بازدید 10795

نماینده مجلس: تعطیلی روز شنبه تبعات منفی فرهنگی دارد/ کاهش ساعت اداری در بلاتکلیفی

نمایندگان در روزهای پایانی مجلس یازدهم، لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته را در دستور کار قرار دادند.
کد خبر: ۱۲۳۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳ 12 May 2024

به گزارش تابناک، نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) برگزار شد و  کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری‌ مبنی بر ۲ روز تعطیلی در هر هفته و کاهش ساعات کاری ادارات از ۴۴ به ۴۰ ساعت در دستور کار قرار گرفت.

در نشست امروز، پیشنهاد بازگشت به اصل از سوی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر با ۷۶ رای موافق، ۱۱۳ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع نتوانست رای لازم را به دست آورد.

کلیات این لایحه مبنی بر دو روز تعطیلی در هر هفته و کاهش ساعات کاری ادارات از ۴۴ به ۴۰ ساعت در جلسه علنی روز یکشنبه - ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ به تصویب مجلس رسیده بود.

نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مخالفت با این لایحه، پیشنهاد بازگشت به اصل را ارائه کرد و بیان داشت: تقلیل ساعت کار با جهش تولید متناسب نیست.

وی اظهار داشت: تعطیلی روز شنبه آثار سوءفرهنگی خوبی را به جهان اسلام مخابره نمی کند و تبعات منفی فرهنگی دارد و این کپی برداری از دیگر کشورهاست و من با تعطیلی روز شنبه مخالفم.

ساعت کار هفتگی کارکنان بالینی نظام سلامت

ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بدین شرح است: ساعات کار کارمندان دولت چهل و چهار ساعت در هفته است و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات با پیشنهاد سازمان و تصویب هیات وزیران تعیین می‌شود و تغییر ساعت کار کارمندان در موارد ضروری با رعایت سقف مذکور با دستگاه ذی‌ربط است. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیات علمی از ساعات موظف، در طرح های طبقه‌بندی مشاغل ذی‌ربط تعیین خواهد شد.

ساعت کار هفتگی شاغلان موضوع «قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت» مصوب ۱۳۸۸/۰۱/۳۰ با توجه به صعوبت کار، سابقه خدمت و کار در نوبت کاری‌های غیرمتعارف، به تناسب در هفته حداکثر تا هشت ساعت تقلیل می‌یابد.

تبصره ۱ ـ کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجرایی ساعات کار خود را تا یک چهارم ساعت کار روزانه (حداکثر ۱۱ ساعت) تقلیل دهند.

میزان حقوق و مزایا، نحوه محاسبه سوابق خدمت این قبیل کارمندان متناسب با ساعات کار آنان تعیین خواهد شد.

تبصره ۲ ـ دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در موارد خاص با موافقت هیات وزیران و رعایت سقف ساعات کار با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ای و فصلی ساعات کار خود را به ترتیب دیگری تنظیم کنند.

تبصره ۳ـ تمامی دستگاه‌های اجرایی استانی موظفند ساعات کار خود را در شش روز هفته تنظیم کنند. (ستاد مرکزی دستگاه‌های اجرایی مشمول این حکم نیستند)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۹۳
مسخره خاص و عام و دنیامون نکنید تورو خدااا
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
فکر می کنی هنوز نشدیم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
پیش یه سوی تنبلی
هیچ تبعه فرهنگی نداره! اصلا تعطیلی روز شنبه باشه یا پنجشنبه چه ربطی به فرهنگ داره؟؟؟
بگو نگرانیم تعطیلیمونو با یهودیا مقایسه بکنن!!!
وگرنه هییییییییچ تبعه ای نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
عزیزم طبعات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
تبعات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
مجلس خیلی وقته تعطیله
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
تابناک هیچ نظری تحلیلی. واکاوی. در مورد شرکت ۸ درصد واجدین شرایط در انتخابات تهران نداری ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
داداش تبعه مفرد کلمه تبعات هست و صحبت ایشون کاملا درسته...اومدی یچیزی بگی ولی عیار خودتو نشون دادی.
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
خدایا چطور باور کنم نماینده مجلس گفته اگه پنج شنبه جمعه تعطیل نباشه زاد و ولد کاهش پیدا میکنه!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
طبعات= چاپ شده ها
تبعات= پیامد

درود بر نهضت سواد اموزی
جواد
| Australia |
۰۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
یکی از تبعات فرهنگیش که خیلی هم مهمه این که ما ایرانیها از قدیم الایام وعده انجام همه کارهای انجام نشده و عقب افتاده رو به روز شنبه اتی موکول میکنیم که البته اون شنبه هم هیچوقت نمیاد. حالا اگر شنبه به کل تعطیل بشه دیگه چه گلی به سرمون بگیریم!؟
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
جواد جان میلیونها لایک داری
چه استدلال منطقی و خوبی لطفا برای اینکه به کنه قضیه پی ببرید چندین بار با صدای بلند برای خود بخوانید " "" تعطیلی روز شنبه آثار سوءفرهنگی خوبی را به جهان اسلام مخابره نمی کند و تبعات منفی فرهنگی دارد و این کپی برداری از دیگر کشورهاست و من با تعطیلی روز شنبه مخالفم.""
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
اینا با تغییر ساعت هم‌مخالف بودن ولی بعدش محبور شدند ساعت کار ادارات رو‌تغییر بدن
مجلس مردم را سرکار گذاشته ؟
آثار سوءفرهنگی خوبی را به جهان اسلام مخابره نمی کند؟
حداقل شجاعت داشته باشید و دلیل واقعی مخالفت خود را بگویید و پای آن هم بیاستید.
شده حکایت بازی نکردن وزرشکاران ایرانی با تیم های اسرائیلی .
به جای اینکه مسئول تیم با شجاعت اعلام کند که به دلیل سیاسی بازی نمی کنیم ، ورزشکار را مجبور می کنندکه خودش را به مریضی بزند و یا بازی قبل ببازد ، اسم این کار را هم می گذارند شجاعت
آقای نماینده اول فکر شکم گرسنه مردم باش که دین و ایمون و فرهنگ رو با خودش مثل سیل میبره بعد به فکر فرهنگ (از نظرخودت باش) فقط فکر کن با یک روز اشتراک کاری بیشتر در هفته با دنیا چقدر صرفه جویی در زمان ، پول و امکانات کشور میشه ،حداقل میتوننید در رابطه با کاهش تورم تبعات مستقیم و غیر مستقیمش رو آنالیز کنی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
اصولا کاهش زمان کاری و افزایش تعطیلی مال کشورهایی که مازاد تولید دارند و مردمش از 8 ساعت حداقل 7 ساعت کار می کنند نه مثل ما با این روشهایی که گذاشته اند میشه هر دم بیلی که هر اداره میری می بنی یکی که بایدکارت را انجام بده نیست . چون توافق کرده کم بیاد سرکار تقصیر ارباب رجوع چی میشه که مدام باید بره و بیاد خدا میدونه مگه اینجا المان یا ژاپن است که میخواهند دو روز تعطیل کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
تو رو خدا ول کن ! دو ساعت هم باید آنالیز رو واسه اش تعریف کنی
رضا
| Canada |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
در ‌کشوری با فلا‌کت اقتصادی ما باید پرداخت دستمزد مثل همه جای دنیا بصورت ساعتی باشد تا مردم پول کار کردن را بگیرند و نه کار نکردن را دستمزد هم برای تمامی ساعات کار یکسان و شامل همه چیز باشد هر نیروی کار می‌تواند با توافق کارفرما از ۱ ساعت تا ۷۲۰ ساعت در ماه کارکند آن وقت کل ماه را هم تعطیل کنید مهم نیست چون کسی برای تعطیلی بدون دستمزد تره هم خرد نمیکند
تبعات فرهنگی منفی برای شما که در طول هفته 2 روز سر کار هستی داره؟
تعطیلی روز شنبه آثار سوءفرهنگی خوبی را به جهان اسلام مخابره نمی کند.....خیلی حرف سنگینیه!!!
حالا برین تو انتخابات شرکت نکنین، از اینا که نمیشه بیشتر از این انتظار داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
به نظم افرادی که توی انتخابات شرکت کردند باید دیدگاهشون را به این نوع افراد با این نوع طرز تفکر عوض کنند. این افراد دقیقا تاوانانتخاب افرادی هست که بقیه را به غربگرایی و ... متهم می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
شرکت میکردی هم از این بهتر نمیرفت اونجا
تصمیمات شماها تبعات فرهنگی و اجتماعی و بین المللی داره
ایام هفته مثل تقسیم بندی ساعات و .... یه امر نسبی است و هر روز خدا میتونه شنبه یا جمعه باشه ، ولی با توجه به اهمیت اقتصاد و دهکده جهانی و برای ارتباط با کشورهای غول اقتصاد که شنبه و یک‌شنبه را تعطیل هستن بهتر می‌بود شنبه را تعطیل میکردن ، یعنی در واقع برای ارتباطات اقتصادی و .... ما با دنیای خارج چهار روز را از دست میدیم ، پنجشنبه و جمعه که ما تعطیلم و روز های شنبه و یکشنبه که اونا تعطیلن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
اینا چه میفهمن این حرفارو،فقط میخان بگن ما با تمامه دنیا فرق داریم و فقط ما خوبیم.
تقویم رو که نگاه میکنی همش تعطیلیه چ خبره مگه مملکت همینجوری عقب میفته دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
کمترین تعطیلی در جهان برای ایران هستش البته میدونم عقلت به این چیزا نمیرسه ولی بهت بگم روشن بشی
تمام کشور های دنیا 2 روز کامل تعطیل هستند ولی ایران فقط جمعه ها تعطیل هستش افتادش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
کره جنوبی اعلام کرده بود که اگر ژاپن چند ساعت تعطیل بشه ما بهشون میرسیم

ما همش تعطیلیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
۲۱:۴۵
جناب عقل کل برو یه اسفند برا خودت دود کن چش نخوری آخه خیلی حیفی با این همه اطلاعات غلط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
همه تعطیلات هم بجز نوروز مذهبی هستند میتوانند آنها را کاهش دهند.
یعنی همونی که بهت میگه روز (شب) منو تغییر نده ، باهاش مشورت کنی و دلیل براش بیاری قبول میکنه ولی این نماینده های مجلس قبول نمی کنند...
از این مجلس چه انتظاری دارید ؟
مگه واسه وضعیت معاش و اقتصاد مردم کاری کرد ؟ عین خیالشون هم نیست.
حالا نگران پیام فرهنگی به دیگر کشورها شدند ؟؟ اینا نماینده ما هستن یا کشورهای دیگه ؟؟؟
تعجب کردم از اینکه این مجلس داره حداقل یه مصوبه رو به نفع مردم تصویب می‌کنه که نکرد.واقعا مگه مردم مسخره مجلس شدن!
امثال پرونده ازگل تبعات منفی فرهنگی بیشتری روی مردم داشتند
افکار پوسیده .
تقریبا تمام کشورهای اسلامی شنبه ها تعطیل هستند انوقت تعطیلی شنبه های ما برای کدام جهان اسلام تبعات خوبی نخواهد داشت؟؟!!!ضمنا در این مدتی که در مجلس بودی با چه چیزهایی که به نفع مردم و کشور بوده موافق بودی؟
ببخشید/ یک سوال اثار سوء فرهنگی خوب چیه؟؟؟؟(بد را فهمیدم خوب را نمیدونم چیه....
قطعا بیش از نیمی از رای دهندگان در جریان قضیه تعطیلی و چرایی آن اصلا نبودن! رو هوا رای دادن .
پاسخ ها
صحرایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
دقیقا
متاسفانه موضوعی تو کمیسیون تخصصی مربوطه مطرح میشه و ساعاتی رو مورد بحث و نظرسنجی و کارشناسی قرار میگیره. نهایت اتفاقی که میفته اصلا در رای .نمایندگان دیده نمیشه
همین الان در کشور تعطیلی ادارات تهران دو روز پنج‌شنبه و جمعه است و در سایر شهرستان ها یک روز جمعه است و دو گانه رفتار میشه پس این همه مدت که از این قانون میگذره و تهران دو روز تعطیله چه اتفاقی افتاده این رو به کل کشور و سایر شهرستان ها هم تعمیم بدید که حداقل ارتباط ادارات در کشور یکسان بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
علاوه بر ادرات تهران . چند استان دیگه و کل دانشگاه هها و مدارس و شرکت های بزرگ نفت و پتروشیمی و اب و برق و گاز و شرکت های بورسی دو روز تعطیل هستند و فقط در جاهای دورافتاده و شهرهای کوچک ادارات معمولی تعطیل نیستن که اونم برای اقایان مهم نیست خودشون و دار و دسته شون واقوام شون تعطیل باشن بقیه مردم فرهنگ ندارن
یکی به اون عزیز حالی کنه خود جهان اسلام 90 درصدشون جمعه و شنبه تعطیلن شما نگران پیام ارسالی به جهان اسلام نباش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
اسلام ما متفاوته
هرکاری میکنید پنج شنبه ها را تعطیل نکنید..اقتصاد کشور با این کار فلج که هست فلج تر میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
فقط تعطیلی جمعه را خراب نکنید چون تبعااااااااااااات
داره
کل جهان اسلام جمعه و شنبه رو تعطیلند، بجز ایران. در نتیجه تبعات منفی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
آخه ما خیلی خوبیم از همه بهتریم!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
آخه مسولان ما با تمام دنیا فرق دارن!!! تمامه دنیا هیچی نمیفهمن فقط مسولان ایران میفهمن!!
نمی دانم با این همه عقب افتادگی در تولید و ناترازی و تورم چرا دو روز را هم تعطیل می کنند همینطوری عقب هستیم
تعطیلی روز شنبه باعث صرفه جویی در مصرف اب برق و گاز میشود که اگر حساب کنید رقمی بزرگ و باور نکردنی خواهد بود...
کدوم کشور اسلامی با ایران روابط خوب داره که نگران تبعات روز شنبه باشیم؟؟؟ اصلا کدوم کشور اسلامی شنبه تعطیل نیست؟؟
خلاف شرعه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
برو بابا! چطور دبش و ازگل خلاف شرع نیست
کشور نیاز به تعطیلی بیشتر ندارد. اگر می‌خواهید اقتصاد رشد کند، کارمندها را کم کنید و به جای آن از شغل های مولد حمایت حداکثری کنید تا فرهنگ کار مورد تشویق قرار گیرد. این کار هم نیاز به تصمیمات سخت دارد نه اینکه با اعتراض طلافروش ها سریع عقب نشینی کنید از تصمیمات درست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
شما کارشناسی؟! تعطیلی بیشتر! اتفاقا ما یکی از افتضاح ترین و کمترین تعطیلات دنیا داریم! رشد اقتصادی هم مرتبط با زمان کاری نیست بلکه به اصلاح فرایندهای اقتصادی و بیزینسی مرتبطه تا بهره وری افزایش پیدا کنه! کل دنیا دو روز در هفته عطیلی دارن! تعطیلات حداقل یک هفته ای ژانویه و البته تعطیلات تابستانه! کل تعطیلی ما به هشتاد روز نمیرسه!
تو رو خدا به جمله ای که این نماینده مجلس گفته دقت کنید،: آثار سوء فرهنگی خوبی رو به جهان اسلام مخابره نمیکنه.خودشم نفهمید چی گفت
تو خود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل
آمار ارائه دهند چند وزارتخانه و شرکت ریز و درشت ارتباط با خارج دارند؟ بر 20% از شرکتها و سازمانها ارتباط با خارج دارند. کارکنان بخشهای امور بین الملل چند نفر هستند احتمالا 50000 نفر ، آیا میشود به خاطر 50000 نفر نه 5000000 نفر برای هشتاد میلیون نفر تصمیم گرفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
راست گفتی. تقریباً هیچ ارتباطی با خارج نداریم. در داخل سرمون گرمه.
چهار کشور در دنیا هستند که تقویم رسمی اونها میلادی نیست،ایران،افغانستان اتیوپی و نپال(نقل از ویکی پدیا)، آقای نماینده نمی‌دانند که جهان اسلام خیلی وقته که تقویم رسمی و کاریش میلادی هست.
یه کار درست نمیتونید تو اون مجلس انجام بدین
واقعاً با این نمایندگان و با این طرز فکرها ما به کجا میرویم. برادر بزرگوار بجای این سیگنالها رنگارنگ، بفکر اقتصاد و تعداد روزهایی که ما میتوانیم با دنیا کار کنیم باشید.
حالا که با نظرات عجیب و غریب مخالف تعطیلات پایان هفته هستید بفرمایید مگه همه در یک کشور زندگی نمی کنیم چرا برخی استانها به خصوص تهران تعطیل است ولی استانهای دیگر این طور نیست (تبعیض)ما هم خانواده داریم و میخواهیم کنارشون باشیم این تعطیلی خود دولت سود میکنه پنج شنبه ها کارکنان ۴ ساعت سر کار هستند به راحتی میشه تقسیمش کنی بر روزهای دیگر و کارکنان با روحیه و انگیزه بالاتری بازدهی کاری بیشتری دارند
با کدام تحقیق و مطالعه این حرف را زدی نماینده؟ از کجا درآوردی چنین نتیجه ای را؟ معلومه اصلا مطالعه نداری و اقتصاد را نمیشناسب
حداقل یک روز تعطیل رو با چین و روسیه هماهنگ کنید. اونها هم از این عدم تطابق ناراحتند. جدی می گم! بیزینس های با چین خیلی درگیر این عدم هماهنگی در تعطیلات هستند. الان عملا سه روز مانده.
فاجعه میشه
فحشا راه میوفته اگه دو روز تعطیل باشه آمار تصادفت حداقل دو برابر میشه
این قانون هم مثل واردات خودرو دست دوم سرکاریه!
آقایون اینقدر با اعصاب مردم بازی نکنین
خودتون رو گول نزنید.اگه شنبه تعطیل بشه عملا از چهارشنبه تا یکشنبه کل کشور تعطیل میشه چون پنجشنبه همین حالت فعلی رو همیشه خواهد داشت
درد شماها فرهنگ نیست
جای این حرفای صد من یه غاز، فکر اقتصاد ملت و مملکت باشید
بازارهای مالی دنیا شنبه تعطیله، ما ۵ شنبه و جمعمون تعطیله
نسبت به بازار جهانی از ۷ روز هفته، ۳ روز تعطیلیم، یعنی تو ۱ماه حداقل ۱۲ روز تعطیلی

بشینید تا این اقتصاد درست بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
با همین استدلال تعطیلات نوروز رو هم باید حذف کنیم و تعطیلات کریسمس را جایگزین کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
نه عزیزم
تعطیلات نوروز سالی یه باره
منظور تعطیلات هفتگیه
ما می خواهیم که شماها به هیچ قانونی دست نزنیددددددددددد.

بخدا اینجوری بهتره.

اصلا برای چی یکی از روزهای دیگه هفته هم تعطیل بشه ؟!!!
خیلی توی کارمون بهره وری داریم که یک روز دیگه ای غیر از جمعه رو هم تعطیل کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تجارت ما در گمرک و ترانزیت هفت روز و ۲۴ ساعته است
در مبادلات مالی تحریم هستیم و عموما از طریق کشور ثالث عمل می کنیم و لذا عملا به تعطیلات داخلی ارتباط پیدا نمی کند.
در مبادلات رسمی هم فرایند زمان مبادله یک تا سه ماه حداقل طول می کشد که به راحتی قابل مدیریت است.
یک تصویر اشتباهی که از تجارت خارجی درست کرده اند، تجارت خارجی را شبیه خرید روزمره جا زده اند.
حجم بسیار بالایی از تجارت خارجی کشورها، از جمله ایران، ۶ ماه تا یکسال زودتر به قرارداد می رسد و تبادلات فعلی حاصل عملکرد ۶ تا یکسال قبل است.

بر فرض هم اگر مشکل جدی ای وجود داشته باشد مانند بسیاری از کشورها با تدابیر بسیار ساده مانند شعب کشیک قابل مدیریت است.
تعطیلی شنبه یک نوع هم صدایی است با دنیا هیچ ربطی به فرهنگ ندارد و کلی مشکلات حل فصل می شود و ازمایشی پنج ساله انجام شود
پیشنهاد:
اسم روز های هفته چون قرار دادی است را عوض کنید شنبه را پنج شنبه نام گذاری کنید و یکشنبه را جمعه بعد از این دو روز تعطیلی (پنج شنبه و جمعه قراردادی ) شنبه که همون دوشنبه قبلی است اول هفته باشه .
فقط یک مشکل داره که توی نام ایام هفته با دنیا اختلاف پیدا می کنیم که اون خیلی مهم نیست.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
چرا خودت همین کارو نمیکنی؟
کافر همه را به کیش خود پندارد !!!!!!!!!! چرا با هر حرکتی که نتیجش رفاه برای مردم باشه مخالفت میکنید ؟ و با آسمون ریسمون بافتن بهم سعی در نابود کردنش دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جز یکی دو کشور اکثریت کشورهای جهان 2 روز در هفته تعطیل هستن .از طرفی مگه زمانه با بیل و کلنگ کار کردن هسش ، جهان دیجیتال فرای تصور امثال نقد علی جان هستش .خواهشمند است عقلای مملکت ترمز نقد علی ها رو بکشن و گرنه با این نظرات بی اساس و پایه فاتحه تصمیم گیری در مملکت خونده شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
اشتباهی منفی
در کشور مسلمان مالزی، تعطیلات آخر هفته شنبه و یکشنبه است، با اینحال نمازهای جمیشه با حضور تقریباً 90 درصد مسلمانان در جای جای شهرها مانند دانشگاهها، میادین، مصلی ها، برگزار می شود.
از مجلسی که نماینده مردم توش حضور نداره و محل یک طیف های خاص هست .بیشتر از این توقعی نیست
اقای نماینده تعطیلات رنگانک شما مجلسی ها اثر سوء نداره لابد>
کدوم تبعات فرهنگی
نماینده ای که با مشارکت کم مردمی به مجلس راه پیدا کرده حق ندارد از سوی مردم صحبت کند
فعلا که همه روزها در ادارات دولتی تعطیله . به لحاظ تدبیر و کارآمدی هم که. دولت و مجلس تعطیل هستند. بازار و دلال ها هم که کار خودشان را می‌کنند و برایشان تعطیلات و. غیر تعطیلات فرقی نمی کند . . پس از اساس این. موضوع بیهوده. است و. فرقی نمی‌کند که چه روزی تعطیل است.
مرگ بر شنبه
درود بر پنجشنبه
شعار افراطیون!!!!
الان روز پنجشنبه تعطیل نیست برخی ادارت تا ظهر هستند بانکها تا ظهر هستند. زندگی هم به جریان است. اگر به جای پنجشنبه شنبه این اتفاق می افتاد باز شنبه تعطیل کامل محسوب نمی شد. . پنجشنبه هم روز کاری کامل می شد. پس ماهیت قضیه فرقی نداشت. منتهی تصور این است که باید شنبه تعطیل کامل شود پنجشنبه هم نیمه تعطیل. این در کجای دنیا اصلا برقرار است که دو روز و نیم تعطیل کاری باشد. نیمه تعطیل شدن شنبه و تمام وقت شدن پنجشنبه از نظر روابط اقتصادی منطبق بر دنیا می شد.
برای ادارات تهران که سالیان سال است استفاده می کنند مشکل فرهنگی ندارد ؟ برای مابقی استان ها مشکل است ، ظاهرا اینها نماینده کسانی دیگر هستند تا ملت . البته در واقعیت هم همین است .
چرا نباید کار کنند روزهای 5 نشبه یا هر روز دیگری؟؟؟؟ چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوب انتخابات تموم شده و نیازی به رای مردم ندارند ، واسه چی بخوان به نفع کارکنان دولت کار انجام بدهند.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی