بازدید 20242
مفهومی که نباید با سوءاستفاده قربانی شود؛

حیف و میل بیت المال به بهانه جنگ نرم؛ چه کسی پاسخگوست؟

پس از گذشت بیش از ده ماه، این فرد بیشتر پروژه‌ های تحویلی را که با قیمت‌هایی معادل ده، پانزده و بیست میلیون تومان قرارداد بسته شده بود، برگردانده و اعلام کرده، این مطالب چیزی نیست که خواست او بوده باشد؛ حال آنکه بیشتر تحقیقات، بیشتر میدانی، مستند و بر پایه واقعیات رخ داده بوده است..../ به همان میزان که حجم حمله از سوی دشمن سنگین و حساب شده است، به همان میزان هم باید طراحی ما حساب شده و بدون اضافه کاری و هرز رفت منابع باشد.
کد خبر: ۱۳۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۸ 27 November 2010
این روزها، این موضوع که «دفاع نامناسب بیش از حمله دشمنان ضربه می زند» در بسیاری از حوزه ها صادق بوده و برخی روندها، نشان از آن دارد که متأسفانه، لزوم سرمایه گذاری و پرداختن به برخی ضرورت ها، مورد بهره برداری شخصی یا گروهی افرادی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، یکی از مشکلات کنونی فرهنگی کشور ما، بهره برداری و موج سواری فردی و گروهی برخی در قبال دغدغه های جدی نظام است. این موج سواری که یا به قصد مشهور شدن و یا سود اقتصادی بردن از تولید آثار کاملا فصلی و مقطعی است، کم کم به رویه ای عادی و عرفی تبدیل شده است.

در این داستان، بحث «جنگ نرم» و همچنین رخدادهای پس از انتخابات سال گذشته، باعث شده تا برخی نهادهای دولتی و غیردولتی به بهانه روشن شدن ابعاد گوناگون این مسأله، دست به کار شده و بودجه‌های بسیاری را در این راه هزینه کنند؛ هزینه هایی که اگر منصفانه بنگریم، نه تنها بهره وری لازم را نداشته، بلکه در موارد بسیاری با افراطی گری، آثار مخربی نیز داشته است.

به بیان بهتر، باید این گونه گفت که انقلاب اسلامی با توجه به همه ویژگی های منحصر به فرد خود و پارادایم کلانی که در چهارچوب آن در حال نقش آفرینی در عرصه بین الملل است، قطعا در موارد گوناگون با پارادایم حاکم بر جهان غرب زاویه داشته و ناگزیر از برخورد است و برای همین، بدون شک، مورد هجمه های شدید هوشمندانه ـ اعم از سخت و نرم ـ قرار خواهد گرفت که برای مقابله با اثرات سوء این هجمه ها، نیاز مبرم به برنامه ریزی و طراحی در درون هست؛ اما باید توجه داشت، به همان میزان که حجم حمله از سوی دشمن سنگین و حساب شده است ـ به ویژه در حوزه جنگ نرم ـ به همان میزان هم باید طراحی ما حساب شده و بدون اضافه کاری و هرز رفت منابع باشد.

در همین راستا و با توجه به آنچه گفته شد، یکی از زیرمجموعه‌های یک پژوهشگاه شناخته شده با مدیریت یکی از استاد معروف دانشگاه، در زمستان گذشته با تعریف سی پروژه (؟!) فرهنگی ـ تحقیقاتی، چند نفر از روزنامه‌نگاران و همچنین دوستان خود را فرا خواند تا با روشن کردن ابعاد انتخابات به مسائل پس از آن و جنگ نرم (!) انتخاباتی اشاره کنند.

نکته مهم این که این فرد به همه گروه‌ها «نتیجه حاصله از تحقیق» یا «گزارش مستند» را نیز گوشزد ‌کرده و ‌گفته است که باید خروجی این پروژه چه شود و چه نشود!

در این جریان، تخریب مستقیم و غیر مستقیم برخی چهره‌های نظام که همواره مورد نکوهش بزرگان و به ویژه رهبر انقلاب بوده، به طور ویژه در دستور کار قرار داشته است.

بنا بر اطلاع «تابناک»، پس از گذشت بیش از ده ماه، این فرد بیشتر پروژه‌ های تحویلی را که با قیمت‌هایی معادل ده، پانزده و بیست میلیون تومان قرارداد بسته شده بود، برگردانده و اعلام کرده، این مطالب چیزی نیست که خواست او بوده باشد، حال آنکه بیشتر تحقیقات، بیشتر میدانی، مستند و بر پایه واقعیات اتفاق افتاده بوده است.

با این حال، این فرد دست به کار شده و با جمع آوری بدون هدف مطالب برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌های دولتی، اقدام به «کتاب‌سازی» به نام خود کرده و مشخص نیست، بودجه سی پروژه مدعی شده را در کجا هزینه کرده است.

بنا بر این گزارش، نکته مهمتر از این، دست‌ودل‌بازی فرهنگی برخی مدیران کاملا غیر فرهنگی، به ظاهر با هدف تشریح ابعاد «جنگ نرم» ـ که از سال گذشته تا امروز عامل انتشار ده‌ها کتاب کپی شده از هم و برداشتی از مطالب اینترنتی است ـ حضور عده ای از افراد سودجوست که ردپای ایشان در همه این پروژه‌ها دیده می‌شود که با ترفندهای خاصی این پروژه‌ها را تحویل می‌گیرند و با اعطای مطالبی یک شکل با سروشکلی متفاوت، به اصطلاح «جنگ نرم» را تبیین می کنند.

آنچه باید در اینجا به روشنی تبیین شود، این است که ضرورت توجه و پرداختن به موضوع مهمی مانند «جنگ نرم» که حتی غربی ها خود به طراحی چنین جنگی علیه ایران معترفند، بر هیچ کس پوشیده نیست و حتی اختصاص هزینه های معقول و بجا برای چنین موضوعاتی در راستای تأمین منافع ملی لازم و ضروری است؛ اما اینکه موضوعاتی با این درجه از حساسیت و اهمیت تنها دستاویزی برای سوءاستفاده فرد یا افرادی شود که به آن به مثابه طعمه ای برای خود بنگرند، باید بیشتر مورد توجه و بررسی قرار گرفته و جلوی سوءاستفاده ها گرفته شود.

برای همین، به نظر می رسد، نظارت بیشتر دستگاه های مسئول روی چنین پروژه هایی که خود بیشترین ضربه را به روش «نرم» به باورهای مردم وارد می کند، بیش از پیش ضرورت دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۶
تابناک باز کلی گویی کردی معرفی کن اگر مطمئن هستی چرا گنگ مینویسی؟
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
معرفي كن اگر مطلب فوق از روي دلسوزي گفته اي و انقلاب و نظام را دوست داري و انقلابي هستي
مرگ بر منافق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
اين خبر كجاش شعار داشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
منافق از نظر شما کیه؟ مخالف نظرات شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
به خودت مرگ می فرستی؟؟؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
اوه متشکرم از این که هموطنت را که تنها با عقاید تو مخالف است را منافق می خوانی زمانی به اشتباهت پی می بری که ماها شما را منافق می خوانیم
یا حق
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
به امید روزی که با افتخار سرمون رو بالا بگیریم و بلند فریاد بزنیم "مرگ بر منافق" بدون ترس از اینکه هموطنمون منظور از منافق رو نفهمه یا اینکه باز هم از روی عدم شناخت کسه دیگری رو تهدید کنه ...
خداوند رحیم در قرآنش ( آیاتی از سوره بقره )می فرماید:
منافق:
1.در باطن ایمان ندارد.
2.غافل، یاوه سرا، ریاكار، شایعه ساز و علاقمند به دوستى با كفار است.
3.متكبّر، سركش و طغیان‏گر و مغرور است.
4.مؤمنان را به استهزا مى‏گیرد و آنان را تحقیر مى‏كند.
5.خود را اصلاح‏گر و دیگران را مفسد مى‏داند.
6.آتش افروز، باطل گرا و سردرگم است.
7. ...
با توجه به این موارد خداوند در سوره توبه آیه 73 به رسولش می فرماید:
«یا ایّها النبىّ جاهد الكفّار و المنافقین و اغلظ علیهم و مأواهم جهنّم و بئس المصیر»

«اى پیامبر! با كافران و منافقان بستیز و بر آنان سخت گیر كه جایگاهشان دوزخ است و بد سرنوشتى دارند.»
مرگ بر منافق
حق یارت
کار باید به اهلش سپرده شود. قسم میخورم تمامی قریب به اتفاق مسئولین جنگ نرم معنایش را نمیفهمند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
در تایید حرف شما، اگر معنی جنگ نرم را می فهمیدند، این قدر بیخودی به همه چیز گیر نمی دادند و هر چیزی را تقصیر جنگ به اصطلاح نرم نمی انداختند
عده ای فقط به فکر نان هستند و کاری ندارند این چاهی که می کنند آب دارد یا خیر. آنها در هر دولتی و در هر نگرشی به دنبال بوی کباب می روند و هر نان را به نرخ روز می خورند!
من نميدونم در مورد خبرهاي ورزشي كه ميشه خبرگزاريها اسم شخص باشگاه خانواده طرف رو با يك شايعه زير سوال ميبرن ولي اينجور مسائل فرهنگي سياسي بدون نام با كلي گوئي سر و تهش رو به هم ميبافند
اين حق خوانندست بدونه شما راجع به چه كسي حرف ميزنين پس اگر ميگين بيت المال ضايع شده به صاحب بيت المال كه خواننده شماست نام شخص و موسسه اون رو هم بگيد
تابناک این مثلا خبر بود دادی؟ همش مجهول, به قول حافظ
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس باز پرس/
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند؟
هیچ کس پاسخگو نیست چون درست و حسابی نظارت نمیشود!
راجع به شرکتهای فنی و مهندسی هم بنویسید که قیمت پروژه-هاشون حداقل در حد میلیاردتومان است و موقع تحویل از سادگی و عدم دانش فنی فرماندهان نظامی سواستفاده کرده و بیت المال را حیف و میل می کنند.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
اتفاقاْ مديريت اينگونه شركتها كه اين پروژه ها را انجام مي دهند نظامي هستند
جالبه،
وقتی تاناک اسم میاره همه میگن: این چه کاری بود کردی؟ چرا آبروی طرف بردی؟ و کلی حدیث و روایت و غیره می خونن که آبروی شخی مسلمان فلان است و بهمان است
وقتی تابناک اسم نمیاره میگن چرا کلی گویی می کنی، چرا مجهول، اسمش کو؟ کی بود؟ کجا بود؟

واسه همینه که می گن در دروازه رو میشه بست ولی....
ناراحت نباش تابناک جان
به قول معروف سفره حضرت عباسه هر کی باید لقمه ای بخوره اخه این پولهای نفت باید یه جایی هزینه بشه
این چنین موارد و موضوعات در کشور طی دوران مختلفت زیاد بوده و هست . حالا در مورد این موضوع چرا بصورت کلی گویی داغ دل خودتونو مطرح می کنید . آیا سهم شما را ندادند!
معلومه دیگه بابا چرا نمی گیرین قضیه رو یه پایه این تحقیقات تابناک بوده طرف پولشو خورده و نداده داره حالا هوچی گری می کنه!
لعنت خدا بر تو تابناک اگه منتشر نکنی
تا زمانی شفافیت نباشد پیگیری و اصلاح نخواهد بود لطفا با سند روشن سازید.
هیچ کس پاسخگو نیست چون درست و حسابی نظارت نمیشود!
خوبه تابناک چیزی به تو نرسیده
اگر می رسید باز رسوایشان می کردی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
گناه مردمو نشویید آقا
فردی در حوزه مشخص برای بد نام کردن یک چهره معروف از اشعار شاعری خوشنام در دهه های گذشته استفاده و آن را در سایت شخصی و کتاب هنوز چاپ نشده خود آورد
ظاهراً این گزارشا کاملاً شخصی هستند. هر وقت اتفاقی واسه یکی از نزدیکان نویسنده های تابناک اتفاق می افته میان تو بوق و کرنا می کنند. این موضوع چیز جدیدی نیست. کار درست اینه که اگه مطمئنی و سند و مدرک داری اون شخص یا سازمان رو اسم ببری تا رسوا شه.
دکتر حسین ب هم برای نگارش 25 صفحه طرح تحقیق برای وزارت کشور دولت خاتمی 25 میلیون تومان دریافت کرده بود.
من که راضی نیستم
معلومه همه اين حرفا براي سر كار گذاشتن مردم و پر كردن جيب يه عده و زدن توي دهن يه سري ديگه است
غیر از نتیجه ها حتی تحلیل ها هم تا حدودی مشخص شده بود
علاوه براینکه حمله به آقای هاشمی در همه طرح ها از در اولوت قرار داشت و باید به نوعی نقش او و خانواده اش را در ان موضوعات یافت و یا اساسا نقشی برای آنها تعرف می کرد
معلوم بود ميترسي و نظر من را بالا نميبري. واقعا معني نان به نرخ روز خوردن را فهميدم. اينقدر ترسويي بدبخت؟ از چي ميترسي؟
این گزارش مشابه گزارش قبلی تابناک در خصوص حیف و میل به نام کانونهای فرهنگی مساجد است..لابد هر کسی هم جرات اعتراض به آنها را کند با انواع برچسب های آماده مواجه خواهد شد
شما در فكر باج گرفتن از طرف هستيد يا انعكاس يك عمل خلاف جهت احقاق حق ملت
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی