بازدید 6888
بیچاره ۹۰ هزار تماشاگر امشب تبریز با بازی میلیاردرهای بی‌کیفیت

تراکتور و سپاهان با مربیان روز اروپا در حد محلات؛ صفر - صفر مثل دربی تهران!

امشب پرتماشاگرترین بازی فصل در تبریز ، مثل دربی تهران بدون گل و فاقد کیفیت فنی به پایان رسید. چرا تیم‌های ایرانی با استخدام مربیان روز اروپا و خرید بازیکنان چندده میلیاردی هم به حداقل سطح کیفی نمی‌رسند و اینقدر بد و ضعیف بازی می‌کنند؟
کد خبر: ۱۲۳۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱ 03 April 2024

تراکتور و سپاهان با مربیان روز اروپا در حد محلات؛ صفر - صفر مثل دربی تهران!

پرتماشاگرترین بازی فصل جاری فوتبال ایران، و حساس‌ترین بازی لیگ که یک طرف مسابقه، استقلال و پرسپولیس نباشند، با کیفیتی پایین و بدون ثبت گل به پایان رسید.

به گزارش تابناک ورزشی؛ دیدار تیم‌های پرستاره و کهکشانی تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان در چهارچوب دیدار معوقه از هفته شانزدهم لیگ برتر بیست‌وسوم از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه چهارشنبه با قضاوت امیر عرب‌براقی در ورزشگاه لبریز از تماشاگر یادگار امام تبریز برگزار شد که در نهایت این دیدار کسل‌کننده و سطح پایین از نظر فنی، مثل دربی تهران با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دو تیم متمول تراکتور و سپاهان که اولی خصوصی و دومی دولتی است، با استخدام مربیان خارجی روز اروپا از اسپانیا و پرتغال و دادن فرصت کافی و مناسب، در فصل جاری برای فتح عنوان قهرمانی گام به مسابقات گذاشتند؛ اما کیفیت فنی و سطح نمایش آنها هیچ شباهتی به تیم‌های درجه دو و سه اروپایی ندارد و نتایج آنها نیز با توقعات و انتظار هواداران شان منطبق نیست.

این نوع فوتبال بی‌برنامه و فاقد ظرافت و حداقل زیبایی، با نمایش سردرگم بازیکنان چندده میلیاردی بی‌انگیزه در زمین چمن، جای هیچ بهانه ای باقی نمی‌گذارد.

بررسی فنی دربی ۱۰۳ تهران که در آخرین هفته اسفند برگزار شد و تحلیل جدال امشب تراکتور و سپاهان، نشان از وجود یک بیماری عجیب در فوتبال باشگاهی ایران دارد که تیم‌هایش با داشتن همه فاکتورها و پیش‌نیازها باز هم تماشاگر را راضی به خانه نمی‌فرستند؛ حتی در شبی که آنها عاشقانه استادیوم را گوش تا گوش پر می‌کنند و بهانه ای برای نمایش افتضاح باقی نمی‌گذارند.

چرا تیم‌های ایرانی با استخدام مربیان روز اروپا و خرید بازیکنان چندده میلیاردی هم به حداقل سطح کیفی نمی‌رسند و اینقدر بد و ضعیف بازی می‌کنند؟

دیگر چه زمانی قرار است یک مسابقه سطح بالا و با کیفیت در لیگ برتر تماشا کنیم؟ چرا مربیان سرشناس در مدت طولانی اقامت در ایران هم نمی‌توانند مدلی از فوتبال روز را با دانش خود در تیم‌های کشورمان نهادینه کنند؟

تراکتور و سپاهان با مربیان روز اروپا در حد محلات؛ صفر - صفر مثل دربی تهران!

ترکیب تراکتور: حسین پورحمیدی، مهدی شیری، شجاع خلیل زاده، عارف آقاسی، محمد نادری، صفا هادی، ریکاردو آلوز، سید مهدی حسینی، میلوش دلتیچ (۶۵ - سیامک نعمتی)، امیرحسین حسین زاده (۶۵ - مهدی هاشم نژاد) و رحمان جعفری

سرمربی: پاکو خمز

ترکیب سپاهان: نیما میرزازاد، رضا اسدی، برایان دابو، محمد کریمی، رامین رضاییان، کاوه رضایی (۸۴ - علی اصغر اعرابی)، میلاد زکی پور، محمد دانشگر، شهریار مغانلو، رضا شکاری (۶۷ - امید نورافکن) و سیاوش یزدانی

سرمربی: ژوزه مورایس

 

این دیدار به دلیل حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد و امشب در شرایط بسیار حساس در حضور پرشور هواداران تبریزی و بعد از جدل های کلامی مسئولان دو تیم برگزار شد.

هر دو تیم برای کسب رتبه سوم و نزدیک شدن به کورس قهرمانی، رقابت سخت و نفسگیری داشتند، اما در نهایت نتیجه بازی به سود آبی و قرمز پایتخت شد و آنها برنده جدال امشب دو مدعی شهرستانی بودند. دیدار رفت دو تیم با برتری ۳ بر یک طلایی پوشان در نقش جهان به پایان رسیده بود و حالا تی‌تی‌ها با انگیزه گرفتن انتقام پا به این دیدار گذاشته بودند؛ اما نمایش آنها با وجود بکارگیری همه ستاره‌ها و نبودن پیام نیازمند درون دروازه مهمان، چنین چیزی را نشان نمی‌داد. 

این دیدار پرتماشاگرترین دیدار سال نیز لقب گرفت جایی که بیش از ۹۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند.

با این نتیجه، تراکتور ۳۹ امتیازی شد و در رتبه سوم قرار گرفت و در مقابل سپاهان با ۳۸ امتیاز در رتبه چهارم ایستاد.

تراکتور و سپاهان با مربیان روز اروپا در حد محلات؛ صفر - صفر مثل دربی تهران!

لحظات حساس

دقیقه ۱۸: ابتدا رضا اسدی در موقعیت تک به تک مقابل حسین پورحمیدی و واکنش دیدنی او شکست خورد. در ادامه رحمان جعفری با فرار از تله آفساید مدافعین سپاهان در موقعیت تک به تک قرار گرفت و این‌ بار نوبت به واکنش میرزازاد بود تا مانع از باز شدن دروازه تیم میهمان شود. در برگشت مهدی شیری از پشت محوطه تصمیم به شوت‌زنی گرفت که ضربه این بازیکن با برخورد به تیرک دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶: کرنر تمرین شده سپاهان با پاس زمینی رضاییان به محمد کریمی در پشت محوطه تراکتور رسید و ضربه این بازیکن با واکنش پورحمیدی دفع شد.

دقیقه ۵۲: روی یک رفت و برگشت توپ در یک موقعیت خوب مقابل مهدی حسینی قرار گرفت و ضربه این بازیکن با واکنش خوب میرزازاد دفع شد تا همچنان این دیدار گل نداشته باشد.

دقیقه ۵۴: کاوه رضایی روی پاس عمقی با کنترل توپ و شوت سرضرب روی پای راست تا آستانه گلزنی و انتقام از تراکتور پیش رفت، اما ضربه او با اختلاف بسیار ناچیزی از کنار تیرک عمودی دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۷۳: پاس عالی حسینی مقابل دروازه به سیامک نعمتی رسید؛ اما ضربه این بازیکن پس از برخورد به پای مدافع سپاهان راهی کرنر شد و این موقعیت عالی هیچ ثمری نداشت.

دقیقه ۸۲: محمد نادری با فرار از تله آفساید مدافعین سپاهان با پاس در عرض تماشایی، سیامک نعمتی را در موقعیت استثنایی و بدون مزاحم مقابل دروازه‌ قرار داد اما ضربه ضعیف و عجیب این بازیکن باتجربه‌ را میرزازاد با پا دفع کرد.

تراکتور و سپاهان با مربیان روز اروپا در حد محلات؛ صفر - صفر مثل دربی تهران!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱
اعتراض را به فدراسیون فوتبال کنید که با ناداوری هاشون در طول برگزاری لیگ و ایجاد باختهای مشکوک برای تیمهای رقیب بالای جدول باعث احتیاط و استرس روی تیمها
میشوند و انها مجبورند فوتبال احتیاطی بازی کنند تا تعداد باخت تیمهای شان زیاد نشود
۲ تا از داورهای مسابقات سپاهان که تا اخر فصل محروم شدند به دلیل سوتهایی که نتیجه بازی ها را به کل عوض کرد و برای تراکتورسازی هم همین طور
سپاهان مثل بحرین وقت تلف میکرد و مدیریت داور خیلی ضعیف بود.
و مردمی که با یه ۹۰ دقیقه هیجانی هم دلخوش می شوند ولی سهمشان این یک دلخوشی کوچک هم نیست... چه بر سرمان آمده؟!
ول کن تابی‌جان. اینقدر ارزش نداره که تیتر یک باشه. فوتبال ایران چیزی نیست جز «هیاهویی برای هیچ»...
خلایق هر چه لایق.....
محلات ادعایی هم نداره
محلات خیلی هم عالیه
من یکی از دوستام اهل محلات روش خیلی غیرت دارم، اسمشم آقا علی هست اول فامیلیش هم ف.
علت تحلیل تراکتور شاید وجود بی شمار همین تماشاگرانه که با شعار 'عیبی یوخدی' باعث لوس و تنبل شدن تراکتوری ها شده اند..این شعار خانمانسوز و سوسول پرور شده و باید به شعار ' عیبی وار پس نیه بوجور!؟ ' یعنی عیب داره بازی تون پس جرا اینجور توپ میزنین..تبدیل شه..بهترین فرصته تا یحیی خان جای پاکو خمز بیاد و خمز بره بااون تیپش کشتی کج..!
تراکتور خوب بازی کرد و چندتا موقعیت گل داشت. سپاهان تو لاک دفاع بود
مشکل اصلی کیفیت زمین هست که مربیه روز دنیا نمیتونه تاکتیکشو رو زمین پیاده کنه و باعث میشه رو بیاره ب بازی هوایی تو این بازی هم تراکتور بیشتر هوایی بازی میکرد
متاسفانه یک بازی کسل کننده مخصوصا از تیم ترکتورسازی بود. شروع بازی مثل یک فیلم تکراری بود که دروازه بان به بازیکنان دفاع می داده و خیلی با حوصله و دفاع تیم تراکتور یازی هم با پاسهای کوتاه در دفاع هیچ کار مثبتی انجام نمی دادند. سپاهان هم بازی مشابه بحرین داشته و به وقت تلف کردن و زمین افتادن رو آورده بود. انگار هر دو تیم دنبال مساوی بودندو یا به بازیکنان دو تیم اعلام شده بود که باید مساوی کنند. حتی ریکاردو آلوز هم هیچ چیزی از خود نشان نداد متاسفانه داور این مسابقه هم بسیار ضعیف بود و در سطح این مسابقه نبود . این مسابقه با وجود این همه تماشاچی در سطح محلات بود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست