بازدید 1041

محور سفر سالیوان به اراضی اشغالی چیست؟

منابع رسانه‌ای عبری زبان درباره سفر امروز (یکشنبه) مشاور امنیت ملی آمریکا به ارای اشغالی گزارش دادند که این سفر با محوریت مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳ 19 May 2024

 

به گزارش تابناک، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: سفر «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا به تل‌آویو شامل بررسی پرونده‌های مختلف از جمله موضوع توقف مذاکرات تبادل اسرا خواهد بود.

این روزنامه گزارش داد سالیوان از مقامات رژیم صهیونیستی خواهد خواست که نقش اصلی در مذاکرات را به قطر بازگردانند؛ چراکه اخیرا به خواست این رژیم این نقش به مصر واگذار شده بود.

طبق این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که سالیوان از رژیم اشغالگر بخواهد تا انتقال وجوه مالیاتی به تشکیلات خودگردان فلسطین را به تعویق نیندازند.

این رسانه صهیونیستی در ادامه آورده است، سالیوان از صهیونیست‌ها می‌خواهد که با حضور تشکیلات خودگردان فلسطین در بازسازی نوار غزه موافقت کنند تا به سعودی‌ها و اماراتی‌ها اجازه داده شود به روند ملحق شوند.

موضوع دیگری که انتظار می‌رود در سفر سالیوان مطرح شود، موضوع تعویق ارسال تسلیحات است که تنش میان واشنگتن و تل‌آویو را به سطح جدیدی رسانده است.

سالیوان درحال حاضر در عربستان سعودی به سر می‌برد و با «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور درباره جنگ غزه و تکمیل توافقات استراتژیک آمریکا و عربستان رایزنی کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
آخرین اخبار
وب گردی