بازدید 3534
۴

فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی

کانون سردفتران و دفتریاران با عدم پاسخگویی به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از شفاف‌سازی در خصوص عملکرد مالی خود طفره می‌رود.
کد خبر: ۱۲۳۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹ 05 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، کانون سردفتران و دفتریاران با عدم پاسخگویی به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از شفاف‌سازی در خصوص عملکرد مالی خود طفره می‌رود. مسئولان این کانون از سال ۱۴۰۱ و با بی‌توجهی به قانون نسبت به پاسخ‌گویی به افکار عمومی در سامانه در خصوص عملکرد مالی خود کوتاهی کرده‌اند.

یک کاربر سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برای نخستین بار در اسفندماه ۱۴۰۱ و برای دومین بار در شهریور‌ماه ۱۴۰۲ پرسش‌هایی در خصوص عملکرد مالی کانون سردفتران و دفتریاران کرده است. این کاربر پس از بی‌توجهی و قانون‌گریزی کانون مذکور، از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به رئیس کانون سردفتران و دفتریاران نوشته است:

"احتراماً پیرو درخواست‌های ارسالی با کد رهگیری ۱۶۷۹۱۳۶۸۸۹۲۸۰ - ۲۷/۱۲/۱۴۰۱ و ۱۶۹۳۹۸۶۰۴۴۶۷۱ – ۱۵/۰۶/۱۴۰۲ که از زمان ارسال درخواست تاکنون ١٣ ماه سپری شده است و از ارسال اطلاعات خودداری کردید؛ لذا مجدداً با تجویز از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور و شیوه‌نامه انتشار و دسترسی آزاد مؤسسات خصوصی مأمور به خدمات عمومی، تقاضا دارم به‌صورت کامل و شفاف اطلاعات عمومی درخواست شده بشرح ذیل ارسال گردد:

۱- درآمد کانون سردفتران و دفتریاران در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ چه مقدار بوده است؟ و آیا در سال‌های مذکور هدایا، کمک‌ها و سایر منابع درآمدی از نهاد یا موسسات دیگر دریافت نموده است یا خیر؟ در صورت مثبت بودن با تفکیک مبالغ دریافتی اعلام گردد.

۲- صورت‌های مالی حسابرسی شده یا مورد تأیید بازرس کانون در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ارسال گردد.

۳- هزینه‌های کانون سردفتران و دفتریاران به تفکیک سرفصل‌های هزینه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اعلام گردد. "

با این حال کانون سردفتران و دفتریاران به این پرسش‌ها پاسخی نداده است.

درآمد دفاتر اسناد رسمی، درآمد کانون سردفتران و دفتریاران، دهک‌بندی دفاتر اسناد از نظر درآمد ماهیانه و سالیانه، نحوه عملکرد ۱۰ درصد حق کانون از محل حق‌التحریر دریافتی دفاتر اسناد، نحوه پرداخت حقوق و پاداش کارکنان کانون و ... از جمله موارد جنجالی در گروه‌ها و مجامع سردفتری است که در سال‌های اخیر شفاف‌سازی کاملی از سوی متولیان کانون صورت نگرفته است.

کانون سردفتران و دفتریاران در حالی از پاسخ به این پرسش‌ها طفره رفته است که برابر قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تأخیر در ارسال یا عدم ارسال اطلاعات درخواستی جرم‌انگاری شده است و ضرورت دارد مسئولین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به این بی‌قانونی واکنش نشان داده و متخلفین را مجبور به شفاف‌سازی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
با این روش اخذ مالیات فقط سرمایه گذاری در ایران محدود و سرمایه ها را از کشور فرار می دهند.اگر امروز چاره اندیشی نکنند فردا دیگر دیر شده و مردم عزیز را ناراضی و عاقبت خوبی هم ندارد. زندگی را برای مردم سخت‌تر نکنید.
اداره ثبت اسناد رسمی ملارد عمدا باجانمایی اشتباه سند برای املاکی ها صادر کرده وشهرداری منطقه هم به یک مبایعه نامه جعلی اقدام به صدور جواز ساخت میدهد که این خود مشوق زمین خواری هست و هیچ ارگانی هم جوابگو نیست چون پای اداره جات دولتی در میان هست آیا دادرسی هست؟
با سلام علت اینست که خیلی ها چشم دوخته اند به دارائی کانون . چند سال پیش تا دادگستری از دارائی کانون مطلع شد به کانون فشار آورد که دارائی خود را به قضات وام بدهد بدون وثیقه حتی چک . خلاصه شفاف سازی بهانه است برای بردن مال غیر .
اون کاربر فقط یک نفر ست و آنهم شخص رضا ساکت که عملکرد خودش باید شفاف سازی شود‌ ضمنا کانون نهاد خصوصی با بودجه بخش خصوصی ست و بازرس سازمان هم نظارت کامل دارد. اینها سم پراکنی برای لطمه به نهاد های حقوقی کشور ست .
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی