده است.

اما عبدالرضا شيخ الاسلامي وزير كار و امور اجتماعي تنها سه روز پس از این اظهار نظر ( 9 آبان ماه 89 )در جلسه شوراي اداري شهرستان چالوس با بیان اینکه در زمینه اشتغال از تعهد خود نيز جلوتريم گفت: تاكنون 35 هزار و 400 شغل در مازندران ايجاد كرده‌ايم.

گفتنی است در سال 89 دولت خود را متعهد به ایجاد یک میلیون و صد هزار شغل در کشور کرده تا از برنامه های پنجساله توسعه عقب نیفتاد. در این راستا برای هر یک از استان ها نیز تعداد ایجاد اشتغال مشخص شده که ایجاد ۳۳ هزار و ۱۶۰ فرصت شغلی از تعهدات مسئولان استان مازندران قلمداد گردید.

هر چند آمار ارائه شده اشتغال توسط استاندار مازندران در سال 89 از شفافیت برخوردار نبوده و دارای ابهاماتی است اما اینک اظهار نظر وزیر کار بعد جدیدی از ابهامات را در امار ایجاد اشتغال در مازندران گشوده است.

اینکه ایجاد 12000 شغل جدید ظرف سه روز امکانپذیر است یا خیر سوالی است که کارشناسان مسائل اقتصادی باید به آن پاسخ دهند اما آنچه مسلم است اینکه ظرفیت جدیدی در این سه روز به مازندران افزوده نشده که بتوان این آمار را توجیه کرد و آقای وزیر باید بداند فاصله 12000 نفری ایجاد اشتغال در مازندران رقمی نیست که از اذهان مردم پنهان بماند و ضروری است که به این ابهام عجیب و غریب زودتر پاسخ دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست