بازدید 8698

استعفای یک مقام ارشد اطلاعاتی اسرائیل

یک مقام ارشد بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که از مسئولان شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بود از سمت خود استعفا داد.
کد خبر: ۱۲۳۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰ 04 April 2024


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، رسانه‌های عبری امروز پنجشنبه از استعفای یک مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، سرتیپ «عمیت ساعر» رئیس بخش تحقیقات اطلاعات نظامی ارتش این رژیم (امان) بعد از پذیرش مسئولیت کامل شکست اطلاعاتی اسرائیل در جریان عملیات طوفان الاقصی که مقاومت فلسطین در 7 اکتبر 2023 انجام داد، از منصب خود کناره‌گیری کرد.

این رسانه‌ها اعلام کردند سرتیپ ساعر بالاترین مقام اسرائیلی است که در میان سایر مقامات اسرائیلی که مسئول شکست در 7 اکتبر بودند، استعفا داده است و در مرحله کنونی جایگزینی برای او تعیین نخواهد شد.

این نخستین مسئول اطلاعاتی ارتش صهیونیستی نیست که بعد از شکست 7 اکتبر مجبور به استعفا شده است و ماه گذشته رسانه‌های عبری از استعفای برخی مسئولان بلندپایه نظامی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر خبر داده بودند.

در ماه فوریه گذشته یکی از افسران ارشد امان با درجه سرلشکری به دلیل نقشی که در ارزیابی اشتباه اطلاعاتی داشت و منجر به شکست اسرائیل در 7 اکتبر شد، از منصب خود استعفا داد.

به گزارش رسانه‌های عبری، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز از سمت خود استعفا داده است.

پیش از این «آهارون هالیوا» رئیس امان مجبور شده بود به شکست اطلاعاتی ارتش اسرائیل در عملیات 7 اکتبر اعتراف کند و گفت که نیروهای تحت فرمانش شکست خورده‌اند زیرا به مهمترین مأموریت خود که ارائه هشدار جنگ است، عمل نکردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست