بازدید 10348
رهبر انقلاب در دیدار پرشور مردم اصفهان + تصاویر

ایجاد «بدبینی و یأس و تفرقه» یک خیانت واضح به ملت است

فلسفه امتحانهای مستمر الهی دستیابی افراد و ملتها به مرحله جدیدی از رشد و تعالی است/ دشمنان «اسلام و انقلاب و ایران» با جنگ و تهدید نظامی حریف این مردم نشد و اكنون نیز كسانی كه با «تحریم» به فكر به زانو درآوردن این ملت هستند، آب در هاون می كوبند/ ترویج فساد اخلاقی و مواد مخدر ابزاری در خدمت اهداف سیاسی دشمنان است.
کد خبر: ۱۳۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷ 17 November 2010
حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم اصفهان، ایمان و پایبندی به ارزش های الهی را رمز موفقیت های ملت ایران خواندند و تأكید كردند: در پرتو استحكام این پایبندی مبارك، ملت ایران در همه عرصه ها، پیشتاز و پیروز خواهد بود و دشمن همچنان ناكام و نومید خواهد ماند.

به گزارش «تابناک»، رهبر انقلاب اسلامی با تبریك عید سعید قربان به ملت مؤمن و ایثارگر ایران و همه مسلمانان جهان، درك حكمت عید قربان را، راهگشای عرصه های مختلف زندگی «فردی و ملی» دانستند و افزودند: ایثار عظیم حضرت ابراهیم (ع) و قدردانی بزرگ الهی از آن پیامبر حق، نماد این حقیقت حكمت آمیز است كه پیمودن راه تعالی و پیشرفت و عروج، بدون گذشت و ایثار امكان پذیر نیست.



ایشان، فلسفه امتحانهای مستمر الهی را، دستیابی افراد و ملتها به مرحله جدیدی از رشد و تعالی خواندند و خاطرنشان كردند: هر فرد و ملتی كه از وادی امتحان و «محنت و شدت» عبور كند، به فضل الهی یك گام به مقصد متعالی خود نزدیكتر می شود.

عبور سرافرازانه ملت ایران از فتنه 88، مصداق مشخصی بود كه رهبر انقلاب اسلامی در بحث فلسفه امتحانات الهی به آن اشاره كردند.



حضرت آیت الله خامنه ای در این زمینه خاطرنشان كردند: معنای توفیق ملت ایران در عبور از این فتنه، در آشكار شدن قدرت این ملت خلاصه نمی شود بلكه معنای اصلی عبور قدرتمندانه مردم از امتحان و محنت سال گذشته، این است كه ملت ایران، با تكیه بر ایمان، بصیرت، موقع شناسی، درك ضروریات زمان و انجام دادن اقدامات لازم، به مرحله جدیدی از حیات خود رسید، و برای رسیدن به مقصود نهایی، توان تازه ای یافت.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، حماسه ایثار مردم اصفهان را در 25 آبان سال 1361، مصداق دیگری از سرافرازی در امتحانات الهی برشمردند و افزودند: در آن روز عظیم، مردم اصفهان همزمان با تشییع 370 شهید، هزاران نفر دیگر از جوانان رشید خود را راهی جبهه ها كردند و نماد برجسته ای از ایثار و سرافرازی آفریدند.



حضرت آیت الله خامنه ای، حضور مردم مؤمن، انقلابی و با فرهنگ اصفهان را در قضایای مختلف «قبل از انقلاب، دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و عرصه های مختلف رشد و پیشرفت كشور»، تجلی روح ایمان و ایثار و جهاد مردم این استان دانستند و خاطرنشان كردند: تأمل و تفكر در این افتخارات، باعث درك هویت و استعداد درونی مردم اصفهان می شود و راه استمرار پیشرفت و پیشتازی و عزت این مردم را آشكار، می سازد.

رهبر انقلاب اسلامی، جهاد را در مفهوم گسترده آن، باعث «رشد و طراوت و امید یك ملت» برشمردند و افزودند: جهاد یعنی «حضور و حركت توأم با وظیفه شناسی و مبارزه مستمر با موانع رشد و پیشرفت»، این حضور گاه با ایثار جان و مال همراه می شود و گاه با شركت در میدانهای مختلف اجتماعی و سیاسی و حتی حضور در عرصه های فكری و عقلی معنا می یابد.



حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به ناكامیهای پی در پی دشمن، مبارزه با ملت ایثارگر و جهادگر ایران را ناممكن دانستند و تأكید كردند: جبهه دشمنان «اسلام و انقلاب و ایران» با جنگ و تهدید نظامی حریف این مردم نشد و اكنون نیز كسانی كه با «تحریم» به فكر به زانو درآوردن این ملت هستند، آب در هاون می كوبند.

رهبر انقلاب اسلامی، ایجاد شكاف میان ملت، فاصله انداختن میان مردم و مسئولان و ایجاد سوءظن و بگومگو بر سر مسائل هیچ و پوچ را، روزنه امید دشمن دانستند و افزودند: همه باید مراقب این حركات دشمنان باشند.



ایشان با انتقاد شدید از افرادی كه در گوشه و كنار، با منفی بافی و «ایجاد بدبینی و یأس و تفرقه»، نظام اسلامی را به مسائل دلخواه بیگانگان متهم می كنند افزودند: اینها در واقع به نیابت از دشمنان ملت عمل می كنند و درصددند ناكامی تبلیغاتی صهیونیستها و امریكایی ها را جبران كنند اما ملت می داند كه اینگونه اقدامات یك خیانت واضح است.

حضرت آیت الله خامنه ای ترویج فساد اخلاقی و مواد مخدر را، ابزاری در خدمت اهداف سیاسی دشمنان دانستند و ملت، مسئولان و بویژه جوانان را به مراقبت در این زمینه فراخواندند.



رهبر انقلاب اسلامی، اصفهان را مركز علم دین و علوم گوناگون برشمردند و با اشاره به حوزه علمیه خوب و دانشگاههای معتبر این شهر افزودند: اصفهان در مقطعی مركز نورافشانی علمی در كشور و در دنیای اسلام بوده است و علما، دانشمندان و هنرمندان این خطه، دستیابی به این جایگاه را، افق فعالیتهای خود قرار دهند.

در ابتدای این دیدار آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، به نقش افتخار آفرین مردم اصفهان در طول دفاع مقدس و پس از آن اشاره كرد و گفت: 25 آبان سال 61 یادآور روز تاریخی در پیشتازی مردم اصفهان در عرصه جهاد و ایثار است به همین دلیل چنین روزی در تاریخ اصفهان به عنوان «روز حماسه ایثار اصفهان» نامگذاری شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: مردم اصفهان همچنان در عرصه های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب مانند انتخابات و پیشرفت های علمی و سازندگی حضوری كاملاً فعال و هوشیارانه دارند.

منبع: khamenei.ir
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار