بازدید 5753
آقاي وزير! بی انصافی نکنید؛

درباره كتاب هاي غيرمجاز، رسانه ها اغراق نمي كنند؛ آگاهي می دهند

ایشان و همكارانشان با استناد به چه پژوهشي، رسانه ها را متهم به اغراق مي كنند؟ اگر از ميزان دقيق ورود اين نوع كتاب ها آگاهند، چرا براي توقف اين روند کاری نشده است؟ در واقع، وقتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، مي تواند رسانه ها را متهم به زياده گويي كند كه اطلاعات درست و بدون بزرگنمايي داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۱ 16 November 2010
سرویس فرهنگی ـ در خبرها آمده بود که وزير فرهنگ وارشاد اسلامي گفته است: درباره كتاب هاي غيرمجاز در كشور رسانه ها اغراق مي كنند و شمار اينها، بسيار كمتر است.

به گزارش «تابناک»، سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، درباره وجود كتاب هاي غير مجاز در كشور، با بيان اين كه در تعداد اين نوع كتاب ها توسط رسانه ها اغراق مي شود، گفت: سرچشمه اين كتاب ها، ورورد غير مجاز از مرزهاي كشور و نيز انتشار در برخي كشورهاي همسايه است.

وي بدون اشاره به اين كه چگونه به چنين اطلاعاتي دست يافته است، به منبعي كه حاكي از اغراق رسانه ها باشد نيز اشاره نكرد.

اما در اين باره چند نکته را بايد يادآوري كرد:

ـــ اگر اطلاعات وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره ورود اين نوع كتاب ها از مرزهاي كشور قابل استناد است، به عنوان متولي فرهنگ و به ویژه نقشي كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه كتاب بر عهده دارد، تاكنون چه کارهایی براي حل اين معضل انجام داده اند؟

ـــ ایشان و همكارانشان با استناد به چه پژوهشي، رسانه ها را متهم به اغراق مي كنند؟ اگر از ميزان دقيق ورود اين نوع كتاب ها آگاهند، چرا براي توقف اين روند کاري نشده است؟ در واقع، وقتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، مي تواند رسانه ها را متهم به زياده گويي كند كه اطلاعات درست و بدون بزرگ نمايي داشته باشد.

که در اين صورت هم البته پرسش هایی پدید مي آيد، از جمله اين كه:

ـــ به فرض كه اطلاعات موثقي در اختيار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گذاشته شده است و بر اين اساس، او حق دارد كه از رسانه ها گله مند باشد، در اين صورت نيز بايد پرسيد، چرا هيچ فعاليت موثري براي رفع اين معضل انجام نداده اند و يا اگر انجام شده، چرا به جاي وارد كردن اين نوع اتهامات به رسانه ها، اطلاعات دقيق و درست را به مردم ارايه نمي كنند، تا دست رسانه های اغراق کننده رو شود؟

از سویی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين باره و بدون اشاره به نامي خاص، تأكيد كرد كه برخي از اين كتاب ها در كشورهاي همسايه! منتشر و به درون كشورمان فرستاده مي شود؛

در اين شرايط نيز بايد پرسيد:

ـــ چرا با برنامه ريزي و مهندسي مناسب، اين اوضاع و رويكرد كشورهاي همسايه به موضوع كتاب در ايران را به جاي تهديد، تبديل به فرصت نکرده و كتاب هاي مناسب را به آنها معرفي نمي كنند؟

به عبارت ديگر، بديهي است، كساني كه چنين سفارش هايي را به چاپخانه هاي كشورهاي همسايه مي دهند، حتما از وجود تقاضاي مناسب آگاهند كه چنين ريسكي را مرتكب مي شوند. در اين صورت، چرا وزارت ارشاد با آسيب شناسي دقيق اين جريان و سعه صدر شايسته و بايسته و نيز با بهبود اين اوضاع، زمينه هاي لازم را فراهم نمي كند تا ناشران و چاپخانه هاي داخلي از تجارت كتاب بهره ببرند؟

و... ديگر اين كه با عرض پوزش بايد يادآوري كرد:

بديهي است، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و همكارانش، به دليل كثرت امور محوله به ايشان، نتوانند در جريان بسياري از امور قرار بگيرند؛ در اين شرايط، رسانه ها همچون چشمان تيزبين و بيدار، آگاهي هاي لازم را در اختيار ايشان مي گذارند تا در اجراي وظايفشان موفق باشند. ترديدي نيست كه اين روند را نبايد اغراق خواند و خستگي را به تن سربازان نبرد رسانه اي باقي گذاشت و ...
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
خوشحالم که توی لیست سیاه شما قرار دارم ونظرات معمولی من هم منتشر نمیشه بخدا اگه سایتهایی که من بهشان علاقه مندم فیلتر نبود هرگز سراغ شما نمیامدم.الان هم اشکالی نداره من نظرم رو میدم اگر چه منتشر نمیکنید اما به درستی نظراتم بیشتر پی می برم چون جوابی برایش ندارید.البته واضح است که من هرگز کو چکترین توهین یا بی ادبی تا بحال نکرده ونمیکنم به هر حال من بکارم ادامه میدهم شما هم ادامه بدهید. اندکی صبر سحر نزدیک است.
بابا یکم هم شما تحمل انتقاد را داشته باشید
شما خودتون از زمین و زمان انتقاد می کنید
همیشه هم نق می زنید که چرا اونایی که ما انتقاد می کنیم تحمل ندارند
خودتون که بدترید که
حالا یکی از شما انتقاد کرد
بايد جناب وزير وقتي درباره كتاب هاي غير مجاز صحبت مي كنند تعريف شان را از اين نوع كتاب ها را بگويند. چون مثلا خيلي از كتاب هاي دانشگاهي هم از مرزها و توسط مسافران وارد مي شود ولي به صرف يك كلمه يا جمله توقيف مي شود. اين وضعيت نبايد باعث سوء استفاده ماموراني شود كه از كتاب هاي علمي آگاهي ندارند.
شما بگوييم ايشان درباره قسمت هاي مختلف اطلاعات داشته باشد تا آگاهي نادرست به مردم ندهد و رسانه ها را وادار به ورود به اين مباحث نكنند. تا اشكالات را بر طرف كنند.
آخه آقای وزیر راه میرن می شمرن کتابا رو برای همین میگن رسانه ها دروغ می گن
روش بسیار ناپسندی در بسیاری از مسئولان کشوری مد شده است که موضوعات مرتبط با ناکارامدی خود را بلافاصله تکذیب می کنند ، اگر قابل تکذیب نبود یک توجیهی جور می کنند،به توطئه های داخلی و خارجی ربط می دهند یا از حربه تهمت زنی به منتقدین استفاده می کنند.
اگر جامعه بجاي تزريق و تحميل فكر و انديشه آماده بياموزد كه بيانديشد و فكر كند و آگاه شود آنوقت ديگر خود جامعه خواهد توانست مجاز را از عير مجاز تشخيص دهد و نياز به قيم نخواهد داشت. مشكل كنوني عمده و توده جامعه ايران جهل و بيسوادي است. به خودتان كه در فضاي مجازي دستي داريد نگاه نكنيد جامعه ايران خواهي نخواهي شامل 70 مليون انسان هستند كه اكثرا فقط و فقط از طريق تلويزيون به انها فكر تزريق مي شود.
جریانات وهابیت نیز آزادانه در حال تبلیغات در بعضی مناطق خوزستان برای جذب هوادار می باشند.
کتاب غیرمجاز دیگه چیه؟ خدا را شکر اینترنت هست و می تونی هر کتابی که اجازه چاپ نداشته باشه را پی دی اف ش را دانلود کنی!
معاونت محترم فرهنگي وزارت ارشاد كه بنا به گفته خودش از سوي آقاي رئيس جمهور مستقيما به اين معاونت آمده است با ديدگاههاي امنيتي كه دارد جلوي چاپ برخي از كتابهاي مذهبي را به دلايل واهي گرفته است البته اين رويه در معاون قبلي بوده است ولي الان شديدتر شده است پس طبيعي است وقتي جلوي چاپ كتابهاي مذهبي گرفته ميشود اينگونه كتابها كه البته من معتقدم در خارج از كشور هم چاپ نشده بلكه داخل كشور و بعضا با مجوز وزارت ارشاد به چاپ رسيده است اينجانب چهار سال پيش در سايت تابناك خواندم كه كتابي ضد شيعي در قم مجوز داده شده و چاپ گرديده است و بعد از جلوگيري از توزيع آن به خاطر اطلاع رساني تابناك نامه اي را در وزارت ارشاد ديدم كه مديركل ارشاد قم آقاي رسائي از معاونت فرهنگي وقت خواسته بود كل آن كتاب را خريداري نمايد و در اختيار كتابخانه ها قرار دهد
سلام آقاي تابناك!
من با نظر دوست اول موافقم.برايم ايميل بزنيد .خواهش مي كنم و موازين خودتان را بنويسيد.شما ساده ترين و كوچكترين انتقادي را كه مي شود راسانسور كرده و در اينجا منشر نمي كنيد ولي بالاترين توهين ها را به خودتان منتشر مي كنيد.برايم ميل بزنيد .آقاي محترم در اين جامعه ميليوني همه طرفدار كردار يك شخص يا يك عمل نيستند كه.همه نظري دارند و هرشخص انتقادي مي تواند داشته باشد.والا من و امثال من كه در اينجا پيام مي گذاريم و ميدانم تعدادشان هم كم نيست كه پيغام هايمان منتشر نمي شود بدنبال جاهايي مي رويم كه نظراتمان را ببينند و منتشر كنند.
آقای تابناک توغلط میکنی این اراجیف رابه هم می بندی ماهمه پاکیم چون تازه حمام بوده ایم
با سلام. این واژه "کتاب غیر مجاز" یعنی چه؟ عزیز من اگر ما ادعا داریم که قوی ترین منطق را داریم پس اجازه چاپ هر کتابی را بدهید و در پاسخ به آن کتاب میتوانید منطق خود را به صورت یک "کتاب جوابیه" منتشر کنید. چرا فکر میکنید در قرن 21 هنوز میتوانید مطالعات مردم را از طریق چاپ یا عدم چاپ یک کتاب کنترل کنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار