بازدید 9454

آقای وزیر صمت؛ برای مشکلات خودرو‌های برقی وارداتی در جاده‌های ایران کهیر نمی‌زنید؟

با گذشت 10 ماه از نامه مهم رئیس جمهور فقید به وزیر صمت مبنی بر اجرای قانون مهم خودرویی، همچنان خبری از تعیین تکلیف دستور رئیس دولت سیزدهم در خصوص واردات خودروهای کارکرده به کشور نیست و عملا اجرای این قانون با تعلل وزرای صمت و اقتصاد، روی زمین مانده است.
کد خبر: ۱۲۳۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴ 25 May 2024

به گزارش تابناک؛ در این میان، وزیر صمت که بارها وعده واردات خودروی کارکرده و اجرای قانون مصوب مجلس و ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور را داده بود، چند وقتی است که ترجیح داده با سکوت خود از کنار این موضوع بگذرد و حتی در واکنش نسبت به مطالبه مردم در خصوص واردات این خودروها، از کهیر زدنش نسبت به این مهم بگوید!

از سوی دیگر، چند روزی است که وزارت صمت در اقدامی قابل تامل و فوری، سامانه ثبت نام خودروهای برقی وارداتی را رونمایی کرده است؛ خودروهایی که با قیمت های میلیاردی قرار است وارد کشور شوند و عملا سهمی در سبد خرید بسیاری از مردم ندارد؛ اما در این میان خبری از واردات خودروی کارکرده با قیمت مناسب برای مردم نیست!

همت شبانه روزی وزیر صمت برای واردات خودروی برقی از کشوری نظیر چین، در شرایطی است که با نگاهی به اتفاقات خودرویی سال گذشته، مشخص می شود که 25 مردادماه سال 1402 دکتر رئیسی در حاشیه جلسه هیات دولت، از تعدادی خودروی برقی تولید داخل بازدید کرده بودند؛ خودروهای تولید داخل که نشان می داد، تلاش دولت رئیسی در مسیر حمایت از تولید ملی و عرضه خودروهای برقی ایرانی به بازار است. حال در اقدامی عجیب، قرار است با چراغ سبز وزیر صمت، شاهد واردات خودروهای برقی از کشورهایی نظیر چین باشیم و به نظر می رسد پروژه تولید خودروی برقی در داخل کشور را شکست کند!

به بیان دیگر؛ رویکرد وزارت صمت مبنی بر خروج ارز از کشور و در مقابل ورود خودروی برقی (اکثرا چینی) به داخل کشور می توانست در مسیر حمایت از تولیدات ملی و داخلی در حوزه صنعت خودروهای برقی تغییر ریل دهد، به گونه ای که حداقل اگر قرار بر خروج ارز بود، این روند در مسیر واردات نیازهای اولیه فنی و صنعتی برای تولید خودروی برقی می توانست باشد تا در نهایت با ایجاد اشتغال برای جوانان کشور، منجر به تولید و عرضه خودروی برقی داخلی به بازار شود. 


از سوی دیگر؛ یکی از چالش های اساسی و مهم در خصوص واردات خودروهای برقی، ابهام در زمینه خدمات پس فروش و تامین قطعات این خودروهاست؛ برای نمونه، باتری خودروی برقی از بخش های کلیدی این خودروهاست و حالا در شرایطی که هنوز زیرساخت شبکه برقی در سراسر کشور برای شارژ این باتری ها به شکل مناسبی فراهم نیست، متاسفانه آلودگی های محیط زیستیِ پایان کار این باتری ها هم به مشکلات این بخش خواهد افزود و پیش بینی می شود که مالکان خودروی برقی وارداتی به زودی با چالش هایی جدی مواجه شوند.

این در شرایطی است که با توجه به رویکرد تولید خودروی برقی در داخل کشور، انتظار می رفت که وزیر صمت و مجموعه تحت نظارت ایشان، با عزم جدی در زمینه حمایت از تولید خودروی برقی در داخل کشور، مسائل و مشکلات احتمالی عرضه و استفاده این خودروها در بازار را به صورت کارشناسی ملاحظه و بررسی می کردند و به دنبال راهکار برای حل مشکلات آن گام برمی داشتند. به بیان دیگر؛ آزمون و خطای استفاده از خودروی برقی تولید داخل به عنوان دستور کار جدی مسئولان صمت باید قرار می گرفت تا مشکلات استفاده از این خودروها در سطح جاده های کشور، دسته بندی و رفع می شد.
به عنوان مثال؛ در حال حاضر برای شخصی که خودروی برقی وارداتی داشته باشد، امکان شارژ این خودروها صرفا در برخی از نقاط شهر تهران فراهم است و بهره مندی از این امکان در دیگر شهرها به چالشی جدی تبدیل شده است. حال اگر سمت و سوی سیاستی وزارت صمت در مسیر حمایت از تولید داخلی خودروی برقی و عرضه گسترده آن به بازار بود، امروزه بخشی از خروج ارز بابت واردات این خودروها، برای توسعه زیرساخت فنی و خدمات و ایستگاه های شارژ این خودرها هزینه و مصرف می شد. 

در نتیجه مدیریت منابع ارزی در کنار حمایت از تولید داخل میسر می شد و در نهایت با تولید قابل توجه و رفع چالش های خدماتی این خودروها، شاهد عرضه گسترده خودروی برقی داخلی و وارداتی به بازار بودیم. اما متاسفانه در شرایط کنونی، نه تنها خبری از به سرانجام رسیدن تولید خودروهای برقی در داخل نیست، بلکه وزیر صمت ترجیح داده است، بدون توجه به چالش های پیش رو و نبود خدمات پس فروش قابل قبول در سراسر کشور برای خودروهای برقی، سامانه ثبت نام خودروی برقی وارداتی را کلید بزند تا چالشی مهم برای مالکان این خودروها در آینده نزدیک رقم بخورد؛ از نبود ایستگاه شارژ باتری خودروی برقی در جاده ها و نقاط مختلف شهرهای کشور گرفته تا مسائل محیط زیستی در قبال پایان عمر باتری های لیتیومی این خودروها که معضل اساسی برای طبیعت به همراه خواهد داشت. 

بنابراین حالا که ابلاغ مهم رئیس جمهور فقید به وزیر صمت مبنی بر اجرای قانون واردات خودروی کارکرده روی زمین مانده، بهتر است مسئولان وزارت صمت به عنوان متولی صنعت و بازار خودروی کشور، در قبال چالش های آتی خودروهای برقی وارداتی پنهان کاری نداشته و پاسخگوی ابهامات مطرح باشند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۸
تابناک خودروهای کارکرده را فراموش کن به گورستان تاریخ پیوست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
ببینید مافیای خودرو چقدر قوی است که به اسم حمایت از تولید داخل بازهم می خواهند جلوی واردات خودرو را بگیرند و تابناک انگار که برای بچه ها دارد قصه می گوید.عزیزم اولا خودروهای سامانه اعلامی اگر انشاء الله وارد بشوند (که چشمم آب نمی خوره و صرفا جهت بلوکه کردن 100 میلیون تومان میلیون ها نفره)شامل خودرهای آلمانی، ژاپنی، چینی و ... است. دوما اگر زیرساختی نیست مسلما برای برقی داخلی هم نیست
وقتی بحث رانت باشه مثل خرید اتوبوسهای چینی، هزارتا دلیل و برهان میارن که اونا ایمن تره، با کیفیت تره، ارزانتره و.... ولی وقتی که مردم میگن بذارین خودروی بروز و به قیمت وارد میشه آقایون رگ گردنشون باد میکنه که آی حمایت از تولید داخل چی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
حودرو بنزینی به روز کم صرف چه داخلی چه خارجی باید در اولویت باشد تا امکان نگهداری و تعمیرشان در کشور میسر باشد
اما برای روشن شدن چالش های خودرو برقی ابتدا تاکسی های چند کلان شهر را مثل تهران ُاصفهان ُتبریز و مشهد را برای مقابله با آلودگی شهرها برقی کنید آن هم با سوبسید چون رانندگان زحمت کش شهری توانایی خرید این خودروها را ندارند .
فلاح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
خودرو ساز داخلی اگر عرضه داشت خودرو بنزینی درست و درمون که تکنولوژی اش ما 100 ساله قبله به مردم سر مورد تحویل میداد اینقدر رانت خواری و انحصار طلبی نمیکرد حالا وارد ایجاد انحصار برات خودرو برقی شده تو هم داری حمایت میکنی ازشون !؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
والله به الله الان انگلیس داره از چین اتوبوس برقی میگیره شما چرا انقد نمی فهمید
عزیز جان. چه کهیری. چین مانند برخی بقالی های خوش انصاف! خودمون گفته یا باید خودرو برقی چینی هم از مغازه ما بخرید یا دیگر جنسها را به شما نمی فروشیم یا اصلا ازتون نفت نمی خریم. کهیر وقتی است که از بس در هدایت سیاست خارجی استاد بودیم تنها مشتری نفت تحفیف دار ایران حاضر نشود ان را با تخفیف هم بخرد مگر از او خودرو برقی بخریم!
معلوم شد که زور چین بر زور مافیای خودرو سازی داخلی و واردات خودرو بنزینی می چربد!
واردات خودروی برقی بدون زیر ساخت فقط شبیه جوک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
بابا هر شب بزنی شارج 400 کیلیومتر میره برای داخلی که عالی برای مسافرت نزدیکم خوبه چرا شماها نمی فهمید در شب هم که چیزی که زیاد برق با پنل خورشیدی هم میشه نیروگاه راه انداخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
آقای محترم ، جوک بهتر از خودروهای داخلی بی کیفیت ، با قیمت چند برابر ، و سالها انتظار ، ماندن در صف قرعه کشی ، بلوکه شدن پول ، شماست
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
جواب ۳۱۲: ادعای شرکتهای خودرو برقی است
آئودی برقی ادعا می‌کند با هر بار شارژ ۳۵۰ کیلومتر میرود ولی در عمل ۱۵۰ کیلومتر بیشتر با ان نمی توانید بروید
خودروهای برقی هنوز دارای ایرادات فنی فراوانی نسبت به خودروهای بنزینی هستند
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
ناشناس ۰۳۱۲ که فکر میکنی هیشکی نمیفهمه. اون عددی که برای پیمایش میگن توو دمای ۱۴ تا ۲۵ درجه، تک سرنشین، بدون استفاده از کولر یا چراغ و ... و در جاده کفی با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت هست. یکم مطالعه کنی بد نیست
خودروهای برقی ۵ سال گارانتی مفید دارند و بعد از ان اگر باتری های آنها دچار آسیب شود ماشین باید برود کنار چون هزینه تعویض باتری ان بسیار بالا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
من شنیدم بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون است که برای یک ماشین دو میلیاردی عددی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
حداقل قیمت باطری 20 هزار دلاره
یک مقاله سفارشی از طرف مافیای خودروسازی داخلی. بیش از 40 سال فرصت داشتید در تولید خودروی بنزینی هیچکاری نکردین جز مونتاژ انهم در انحصار و بدترین کیفیت ممکن حالا نوبت خودروی برقی شده تا باز هم مردم را در دریافت خودروی با کیفیت برقی محروم کنید و باز انحصار ایجاد کنید. خوردوهای برقی ثبت نامی اتفاقا همه برندی هست و این در انتخاب مردم قراردارد. به بهانه مردم و حمایت از تولید داخلی مجدد دنبال انحصارید.
پاسخ ها
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
دستت درد نکنه حمید جان، با این تحلیل درست کار مرا هم برای نوشتن مطالب راحت کردی....
دقیقا با شما موافقم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
احسنت. ولی هیچ کس حریف مافیای خودروساز داخلی و مونتاژکار نمی شود.
کشور در زمینه بنزین با کمبود روبرو است و مجبور به واردات شده است.

باتری که دیگه بدتر. قیمت باتری لیتیومی خودرو برقی بسته به مدل و کارخانه سازنده بین 4000 تا 20 هزار دلار است. ضمن آنکه ایران فاقد زیر ساخت های لازم برای تولید آن است. در این صورت مملکت وابسته به واردات آن از خارج می شود. آن هم در این شرایط تحریم ها و کمبود ارز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
اگر واقعا" مشکل فقط بنزین است، خوب می توانند به جای مونتاژههای داخلی بروند سراغ مونتاژ تویوتا که مصرفش حداقل نصف مونتاژی های داخلی است. آن
موقع مصرف بنزین هم نصف می شود
قرار است عده ای با واردات خودرو برقی جیبهاشان پرتر شود!!!
دوست عزیز خودرو برقی تولید داخلی یعنی چی دقیقا شما میدانید دانش فنی تولید باطریهای این خودروها نیاز به چه مقدار سرمایه گذاری دارد اگر منظورتون از تولید داخل مونتاژ در داخل CKD است که خیلی فرقی نمی کند چین میلیاردها دلار خرج تولید علم وعلوم پایه کرده الان داره بهره میبره به حرف نیست که برادر من بعلاوه دولت مجبور است به خاطر ناترازی تولید بنزین دست به اینکار بزنه فکر نکنید به فکر آلودگی شهر و آسایش مردم هست
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
من نمیدونم چرا همه راندن را مطلبی الهی می دانند آقا بنزین را می‌کنند ۵۰ هزار تومان مصرف ۱۲۰ میلیون میشه ۳۰ تا چون بسیاری از تردد ها یا زائد است و یا غیر اقتصادی پس حذف می‌شوند یا تطبیق می یابند بنزین نباشه مردم طول هفته را سر کارشان می‌خوابند یا با دوچرخه و پیاده می روند یا مترو و اتوبوس یا خانه و کار را نزدیک می‌کنند غصه نخور هر کسی مشگلش را حل میکند
حالا بر فرض ایستگاه‌های شارژ باطری های خودروهای برقی را ساختید !!!!!؟؟؟

تامین برقش را چکار میکنید ؟؟؟

آسفالت اکثر راههای داخل و بین شهری سالهاست مرمت و بازسازی نشده است و آنها را چه می‌کنید؟؟
نقش مهم خودروی برقی در کاهش آلودگی هوای کلانشهر ها قابل چشم پوشی نیست و برای اولین بار هم که وزیر در حال اجرای یک مورد مثبت به نفع همه مردم است متاسفانه خودروسازهای متضرر به وزیر از طریق عوامل رسانه ای خود می تازند.
پاسخ ها
رضا
| Russian Federation |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
این وزیر اثبات کرده هر کاری که بنفع مردم باشه مثل واردات خودرهای وارداتی صفر و کارکرده عمل نمیکنه و حتی با شنیدن حرفش کهیر میزنه
کلا مردم برای اینها مضر هستند
چرا کهیر ؟؟؟؟
آنها که باید منافعشان تامین شود می شود .
از اون مقاله هاست که اگر پلیس آگاهی در قرون آینده بخواهد برای شروع بازرسی از افراد دخیل در فلاکت مردم ایران "گرفتار در دام مونتاژ کنندگان خودروهای از رده خارج چنددهه قبل اروپا " سرنخی بیابد ، کافی است از همین مقاله شروع کند . باطری لیتیومی برای محیط زیست خطرناک هستند اما خودروهای ایران خودرو و سایپا مشکلی ندارند !!!!.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
اتفاقاً نکته مهم همین آلودگی زیست محیطی باتری هاست که به درستی اشاره شده
هم خودروی برقی وهم زیرساخت باید باهم پیش بروند.
کهیر نمی زنه،چون قرار نیست مردم عادی،منتفع بشن!!
حالا کلا در این دولت که عمری ازش نمونده یک کار مثبت در جهت شکستن انحصار انجام شده (از معدود کارهای مثبت) اون رو هم شما برای خودرو سازان انحصار طلب داخلی بکوبید
حتما آقای وزیر فکر کرده که باید با شارژ گوشی موبایل مان ، ماشین برقی که میخوان به ملت بفروشن شارژ کنیم!
انقدر مشغول خدمت هستند که به این چیز ها فکر هم نمی کنند
فشل ترین وزیر در فشل ترین دولت تاریخ
فساد شاح و دم نداره، همینطوریه
نویسنده محترم دیگه وقتی لز حمایت از تولید داخل حرف می‌زنید حالمون بهم میخوره
شما تولید کن اگه رو دستت موند بیا اعتراض کن و تنها جایی که حرفت رو قبول دارم واردات خودرو بنجل چینی به ۵ برابر قیمت کارخونه هستش
بوی رانت
دلار برای خودروی برقی چینی دارین ولی برای واردات بنز کارکرده ندارین ؟؟؟
واردات خودرو کارکرده و هم برقی هر دو خوب هستند هر چیزی که انحصار این کابین سازان مرگ داخلی را در هم بشکند خوب و مناسب است و به نفع ملت و محیط زیست است.
حمایت از تولید داخلی شعار. تقویت رانت است هم خودرو و هم لوازم خانگی این را به ملت ثابت کردند
اولا چين يكى از مهمترين و پيشرفته ترين توليد كنندگان خودرو، اعم از بنزينى و برقى ميباشد. در حال حاضر يكى از بزرگترين دغده هاى دولت هاى امريكا و كشورهاى اروپايى نگرانى از واردات خودروهاى چينى و توقف و ورشكستگى سازندگان خود رو در اين كشورها ميباشد كه گاها تعرفه واردات را تا ١٠٠٪؜ افزايش داده اند ولى اعتقاد دارند كه هنوز هم نميتوانند با خودروهاى چينى رقابت بكنند ( اخبار داخلى و گوگل ). متاسفانه اظهار نظرات در مورد ايستگاه هاى شارژ بين راهى و نگرانى از عدم توليد برق كافى در ايران چندان پخته و قابل قبول نيست. بايد توجه داشت كه در خودروهاى هيبريد ( نه ١٠٠٪؜ برقى) امكان استفاده از بنزين براى مسافرت هاى بين شهرى هم وجود دارد.
البته سياست هاى ميان مدت بايستى مبتنى بر مشاركت با سازندگان معتبر و انتقال تكنولوژى براى ساخت تدريجى اين خودرو ها و باترى انها در ايران باشد. خوشبختانه مواد اوليه مورد نياز براى ساخت باترى در ايران وجود دارد و با سرمايه گذارى در اين بخش ميتوان علاوه بر ايجاد اشتغال و تامين نياز هاى داخل كشور توليدات مازاد را به خارج صادر كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
باید به اطلاعتان برسانم که این ماشینها هیبرید نیستند اگر هیبریدی بودند که اشکالی نداشت اینها صرفا برقی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
باطری و باطری سازی یکی از صنایع بسیار الوده کننده است این را هم در نظر بگیرید
آقا همه این برنامه ها برای جمع کردن نقدینگی است
خودرو تحویل نمی دهند
ما الان چند ماه است پول خودرو وارداتی را داده ایم ماشین نیست
به وزارت صمت می گوییم جواب می دهند بروید شکایت کنید !!!!
اکثر خودروهای برقی با شارژ فول حداکثر 300 کیلومتر پیمایش دارند فرض کنید با این خودرو به مسافرت بروید بعد از اتمام شارژ چکار می توانید بکنید ؟ خودروهای هیبریدی برای ایران بسیار بهتر است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
پیاده میشیم هلش میدیم
خریدار عمده نفت ما چین هست تبادلات بانکی برای ایران میسر نیست ناگزیر است جای نفت اقلام تولید چین وارد کند
واردات خودرو کارکرده رو برای ایرانی های مقیم خارج آزاد کنید و براش 100 درصد هم عوارض ارزی بگذارید . اینطوری نه تنها ارزی خارج نمیشه بلکه بیشتر از اون چیزی که فکر میکنین ارز هم به کشور تزریق شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
حضرات خودشان با همکاری با گمرک و اداره شماره گذاری خودشان مشغول وارد کردن خودروهای دست دوم هستند شما ناراحت نباش اینجا کشور رانت و مافیا است خیلی وقت است که مردم هیچکاره و منافعشان به هیچ گرفته شده است
هنوز نم کفن شهید رئیسی خشک نشده، بوی رانت برای سرمایه داران میاد.

آیا طبقه محروم توان مشارکت و امکان بهره مندی از سود چند صد میلیون تومانی خرید و فروش حواله این خودرو ها را دارند؟

کجاست شعارهای دولت خدمت گزار و خدوم؟؟ًًًً
شما برای خودروهای کارکرده کهیر نمی زنید که تا بخواهید آثار مخرب زیست محیطی خواهد داشت و از طرفی هم انواع اقسام کلاهبرداری ها توسط دست اندرکاران آن بوقوع خواهد پیوست یه شارژر خانگی عمده مشکلات را حل می کند و بمرور زمان با گسترش مصرف خودروها ، ایستگاه های شارژ در مکان های مختلف از جمله اماکن رفاهی و رستوران های بین راهی ایجاد میشود تا از مزایا ان بهره مند شویم
بزک نمیر بهار میاد
همین کشور ارمنستان گشنه را بروید ببینید اکثر خودروهای مدل بالا برقی چینی هم وجود دارد چرا آن کشور می تواندولی هنوز ما باید گرفتار انحصار ایران خودرو و سایپا با خدروهای آشغال باشیم.
۹۰درصد تولید برق ایران از نیروگاههای فسیلیه که راندمان اونها از یه ماشین بنزین سوز کمتره. یعنی شما سوخت بسوزونی برق تولید کنی و اون برق رو با کلی اتلاف تو شبکه به شهر برسونی و باهاش باتری ماشین برقی رو شارژ کنی هم آلودگی بیشتر تولید کردی هم سوخت بیشتر مصرف کردی. تا زمانی که تولید برق به سمت انرژی های پاک نره و نیروگاههای قدیمی از مدار خارج نشن حرف از ماشین برقی برای کاهش آلودگی هوا جوکی بیش نیس
واردات خودرو از ابتدا سرکاری بود.
فقط تابستان در گرما کولر روشن نکتید
در مورد خودرو برقی دیگه از آقای وزیر ایراد نگیرید ایشان به گفته خودش، سالها پیش خودرو برقی خود را در پارکینگ خانه اش ساخته و هفت هشت سال است که با همان خودرو تردد می‌کند. ببین چی ساخته که تا قبل از اینکه خودش در مصاحبه پارسال اعلام کنه، در ظاهر هیچکس متوجه نشده و شماره گذاری و پلاک هم بدون مشکل انجام شده، یه همچین وزیر نابغه ای داریم ما
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری