بازدید 1062

متولدین چه سالی امروز می توانند رأی بدهند؟

متولدین چه سالی امروز می توانند رأی بدهند؟ /عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست /نیازی به ثبت اثر انگشت رای دهندگان نمی باشد
کد خبر: ۱۲۳۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰ 10 May 2024

به گزارش تابناک به نقل از سایت وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور ضمن انتشار چند اطلاعیه‌ به پاره‌ای توضیحات درباره نحوه رأی دادن در انتخابات و توصیه‌هایی به شعب اخذ رأی پرداخت.

اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور که ساعتی قبل انتشار یافت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی سراسر کشور می‌رساند؛ در مدت زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو و تلویزیون در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستور العمل های ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد در دستور کار قراردهند.

ضمناً یاد آوری می‌گردد اطلاعیه‌های مذکور به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است.

ستاد انتخابات کشور

 

 

اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور هم به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می رساند: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فقط با ارائه اصل مدارک هویتی ۵ گانه ذیل :

۱- شناسنامه

۲-کارت ملی

۳-گذرنامه

۴-گواهینامه رانندگی

۵-کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه

توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست .

ستاد انتخابات کشور

درخواست ستاد انتخابات کشور از مردم
همچنین، ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره ۸ را روز جمعه به این شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رای در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز جاری اخذ رای از کلیه واجدین شرایط در حوزه های انتخابیه مربوطه را آغاز نموده اند، لذا از هم میهنان عزیز که انتخابات حوزه آنها به مرحله دوم کشیده شده است، تقاضا می شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری نمایند .

ستاد انتخابات کشور

عکس‌داربودن شناسنامه الزامی نیست
اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات نیز به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هم میهنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۱۳۸۰/۳/۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست ودارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه ستاد انتخابات کشور خطاب به حوزه های انتخابیه الکترونیکی
ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره ۱۰ را خطاب به مجریان و دست اندرکاران انتخابات مجلس درحوزه های انتخابیه تمام الکترونیکی صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه تمام الکترونیکی می رساند؛

با توجه به احراز هویت واجدین اخذ رای بوسیله دستگاه های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات، نیازی به ثبت اثر انگشت رای دهندگان نمی باشد.

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه ستاد انتخابات کشور خطاب به جوانان برومند ایران اسلامی
متن اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می رساند؛ براساس بند ۲ ماده ۳۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان می بایست در روز اخذ رای ۱۸ سال تمام باشد، یعنی کلیه متولدین روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای، اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رای بدهند.

ستاد انتخابات کشور

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی