بازدید 18140
هفتصد و پنجاه و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله پهپادی اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا/ لو رفتن نسخه ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین

هفتصد و پنجاه و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲ 07 April 2024

حمله پهپادی اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا/ لو رفتن نسخه ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: هفتصد و پنجاه و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

گرهارد شرودر خواستار «راه‌حل دیپلماتیک» برای جنگ اوکراین شد
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ۲۲:۱۰

صدراعظم اسبق آلمان گفت برلین و پاریس باید مسیر را به سمت مذاکره پیش ببرند تا جنگ اوکراین بدین شکل خاتمه یابد.

 «گرهارد شرودر» صدراعظم اسبق آلمان که رابطه دوستی و دیرینه‌ای با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دارد و در سال ۲۰۱۴ تولدش را در سن پترزبورگ در کنار پوتین جشن گرفته بود، در مصاحبه با روزنامه «زوددویچه تسایتونگ» عنوان کرد: «ایجاد یک قرارداد صلح امکان‌پذیر است. من عمیقا مطمئنم که پوتین نیز نسبت به چنین چیزی مشتاق است.»

او در این مصاحبه تاکید کرد که درگیری اوکراین فراتر از این کشور پیش نخواهد رفت و به استفاده از تسلیحات هسته‌ای منجر نخواهد شد.

گرهارد شرودر هم‌چنین از اینکه «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان درخواست «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مبنی بر ارسال موشک‌های تاروس را رد کرده، استقبال کرده و می‌گوید: آلمان و فرانسه باید اقدامات دیپلماتیک بیشتری انجام دهند تا به این خونریزی پایان داده شود.

روسیه تولید سامانه موشکی اسکندر را افزایش داد
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ۲۰:۴۷

شرکت دولتی روسیه اعلام کرد که تولید سامانه موشکی اسکندر خود را برای اهداف عملیاتی در میدان جنگ افزایش داده است.

 یک مقام ارشد شرکت روستیخ روسیه اعلام کرد این کشور برای اهداف عملیاتی ویژه خود، ساخت سامانه موشکی بالستیک اسکندر-ام (Iskander-M) را افزایش داده است. اسکندر-ام یک سامانه موشکی بالستیک بسیار متحرک و کوتاه برد است که برای پشتیبانی دقیق آتش و قابلیت‌های درگیری، طراحی شده است.

روستیخ ابرشرکت دولتی کشور روسیه است که به طور عمده در صنایع دفاع و نظامی این کشور فعالیت می‌کند.

والری کاشین، طراح ارشد سیستم‌های موشکی این شرکت اعلام کرد که تولید موشک‌های اسکندر-ام خود را افزایش داده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: موشک‌ها در مقادیر بسیار بیشتری نسبت به سال‌های گذشته تولید می‌شوند.

سامانه موشکی اسکندر-ام سطح بالایی از انعطاف پذیری را فراهم می‌کند و می تواند اهداف ثابت و متحرک را از جمله موقعیت ها و زیرساخت های مستحکم را هدف قرار دهد. این سامانه مجهز به مهمات هدایت شونده دقیق است که در میدان نبرد آسیب های جانبی را کاهش می‌دهد.

لاوروف برای گفت‌وگو درباره جنگ اوکراین به چین سفر می‌کند
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ۲۰:۴۶
 «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه به چین سفر می‌کند تا درباره جنگ اوکراین و تعمیق همکاری‌های مسکو و پکن با مقامات چینی گفت‌وگو کند.
 
به گزارش پایگاه خبری استریتس تایمز سنگاپور، وزارت امور خارجه روسیه گفته است گفت‌وگوهای سرگئی لاوروف و وانگ یی، وزیر امور خارجه چین که همتای روسی خود را به پکن دعوت کرده است، درباره همکاری‌های دوجانبه و موضوعاتی همچون بحران‌های کنونی اوکراین و منطقه آسیا-اقیانوسیه خواهد بود.
 
خبرگزاری رویترز ماه گذشته میلادی گزارش داد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ماه مه(اردیبهشت-خرداد) برای گفت‌وگو با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین به پکن سفر خواهد کرد. سفر پوتین به چین، اولین سفر خارجه وی از زمان شروع دوره جدید ریاست جمهوری‌اش محسوب می‌شود.
ارتش اوکراین ۳۷۰ نظامی دیگر خود را از دست داد
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ۲۰:۴۵

وزارت دفاع روسیه عملکرد نیروهای روسی در میدان نبرد با ارتش اوکراین را مثبت ارزیابی کرد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در گزارش روزانه خود آورد که نیروهای روسی موفق شدند در محور دونتسک مواضع خود را بهبود بخشند. در نتیجه درگیری در این محور، ارتش اوکراین ۳۷۰ نظامی خود را از دست داد.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، درشبانه روز گذشته نیروهای مسلح روسیه در محور آودیوکا ۱۱ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. درگیری در این محور به کشته و زخمی شدن حدود ۳۷۵ نظامی دیگر اوکراینی منجر شد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، دو حمله اوکراینی ها در نزدیکی کوپیانسک دفع شد و در این محور ۳۰ نظامی دیگر ارتش اوکراین کشته یا زخمی شدند. همچنین در درگیری در محور دونتسک جنوبی، ارتش اوکراین ۱۳۵ نظامی دیگر را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روسی، یک انبار حاوی مهمات ارسالی از سوی کشورهای ناتو به اوکراین را نیز هدف قرار دادند.

آمریکا و متحدانش می دانند اوکراین عضو ناتو نمی شود
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ۲۰:۴۰

بنا به نوشته یک روزنامه نگار آمریکایی، کشورهای عضو ناتو درباره پیوستن اوکراین به این ائتلاف دروغ می گویند.

 یک روزنامه نگار آمریکایی گفت واشنگتن و متحدانش نمایش های دروغین درباره پیوستن اوکراین به ناتو به اجرا درمی آورند.

«سومانترا مایترا» سردبیر ارشد یک روزنامه آمریکایی در مقاله ای نوشت که دولت آمریکا و مقامات کشورهای عضو ناتو به خوبی از این موضوع آگاهند که اوکراین هرگز به ائتلاف ناتو نخواهد پیوست.

این روزنامه نگار آمریکایی ادامه داد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرد که اوکراین روزی به ناتو خواهد پیوست. این یک ژست بی معنی است. بلینکن می داند که وعده او نادرست است. متحدان اروپایی آن را نادرست می دانند.

مایترا تاکید کرد که اکثر آمریکایی ها یا به اوکراین اهمیتی نمی دهند یا فعالانه مخالف تعامل بیشتراین کشور در اروپا هستند.

این روزنامه نگار آمریکایی تاکید کرد که ناتو پس از اجلاس بخارست در سال ۲۰۰۸ اجازه عضویت اوکراین را نداد و در آینده نیز نخواهد شد.

مایترا افزود که این بحث ادامه دارد که اعضای ناتو تنها زمانی از اوکراین استقبال خواهند کرد که مشکل امنیتی موجود خود را حل کنند.

جنگ اوکراین به رویارویی هسته‌ای تبدیل نمی‌شود
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ۲۰:۳۸

 گرهارد شرودر، صدراعظم اسبق آلمان (۱۹۸ تا ۲۰۰۵)، می‌گوید که برلین و پاریس باید در مسیر حل و فصل دیپلماتیک جنگ اوکراین، پیشتاز باشند.

شرودر با خودداری از انکار دوستی دیرینه‌اش با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، گفت که این دوستی دیرینه می‌تواند او را در شرایط کنونی به یک میانجی بدل کند.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به توافق صلح همچنان امکان‌پذیر است، گفت: کاملاً باور دارم که پوتین هم به این (مذاکره) علاقه‌مند است.

شرودر همچنین معتقد است که به گسترش جنگ به فراتر از اوکراین یا تبدیل شدن آن به جنگ هسته‌ای باور ندارد.

وی همچنین اولاف شولتز، صدر اعظم کنونی آلمان را به دلیل خودداری از ارسال موشک دوربرد «تاروس» برای اوکراین، مورد تمجید قرار داد. با این حال، به گفته سیاستمدار آلمانی، برلین و پاریس باید در خط مقدم جبهه مذاکره و حل و فصل دیپلماتیک جنگ، نقش بیشتر و فعال‌تری داشته باشند و از این طریق به خونریزی پایان دهند.

صدراعظم اسبق آلمان همچنین درباره مذاکرات کنونی در حزب حاکم سوسیال دموکرات این کشور برای راه خروج احتمالی از جنگ اوکراین از جمله «جنگ منجمد»، ابراز خوش‌بینی کرد.

شرودر در سال ۲۰۱۴ در سن‌پترزبورگ جشن تولدی برپا کرد و پوتین نیز در آن حضور داشت. او در سال ۲۰۰۶ ریاست کمیته سهامداران اپراتور خط لوله نورداستریم را برعهده گرفت و در ادامه نیز در هیات مدیره غول انرژی روسیه (روس‌نفت) سمتی را عهده‌دار شد. البته چند ماه پس از شروع جنگ اوکراین (فوریه ۲۰۲۲) از آخرین پست خود استعفا کرد.

حمله پهپادی اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ۲۰:۲۴

دفتر مطبوعاتی نیروگاه اتمی زاپوریژیا از حمله پهپادهای اوکراینی به گنبد یکی از واحدهای این نیروگاه خبر داد.

دفتر مطبوعاتی نیروگاه اتمی زاپوریژیا، امروز(یکشنبه) اعلام کرد که پهپادهای نیروهای اوکراین گنبد واحد شماره ۶ نیروگاه زاپوریژیا را مورد حمله قرار داده‌اند اما هیچ خسارت یا تلفات مهمی به همراه نداشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که دفتر مطبوعاتی این نیروگاه در پستی در کانال تلگرامی خود مطرح کرد: نیروهای مسلح اوکراین به گنبد ششمین واحد نیروگاه زاپوریژیا حمله کرده‌اند. این حمله با خسارات جدی همراه نبوده و تلفاتی نداشته است. تهدید نقض محدودیت‌های ایمنی(هسته‌ای) گزارش نشده است.

به بازرسان آژانس درباره این انفجار اطلاع داده شده است و «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس خواستار خودداری از اقداماتی شده است که نیروگاه زاپوریژیا را تهدید می‌کنند.

لو رفتن نسخه ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین

رییس جمهور سابق آمریکا معتقد است می تواند به تدبیر خود به جنگ میان روسیه و اوکراین پایان دهد.

به گزارش رویترز، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، راهکار پایان جنگ اوکراین را اعلام کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد، «دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا در یک محفل خصوصی گفته که می تواند با اعمال فشار بر کی یف برای واگذاری کریمه و دونباس به روسیه، به درگیری در اوکراین پایان دهد؛ یک منبع آگاه، این موضوع را مستقیم از زبان ترامپ شنیده است. رییس جمهور سابق آمریک همچنین گفت که مردمِ بخش‌هایی از اوکراین با بودن به عنوان بخشی از خاک روسیه مشکلی ندارند.

تیم رییس جمهور سابق آمریکا، هنوز صحت این اطلاعات را تایید نکرده است، ولی بارها در مصاحبه های مختلف از توانایی خود برای پایان دادن فوری به جنگ اوکراین گفته است.

اسلواکی: در برنامه ناتو برای ارسال سلاح به اوکراین مشارکت نمی‌کنیم

دولت اسلواکی اعلام کرد، در طرح پیشنهادی ناتو به منظور تامین سلاح برای اوکراین مشارکت نمی‌کند.

 اسپوتنیک شنبه به نقل از «یوراج بلانار» وزیر خارجه اسلواکی نوشت که ایجاد این صندوق، مستلزم مطالعات دقیق است و اگر اسلواکی از آن حمایت کند، صرفا در حوزه تامین موارد غیرمرتبط با سلاح خواهد بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پیشنهاد داد، صندوقی تشکیل شود که در پنج سال حدود یکصد میلیارد دلار به اوکراین کمک کند. این پیشنهاد در حالی مطرح شده است که احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید و پایان حمایت آمریکا از اوکراین و کاهش کمک مالی واشنگتن از ناتو قوت گرفته است.

وزیر خارجه اسلواکی در این باره گفت: صحبت درباره جزئیات این طرح هنوز زود است؛ اما موضوع ما این است که حتی اگر از این طرح حمایت کنیم، حمایت ما از تامین مواردی غیر از سلاح خواهد بود.

وی افزود: ما صراحتا اعلام کرده‌ایم که از ارسال سلاح به اوکراین از زاغه‌های خودمان یا از محل بودجه اسلواکی حمایت نخواهیم کرد.

بلانار تاکید کرد که اسلواکی در زمینه بشردوستانه به اوکراین کمک می‌کند و تجهیزات پاکسازی مین در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد و در حوزه اجرای پروژه‌های مشترک بشردوستانه مشارکت خواهد کرد.

ادعای شبکه آمریکایی درباره کمک اطلاعاتی چین به روسیه

شبکه آمریکایی بلومبرگ به نقل از منابع مطلع گزارش کرد واشنگتن به متحدانش هشدار داده چین در حال تشدید حمایتش از روسیه از جمله با ارائه داده‌های مکانی-جغرافیایی است.

 به نوشته این رسانه منابع مطلع ادعا کردند نشانه‌هایی در مورد همگرایی نظامی مداوم بین چین و روسیه وجود داشته و چین به روسیه تصاویر ماهواره‌ای جهت اهداف نظامی به همراه ابزارهای ماشینی و میکرو الکترونیک برای تانک ها را عرضه کرده است.

یکی از این منابع گفت، این پشتیبانی‌های ادعایی چین از روسیه شامل تجهیزات اپتیکی، پیشرانه‌های قابل استفاده در موشک‌ها و افزایش همکاری در حوزه فضایی می‌شوند.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ضمن گفت‌وگوی اخیرش با «شی جینپینگ»، رئیس جمهور چین در روزهای اخیر نگرانی خود را درباره حمایت‌های ادعایی چین از روسیه از جمله در حوزه ابزارهای ماشینی، تجهیزات اپتیک و میکرو الکترونیک، نیترو سلولز و موتورهای توربوجت مطرح کرده است.

پکن در جریان جنگ روسیه و اوکراین که حالا وارد سومین سال خود شده، موضع بی‌طرف داشته است. با وجود این، چین ائتلافی قوی را با مسکو برقرار کرده و «شی جینپینگ»، رئیس جمهور چین و «ولادیمیر پوتین» همتای روسی در دیدار خود در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن بر وجود دوستی «بدون محدودیت» بین دو کشور تاکید کردند.

در سال ۲۰۲۳ حجم تجارت بین روسیه و چین به رقم رکوردشکن ۲۴۰ میلیارد دلار رسید.

سال گذشته میلادی دولت جو بایدن یک شرکت چینی را به این بهانه که تصاویر ماهواره‌ای را برای یک شرکت فن آوری روسی فرستاده و این شرکت متقابلا این تصاویر را در اختیار شرکت نظامی خصوصی واگنر قرار داده، تحریم کرد.

منابع مورد استناد شبکه بلومبرگ گفتند، حمایت چین از روسیه در ماه‌های اخیر تشدید شده است. یکی از این منابع گفت «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای اخیر به متحدان اروپایی درباره ابعاد و اهمیت حمایت‌های چین از روسیه و لزوم انجام تلاش بیشتر برای مهار آن گزارش داده است.

منبع دیگری نیز گفت بلینکن از متحدان آمریکا خواست این مساله را مستقیم با چین مطرح کرده و اقداماتی علیه شرکت‌ها و نهادهای چینی انجام دهند.

منابع مورد استناد این گزارش همچنین گفتند، آمریکا و متحدانش به دنبال منتقل کردن نگرانی‌های خود به پکن و تشدید تلاش‌ها برای سرکوب حمایت‌های چین از پایگاه دفاعی روسیه هستند.

روز شنبه «جنت یلن»، وزیر خزانه‌داری آمریکا در حالی به چین سفر کرد که مدعی شد در صورت مشخص شدن حمایت مادی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های چینی از روسیه در جنگ اوکراین و پایگاه نظامی صنعتی مسکو، آنها با «تبعاتی چشمگیر» مواجه خواهند شد.

از سوی دیگر، نشریه «فایننشال تایمز» گزارش داد آمریکا، انگلیس و استرالیا که پیمان امنیتی مشهور به «آکوس» را با هدف مقابله با چین تشکیل دادند قصد دارند فردا دوشنبه از مذاکرات با موضوع وارد کردن اعضای جدید به این پیمان رونمایی کنند.

این روزنامه روز شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت، وزرای دفاع اعضای پیمان امنیتی آکوس قصد دارند به آنچه «رکن ۲» این پیمان خوانده و بر طبق آن اعضا به توسعه مشترک رایانش کوانتومی، تجهیزات زیردریایی و هایپرسونیک، هوش مصنوعی و فن آوری سایبری متعهد می‌شوند استناد کنند.

وزرای دفاع اعضای آکوس فردا دوشنبه اعلام خواهند کرد، مذاکرات پیرامون گسترش رکن ۲ این پیمان را شروع می‌کنند.

فایننشال تایمز تصریح کرد آنها قصد توسعه «رکن ۱» ائتلاف که موضوعش تحویل زیردریایی‌های رزمی با نیروهای پیشران هسته‌ای به استرالیا است را ندارند.

این اعلامیه درست قبل از میزبانی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا از «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن در روز چهارشنبه در کاخ سفید و یک نشست تاریخی سه جانبه آمریکا-ژاپن-فیلیپین در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

آمریکا و ژاپن قصد دارند روز چهارشنبه برنامه بزرگترین به‌روزرسانی ائتلاف امنیتی خود از ۱۹۶۰ تا کنون را اعلام کنند.

به نوشته فایننشال تایمز اعضای آکوس بعد از فشارهای مقام‌های آمریکایی برای پیوستن رسمی ژاپن به این پیمان متعهد به شروع کردن رایزنی‌ها برای گسترش آن شده‌اند. زمانی که این پیمان سال ۲۰۲۱ اجرا شد، وعده اجرای مذاکراتی درباره پیوستن اعضای جدید به رکن ۲ این پیمان در مقطعی در آینده داده شد.

بر مبنای این گزارش، ژاپن که متحد مهم همه اعضای این پیمان بوده به عنوان نامزد عضویت به آن و تبدیل کردن این پیمان به «ژاکوس» مطرح شده است.

گمانه‌زنی‌ها درباره درخواست اعضای این پیمان از توکیو برای پرداختن به عضویت در رکن ۲ بعد از آن مطرح شده که «رام امانوئل»، سفیر آمریکا در توکیو اخیرا مدعی شد ژاپن «در آستانه تبدیل شدن به اولین شریک جدید برای رکن ۲» است.

پیمان آکوس که توسط این سه کشور در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد، بخشی از تلاش‌های آنها به منظور مقابله با قدرت فزاینده چین در منطقه هند-اقیانوس آرام است. چین این پیمان را خطرناک خوانده و هشدار داده که می‌تواند به رقابت تسلیحاتی منطقه‌ای دامن بزند.

از سوی دیگر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سیاست تقویت شراکت با متحدان آمریکا در آسیا از جمله ژاپن و فیلیپین را به دنبال روند تاریخی تقویت مواضع نظامی و عرض اندام منطقه‌ای چین اتخاذ کرده است.

«رام امانوئل»، سفیر آمریکا در ژاپن در مقاله‌ای که روز چهارشنبه در نشریه «وال استریت ژورنال» منتشر کرد، نوشت: ژاپن قرار است به «اولین شریک جدید آکوس در رکن ۲» تبدیل شود.

روز چهارشنبه، یک مقام ارشد دولت آمریکا به رویترز گفته بود، در هفته جاری، احتمالا نوعی اعلامیه درباره شراکت ژاپن با آکوس اعلام شود اما جزئیات بیشتری در این باره نداد.

یک منبع آگاه گفت بایدن و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن احتمالا در جریان دیدار چهارشنبه این هفته خود در واشنگتن درباره گسترش آکوس با هدف آنکه ژاپن نیز وارد آن شود، بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

این منبع که نامش را فاش نکرد، اظهار کرد، استرالیا نگران شروع پروژه‌های جدید در چهارچوب پیمان آکوس تا زمانی که پیشرفت بیشتری در رابطه با عرضه زیردریایی‌های با نیروی پیشران هسته‌ای به این کشور حاصل شود، است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۱
ادعای شبکه آمریکایی درباره کمک اطلاعاتی چین به روسیه

مشکلش کجاست؟ دم چین گرم ، تجاوز کردن فقط حمله کردن نیست، روسیه داره از خودش دفاع میکنه

حتما قرار نیست اوکراین به روسیه حمله کنه، همینکه میخواد عضو ناتو بشه و بمب های اتم آمریکارو در 10 کیلومتری مرز روسیه مستقر کنه خودش بزرگترین تجاوز محسوب میشه و روسیه باید با تمام قدرت به اوکراین حمله کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
لطفاً از ادبیات خوب و درست استفاده کنید
حمله درسته. تجاوز زشت و غلطه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
مرگ بر آمریکا و انگلیس که منبع فساد و آلودگی و شرارت و تباهی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
با توجه به استدلال شما ایران نباید فرصت را از دست دهد هر چه زودتر باید به امارات و قطر حمله کند
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
خوب الان که بدتر شد، تا قبل از این فنلاند عضو ناتو نبود ولی الان ناتو بمب های اتمش رو تو فنلاند و مشرف به مسکو انبار میکنه
نا
| Germany |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
لیتوانی و لتونی هم عضو ناتو هستن و هم مرز با روسیه در ضمن مریکا از طریق آلاسکا به روسیه دسترسی داره بس این حرفا الکیه هدف فقط کشورگشایی بود و بس
ترامپ هم عجب دلالیه ، البته دنیای سیاست بسیار شبیه دنیای تجارته .
فعلا سلحشورها بدجوری در عمان و قطر در حال مذاکره هستند که یه جوری طرف را مانند ترامپ قانع کنند که هم زدیم و هم نزدیم! ولی نتانیاهو یار فابریک پوتین تنها نیاز به جنگ و کشاندن پای امریکا به جنگ دارد تا هم خودش و هم پوتین را از مخمصه نجات دهد. اینها قربانی کردن کشورهای دیگر یا دوستان و ظاهرا پوتینی های وطنی برایشان مانند اب خوردن هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
تو که از ناکارامدی اس400 در رهگیری پهباد میگی، در مورد دور دور پهبادهای مقاومت دور پاتریوت و گلبرگ آهنیت نظری نداری؟
اطمینان داشته باشید هیچ اتفاقی نمی افتد. فقط چند تا ساختمان تو اربیل و کردستان عراق و سوریه تحت عنوان مراکز فرماندهی موساد در خاورمیانه مورد هدف قرار می گیرد و خواهند گفت ما زدیم شما هم بگید زدید. خوبیت ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
آفرین، صحیح ترین پیش بینی را کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
قرار نیست اتفاقی بیوفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
چه ربطی به این خبر داشت؟
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
به شما چه ربطی داره مگه ایرانی هستی داری تو کانادا عشق می‌کنی پس همون جا باش بذار ما ایرانی ها تو همین خراب شده بدبختی هامون رو خودمون اصلاح کنیم ما جنگ نمی‌خواهیم روشن شد آقای محترم ما دوست نداریم امثال تو بر ما حاکم بشن
اینگونه مواقع باید مواظب باشیم مورد معامله قرار نگیریم.
معامله قدرتهای بزرگ.
در میانه جنگ روسیه با اوکراین و غرب، حمله حماس به اسراییل عجیب بود!
و اینکه چگونه توانستند موانع را کنار بزنند.
اینکه مشکلات داخلی عدیده نتانیاهو را حل نمود.
نکند مشکل ما باشیم؟یا مشکل را به کل تبدیل به مشکل ما کنند.
یه سلبریتی از نوع دلقکش کل دنیارو بهم زد از آشوب های ایران تا طوفان القصی تا حمله بعدش توسط اسرائیل همه از جنگ اوکراین شروع شد و اگه جنگ اوکراین نبود هیچ کدومش رخ نمیداد.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دقیقاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
روسیه در دراز مدت میبازه همونطور که اربابتون شوروی تجزیه شد.
برگ چنار ظاهرا خبر نداره تا حالا کلی امریکایی و سرباز ناتو تو اوکراین مردن
شروعشم ماریوپل بود
ولی به دلیل ملاحظاتی اربابت اخبارو بهت نرسونده
اشکال نداره برذ گوگل آمار رو اونجا به صورت خیلی جزیی برات گذاشته
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
امثال کانادایی فقط دروغ میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
کلی سرباز امریکایی هم تو ویتنام کشته شد ولی در نعایت شوروی از هم پاشید وباخت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
چرا فکر میکنی امریکا به سرنوشت شوروی دچار نمیشه؟
شما که فقط دروغ های شبکه های دولتی روسیه را بازپخش می کنید، ولی شاید مخاطب هایتان مایل باشند بدانند که اطلاعات ارتش اوکراین قاطعانه هر گونه دخالت نیروهای مسلح اوکراین در حمله به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا را تکذیب کرده است. در ضمن، این نیروگاه در خاک اوکراین است ولی در منطقه ای است که در اشغال موقت نظامی روسیه قرار دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
خود عمو زپرتسکی اینو بهت گفت؟
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
مشکل شما را حل میکنم دونالد ترامپ اگر جنگ را تمام نکرد
دونالد ترامپ واقعاً یک ریس جمهور خوب است نه مثل بایدن که آمریکا را نابود کرد
ترامپ غلط کرده. مگه مال باباشه ببخشه به اون سمور نیم وجبی؟ اوکراینب ها تن به این ننگ نخواهند داد
ترامپ برای کشور خودش خوب است اما برای دنیا نه.
ولی یه خوبی که داره تعصب نداره و تنها اقتصادی فکر میکنه و فقط فقط به فکر منافع آمریکا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
ترامپ واسه دنیا هم خوبه، زمان ریاست جمهوریش گروه های تروریستی ساکت شدن افغانستان آروم بود هیچکس به هیچ جا حمله نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
اخه ادمی که به سوخت پاک ومحیط زیست اهمیتی نمیده برای امریکا چه خوبی داره.این جنگها ومسخره بازیها با امدن نسل جدید وباهوشتر تموم میشه ولی محیط زیست به راحتی قابل بازیابی نیست.
دوستان محیط زیستی دوباره شروع کردن بس کنید ترامپ عالی است دمش گرم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم