بازدید 1303

تشکیل حکومت فراگیر موجب ثبات در افغانستان است

نماینده ویژه رئیس جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان تاکید کرد که تشکیل حکومت فراگیر در این کشور، رمز ثبات سیاسی و شروع سازندگی افغانستان است.
کد خبر: ۱۲۳۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰ 26 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری طلوع نیوز، حسن کاظمی قمی تصریح کرد که افغانستان متعلق به همه مردم آن است و باید دولتی متشکل از افراد و قومیت‌ها روی کار بیاید.

وی در گردهمایی شهروندان افغان مقیم در شهر قم ایران افزود: ما به صراحت گفته‌ایم که افغانستان برای همه افغان‌هاست و اگر می‌خواهیم به شرایط «بُن» بازنگردیم، باید به این مساله توجه کنیم.

رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل همچنین گفت که ایران ضمن تعامل با حکومت سرپرست طالبان، به مقامات این حکومت مشورت می‌دهد.

حسن کاظمی قمی در بخش دیگر صحبت‌های خود آمریکا را عامل سیاست‌های مداخله‌گرایانه و بی‌ثبات‌کننده در افغانستان دانست و داعش را پروژه این کشور خواند.

وی بیان کرد: امروز آمریکایی‌ها مشکلات بیشتری در افغانستان ایجاد می‌کنند.

به گفته‌ کاظمی ‌قمی، هزینه سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در منطقه را مردم افغانستان می‌پردازند.

شماری از کارشناسان سیاسی باور دارند که با وجود اینکه خواست همیشگی کشورهای همسایه و جامعه جهانی تشکیل حکومت همه شمول در افغانستان است؛ اما هیچ نوع نمونه‌ای را برای تشکیل آن ارائه نمی‌کنند.

جنت فهیم چکری یک کارشناس سیاسی گفت: تمام کشورهای همسایه و جهان بر نیاز به ایجاد حکومت همه شمول اتفاق نظر دارند اما هیچ نمونه‌ای ارائه نمی‌کنند.

تاکنون حکومت سرپرست طالبان در این باره اظهار نظر نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری