بازدید 6216

همه آنچه از غدیر باید بدانید...

به گزارش خبرآنلاین، آشنایی با معارف و اعتقادات شیعه، به ویژه در زمینه امامت، ولایت و غدیر، برای شیعیان و پیروان اهل بیت، ضروری است؛ کتاب «فرهنگ نامه غدیر» در قالب یک فرهنگ الفبایی، عمده‌ترین دانستنی‌های مرتبط با غدیر، شیعه، اهل‌بیت، امام علی(ع) و ولایت را با قلمی روان و خلاصه بیان کرده است؛ این کتاب با قلم جواد محدثی به زودی از سوی انتشارات موسسه بوستان کتاب منتشر می شود.
کد خبر: ۱۳۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۳ 20 November 2010
بوستان کتاب در آستانه عید غدیر کتاب «فرهنگ نامه غدیر» را منتشر می کند. همچنین این موسسه کتاب های «مائده های آسمانی»؛ «امامت و رهبری در نگاه عقل و دین» و «خودشناسی فلسفی» را نیز برای نخستین بار روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، آشنایی با معارف و اعتقادات شیعه، به ویژه در زمینه امامت، ولایت و غدیر، برای شیعیان و پیروان اهل بیت، ضروری است؛ کتاب «فرهنگ نامه غدیر» در قالب یک فرهنگ الفبایی، عمده‌ترین دانستنی‌های مرتبط با غدیر، شیعه، اهل‌بیت، امام علی(ع) و ولایت را با قلمی روان و خلاصه بیان کرده است؛ این کتاب با قلم جواد محدثی به زودی از سوی انتشارات موسسه بوستان کتاب منتشر می شود.

«مائده های آسمانی (تحقیق کتاب مائده سماویه شامل آداب واحکام گوشت حیوانات،خوراکی ها،نوشیدنی ها و...)» نوشته آقارضی خوانساری به کوشش علی اکبر زمانی نژاد برای اولین بار از سوی موسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شده است. این اثر در پنج فصل، آداب غذا خوردن را به تفصیل آورده است: آداب نوشیدن، فضیلت بعضی از خوراکی ها، حبوبات، میوه ها و سبزی ها، احکام حیوانات حلال گوشت و مسئله اضطرار در خوردن از مباحث این کتاب است. احکام ظروفِ غذاخوری که از طلا و نقره و لعل و زمرد باشند، مبحث خاتمه کتاب را تشکیل می دهند.

از دیگر کتاب های چاپ اولی موسسه بوستان کتاب؛ کتاب «امامت و رهبری در نگاه عقل و دین» نوشته محمدباقر شریعتی سبزواری است. این کتاب موضوع امامت و رهبری را از نگاه عقل و دین در چند فصل کاویده است: کلیات، امامت خاصه، امامت و ویژگیهای آن در اسلام، غلوّ و غالی از جمله مباحث مطرح در این اثر هستند.

«خودشناسی فلسفی» نوشته غلامرضا رحمانی نیز برای نخستین بار از سوی موسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شده است. این کتاب حاوی برخی از نظریات حکمای الهی در باب نفس ناطقه است که برای آشنایی دانشجویان معارف اسلامی و فلسفه تألیف و در 10 فصل تنظیم شده است. در بخشی از این کتاب می خوانیم: «یکی از راه‌های شناخت خدای متعال، معرفت و شناختنِ هستی و چیستی نفس ناطقه است. پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: «مَن عَرَفَ نفسه فقد عرف ربّه» حکمای الهی، مانند سقراط، افلاطون و فلوطین و هم‌چنین حکمای اسلامی به بحث درباره هستی و چیستی حدوث و بقا و قوای آن و همین‌طور تهذیب، مراقبه و محاسبه آن پرداخته‌اند...»

آیت الله مرتضی حسینی نجومی در کتاب «المومن فی تفسیر سوره المومن» که با ترجمه ناصرالدین انصاری قمی برای اولین بار از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر شده است به بررسی سوره مؤمن، چهلمین سوره قرآن و سوره زمر می پردازد. این دو سوره و نخستین سوره از حوامیم سبع و مشتمل بر موضوعات گوناگون اعتقادی مانند: عرش، کرسی، میزان و معاد و مطالب تاریخی نظیر: داستان موسی و مؤمن آل فرعون است (تنها در این سوره از مؤمن آل‌فرعون سخن به میان آمده و شاید به همین مناسبت نام این سوره «مؤمن» است). این سوره بیشتر به تهدید کافران و جباران، و دعوت به توحید و آیات الهی و بطلان شرک و کفر و دعوت مؤمنان به صبر و پایداری در راه خداپرستی پرداخته است.


همه رفتارها و سخنان پیامبر گرامى اسلام(ص) درس‌آموز و حیات‌آفرین است، از همین روست که خداوند متعال، ایشان را «اسوه» همه مردم معرفى کرده است. «قصه‌های زندگی پیامبر(ص)/جلد1 - 2» با نقل قصه‌هایى از زبانِ موجودات زنده مانند فیل، شتر، کبوتر یا نباتات چون گیاه و انگور و درخت و جمادات نظیر سنگ و چاه و پرچم، نقل شده گوشه‌هایى از زندگانى و شخصیت این پیامبر بزرگ خدا را براى کودکان و نوجوانان، به تصویر کشیده است. متن عربى این کتاب نوشته عبدالتواب یوسف، مورد استقبال دانش‌آموزانِ نوجوان جهان عرب قرار گرفت و بارها موفق به دریافت جایزه شده است و بوستان کتاب این کتاب را برای دومین بار با ترجمه سید هادی خسروشاهی منتشر کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست