بازدید 18184
۹

ویزای این کشور برای ایرانی‌ها و عراقی‌ها لغو شد

قانون لغو ویزای ورود گردشگران ایرانی و عراقی به کشور تونس از امروز ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳ 15 June 2024


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه تونس از معافیت ویزا برای دارندگان گذرنامه عراقی برای سفر به مقاصد گردشگری این کشور خبر داد. این معافیت، اجازه اقامت تا ۱۵ روز را در یک دوره ۱۸۰ روزه می‌دهد و مسافران برای برخوداری از این معافیت باید یک رزرو هتل معتبر و یک بلیت رفت و برگشت هواپیما ارائه دهند.

در این بیانیه که از سوی خبرگزاری شینهوا منتشر شده، بدون اشاره به جزئیات بیشتر آمده است: دارندگان گذرنامه عادی ایرانی نیز از ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) از دریافت ویزای ورود به تونس معاف خواهند شد.

وزارت خارجه عراق با اعلام این خبر، از تصمیم تونس استقبال کرد و گفت که این تصمیم باعث افزایش تعداد گردشگران عراقی برای بازدید از تونس و افزایش همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور خواهد شد.

ایران سال گذشته به صورت یکطرفه دریافت ویزای را برای اتباع ۳۳ کشور از جمله تونس لغو کرده بود. دیگر کشورهایی که بر این اساس برای ورود به ایران نیازی به دریافت ویزا ندارند شامل عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، روسیه (فقط به صورت گروهی)، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، مالزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج، برونئی، برزیل، مکزیک، پرو، ونزوئلا، کوبا، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین، بلاروس و هندوستان می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹
این 33 کشور برای آمدن به ایران نیازی به ویزا ندارن ولی خود ایرانی ها برای خروج از کشور باید پول بدن. بچه یتیم هستیم هممون
مرسی از دولت عزیزمون و کشور خوب تونس.
مرسی از دولت عزیزمون و کشور خوب تونس.
آخیش !!!!!!!! خیالم راحت شد !!!!!!!!!!
واحد پول تونس و ارزشش رو میدونید؟
حتما ایرانی ها توان مسافرت رفتن و خرج کردن در اونجا رو خواهند داشت!!!
ویزای بدبخت تر از خودمونو لغو کنید که بتونن برن بگردن مردممون
چشمتون روشن
ای مردم تونس چتونس ؟
دکتر پزشکیان نیامده داریم مزنیم جلو می گیریم
ما را باش اما تونسیها برای ورود به ایران بدون ویزا میتوانند سفر کنند
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری