بازدید 6027
هفتصد و پنجاه و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تلفات سنگین ارتش اوکراین در محور آودیوکا/ مخالفت آلمان و آمریکا با پیوستن اوکراین به ناتو

هفتصد و پنجاه و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵ 06 April 2024

تلفات سنگین ارتش اوکراین در محور آودیوکا 

بین الملل تابناک: هفتصد و پنجاه و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

زلنسکی : نگران پایان یافتن ذخیره موشک‌هایمان هستیم
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ۰۰:۱۸

 ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین شنبه گفت، در صورتی که حملات روسیه با شتاب فعلی ادامه پیدا کند، موشک‌های کی‌یف تمام خواهد شد.

زلنسکی در مصاحبه‌ای با تلویزیون این کشور اظهار کرد: اگر آنها با شدتی که در ماه گذشته حمله کرده‌اند، به عملیات خود ادامه دهند، ممکن است که موشک‌های ما تمام شود. شرکایمان این را می‌دانند.

وی همچنین گفت که اوکراین همچنان منتظر بسته کمکی بزرگ آمریکاست که تصویب آن در کنگره این کشور متوقف شده است.

زلنسکی با ابراز امیدواری نسبت به تصویب این بسته افزود: هنوز معتقدم که می‌توانیم رای مثبت کنگره را بگیریم.

رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته هشدار داد که اگر کمک‌های نظامی آمریکا به کی‌یف نرسد، ارتش کشورش مجبور خواهد شد در مقابل روسیه عقب‌نشینی کند.

زلنسکی در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست اظهار کرد: اگر حمایت آمریکا نباشد یعنی اینکه سامانه دفاع هوایی، موشک‌های پاتریوت و مختل‌کننده‌های تسلیحات الکترونیکی و گلوله‌های ۱۵۵ میلیمتری توپ نداریم.

وی افزود: این به معنای عقب‌نشینی قدم به قدم ما، با گام‌های کوچک خواهد بود. باید تلاش‌کنیم که راهی برای جلوگیری از عقب‌نشینی پیدا کنیم.

روسیه: امکان عادی شدن روابط با فنلاند وجود ندارد
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ۰۰:۱۰

سفیر روسیه در فنلاند نسبت به بازگشت روابط با هلسینکی به سطح سابق ابراز نامیدی کرد.

«پاول کوزنتسوف» سفیر روسیه در فنلاند روز شنبه در مصاحبه اعلام کرد که با عضویت فنلاند در نات، و مسکو و هلسینکی هرگز به شکل قبلی همکاری خود برنخواهند گشت.

سفیر روسیه در فنلاند تاکید کرد که دیر یا زود، روابط میان این دو همسایه بازسازی خواهد شد.

وی یادآور شد که بهبود روابط دو کشور نه تنها به هلسینکی بستگی دارد که تا حد زیادی استقلال خود را در بخش سیاست خارجی از دست داده است، بلکه بیشتر از آن به سیاستی بستگی دارد که واشنگتن و بروکسل در قبال روسیه دنبال می کنند.

این دیپلمات روس ادامه داد: در هر صورت، اکنون که فنلاند به ناتو پیوسته است و هیچ بازگشتی به شکل قبلی همکاری با روسیه ممکن نیست.

کوزنتسوف با انتقاد از سیاستمداران ارشد فنلاند برای از بین بردن همکاری با روسیه گفت: تماس‌های کاری میان دو کشور تنها از طریق وزارتخانه‌ها و سفارت‌های برقرار است.

اوکراین: ورود مسافران روسی به اروپا باید ممنوع شود
۱۴۰۳/۰۱/۱۸ - ۲۳:۳۷

نخست وزیر اوکراین خواهان بست محدودیت های پروازی به اروپا برای مسافران روسی شد.

«دنیس شمیحال» نخست وزیر اوکراین روز شنبه از اتحادیه اروپا درخواست کرد تا حریم هوایی خود را نه تنها به روی پروازهای روسیه و بلاروس، بلکه برای مسافران دو کشور نیز ببندد.

نخست‌وزیر اوکراین در تشریح ایده ضد روسی خود گفت: ایده ما این است که از بهره گیری راحت کسب‌وکارهای و گردشگران روسی از آسمان اتحادیه اروپا جلوگیری به عمل آوریم.

شمیحال افزود که آسمان اتحادیه اروپا به روی خطوط هوایی روسیه بسته است، اما اوکراین موضوع بستن آسمان اروپا به روی برای هر پروازی به روسیه و از روسیه را با شرکای اروپایی خود در میان گذاشته است.

نخست‌وزیر اوکراین همچنین خواهان اعمال اقدامات مشابه در رابطه با اتباع بلاروس شد.

شمیحال تاکید کرد که دولت اوکراین بر وضع چنین تحریم‌هایی علیه روسیه و بلاروس پافشاری خواهد کرد و در راستای اعمال آن با کمیسیون اروپا همکاری خواهد کرد.

لیتوانی سه هزار پهپاد خریداری و به اوکراین ارسال می کند
۱۴۰۳/۰۱/۱۸ - ۲۲:۱۲

«اینگریدا سیمونته» نخست وزیر لیتوانی گفت که کشورش سه هزار پهپاد برای کی‌یف خریداری خواهد کرد و ۱۶ میلیون دلار نیز به برنامه‌های توانبخشی به سربازان مجروح اوکراینی اختصاص می‌دهد.

خبرگزاری آناتولی شنبه به نقل از سیمونته نوشت: وزیر دفاع به من اطلاع داد که لیتوانی بزودی حدود سه هزار پهپاد FPV به ارزش ۲ میلیون یورو برای کی‌یف خریداری می‌کند. انتظار می‌رود که این پهپادها تا اواخر سال جاری به میدان جنگ برسند.

وی افزود که لیتوانی نقش فعالی در بازسازی اوکراین داشته و حدود ۶ میلیون دلار به آموزش و ۱۳ میلیون دلار دیگر به کمک به کهنه‌سربازان، بازسازی مدارس و کودکستان‌ها و ایجاد پناهگاه اختصاص داده است.

لیتوانی از ابتدای حمله روسیه به اوکراین، بیش از یک میلیون پهپاد به کی‌یف داده و اخیرا ۳۸ میلیون دلار به ابتکار کشور جمهوری چک برای خرید گلوله توپ برای اوکراین کمک کرده است.

لیتوانی اوایل سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که ۲۱۵ دلار به اوکراین کمک خواهد کرد.

اوکراین: وضعیت دشواری در میدان نبرد داریم
۱۴۰۳/۰۱/۱۸ - ۲۱:۴۱

فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین شرایط ارتش این کشور را در میدان جنگ وخیم توصیف کرد.

«الکساندر سیرسکی» فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین روز شنبه در اظهاراتی تصدیق کرد که نظامیان ارتش اوکراین باوضعیت دشواری در خط مقدم نبرد مواجه هستند.

فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین در پیامی در شبکه تلگرامی خود نوشت: وضعیت در منطقه ای که نیروهای اوکراینی در آنجا مشغول عملیات هستند، همچنان دشوار است.

سیرسکی تاکید کرد که نیروهای نظامی روسیه در این مناطق از ظرفیت نیروی هوایی خود و همچنین برتری موشکی و مهمات توپخانه ای خود بهره می برند.

فرمانده نیروی زمینی اوکراین پیشتر هم اذعان کرد: ضدحملات اوکراین نتایج مطلوب را به همراه نداشت. اما دو سال بعد از شروع جنگ، اوکراین همچنان برای جنگیدن بر سر هر متر از خاک خود مصمم است.

زاخارووا: حمله پهپادی به "ترانس‌نیستریا" با هدف تشدید تنش بود
۱۴۰۳/۰۱/۱۸ - ۲۱:۴۱

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، حمله هواپیمای بدون سرنشین "کامیکازه" به واحد نظامی "ترانس‌نیستریا" را یک اقدام تحریک‌آمیز با هدف تشدید تنش در منطقه ارزیابی کرد.

 ماریا زاخارووا روز شنبه اظهار داشت: روز گذشته یک پهپاد کامیکازه به یک واحد نظامی در ترنس‌نیستریا حمله کرد که در نتیجه آن ایستگاه رادار آسیب دید.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما این حادثه را تحریک دیگری با هدف تشدید وضعیت متشنج ترانس نیستریا می دانیم.

زاخارووا خاطرنشان کرد: روسیه انتظار دارد که تحقیقات کاملی در مورد همه شرایط آنچه اتفاق افتاده است، صورت گیرد و امیدواریم کسانی که در پشت این اقدام بی‌ملاحظه هستند، از عواقب خطرناک آن آگاه باشند.

بر اساس این گزارش، ظهر دیروز یک پهپاد کامیکازه به یک ایستگاه راداری در قلمرو یک واحد نظامی در منطقه رابینسکی ترانس نیستریا حمله کرد.

هدف رادار بود، اما این اصابت خسارت شدیدی به همراه نداشت و کارکنان این محل نیز آسیبی ندیدند. هنوز مشخص نشده است که این پهپاد از کجا برخواسته است.

رئیس دفتر زلنسکی: اوکراینی‌ها از جنگ خسته شده‌اند
۱۴۰۳/۰۱/۱۸ - ۲۰:۱۵

رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین گفت مردم این کشور شاید بگویند که از جنگ خسته شده‌اند اما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با روسیه مصالحه می‌کنند، می‌گویند «خیر.»

 با کم‌رنگ شدن کمک‌های غربی به اوکراین و بن‌بست کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف، اوضاع میدان نبرد در اوکراین وخیم‌تر شده است و این کشور هر روز با کمبود بیشتری از نیرو و تجهیزات مواجه می‌شود. هم‌چنین هنوز هیچ چشم‌اندازی برای برگزاری مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین وجود ندارد.

«آندری یرماک» رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با نشریه پالتیکو عنوان کرد: «ما می‌دانیم که مردم سست و خسته شده‌اند و این را از فرمانداران منطقه‌ای و از خود مردم می‌شنویم. البته این طبیعی است که مردم خسته باشند. ۲ سال زمان زیادی است اما مردم همچنان به پیروزی ما ایمان دارند.»

او در ادامه اگرچه از حامیان اوکراین و کشورهایی که به کی‌یف تسلیحات ارسال کرده‌اند، تشکر کرد اما همانند زلنسکی و دیگر وزرا خواستار ارسال بیشتر تسلیحات از جمله گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری، پهپادها، سیستم‌های جنگ الکترونیک و سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت شد.

رئیس‌ دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین تاکید کرد: «ما باید ۱۰۰ مرتبه توضیح دهیم که به چه چیزهایی نیاز داریم اما نمی‌شود صرفا نشست و گله و شکایت کرد. ما هنوز به سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر شدیدا نیاز داریم زیرا بدون آنها نمی‌توانیم از شهرهایمان دفاع کنیم.»

آندری یرماک که تیم مذاکرات اوکراین با روسیه را در اوایل جنگ هدایت می‌کرد، مدعی شد که توافق با مسکو در حال حاضر «کاملا غیرممکن» است.

او در این رابطه ادعا کرد: «روس‌ها به هیچ مذاکره‌ای علاقه‌ ندارند. آنها خواهان تسلیم اوکراین هستند. اما این هرگز رخ نخواهد داد. همه ما که در اوکراین هستیم، هیچ مصالحه‌ای را با روسیه در مورد استقلال، تمامیت ارضی و آزادی خود نخواهیم پذیرفت.»

مخالفت آلمان و آمریکا با پیوستن اوکراین به ناتو
۱۴۰۳/۰۱/۱۸ - ۲۰:۱۲

نیویورک تایمز نوشت با وجود نگرانی از فروپاشی نظامی اوکراین تحت فشار روسیه، آلمان و آمریکا نسبت به پذیرش کی‌یف برای پیوستن به ناتو تعلل می‌کنند.

 روزنامه نیویورک تایمز همچنین نوشت مقام‌های کشورهای عضو ناتو به شدت نگران هستند که پیوستن اوکراین به این ائتلاف باعث شود تا این ائتلاف نظامی به ورطه بزرگترین نبرد زمینی در اروپا از ۱۹۴۵ وارد شود.

برلین و واشنگتن که مخالف آغاز مذاکرات پیوستن اوکراین به ناتو در نشست ژوئیه این ائتلاف در آمریکا هستند، قرار است این نگرانی‌ها را به اشتراک بگذارند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز چهارشنبه به اعضای ائتلاف تاکید کرد تا به جای اهدای داوطلبانه، بر تامین کمک‌های موثر به اوکراین تمرکز کنند.

وی همچنین بسته پنج ساله ۱۰۷ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را پیشنهاد کرده که همچنین باعث می‌شود ناتو مسؤولیت بیشتری را به جای ایالات متحده در زمینه هماهنگی کمک‌ها بر عهده بگیرد.

در این میان، چند تن از دیپلمات‌های غربی به نیویورک تایمز گفتند که به نظر می‌رسد این طرح به این آسانی‌ها اجرایی نشود.

یکی از سفرای سابق آمریکا در ناتو گفته، به نظر می‌رسد واشنگتن به طور ضمنی مخالف این ابتکارعمل است چون نقش آمریکا را در هماهنگی کمک‌ها از بین می‌برد.

مجارستان دیگر عضو ناتو نیز علنا مخالف هرگونه اقدامی است که منجر می‌شود ائتلاف درگیر جنگ اوکراین شود.

همچنین هنوز مشخص نیست که ناتو چطور می‌تواند اعضایش را برای مشارکت در یک بسته ۱۰۰ میلیارد یورویی برای چنین دوره طولانی متقاعد کند.

نیویورک تایمز همچنین در ادامه می‌نویسد اگر روسیه به عقب راندن نیروهای کی یف ادامه دهد، هیچ‌ یک از این موارد تا تابستان ممکن است اهمیتی نداشته باشد چون اوکراین در معرض خطر شکست در این جنگ قرار می‌گیرد.

تلفات سنگین ارتش اوکراین در محور آودیوکا 

وزارت دفاع روسیه از دفع حملات ارتش اوکراین در محورهای مختلف خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته ،۱۲ حمله ارتش اوکراین را در منطقه آودیوکا دفع کردند. در نتیجه درگیری در این محور، کی یف بیش از ۲۸۰ نیروی نظامی خود را در این منطقه از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ارتش اوکراین سه تانک و دو خودروی زرهی و همچنین ۶ خودرو دیگر خور را در این محور از دست داد.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح روسیه طی شبانه روز گذشته دو حمله ارتش اوکراین را در نزدیکی شهر آرتموفسک در منطقه دونتسک دفع کردند.

در این محور ارتش اوکراین بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی، دو خودروی زرهی و هشت خودرو غیر زرهی و همچنین یک سامانه توپخانه خودکششی پالادین ساخت آمریکا، یک هویتزر ام ۷۷۷ ساخت آمریکا را از دست داد.

ادعای پراگ: روسیه برای خرابکاری در زیرساخت‌های حیاتی اروپا می‌کوشد

 وزیر حمل‌ونقل جمهوری چک مدعی شد: روسیه «هزاران» بار تلاش کرده با هدف ایجاد بی ثباتی در اتحادیه اروپا در زیرساخت‌های حیاتی اروپا از جمله شبکه راه‌آهن این قاره و نیز خرابکاری در زیرساخت‌های حیاتی آن مداخله کند.

 تارنمای رادیو بین المللی جمهوری چک نوشت: مارتین کوپکا (Martin Kupka) در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز ضمن بیان این ادعا افزود: مسکو از ابزارهای مختلفی برای تضعیف شبکه های راه آهن اروپا استفاده می کند و از جمله تلاش می کند سامانه های ارسال سیگنال و (فروش) بلیط را هک کند.

این رادیو اروپایی افزود: آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا ماه مارس سال گذشته درباره تهدید روسیه برای سامانه های حمل و نقل اروپا هشدارهایی صادر کرد و درباره حملات سایبری از سوی «گروه های هکری طرفدار روسیه» علیه شرکت های راه آهن در کشورهای لتونی، لیتوانی، رومانی و استونی گزارش داد.

سازمان امنیت سایبری جمهوری چک موسوم به NUKIB نیز در سال های اخیر درباره افزایش خطرات حملات سایبری به ویژه در حوزه انرژی و حمل و نقل هشدار داده است.

مشاور سابق پنتاگون: ناتو با شکست فاجعه‌بار در اوکراین مواجه است

یکی از مشاوران سابق ارتش آمریکا مدعی شده است که کشورهای ناتو تنها با استقرار نیروهای خود در اوکراین می‌توانند از وارد آمدن ضرر اجتناب‌ناپذیر و شکست مقابل نیروهای روسیه جلوگیری کنند.

 «ادوارد لوتواک» استراتژیست نظامی که سابقا مشاور پنتاگون بود، در مطلبی که در رسانه آنلاین بریتانیایی «آن‌هرد» منتشر شد، نوشت: «حساب این امر اجتناب‌ناپذیر است؛ کشورهای ناتو به‌زودی مجبور خواهند شد سربازان خود را به اوکراین بفرستند، در غیر این صورت باید شکست فاجعه‌بار را بپذیرند.»

به گفته او، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها، همراه با کشورهای منطقه نوردیک، «بی سر و صدا در حال آماده شدن برای فرستادن نیروها - هم واحدهای کوچک ویژه و هم لجستیک و پرسنل پشتیبانی - هستند که می‌توانند دور از جبهه باقی بمانند.»

لوتواک استدلال کرد که نمی‌توان در این جنگ بدون استقرار مستقیم نیروها پیروز شد، زیرا صرف‌نظر از کمیت و کیفیت تسلیحات ارسال شده به کی‌یف، تعداد نیروهای اوکراینی از روس‌ها بسیار کمتر است. او افزود: «این بدان معناست که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پوتین تصمیم به پایان دادن به جنگ نگیرد، نیروهای اوکراین بارها و بارها به عقب رانده خواهند شد و سربازانی را در این فرآیند از دست خواهند داد که قابل جایگزینی نیستند.»

اظهارات لوتواک در پی هفته‌ها پیشروی در میدان جنگ توسط نیروهای روسی در منطقه دونباس مطرح می‌شود. رهبران غربی تاکید کرده‌اند که می‌توانند با ارائه کمک به کی‌یف، پیروزی اوکراین را تضمین کنند، اما امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در فوریه پیشنهاد کرد که استقرار مستقیم نیرو توسط اعضای ناتو را نمی‌توان رد کرد.

لوتواک گفت، اعضای اروپایی ناتو با یک «تصمیم مهم» روبرو هستند زیرا در شرایطی که نیروهای آمریکایی با «تهدید فزاینده» حمله چین به تایوان مواجه هستند، تامین نیروی انسانی مورد نیاز اوکراین بر عهده آنها خواهد بود. او افزود: «اگر اروپا نتواند نیروهای کافی فراهم کند، روسیه در میدان نبرد پیروز خواهد شد و حتی اگر دیپلماسی با موفقیت مداخله کند تا از شکست کامل جلوگیری کند، قدرت نظامی روسیه پیروزمندانه به اروپای مرکزی باز خواهد گشت.»

ادوارد لوتواک پیشنهاد کرد که با ارائه نیروهای پشتیبانی برای وظایفی مانند آموزش نیروها و تعمیر تجهیزات آسیب‌دیده، کشورهای ناتو می‌توانند اوکراینی‌های بیشتری را برای خدمت در خط مقدم تامین کنند. او گفت: «این سربازان ناتو ممکن است هرگز نبرد را به چشم نبینند و مجبور هم نیستند، چون می‌توانند به اوکراین برای استفاده حداکثری از نیروی انسانی نایابش کمک کنند.

لوتواک رومانیایی‌الاصل که عمدتا در بریتانیا بزرگ شده و تحصیل کرده است، در واشنگتن به پنتاگون، وزارت خارجه ایالات متحده و شورای امنیت ملی کاخ سفید و دیگر نهادها مشاوره داده است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۷
عمان تصمیم به سفارش ۱۸ تا ۲۴ فروند جنگنده فرانسوی رافال گرفته ، عمان هم اکنون ناوگانی متشکل از حدود ۳۵ جنگنده تایفون و F16 دارد .
بایدن در حال بررسی فروش ۵۰ فروند جنگنده F15EX و تعدادی موشک هوا به هوای آمرام به اسرائیل است .
اوکراین وقتی عضو ناتو بشه ، ناتو با تمام قدرت و اعزام نیروی پیاده مستقیم به روسیه حمله میکنه و طومار پوتین برای همیشه در هم پیچیده خواهد شد .
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
آره حتما
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
زیاد تند نرو یه ثنار بده آش به همین خیال باش
پهباد های اکراین 2 هزار کیلومتر نفوذ کردند داخل خاک روسیه و 10 هواپبمای روسی روی زمین منهذم کرذند و اس 500 های پوتینی ها خواب !
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
از کانادا چه خبر جایت گرم است که مفت میزنی؟
میگن ناتو شکست خورد یا روسیه با ناتو در جنگ هست. خوب. حتی یک سرباز ناتو کشته نشده و حتی یک سرباز امریکایی خراش برنداشته. بروید ببینید که چند صد هزار از جوانان خانواده های روسیه قربانی سیاست داهیانه پوتین شدند. و متاسفانه تازه اولشه
پاسخ ها
ارزو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
اینها بخاطر عملکرد ترودو است گه شما بهش مالیات مدیدی
مثل اینکه پوتینی ها در حال مذاکره از طریق عمان و قطر هستند که بگن ما می زنیم شما بروید زیر سنگر و بعد می گیم صدها نفر از شما ضربه شدید! ولی پوتینی ها متوجه نیستند که اون ترامپ بساز و بفروش بود که نمی خواست جنگ راه بیافته ولی این بار نتانیاهو هست که دنبال بهانه هست که امریکا را با ایران به جنگ بکشاند.
متاسفانه سیاست خارجی ایران مانند پوتین اونقدر داهیانه هست که الان دقیقا مانند چند هفته قبل از اغاز حمله روسیه به اکراین شده. اگر پوتین حمله نمی کرد باخته بود. اگر حمله هم می کرد باز به نفع امریکا می شد که می بینید شد. الان هم متاسفانه اگر کشور بخواهد جواب نتانیاهو را بدهد هزینه وحشتناک خواهد بود و اگر هم صبر استراتژیک ادامه یابد باز به نفع نتانایهو هست. افرین به این همه کیاست و شطرنج!
قطعی بدانید که خوشبختانه سلحشورها و پوتینی ها بارها ثابت کردند که اگر بخواهند خودشان هزینه بدهند به بهانه های مختلف از زیرش در می روند. هیچ اتقافی نخواهد افتاد. فقط های و هوی سلحشورها که ما دیگه می دانیم فقط زمانی اهل عمل و مقابله و حماسه هستند که مقابلشان به قول خودشان چند غرب زده منتقد باشند!
اکراینها از جنگ خسته شدن ولی روسها از جنگ سر حالشدن روزنامه ی بلوک شرق.یک نفر ناشناس گفته ناتو از روسهاشکست خوردن. روسیه گفته ما موفق شدیم. یک نفر گفته کار امریکا کارش تمام است
اینطوری که بوش میاد مسکو تقریبا فتح شده
خبرگزاری برگ چنار هم تایید کرده
ارتش روسیه کلی روانپزشک استخدام کرده ، چون سربازاشون از نظر روانی خیلی بهم ریختن به خاطر این پهبادهای انتحاری .
مشاور سابق پنتاگون: ناتو با شکست فاجعه‌بار در اوکراین مواجه است
مغز غربگدا: نخیر نیست. این مقام سابق غلط کرد! اشتباه می کنه! ما بهتر می دونیم! روسیه در باتلاق گیر کرده و این برداشت ما صحیح است و غیر از این نیست!
به ما چه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست